Ongerust

18-07-2019 19:44 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zoooo bang. Vandaag de 1e echo gehad maar er was iets vreemd. Volgens de echo zou ik namelijk ongeveer 5 weken zwanger zijn. Maar volgens mijn positieve test zou ik nu toch zeker al wel 7 weken moeten zijn....
Er was wel een hartje te zien die rustig klopte. Volgende week moet ik weer komen voor een echo.. pff wat zenuwslopend is dit :cry:
Alle reacties Link kopieren
Relax, adem in, adem uit. Heel hard; maar als het mis is, kun jij er nu echt niks aan doen. Ik begrijp echt je grote angst en als het niet goed gaat, is het ook echt heel verdrietig, ik weet hoe het is om een miskraam te krijgen.

Maar op dit moment is er niets te zeggen over hoe het met jouw kindje gaat. Misschien had je gewoon een late eisprong zonder dat je dat wist? Er kan echt prima helemaal niks ernstigs aan de hand zijn nu. T is echt moeilijk en heel onzeker maar je hebt er geen invloed op, probeer te ontspannen, gelukkig mag je over een week weer een echo, hopelijk is het dan gewoon goed.

Sterkte :hug:
minik wijzigde dit bericht op 18-07-2019 20:01
Reden: Spelfout
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij vijf weken is er meestal nog helemaal geen kloppend hartje te zien.

Op zich is t kloppende hartje een goed teken. Maar idd er is niets wat je kunt doen nu afwachten. Hoe lastig ook.

Waarom had je zo vroeg al een echo? Zegt de test 7 weken of heb je ook echt 3 weken geleden al positief getest...
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je zorgen, ik ben aan het begin van mijn eerste zwangerschap ook teruggezet. (Later overigens hetzelfde aantal dagen weer vooruit)
En ook nu klopt er iets niet helemaal. Dat maakt inderdaad onzeker, maar helaas heb je zelf geen invloed op de uitkomst.

Op deze termijn is het wel echt lastig om een hele precieze meting te verrichten. Daarom is de termijnecho pas wat later in de zwangerschap. Mij is uitgelegd dat zo'n vroege echo als deze puur is om de vitaliteit van de zwangerschap te bepalen. Zit het kindje op de goede plek, is het er één en klopt het hartje? Dat het hartje klopte is in ieder geval positief!

Wanneer mag je voor een volgende echo en heb je je ongerustheid uitgesproken?
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry ik lees niet goed, volgende week weer een echo dus. Succes met afwachten!
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
18-07-2019 20:09
Bij vijf weken is er meestal nog helemaal geen kloppend hartje te zien.

Op zich is t kloppende hartje een goed teken. Maar idd er is niets wat je kunt doen nu afwachten. Hoe lastig ook.

Waarom had je zo vroeg al een echo? Zegt de test 7 weken of heb je ook echt 3 weken geleden al positief getest...

Ik heb 17 juni postief getest vandaar...
De verloskundige was niet echt positief maar omdat het hartje wel klopt kon ze ook niet zeggen dat het helemaal niet goed was.
Alle reacties Link kopieren
Domninoz schreef:
18-07-2019 20:14
Oh sorry ik lees niet goed, volgende week weer een echo dus. Succes met afwachten!
Ik kon aan de verloskunige merken dat zij er niet echt vetrouwen in heeft.. ze is natuurlijk gewoon eerlijk. Kan nu niks anders doen dan afwachten en hopelijk geen bloeding :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven