geen kinderen

12-07-2019 18:36 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
heehee ,

ik hoef al sinds ik jong ben als vrouw zijnde geen kinderen. ik ben er niet geschikt voor om moeder te worden, ik heb er geen behoefte aan en ik zie mijn toekomst niet met een kind erbij. ik heb een vriend die er hetzelfde over denkt.

alleen als mensen me dit vragen en ik gewoon zeg ‘nee ik wil geen kinderen’ , lijkt het alsof ik een schande ben voor de wereld. ik krijg vaak hele preken over waarom ik een kind MOET nemen. is het raar dat ik geen kinderen wil? ik dacht dat tegenwoordig normaal was als je geen kinderen wilde, maar het lijkt alsof je dan meteen een vreselijk voorbeeld bent voor ‘de vrouw’.
iones schreef:
14-07-2019 13:31
Oh hou op! Sommige mensen wens ik gewoon een sterilisatie of castratie zonder verdoving toe!
Een kind op de wereld plempen is nog het minste. Het moeilijke komt er achter aan. En net dat kan niet iedereen. Bij lange na niet.
En daar denkt ook lang niet iedereen aan van te voren.
En als je dat wel doet en besluit dat je dat niet wil krijg je kritiek...
Wat een rare wereld is het toch...
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
14-07-2019 17:18
Precies. Ik ben zelf geadopteerd en door wat een lijst van onderzoeken en keuringen mijn adoptieouders moesten. Heel je familie wordt nagetrokken, het beroep van hun ouders. b.v.
Ook ken ik een stel dat wilde adopteren, maar het afgewezen werd alleen omdat de man Psoriasis heeft. Ze hadden een boven modaal inkomen.
O_O Serieus!?!? Wat schandalig.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend zei ooit: 'als mensen kinderen willen, moeten ze eerst door een commissie heen.'
'Uit wie bestaat die commissie dan?' vroegen wij.
Uit hem, vond hij.
Dat klonk nogal gechargeerd, maar eigenlijk had hij best een goed verhaal.
Erop neerkomend dat hij vond dat mensen bewust voor kinderen moesten kiezen, ze een normale, stabiele opvoeding moesten kunnen geven (rijk of minder bedeeld) met voldoende warmte, liefde en veiligheid.
En dus niet dat het niet doorging omdat ze Psoriasis hadden. Wel dat iemands goed recht is het niet te willen.
Eigenlijk had hij een politieke partij moeten beginnen.
Helaas heeft hij dat nooit gedaan.
En als hij dat gedaan had, was die partij waarschijnlijk verboden op 'ethische' gronden.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Wauw, dat daar nog nooit iemand opgekomen is.
Ik vind mensen die bewust kindvrij niet snappen altijd een beetje dom. Kan gewoon niet voorstellen dat iemand dat niet kan begrijpen. Hoe simpel ben je dan?
Blijenvrij schreef:
17-07-2019 09:41
Ik vind mensen die bewust kindvrij niet snappen altijd een beetje dom. Kan gewoon niet voorstellen dat iemand dat niet kan begrijpen. Hoe simpel ben je dan?
Ik ook.
Overigens heeft het dan i.m.o weinig zin om in discussie te gaan met zulke mensen...
Vaak genoeg gedaan maar tegenwoordig bespaar ik mezelf liever die energie.
(Ze zullen me toch nooit snappen...)
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
12-07-2019 18:55
Kom hier meekletsen: kinderen/bewust-kindvrij-sinds-2010-dee ... ges/442321
nee dat is alleen voor kinderhaters die toevallig geen kinderen hebben.

ik heb bewust geen kinderen maar vind kinderen wel leuk. dat is echt niet de geest van de groep die daar schrijft
En doooooor!
broadway schreef:
17-07-2019 10:19
nee dat is alleen voor kinderhaters die toevallig geen kinderen hebben.
:hihi:
broadway schreef:
17-07-2019 10:19
nee dat is alleen voor kinderhaters die toevallig geen kinderen hebben.

ik heb bewust geen kinderen maar vind kinderen wel leuk. dat is echt niet de geest van de groep die daar schrijft
Ik schrijf er ook en sta er hetzelfde in als jij. Vind kinderen hartstikke leuk, alleen niet 24/7 als mijn verantwoordelijkheid.
De berichten van kinderhaters vallen natuurlijk het meeste op, maar hebben verder niet de overhand vind ik.
Interessant topic.

Ik ben zelf onvrijwillig kinderloos. Ik wilde wel kinderen, al had ik niet zo'n diepgewortelde kinderwens. Uiteindelijk is het in mijn situatie niet verstandig om zwanger te worden en een kind op te voeden. Ik zou mijn eigen lijf ermee nog verder in de vernieling helpen en bovendien zou ik niet goed voor mijn eigen kind kunnen zorgen.

Dan zijn er mensen die zeggen dat als ik per se een kind zou willen, dat wel zou gaan. Dat ik dus waarschijnlijk toch geen kinderwens zou hebben.

Frustrerend, want ik had de keuze liever zelf gemaakt dan dat mijn lijf die voor mij maakt.

Toen we net getrouwd waren, en ik nog gezond was, kreeg ik ook de vraag van een vage kennis of ik niet al zwanger was omdat we immers al getrouwd waren. Zo onbeschoft en impertinent vond ik dat.

Nu voel ik me wel een soort van schuldig naar mijn ouders en schoonouders toe. Gevoelsmatig worden ze nu dankzij mij geen grootouders, terwijl ze dat alle vier ontzettend leuk hadden gevonden. Maar ik verkies wel mijn eigen gezondheid boven het hebben van een kind, koste wat het kost.
lise1985 schreef:
17-07-2019 11:11

Dan zijn er mensen die zeggen dat als ik per se een kind zou willen, dat wel zou gaan. Dat ik dus waarschijnlijk toch geen kinderwens zou hebben.
:O :O

Je kunt het echt nooit goed doen, hè...
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik zelf een kind heb begrijp ik veel beter waarom mensen ook geen kinderen willen. Ik hou veel van mijn kind en ik zou hem niet in willen ruilen, maar hij heeft mijn leven ingrijpend veranderd.

Nu ik een zwangerschap en bevalling heb meegemaakt ben ik nog volhardener geworden in mijn standpunt dat iedere vrouw recht heeft op abortus.
Alle reacties Link kopieren
broadway schreef:
17-07-2019 10:19
nee dat is alleen voor kinderhaters die toevallig geen kinderen hebben.

ik heb bewust geen kinderen maar vind kinderen wel leuk. dat is echt niet de geest van de groep die daar schrijft
Dan sla je de plank wel heel erg mis als je dat denkt.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
17-07-2019 11:11


Dan zijn er mensen die zeggen dat als ik per se een kind zou willen, dat wel zou gaan. Dat ik dus waarschijnlijk toch geen kinderwens zou hebben.
Ik zou tegen ze zeggen "daar ben ik niet egoistisch genoeg voor, ik zou het zo goed mogelijk willen doen en niet half, zoals jullie dat misschien wel doen". Echt een sneer, maar zoiets vraagt dan ook om een sneer.
Yugen schreef:
17-07-2019 11:13
:O :O

Je kunt het echt nooit goed doen, hè...
Nee, inderdaad.

Mijn schoonzusje heeft de overtuiging dat je als vrouw maar 1 doel hebt, namelijk jezelf zo veel mogelijk voortplanten. Dat was haar enige doel in het leven. Geen opleiding, nauwelijks werkervaring, alleen maar kinderen baren. Nu ze geen kinderen kunnen kregen en dus haar doel weg is, is ze doodongelukkig. Geen idee wat ze met haar leven aan moet.

Mijn man en ik beseffen dat we het met ons tweeën ook heel fijn hebben.
iones schreef:
17-07-2019 11:26
Ik zou tegen ze zeggen "daar ben ik niet egoistisch genoeg voor, ik zou het zo goed mogelijk willen doen en niet half, zoals jullie dat misschien wel doen". Echt een sneer, maar zoiets vraagt dan ook om een sneer.
Op een iets andere toon heb ik het ook weleens zo gebracht hoor, naar mensen toe. Maar ik kreeg weleens als antwoord dat ik maar zoveel mogelijk mijn ouders, schoonouders en vrienden in moest schakelen om te helpen bij de zorg voor het kind. Maar dat kind moest er dan komen. Ik begrijp dat echt niet.
Sorcha_ schreef:
17-07-2019 11:22
Sinds ik zelf een kind heb begrijp ik veel beter waarom mensen ook geen kinderen willen. Ik hou veel van mijn kind en ik zou hem niet in willen ruilen, maar hij heeft mijn leven ingrijpend veranderd.

Nu ik een zwangerschap en bevalling heb meegemaakt ben ik nog volhardener geworden in mijn standpunt dat iedere vrouw recht heeft op abortus.
En dit vind ik dus hartstikke stoer van je, dat je niet doet alsof het krijgen en hebben van kinderen een sprookje is.

Ik snap overigens ook heel goed waarom mensen zich wel willen voortplanten. En kinderen zijn ook hartstikke leuk.
Ik heb alleen die behoefte nooit gehad. (En praktisch gezien zie ik het mijzelf ook niet doen om verschillende redenen)

Overigens ik ben niet tegen abortus maar ik vind wel dat als je besluit ze niet te willen dat je dan ook je verantwoordelijkheid hoort te nemen.
Voorkomen is beter dan genezen en als je sex kan hebben dan kun je ook naar de dokter voor de pil of een pakje condooms kopen. (Of iets anders, keuze genoeg vandaag de dag)
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 17-07-2019 11:33
6.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
17-07-2019 11:29
Op een iets andere toon heb ik het ook weleens zo gebracht hoor, naar mensen toe. Maar ik kreeg weleens als antwoord dat ik maar zoveel mogelijk mijn ouders, schoonouders en vrienden in moest schakelen om te helpen bij de zorg voor het kind. Maar dat kind moest er dan komen. Ik begrijp dat echt niet.
En wat als die het af laten weten? Ik had direct gezegd "en als ik jullie dan op reguliere basis (zeg maar wekelijks) zou vragen om in te springen, zouden jullie dat dan doen? ". Ik denk dat ze dan wel terugdeinzen voor een dergelijke vraag.
moet je toch ook niet willen, een kind en dan zoveel mensen in moeten schakelen om het op te laten groeien.
iones schreef:
17-07-2019 11:26
Ik zou tegen ze zeggen "daar ben ik niet egoistisch genoeg voor, ik zou het zo goed mogelijk willen doen en niet half, zoals jullie dat misschien wel doen". Echt een sneer, maar zoiets vraagt dan ook om een sneer.
Mee eens.
Waar bemoeien sommige mensen zich toch mee...
iones schreef:
17-07-2019 11:33
En wat als die het af laten weten? Ik had direct gezegd "en als ik jullie dan op reguliere basis (zeg maar wekelijks) zou vragen om in te springen, zouden jullie dat dan doen? ". Ik denk dat ze dan wel terugdeinzen voor een dergelijke vraag.
moet je toch ook niet willen, een kind en dan zoveel mensen in moeten schakelen om het op te laten groeien.
Los van het feit dat dat niet eens kan, want mijn ouders en schoonouders hebben ook nog een eigen leven en wonen bovendien niet in de buurt. Maar daar denken die mensen totaal niet over na.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
17-07-2019 11:25
Dan sla je de plank wel heel erg mis als je dat denkt.
ik zal nog eens gaan lezen, maar alle keren tot nu toe lees ik dit eruit. misschien steeds net die berichten gezien? ik zal eens kijken!
En doooooor!
iones schreef:
17-07-2019 11:33
En wat als die het af laten weten? Ik had direct gezegd "en als ik jullie dan op reguliere basis (zeg maar wekelijks) zou vragen om in te springen, zouden jullie dat dan doen? ". Ik denk dat ze dan wel terugdeinzen voor een dergelijke vraag.
moet je toch ook niet willen, een kind en dan zoveel mensen in moeten schakelen om het op te laten groeien.
Het is toch ook dom om te denken dat kinderen alleen wat praktische organisatorische ongemakken met zich meebrengen?

Een gezinsleven is een lifestyle. Je kiest niet voor een kind, je kiest voor de manier van leven die daarbij hoort. Ik vind het zonde van mijn leven om het zo in te richten, ik doe liever iets anders met mijn tijd op deze planeet. Daar kan geen oppas tegen op.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
17-07-2019 11:25
Dan sla je de plank wel heel erg mis als je dat denkt.
Nou, ik moet zeggen dat ik het de afgelopen weken/maanden ook wel een beetje die kant op zie gaan. Heel veel afzeiken en weinig nuances.
Niet door iedereen hoor, maar er hangt soms niet echt een gezellige meekletstopic sfeertje (om het zo maar even te zeggen).
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
lise1985 schreef:
17-07-2019 11:11
Interessant topic.

Ik ben zelf onvrijwillig kinderloos. Ik wilde wel kinderen, al had ik niet zo'n diepgewortelde kinderwens. Uiteindelijk is het in mijn situatie niet verstandig om zwanger te worden en een kind op te voeden. Ik zou mijn eigen lijf ermee nog verder in de vernieling helpen en bovendien zou ik niet goed voor mijn eigen kind kunnen zorgen.

Dan zijn er mensen die zeggen dat als ik per se een kind zou willen, dat wel zou gaan. Dat ik dus waarschijnlijk toch geen kinderwens zou hebben.

Frustrerend, want ik had de keuze liever zelf gemaakt dan dat mijn lijf die voor mij maakt.

Toen we net getrouwd waren, en ik nog gezond was, kreeg ik ook de vraag van een vage kennis of ik niet al zwanger was omdat we immers al getrouwd waren. Zo onbeschoft en impertinent vond ik dat.

Nu voel ik me wel een soort van schuldig naar mijn ouders en schoonouders toe. Gevoelsmatig worden ze nu dankzij mij geen grootouders, terwijl ze dat alle vier ontzettend leuk hadden gevonden. Maar ik verkies wel mijn eigen gezondheid boven het hebben van een kind, koste wat het kost.

:hug: Ik snap dat dat frustrerend is...

Wat dat betreft heb ik wel mazzel dat mijn lichaam en verstand op 1 lijn liggen wat dat betreft. (Ik heb namelijk ook, onzichtbare, beperkingen die het niet onmogelijk maar wel moeilijk zouden maken)
Ik snap het schuldgevoel maar je hebt hier niet voor gekozen..
Phoebemeaculpa schreef:
17-07-2019 11:30
En dit vind ik dus hartstikke stoer van je, dat je niet doet alsof het krijgen en hebben van kinderen een sprookje is.

Ik snap overigens ook heel goed waarom mensen zich wel willen voortplanten. En kinderen zijn ook hartstikke leuk.
Ik heb alleen die behoefte nooit gehad. (En praktisch gezien zie ik het mijzelf ook niet doen om verschillende redenen)

Overigens ik ben niet tegen abortus maar ik vind wel dat als je besluit ze niet te willen dat je dan ook je verantwoordelijkheid hoort te nemen.
Voorkomen is beter dan genezen en als je sex kan hebben dan kun je ook naar de dokter voor de pil of een pakje condooms kopen. (Of iets anders, keuze genoeg vandaag de dag)
Jij denkt dat mensen denken ik heb geen zin in de pil (of wat voor anticonceptie dan ook), ach ik kan nog altijd abortus doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven