Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd!

24-07-2018 13:59 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het nieuwbakken getrouwde stel de gemoederen nogal bezig houdt, hier een nieuw topic!

Afbeelding

Link naar het nieuwe topic: 'Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd! Deel 2'

entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/455646
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
16-07-2019 19:47
Toch blijft het vreemd. Volgens mij is de kleur van Meghan nu in deze laatste posts weer door de “blanke kant” aangehaald, om vervolgens te gaan verzuchten dat die huidskleur niet relevant is en och wee, “ze” maken er een kleurdingetje van.
Hoe komt dat toch?
Het begon deze keer hiermee, met Beyonce die Meghan 'haar prinses' noemt.
Heel aparte uitspraak inderdaad. Harry is toch ook niet 'mijn prins' .

Miskotto schreef:
15-07-2019 18:46
Ik kan geen plaatjes plakken, maar wat een heerlijk onderonsje tussen Harry, Meghan, Beyonce en Jay-Z, zouden ze telefoonnummers hebben uitgewisseld?
Beyonce noemde Meghan haar prinses, echt heel leuk.
Sophiever schreef:
15-07-2019 18:49
Beyonce was toch vooral in Meghan geinteresseerd omdat ze als getinte dame in het koningshuis trad?
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-07-2019 19:50
Het begon deze keer hiermee, met Beyonce die Meghan 'haar prinses' noemt.
Heel aparte uitspraak inderdaad. Harry is toch ook niet 'mijn prins' .
Nou volgens mij heeft Beyoncé in deze toch niks over huidskleur gezegd. Dat maken jullie ervan.
Alle reacties Link kopieren
Turtlerain schreef:
16-07-2019 19:59
Nou volgens mij heeft Beyoncé in deze toch niks over huidskleur gezegd. Dat maken jullie ervan.
Wat zou ze dan bedoelen met 'mijn prinses'?
Mede in het licht van de uitspraken die Beyonce dus al eerder deed over Meghan en haar raciale afkomst en de nadruk die ze daar op legt?
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-07-2019 20:02
Wat zou ze dan bedoelen met 'mijn prinses'?
Mede in het licht van de uitspraken die Beyonce dus al eerder deed over Meghan en haar raciale afkomst en de nadruk die ze daar op legt?
Nogmaals, dat is een aanname van jou en dat wil jij er graag van maken om vervolgens te klagen over de nadruk op huidskleur. Er staat “mijn prinses”; sinds wanneer is dat gelijk aan “mijn zwarte zus” of zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
16-07-2019 17:30
Wat is hun gegund???? Alsof het Beyonce, Clarence Seedorf en de rest zomaar is aan komen waaien.
Ik wil het niet eens hebben over die 400 jaar durende slavernij.

Discriminatie viert nu anno 2019 nog altijd hoogtij, ook hier in Nederland, niet voor niks is Black lives matters zo een hot item, weet jij veel wat Beyonce allemaal heeft moeten doorstaan om te komen waar ze nu is,
het koningshuis heeft mensen moeten inhuren om alle racistische tweets aan het adres van Meghan te verwijderen, witte mensen die een kogel door het hoofd van Harry willen schieten, omdat hij een vrouw met zwart bloed en zo kan ik plenty voorbeelden noemen.
Dus voordat jij iets roeptoetert wil jij je aub eerst in de materie verdiepen, want nu komt het over alsof ze ondankbaar zijn nadat de witte medemensch ze met open armen heeft ontvangen, en alsof ze eerlijke en gelijke kansen hebben gekregen, en dat valt reuze mee, want wanneer je zwart bloed hebt zal jij je dubbel moeten bewijzen, maar dat mag je niet zeggen.

Uit jouw eerdere posts over o.a Meghan en nu ook weer, kan ik zo ongeveer inschatten hoe jij over ,( die ondankbare ) mensen met een kleur denkt.

1:Het is hen gegund dat ze goed opgeleid zijn en duurdere kleren dragen dan wie dan ook.
Ik hoef het ook niet over 400 jaar slavernij te hebben, net zoals ik het niet over het Jappenkamp wil hebben waar mijn dierbare verschrikkelijk onmenselijk behandelt is en als een slaaf heeft geploeterd aan de spoorlijn van Birma.

2:O zeker, Maar niet "nog steeds" maar "alweer" viert discriminatie hoogtij in Nederland. Vooral door het geloof. In mijn schooltijd was homo zijn al doodnormaal. Dat is allang niet meer zo blijkbaar. En wij hebben op school lessen geleerd over WOII. Ik sta versteld van de Jodenhaat in ons land.

3:Gevaarlijke gekken zijn er altijd al geweest. Noem de slachtoffers van die gekken maar op, John Lennon, Pim Fortuyn, Theo van Gogh etc. Maar ik ga dan niet de kleur van de dader in meervoud noemen en daarmee alle medemensen meteen mee beschuldigen. En dát is wat jij wel doet.

4:Ik zeg NIET dat ze ondankbaar zijn naar de wittemedemensch, ook niet dat ze dankbaar moeten zijn, maar velen hebben in hun leven wel meer kansen gekregen dan menige "wittemedemensch", en dan roeptoeteren ze nog door een microfoon over slavernij alsof het de schuld is van die wittemedemensch. Terwijl "die witte mensch" misschien moet bekijken hoe hij of zij de kop boven het water kan houden. Men scheert alle witte medemenschen meteen over een kam vanwege een ververleden waar niemand bij is geweest.. Dat is ook discriminatie of racisme. Wel eens gehoord over de discriminatie tegen blanken in bepaalde delen van Afrika? De zus van mijn vriendin woont daar.

5:Mijn post? Je bedoeld zeker die post van mij die jij quote, mijn tekst in de quote verwijderde en daar deed je de gevoelige brief van Meghan aan haar vader plaatsen. Ik vroeg je toen meermaals om die brief uit mijn post te halen maar dat weigerde je. Toen heeft de moderator dat voor mij gedaan.
Als ik het jammer vind van Meghan's vader, of als ik het niet eens ben met iemand's handelen, dan heeft dat niet met de kleur te maken. Ik ben zomers donkerder dan Meghan.

6:Wat er op Facebook of twitter word geblert, is nog lang niet hier, ik zit bewust niet op facebook of twitter,. Als op Facebook gescheld word moet je op facebook er tegen in gaan.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 00:28
Reden: foutjes verbeterd en iets toegevoegd.want ik had zo straks haast en moest weg.
13.24% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Positivevibes schreef:
16-07-2019 16:43
Als het rond de verloving was, was dat dus ver nádat die racistische bagger bekend was.

Buckingham palace had al toen Meghan nog nauwelijks officieel girlfriend was daarover een brief naarbuiten gedaan.

Daarnaast werd het natuurlijk niet een kleurdingetje vanwege het vivaforum he.... Dat werd het dus vanwege al die debiele racisten die helemaal rood zagen bij het idee dat Harry met een donkere vrouw aan het daten was.
Dat wil niet zeggen dat er hier niet meegedaan werd aan profilering.
Alle reacties Link kopieren
Sorry Fleurtje maar wat haal jij er allemaal bij. Wie is er nou hier gepreoccupeerd met huidskleur en afkomst?
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-07-2019 20:02
Wat zou ze dan bedoelen met 'mijn prinses'?
Mede in het licht van de uitspraken die Beyonce dus al eerder deed over Meghan en haar raciale afkomst en de nadruk die ze daar op legt?

De discussie over Beyoncé over Meghan hebben we hier een poos geleden ook al gehad. Dat statement van Beyoncé ging heel duidelijk over de huidskleur.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-07-2019 15:43
Dat dus ja.
Ik heb er sowieso een hekel aan om iemand wel of juist niet te bewonderen vanwege zijn afkomst en nóg meer als het alleen om een huidskleur gaat . Ook als ze hartstikke zwart was geweest, had het me nog tegen de borst gestuit.

Dit.

Meghan was al bekend en geliefd vanwege haar rol in Suits, dat was lang voordat Harry in haar leven kwam.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
16-07-2019 15:43
Jij hebt even gemist dat er al sinds de datingfase echt BAKKEN met expliciet racistische shit over Meghan heengegooid werden? Dusdanig erg dat Buckingham Palace er bij hoge uitzondering zelfs speciaal over gecommuniceerd heeft?

Dat was niet vanwege haar blanke vader hoor.

Nogal logisch dat er dan ook getinte vrouwen reageren om Meghan te steunen. Niet oorzaak en gevolg door elkaar halen he.

Maar ze was vroeger heel geliefd op haar school, ze was verliefd verloofd en getrouwd met een blanke man die haar op handen droeg, en ze was vóórdat Harry in haar leven kwam toch allang bekend en geliefd door haar rol in Suits. Waren er toen ook al racistische berichten? Ik heb niets gelezen dat Buckingham Palace er over gecommuniceerd heeft. Wel weet ik dat Harry heel boos was op de pers, omdat die bij de vader én ook bij de moeder van Meghan op de stoep hadden gestaan en vragen hadden gesteld. Die berichten zijn heus nog wel terug te vinden.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
pagina 42:
Fleurtje_5 schreef:
22-02-2019 16:03
Je weet toch wel dat mona Lisa een schilderij is, geschilderd door Leonardo da Vinci, en geen foto. Dus het beroemde portret van Mona Lisa is vervangen voor een portret van Meghan.

Ik zie de gelijkenis niet. Mona Lisa is juist heel bescheiden en draagt in het portret helemaal niet zoveel kettingen en kralen als Meghan. En al helemaal geen kroontje op haar hoofd.
Vandaar dat ik dacht dat Beyoncé en Jay Z voor een portret stonden dat koningin Meghan moest voorstellen. Ze maken nog net geen buiging voor het portret. Maar dat zal wel zijn omdat B geen bh en topje draagt.

Afbeelding

Wikipedia:
In de meeste andere talen wordt de naam Mona Lisa gebruikt, naar Giorgio Vasari's boek Le vite de piu eccellenti architetti, pittori et scultori italiani (1550).[4] Dit betekent letterlijk Mevrouw Lisa. Mona is een samentrekking van madonna, 'mijn vrouw' of 'mevrouw'. Het moderne Italiaanse woord mona is schuttingtaal voor het vrouwelijk geslachtsdeel.[5] De Italianen noemen het werk dan ook soms Monna Lisa en niet Mona Lisa.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
pagina 42
DG2015 schreef:
22-02-2019 17:18
Het gaat niet over de gelijkenis met de dame op het schilderij, maar de gelijkenis met het beeld uit de videoclip waarvoor ze de prijs gewonnen hebben

Afbeelding
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
impala schreef:
16-07-2019 18:54
Ik vind die shitload helemaal niet relevant. Ik vind het van zowel blanke als van zwarte kant niet ok om Meghans huidskleur of raciale afkomst te betrekken in een oordeel over haar. Of je het nu geweldig vindt dat ze prinses is vanwege haar huidskleur, of juist vindt dat een prinses geen zwart bloed mag hebben, dat is voor mij één pot nat. Allebei ingegeven door racisme.

Denk niet zwart, denk niet wit. Denk niet zwart-wit, maar in de kleur van je hart.
Om met Frank Boeijen te spreken.
En toch vind ik het, als half zwarte half witte vrouw met een donkere moeder, leuk om te zien dat een andere half zwarte half witte (trotse!) vrouw met een donkere moeder in een spierwit koningshuis trouwt. Zie niet wat daar gek aan is.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
17-07-2019 01:26
En toch vind ik het, als half zwarte half witte vrouw met een donkere moeder, leuk om te zien dat een andere half zwarte half witte (trotse!) vrouw met een donkere moeder in een spierwit koningshuis trouwt. Zie niet wat daar gek aan is.
Natuurlijk is dat niet gek. Het is hardstikke mooi dat anno 2019 een vrouw als Meghan gewoon prinses kan worden in Engeland.

Dat heet vooruitgang. Ik vind het ook mooi dat er in Luxembourg nu een first husband is, die gezellig met de first ladies van andere landen op de foto gaat.

En dat mooi vinden gelijk stellen aan 'hetzelfde racisme' is wél gek. Heel gek zelfs. Het is namelijk precies het omgekeerde: blijdschap dat er zichtbaar wegbewogen wordt van racisme.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
17-07-2019 17:03
Natuurlijk is dat niet gek. Het is hardstikke mooi dat anno 2019 een vrouw als Meghan gewoon prinses kan worden in Engeland.

Dat heet vooruitgang. Ik vind het ook mooi dat er in Luxembourg nu een first husband is, die gezellig met de first ladies van andere landen op de foto gaat.

En dat mooi vinden gelijk stellen aan 'hetzelfde racisme' is wél gek. Heel gek zelfs. Het is namelijk precies het omgekeerde: blijdschap dat er zichtbaar wegbewogen wordt van racisme.
En daarom vind ik het ook jammer dat er zoveel aandacht aan wordt besteed. Hoe meer aandacht, hoe meer de eerdere ongelijkheid ten aanzien van huidskleur en geslacht wordt benadrukt.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
17-07-2019 17:23
En daarom vind ik het ook jammer dat er zoveel aandacht aan wordt besteed. Hoe meer aandacht, hoe meer de eerdere ongelijkheid ten aanzien van huidskleur en geslacht wordt benadrukt.
Wegbewegen van racisme is een proces en racisme is er nog, ook als je de goede kant op beweegt. Door er geen aandacht aan te besteden is het niet verdwenen.
Zij zijn niet begonnen met het benadrukken van hun huidskleur , dat doen in de eerste plaats anderen door hun acties. Jammer dan dat sommige mensen het vervelend vinden dat erover gesproken wordt, maar er mag best over gepraat worden of juist eens een niet-blanke huidskleur als iets positiefs benaderen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
17-07-2019 17:03
Natuurlijk is dat niet gek. Het is hardstikke mooi dat anno 2019 een vrouw als Meghan gewoon prinses kan worden in Engeland.

(...)
Een vrouw als Meghan? Doel je dan serieus op het feit dat ze een donkere moeder en een blanke vader heeft of omdat ze een Amerikaans actrice is/was?
Dat laatste vond ik namelijk meer out of character van een (Brits) koningshuis.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
17-07-2019 20:15
Een vrouw als Meghan? Doel je dan serieus op het feit dat ze een donkere moeder en een blanke vader heeft of omdat ze een Amerikaans actrice is/was?
Dat laatste vond ik namelijk meer out of character van een (Brits) koningshuis.

Precies wat ik ook dacht!!

Als prins Harry verliefd was geworden op een mooie boerendochter dan was iedereen blij dat hij verliefd was geworden op een boerendochter. Dan was de Queen misschien een weekje not-amused. Dat Harry verliefd werd op de actrice Meghan was voor zijn opa reden om hem te waarschuwen voor de actrice.....niet voor een eventueel tintje.

Camilla, een blonde jonge Engelse vrouw was volgens de oom van prins Charles geen geschikte kandidaat voor Charles omdat ze te werelds was. Wat dat ook mag wezen. Als Camilla een tintje had gehad had men 'racisme' geroepen. Toen Charles na al die jaren eindelijk met Camilla mocht trouwen vond ik het superfijn voor hen, geen moment dat ik dacht "Een vrouw als Camilla" want dan plak je er een etiketje op.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Dit dus:

Prins Philip zou Harry gewaarschuwd hebben voor huwelijk met Meghan Markle https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190617_04464636

“Actrices zijn er om mee op stap te gaan, maar niet om mee te trouwen.”
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
18-07-2019 00:30
Precies wat ik ook dacht!!

Als prins Harry verliefd was geworden op een mooie boerendochter dan was iedereen blij dat hij verliefd was geworden op een boerendochter. Dan was de Queen misschien een weekje not-amused. Dat Harry verliefd werd op de actrice Meghan was voor zijn opa reden om hem te waarschuwen voor de actrice.....niet voor een eventueel tintje.

Camilla, een blonde jonge Engelse vrouw was volgens de oom van prins Charles geen geschikte kandidaat voor Charles omdat ze te werelds was. Wat dat ook mag wezen. Als Camilla een tintje had gehad had men 'racisme' geroepen. Toen Charles na al die jaren eindelijk met Camilla mocht trouwen vond ik het superfijn voor hen, geen moment dat ik dacht "Een vrouw als Camilla" want dan plak je er een etiketje op.
Maw; mensen maken er al snel racisme van terwijl dit niet het geval is. Er wordt vaak in de slachtofferrol gekropen omdat sommige alles ombuigen naar racisme. Wordt iemand niet aangenomen die zwart is, dan zal het wel racisme zijn, etc, etc.
Tsja, als al het racisme wellicht geen racisme is, maar gewoon slachtoffergedrag, dan is het ook wel lastig om racisme überhaupt te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de achtergrond van Meghan Mark (familie) niet erg in haar voordeel was. Dan bedoel ik niet haar kleur, maar haar familie. Haar vader en zus hielpen nu niet bepaald mee om haar imago op te poetsen. De combinatie van een acteercarrière en een niet bepaald classy familie zal de koningin vast niet blij hebben gemaakt met Harry’s keuze.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
17-07-2019 01:26
En toch vind ik het, als half zwarte half witte vrouw met een donkere moeder, leuk om te zien dat een andere half zwarte half witte (trotse!) vrouw met een donkere moeder in een spierwit koningshuis trouwt. Zie niet wat daar gek aan is.
Dat je het 'gewoon leuk vindt', prima. Dat snap ik.
Maar als er een enorm issue van wordt gemaakt, zoals sommige zwarte vrouwen doen, en ze (door anderen, niet eens door zichzelf) tot een soort boegbeeld wordt gemaakt voor black politics, dan vind ik dat helemaal niet prima. Ik neem aan dat jij dat verschil ook wel ziet.

Overigens is de racistische shitload waar hier steeds over wordt gesproken, mij ook volledig ontgaan. Maar het kan zijn dat dat in Engeland wel gebeurd is, geen idee. Ik heb alleen ophef meegekregen over haar vader en vermeende divagedrag. Ik zei al eerder dat ik dat ook niet relevant vind. Two wrongs don't make a right.
.
Betty_Slocombe schreef:
18-07-2019 10:22
Tsja, als al het racisme wellicht geen racisme is, maar gewoon slachtoffergedrag, dan is het ook wel lastig om racisme überhaupt te bespreken.
Het is vooral moeilijk om racisme te bespreken als daarmee persoonlijk falen gemaskeerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
17-07-2019 20:15
Een vrouw als Meghan? Doel je dan serieus op het feit dat ze een donkere moeder en een blanke vader heeft of omdat ze een Amerikaans actrice is/was?
Dat laatste vond ik namelijk meer out of character van een (Brits) koningshuis.
Ja, onder andere. Een vrouw die Amerikaans is, gescheiden is, activistisch en uitgesproken in haar mening is en een bruine moeder heeft. Dat was heel erg kort geleden nog on-denk-baar als Britse prinses. Los van elkaar al, laat staan in combinatie.

Ik vind het ook mooi dat tegenwoordig een vrouw als Kate gewoon met de troonopvolger kan trouwen. Zonder enige titel, gestudeerd en al lang niet meer maagdelijk toen ze trouwde.

Ook dat is vooruitgang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven