Boos over jagers met hun jacht-trofeeën ( jachtreizen )

16-07-2019 08:17 88 berichten
En weer zie ik een toeristisch koppel dat trots poseert op een foto met een geschoten leeuw. De twee zijn zich van geen kwaad bewust en vinden de discussie rondom jachtfoto’s
’gepolitiseerd’.

Onlangs kwam een ondernemersechtpaar in Frankrijk ook al in opspraak door het afschieten van leeuwen, luipaarden, nijlpaarden en antilopen. Dat leidde zelfs tot hun ontslag en een oproep tot het boycotten van de supermarkt waar ze werkten.

Ook vanuit Nederland worden dit soort reizen georganiseerd [...] en moet dus wel legaal zijn ?

Wat voor lol kan je er aan beleven om deze prachtige dieren te doden ?
Ik vind het walgelijk en snap niet waarom dit niet verboden is of kan worden ?

bron o.a. : https://www.telegraaf.nl/nieuws/1410049 ... oten-leeuw
Alle reacties Link kopieren
Waarom het helaas niet verboden wordt? Omdat er smakken met geld door wordt verdiend. Helaas.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Is een koe minder prachtig dan een leeuw?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-07-2019 08:22
Is een koe minder prachtig dan een leeuw?
Zucht, ik wist dat iemand deze opmerking ging maken. Ik ben zelf vegetariër, eet zelfs zoveel mogelijk veganistisch, maar ik vind dat je dit absoluut niet met elkaar kunt vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
16-07-2019 08:21
Waarom het helaas niet verboden wordt? Omdat er smakken met geld door wordt verdiend. Helaas.
https://www.nrc.nl/nieuws/2013/06/03/ca ... t-a1434247

https://knuffelfarms.nl/nl/nieuws/zuid- ... parlement-
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 16-07-2019 08:32
15.53% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wild-flower, ik ben het helemaal met je eens. Ik wist niet eens dat dit soort reizen bestonden, maar ik vind mensen die dit doen echt op een bepaalde manier ziek in hun hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Ook de niet-jagende toeristen houden dit in stand

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/d ... ~aa9fb640/


In het Verre Oosten zijn de beenderen veel geld waard en worden ze gebruikt als ‘medicijn’. Zo worden er in China, Vietnam, Thailand en Lagos geneeskrachtige eigenschappen aan toegedicht – iets wat totaal uit de lucht gegrepen is – en worden ze gebruikt tegen reuma en als afrodisiacum.
Volgens de filantroop zijn ook gewone toeristen die op safari gaan niet vrij te pleiten. Zij zouden – veelal onwetend wel – de industrie in stand helpen houden door bijvoorbeeld te betalen om leeuwenwelpen te knuffelen of om te gaan wandelen met de dieren aan een leiband.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
pamelacourson schreef:
16-07-2019 08:30
Zucht, ik wist dat iemand deze opmerking ging maken. Ik ben zelf vegetariër, eet zelfs zoveel mogelijk veganistisch, maar ik vind dat je dit absoluut niet met elkaar kunt vergelijken.
Als mensen jagen om te eten vind ik dat minder erg dan puur voor de foto.
Alle reacties Link kopieren
En het gebeurt zelfs onder het mom van conservatie ook... Gek woord voor geld.
Of omdat de dieren in de weg zitten van de mensen. Oogst vernielen. Of dat er door ‘wildgroei’ meer roofdieren komen. En dus meer gevaar voor de mens. Maar wie zijn wij toch om te vinden dat we meer recht hebben op een veilige leefomgeving dan dieren?

Ik heb er echt alle begrip voor dat de mensen die toch al niet veel hebben, tegen alles hun oogst en vee willen beschermen. Maar volgens mij kan dat ook op een andere manier dan blanke, dikke mannen met een te kleine piemel jachtvergunningen te verkopen.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
pamelacourson schreef:
16-07-2019 08:30
Zucht, ik wist dat iemand deze opmerking ging maken. Ik ben zelf vegetariër, eet zelfs zoveel mogelijk veganistisch, maar ik vind dat je dit absoluut niet met elkaar kunt vergelijken.
Want? Ik kan het niet vinden of het daadwerkelijk zo is, maar als het vlees van deze leeuw gewoon opgegeten wordt, wat is dan het probleem?
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
16-07-2019 08:35
Ook de niet-jagende toeristen houden dit in stand

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/d ... ~aa9fb640/


In het Verre Oosten zijn de beenderen veel geld waard en worden ze gebruikt als ‘medicijn’. Zo worden er in China, Vietnam, Thailand en Lagos geneeskrachtige eigenschappen aan toegedicht – iets wat totaal uit de lucht gegrepen is – en worden ze gebruikt tegen reuma en als afrodisiacum.
Volgens de filantroop zijn ook gewone toeristen die op safari gaan niet vrij te pleiten. Zij zouden – veelal onwetend wel – de industrie in stand helpen houden door bijvoorbeeld te betalen om leeuwenwelpen te knuffelen of om te gaan wandelen met de dieren aan een leiband.
Als je in deze tijd nog niet weet wat je met bijvoorbeeld knuffelen aanricht, woon je toch wel echt onder een steen. Reisbureaus die dit soort dingen niet meer willen verkopen en heus niet alleen in Nederland hoor.

En waar jij het verder over hebt, is geen jacht, maar gewoon stroperij. Valt weer in een hele ander categorie.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Wat een hysterisch gedoe boycotten van de supermarkt waar ze beide werkte.
Echt sommige internetters zijn behoorlijk ziek van geest.
MockTurtle schreef:
16-07-2019 08:40
En het gebeurt zelfs onder het mom van conservatie ook... Gek woord voor geld.
Of omdat de dieren in de weg zitten van de mensen. Oogst vernielen. Of dat er door ‘wildgroei’ meer roofdieren komen. En dus meer gevaar voor de mens. Maar wie zijn wij toch om te vinden dat we meer recht hebben op een veilige leefomgeving dan dieren?

Ik heb er echt alle begrip voor dat de mensen die toch al niet veel hebben, tegen alles hun oogst en vee willen beschermen. Maar volgens mij kan dat ook op een andere manier dan blanke, dikke mannen met een te kleine piemel jachtvergunningen te verkopen.
Dit is nou typisch wat ze in Afrika steeds meer zien als blanke koloniale bemoeienis.
Hoeveel gevaarlijke wilde beesten lopen hier rond in Nederland? Nul. Hoeveel oerwoud hebben we? Nul. Hoeveel echte reservaten hebben we? Nul.

Maar die Afrikanen die moeten niet zeuren als er een leeuw door hun achtertuin loopt. Want die leeuw heeft evenveel recht op een veilige leefomgeving? Dat is een heel erg koloniale gedachte, wist je dat?

Wist je dat hele dorpen weggevaagd zijn om natuurreservaten te creëren? Die zwarte Afrikanen leven al eeuwen met die beesten, maar een stel buitenlandse blanken bepaalt opeens dat er reservaten moeten komen en dat de zwarte mensen die daar al eeuwen wonen uit moeten wijken..
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-07-2019 08:46
Dit is nou typisch wat ze in Afrika steeds meer zien als blanke koloniale bemoeienis.
Hoeveel gevaarlijke wilde beesten lopen hier rond in Nederland? Nul. Hoeveel oerwoud hebben we? Nul. Hoeveel echte reservaten hebben we? Nul.

Maar die Afrikanen die moeten niet zeuren als er een leeuw door hun achtertuin loopt. Want die leeuw heeft evenveel recht op een veilige leefomgeving? Dat is een heel erg koloniale gedachte, wist je dat?

Wist je dat hele dorpen weggevaagd zijn om natuurreservaten te creëren? Die zwarte Afrikanen leven al eeuwen met die beesten, maar een stel blanken bepaalt opeens dat er reservaten...

Heb je mijn laatste alinea ook gelezen of wil je je even laten gelden? En ik ben ook koloniaal, want ik ben wit. Dus koloniaal. Ik haat Afrikanen. Die moeten inderdaad niet zeuren. Wij witten zijn beter en belangrijker..... Afrika is een shithole.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Maar ik ben nog steeds heel benieuwd naar de vraag wat een leeuw prachtiger maakt t.o.v. een koe of een zwijn. Die worden hier meermaals per minuut afgeslacht.

En dat is geen flauwe vraag. Als je het woord 'prachtig' gebruikt dan geef je zelf aan dat 90% van je argumentatie uit emotie bestaat.
kadanz schreef:
16-07-2019 08:51
Maar ik ben nog steeds heel benieuwd naar de vraag wat een leeuw prachtiger maakt t.o.v. een koe of een zwijn. Die worden hier meermaals per minuut afgeslacht.

En dat is geen flauwe vraag. Als je het woord 'prachtig' gebruikt dan geef je zelf aan dat 90% van je argumentatie uit emotie bestaat.
Inderdaad. dat prachtig viel mij ook op.
MockTurtle schreef:
16-07-2019 08:49
Heb je mijn laatste alinea ook gelezen of wil je je even laten gelden? En ik ben ook koloniaal, want ik ben wit. Dus koloniaal. Ik haat Afrikanen. Die moeten inderdaad niet zeuren. Wij witten zijn beter en belangrijker..... Afrika is een shithole.
Ik heb je laatste alinea gelezen. Het voegt niet veel toe. Wat maakt het die leeuw uit wie hem afschiet en hoe groot de piemel van die persoon is?
Emotie, emotie, emotie..
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-07-2019 08:53
Ik heb je laatste alinea gelezen. Het voegt niet veel toe. Wat maakt het die leeuw uit wie hem afschiet en hoe groot de piemel van die persoon is?
Emotie, emotie, emotie..
En dat ik inderdaad geen vlees eet over koeien, varkens en kippen ook prachtig vind, zal je ook worst zijn? Ik vind dat jij vrij weinig toevoegt met je koloniale bericht. En waarom, leg me dat eens uit, waarom mag emotie niet? Is dat nou zo erg?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle schreef:
16-07-2019 08:42
Als je in deze tijd nog niet weet wat je met bijvoorbeeld knuffelen aanricht, woon je toch wel echt onder een steen. Reisbureaus die dit soort dingen niet meer willen verkopen en heus niet alleen in Nederland hoor.

En waar jij het verder over hebt, is geen jacht, maar gewoon stroperij. Valt weer in een hele ander categorie.
Nee hoor, geen stroperij. Heb je de links gelezen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Niet alle dieren kunnen blijven bestaan en de leeuw waar je het over had heeft een heel groot aantal prooidieren naar de andere wereld geholpen.

Ik vind wel dat men zich moet houden aan de wet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
16-07-2019 09:14
Niet alle dieren kunnen blijven bestaan en de leeuw waar je het over had heeft een heel groot aantal prooidieren naar de andere wereld geholpen.
De kans is heel groot dat die leeuw er speciaal voor gefokt is.
Ik vind wel dat je je moet houden aan de wet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-07-2019 08:46
Dit is nou typisch wat ze in Afrika steeds meer zien als blanke koloniale bemoeienis.
Hoeveel gevaarlijke wilde beesten lopen hier rond in Nederland? Nul. Hoeveel oerwoud hebben we? Nul. Hoeveel echte reservaten hebben we? Nul.

Maar die Afrikanen die moeten niet zeuren als er een leeuw door hun achtertuin loopt. Want die leeuw heeft evenveel recht op een veilige leefomgeving? Dat is een heel erg koloniale gedachte, wist je dat?

Wist je dat hele dorpen weggevaagd zijn om natuurreservaten te creëren? Die zwarte Afrikanen leven al eeuwen met die beesten, maar een stel buitenlandse blanken bepaalt opeens dat er reservaten moeten komen en dat de zwarte mensen die daar al eeuwen wonen uit moeten wijken..
Hoewel ik denk dat er meer koeien zijn dan leeuwen is er ook nog een verschil dat dit vaak weer toeristen zijn die zo’n leeuw overhoop schieten. Dit heeft niets te maken met al eeuwen leven van een bevolking met gevaarlijke dieren. Aziatische gebruikers van onderdelen van de dieren en toeristen op leeuwenjacht is not done.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
16-07-2019 09:15
Ja? Wij mensen eten ook gefokt vlees.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-07-2019 08:22
Is een koe minder prachtig dan een leeuw?

Een koe wordt toch niet zomaar in het wilde weg afgeschoten voor de lol? Die is voor consumptie. En die leeuw of giraf wordt voor de lol neergeknald, voor het plezier van de mensen, er wordt een mooie foto van gemaakt waar men trots poseert, een trofee meegenomen. Dat is het zieke er aan, een mooi dier afknallen en dan trots bij het overleden dier poseren, elkaar wel of niet kussend.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel moeilijk om leed te wegen. Er is ook altijd groot gedoe geweest om de jachtfestijnen van ons Koninklijk Huis. Die mensen vonden dat leuk. Gelukkig dat de dieren voordat ze geschoten werden een goed vrij leven hebben gehad en niet in een kleine stal zijn grootgebracht.

Dus per individu hebben ze zeker geen slechter leven gehad dan hun tamme gedomesticeerde broeders.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven