Sporten na zwaar fysiek werk

16-07-2019 20:01 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva,

Ik werk sinds mei 5/6dagen. Meestal ben ik van 6.30 tot 18:30 van huis. Ik werk van 6 45 tot 18 15. Als ik thuis kom heb ik meestal al eten voorbereid, dus daar maak ik mij niet zo druk om. Wat ik wel heel lastig vind is dat ik nog graag wil sporten, omdat ik aan het afvallen ben. Maar dat ik merk dat ik gewoon geen energie meer heb.
Op werk loop, til, trek en duw de hele dag met maximaal 45 min pauze.(waarin ik zit). Ik eet gezond.

Ik ga met veel zin naar de sportschool toe, maar eenmaal bezig voel ik dat mijn benen NIET meer vooruit willen! Ik maak mijn workout af, maar echt met tegen zin. Niks wilt vooruit.
Op een vrije dag maak ik makkelijk 2 uur vol!

Hebben jullie hier ook last van? Of hebben jullie een oplossing?! Tips wanted. Ik vind t echt jammer omdat ik echt goed bezig met met afvallen. Ik wil ook graag na werk sporten, omdat ik dus vrij weinig vrij heb en niet altijd kan wachten op een vrije dag.

Bedankt!
Een lichaam heeft ook rust en herstel nodig. Als jij 5/6 dagen in de week, 11 uur per dag zwaar lichamelijk werk doet, dan is het logisch dat je benen niet meer willen.
Als je zoveel beweegt op je werk is het een beetje onzin om nog te willen sporten om af te vallen. Ze zeggen sowieso altijd dat de verhouding voeding/bewegen 80/20 is.
Je sport op je werk al, gun je zelf wat rust en herstel.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er niet aan denken om na zo’n zware dag nog te gaan sporten. Ik loop op sommige dagen ook heel veel en sporten vind ik dan ook niet fijn maar ga dan wel vaak een half uurtje even buiten wandelen.
Hoef je toch minder te sporten?
Alle reacties Link kopieren
Je lijf heeft ook rust nodig he, na zo’n lange, zware dag. Je bent de hele dag al in beweging, doe in de avond gewoon rustig aan en sport lekker alleen op je vrije dagen.
Veel succes met alle blessures binnenkort!

Je overbelast je lijf en je spieren met al dat extra sporten 's avonds.
Je sport al een hele dag.
Jee, doe es rustig! Je klikt nogal dwangmatig en hyper. Na 6 lange dagen geeft je lichaam duidelijk aan dat het rust nodig heeft. Luister ernaar!
waarom werk je in hemelsnaam 6 dagen per week 12 uur op een dag
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
16-07-2019 20:06
Als je zoveel beweegt op je werk is het een beetje onzin om nog te willen sporten om af te vallen. Ze zeggen sowieso altijd dat de verhouding voeding/bewegen 80/20 is.
Dit. Can't out-train a bad diet, het is het belangrijkst om je eet patroon onder de loep te nemen. Als je in een calorietekort gaat eten is alle fysieke inspanning die je levert de kers op de taart, en sport wellicht niet nodig als drijvende factor om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist iets van yoga gaan doen om te leren ontspannen. En minder gaan werken. Je spieren zijn vast al overbelast. En eenzijdig overbelast.
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ik kan dus nooit zoveel vinden over sporten na werk. (Op google) Ooit 1 artikel dat je juist na werk moet sporten (voor energie). Ik heb mij daar dus een beetje aangehouden -want het is dus zo gezond-.
Maar na het lezen van jullie reacties... Denk ik daar dus nú al anders over!
Alle reacties Link kopieren
Hangtiet schreef:
16-07-2019 20:21
waarom werk je in hemelsnaam 6 dagen per week 12 uur op een dag
Na een stage van 6 maanden(onbetaald) kan ik wel wat geld gebruiken!
Ja en als je binnen werkt is het misschien lekker om buiten lekker yoga ofzoiets te doen. Of gewoon wandelen met een muziekje.
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
16-07-2019 20:22
Dit. Can't out-train a bad diet, het is het belangrijkst om je eet patroon onder de loep te nemen. Als je in een calorietekort gaat eten is alle fysieke inspanning die je levert de kers op de taart, en sport wellicht niet nodig als drijvende factor om af te vallen.

Ik hou mijn eten bij. Alleen m'n verbranding niet. Misschien even vergelijken! Thanks
Alle reacties Link kopieren
marengo95 schreef:
16-07-2019 20:39
Bedankt voor de tips! Ik kan dus nooit zoveel vinden over sporten na werk. (Op google) Ooit 1 artikel dat je juist na werk moet sporten (voor energie). Ik heb mij daar dus een beetje aangehouden -want het is dus zo gezond-.
Maar na het lezen van jullie reacties... Denk ik daar dus nú al anders over!
Het gaat er vooral om dat je het leuk vindt om te gaan, welk tijdstip of welke vorm van beweging het dan ook is. Als je echt met tegenzin gaat, ga je het toch niet volhouden. Het hoeft geen zelfkastijding te zijn :)
marengo95 schreef:
16-07-2019 20:39
Bedankt voor de tips! Ik kan dus nooit zoveel vinden over sporten na werk. (Op google) Ooit 1 artikel dat je juist na werk moet sporten (voor energie). Ik heb mij daar dus een beetje aangehouden -want het is dus zo gezond-.
Maar na het lezen van jullie reacties... Denk ik daar dus nú al anders over!
Ik denk dat dat advies was voor iemand met een kantoor baan. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik elke dag 2x20 minuten fiets naar mijn werk en fysiek werk doe, ben ik niet meer wezen sporten. Binnenkort ga ik minder werken, dus dan heb ik weer ruimte en energie om te sporten. Tot die tijd vind ik het wel goed.

Qua afvallen, ik let op mijn voeding en val langzaam af. Zonder fanatiek te sporten dus.
Alle reacties Link kopieren
marengo95 schreef:
16-07-2019 20:42
Ik hou mijn eten bij. Alleen m'n verbranding niet. Misschien even vergelijken! Thanks

Nergens voor nodig (en bijna niet te doen want koffiedik kijken). Als je afvalt met je huidige eetpatroon is het toch goed?
.
Alle reacties Link kopieren
marengo95 schreef:
16-07-2019 20:40
Na een stage van 6 maanden(onbetaald) kan ik wel wat geld gebruiken!

Dat zal, maar denk om jezelf. Een burn-out doet je inkomen ook geen goed..
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
16-07-2019 21:39
Dat zal, maar denk om jezelf. Een burn-out doet je inkomen ook geen goed..
Een burn-out krijg je niet door veel uren te maken.
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
16-07-2019 21:54
Een burn-out krijg je niet door veel uren te maken.

Nee, maar jezelf fysiek uit putten en onredelijke dingen van jezelf moeten omdat dat gezond zou zijn kan wel flink bijdragen.
.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook na het avondeten een blokje om lopen. Doe je toch wat maar niet zo actief. Maar ik zou s avonds gewoon op de bank gaan zitten na een dag hard werken🙈
easylife123 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 22:45
Reden: Toevoeging
32.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je na zware arbeid gaat sporten moet je bewegingen doen die je tijdens je werk niet doet. Blijkbaar worden je benen al zwaar belast waardoor ze niet meer willen. Misschien eerder een hele lichte belasting op bijvoorbeeld een hometrainer (of gewoon op de fiets met een lichte versnelling) zodat alles weer soepel wordt. Wielrenners gaan na een zware wedstrijd ook nog een uurtje uitrijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven