Lijf & Lijn alle pijlers

Wat merk je/gebeurt er als je vet verbrandt? (IF)

18-07-2019 15:08 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik ben op 7 juli begonnen met Intermittent Fasting (16/8). Ik ben niet te dik (ledematen) maar het vet slaat zich op rond buik en heupen en daar wil ik graag van af.
Veel kleding past niet of zit niet lekker meer en ik was ook benieuwd naar de overige gezondheidsvoordelen.
Maar wat ik me afvraag (kan het op internet niet vinden) wat gebeurt er in je lijf als je lichaam energie haalt uit vetcellen? Wat merk je dan? Ik heb de indruk dat m’n rolletjes wat slapper en zachter worden :lol: maar vraag me af of ik t me verbeeld..
Iemand hier die er verstand van heeft? Wil na 11 dagen wel weten of ik goed bezig ben/al wat resultaat heb... (voel me trouwens top)
Alle reacties Link kopieren
Na 11 dagen resultaat is een utopie.
Ga maar uit van weken, en als je gewicht al gezond is zelfs maanden, voor je echt duidelijk resultaat ziet.
.
Alle reacties Link kopieren
Ah ok.. heb je ervaring hiermee Anoniem? Ik wil te snel blijkbaar... Ben nogal een ontbijter dus de ochtend kost me wel wat moeite.. ben daarnaast ook benieuwd op welke wijze de vetcellen gebruikt worden en wat je dan merkt..
Bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Beweeg je erbij...zeg maar sport?

Vet verdwijnt niet plaatselijk met een dieet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-07-2019 15:16
Beweeg je erbij...zeg maar sport?

Vet verdwijnt niet plaatselijk met een dieet.
Ja, ik fitness 3x per week en ben verder erg bewegelijk (altijd bezig, fiets, trap etc). Ik weet dat t lastig is om plaatselijk vet te verbranden, maar heb alleen vet op de plekken waarvan “men” zegt dat de vetopslag door insuline/koolhydraten komt, de rest is slank, ik wil niet afvallen op andere plekken..Ben alleen benieuwd wat je merkt en wat er gebeurt als je vetcellen aangesproken worden. Voelt t dan zachter/slapper? Ben een kilo lichter nu (maar wat is en waaruit bestaat een kilo) en heb nog geen te strakke broeken gepast..
Alle reacties Link kopieren
danique1 schreef:
18-07-2019 15:14
Ah ok.. heb je ervaring hiermee Anoniem? Ik wil te snel blijkbaar... Ben nogal een ontbijter dus de ochtend kost me wel wat moeite.. ben daarnaast ook benieuwd op welke wijze de vetcellen gebruikt worden en wat je dan merkt..
Bedankt voor je reactie!

Niet met intermitterend vasten. Dat is gewoon een duur, gehyped woord voor ‘je ontbijt overslaan’ - als iemand zich daar goed bij voelt en van nature geen trek heeft in de ochtend, lekker doen. Maar als je er moeite mee hebt, snap ik echt niet zo goed wat je jezelf aan doet; linksom of rechtsom moet je gewoon minder energie (dus calorieën) binnen krijgen. En of je dat nou doet door tussendoortjes te schrappen, kleinere porties te eten of een hele maaltijd over te slaan maakt niet uit. Een quick fix is er toch niet.

Maar het geldt voor alle diëten, echt blijvend resultaat kost gewoon tijd. Helaas.

Over wat er met vet gebeurt, dat is heel complex om uit te leggen (en ook niet heel bijster interessant denk ik):
https://wetenschap.infonu.nl/anatomie/1 ... nding.html
.
Alle reacties Link kopieren
danique1 schreef:
18-07-2019 15:28
Ja, ik fitness 3x per week en ben verder erg bewegelijk (altijd bezig, fiets, trap etc). Ik weet dat t lastig is om plaatselijk vet te verbranden, maar heb alleen vet op de plekken waarvan “men” zegt dat de vetopslag door insuline/koolhydraten komt, de rest is slank, ik wil niet afvallen op andere plekken..Ben alleen benieuwd wat je merkt en wat er gebeurt als je vetcellen aangesproken worden. Voelt t dan zachter/slapper? Ben een kilo lichter nu (maar wat is en waaruit bestaat een kilo) en heb nog geen te strakke broeken gepast..

Je merkt op de weegschaal dat je lichter wordt en je omvang af neemt. Afhankelijk van je huid/ hoeveelheid vet die er zat zal je huid gaan hangen of niet.
Maar nogmaals, dat is echt niet iets wat je na 11 dagen al kan merken.

Ik meet m’n kuiten wel eens op omdat ik daar soms veel vocht vasthoudt (afdrukken van sokken erin, pijnlijk en strak gespannen gevoel), dat kan zo centimeters schelen per keer. Dus staar je niet blind op de eerste kilo’s/ centimeters. Over een paar maanden weet je meer.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik had begrepen dat je juist als je langer dan 12 uren (incl slaap) niet eet je vetcellen aangesproken worden en dat je door “alleen maar” op je caloriën te letten (maar constant voeding binnen krijgt) je lichaam alleen maar bezig blijft met t verteren van voedsel.
Ik snap dat alles tijd kost en ik geduldig moet zijn maar het lijkt alsof mn rolletjes zachter en losser worden en daardoor vroeg ik me af of er al iets gaande is.
Je link is wel heel erg ingewikkeld en technisch😄. Hoop nog op iets in Jip en Janneke taal🙏
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 15:36
Je merkt op de weegschaal dat je lichter wordt en je omvang af neemt. Afhankelijk van je huid/ hoeveelheid vet die er zat zal je huid gaan hangen of niet.
Maar nogmaals, dat is echt niet iets wat je na 11 dagen al kan merken.

Ik meet m’n kuiten wel eens op omdat ik daar soms veel vocht vasthoudt (afdrukken van sokken erin, pijnlijk en strak gespannen gevoel), dat kan zo centimeters schelen per keer. Dus staar je niet blind op de eerste kilo’s/ centimeters. Over een paar maanden weet je meer.
Ok! Geduld dus..😄
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 15:10
Na 11 dagen resultaat is een utopie.
Ga maar uit van weken, en als je gewicht al gezond is zelfs maanden, voor je echt duidelijk resultaat ziet.
Onzin. Na een paar dagen merk ik al verschil. Na twee weken kan er makkelijk 1,5 tot 2 kilo af zijn, zeker in het begin.
Maar zelf bepalen wáár je afvalt, dat is een utopie. Je kunt hoogstens zorgen dat je meer spieren kweekt op plekken waar je meer volume wil houden (je kont bijvoorbeeld).
.
Alle reacties Link kopieren
danique1 schreef:
18-07-2019 15:43
Ik had begrepen dat je juist als je langer dan 12 uren (incl slaap) niet eet je vetcellen aangesproken worden en dat je door “alleen maar” op je caloriën te letten (maar constant voeding binnen krijgt) je lichaam alleen maar bezig blijft met t verteren van voedsel.
Ik snap dat alles tijd kost en ik geduldig moet zijn maar het lijkt alsof mn rolletjes zachter en losser worden en daardoor vroeg ik me af of er al iets gaande is.
Je link is wel heel erg ingewikkeld en technisch😄. Hoop nog op iets in Jip en Janneke taal🙏

Zou best kunnen. Maar zo zijn er ook volksstammen die beweren dat je lichaam ‘s avonds minder efficiënt verbrandt dan ‘s ochtends, en dat je dus het best de dag kunt beginnen met je grootste maaltijd.
Persoonlijk denk ik dat er best wat waarheid in kan zitten, máár dat het dusdanig weinig is dat je daarvan echt geen (groot) effect moet verwachten.
.
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam wordt niet slapper van sporten en IF. In tegendeel. Je vet% wordt lager waardoor je juist strakker wordt en harder. Ik heb zelf zware krachtsport gedaan met IF (leangains).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
18-07-2019 15:49
Onzin. Na een paar dagen merk ik al verschil. Na twee weken kan er makkelijk 1,5 tot 2 kilo af zijn, zeker in het begin.
Hoi Impala, zoveel kilo’s ben ik niet kwijt maar heb idd gelezen dat t kan. Vraag me af wat je dan merkt aan je rolletjes (voel me erg geobsedeerd nu, maar ben t niet) worden ze zachter/losser?
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
18-07-2019 15:49
Onzin. Na een paar dagen merk ik al verschil. Na twee weken kan er makkelijk 1,5 tot 2 kilo af zijn, zeker in het begin.
Maar zelf bepalen wáár je afvalt, dat is een utopie. Je kunt hoogstens zorgen dat je meer spieren kweekt op plekken waar je meer volume wil houden (je kont bijvoorbeeld).

Na twee weken ben je écht geen 1,5 kilo vet kwijt hoor. Of je moet meer dan 300kg wegen ofzo.
.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-07-2019 15:52
Je lichaam wordt niet slapper van sporten en IF. In tegendeel. Je vet% wordt lager waardoor je juist strakker wordt en harder. Ik heb zelf zware krachtsport gedaan met IF (leangains).
Je kunt natuurlijk wel wat ruimer in je vel/huid komen zitten. Vooral als je al wat ouder bent.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 15:51
Zou best kunnen. Maar zo zijn er ook volksstammen die beweren dat je lichaam ‘s avonds minder efficiënt verbrandt dan ‘s ochtends, en dat je dus het best de dag kunt beginnen met je grootste maaltijd.
Persoonlijk denk ik dat er best wat waarheid in kan zitten, máár dat het dusdanig weinig is dat je daarvan echt geen (groot) effect moet verwachten.
Idd, daarom zet ik ‘men’ ook tussen aanhalingstekens, er zijn zoveel theorieën
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
18-07-2019 15:53
Je kunt natuurlijk wel wat ruimer in je vel/huid komen zitten. Vooral als je al wat ouder bent.
Ja, 50 hier
Alle reacties Link kopieren
danique1 schreef:
18-07-2019 15:54
Idd, daarom zet ik ‘men’ ook tussen aanhalingstekens, er zijn zoveel theorieën

Maar daarom vraag ik me af, waarom kies je een ‘methode’ die je zo lastig vindt?
Eet dan gewoon lekker dat ontbijt maar maak al je maaltijden iets kleiner ofzo.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 15:52
Na twee weken ben je écht geen 1,5 kilo vet kwijt hoor. Of je moet meer dan 300kg wegen ofzo.
Nee in het begin raak je ook vocht kwijt. Daarna moet een pond per week zeker lukken.

En IF werkt zeker goed, maar natuurlijk niet als je je in de eeturen volpropt met verkeerde voeding.
impala wijzigde dit bericht op 18-07-2019 15:59
16.24% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
18-07-2019 15:52
Je lichaam wordt niet slapper van sporten en IF. In tegendeel. Je vet% wordt lager waardoor je juist strakker wordt en harder. Ik heb zelf zware krachtsport gedaan met IF (leangains).
Snap ik maar heb een tijdje (jaar) te weinig gedaan en nu net de draad weer opgepakt, dus kan daar nog niet teveel van verwachten
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
18-07-2019 15:57
Nee in het begin raak je ook vocht kwijt. Daarna moet een pond per week zeker lukken.

En vocht zit er ook zo weer aan.
Echt je maakt jezelf gek als je 1,5 kilo al als resultaat bestempelt.
Drie dagen geen grote boodschap, beetje warm weer en je hebt het er ook zomaar weer bij.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 15:57
Maar daarom vraag ik me af, waarom kies je een ‘methode’ die je zo lastig vindt?
Eet dan gewoon lekker dat ontbijt maar maak al je maaltijden iets kleiner ofzo.
Oh ik geef t gewoon een kans, veel dingen die ‘ze’ zeggen vind ik wel logisch, dus even zien. Vind t niet super lastig maar t dient wel een doel zeg maar
Alle reacties Link kopieren
danique1 schreef:
18-07-2019 16:01
Oh ik geef t gewoon een kans, veel dingen die ‘ze’ zeggen vind ik wel logisch, dus even zien. Vind t niet super lastig maar t dient wel een doel zeg maar

Kun (wil) je dit de rest van je leven volhouden?
Want zodra je ermee stopt gaat je intake weer omhoog (als je niks aan de portiegrootte doet) en kom je weer aan.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 16:00
En vocht zit er ook zo weer aan.
Echt je maakt jezelf gek als je 1,5 kilo al als resultaat bestempelt.
Drie dagen geen grote boodschap, beetje warm weer en je hebt het er ook zomaar weer bij.
Ik poep elke dag. En aankomen doe ik alleen als ik teveel eet of teveel alcohol drink. Een pond per week, gemiddeld, is zeker haalbaar als ik dat niét doe. Soms sta je wat stil en soms is het opeens een kilo.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
18-07-2019 16:03
Kun (wil) je dit de rest van je leven volhouden?
Want zodra je ermee stopt gaat je intake weer omhoog (als je niks aan de portiegrootte doet) en kom je weer aan.
Nee niet de rest van m’n leven maar dan overstappen op wat jij aangaf, kleinere porties. Heb mezelf heel erg laten gaan het afgelopen anderhalf jaar, de ellende valt mee maar ben op elk vlak ongeduldig en wil graag weten of ik resultaat boek. Vroeg t me gewoon af wat je voelt/merkt en opende een topic. Geen groot probleen hier verder hoor😄. 1.63 m en 55 kg maar een behoorlijke zwemband waardoor bijna niets meer past/lekker zit. Leeftijd zal ook meespelen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven