Moeten we altijd rekening houden met iedereen?

18-07-2019 21:07 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter is naar aanleiding van dit bericht een aardige discussie losgebarsten.

Afbeelding

Veel mannen & vrouwen vinden dat de persoon die aanstoot neemt aan een blote borst zelf maar onder een deken moet zitten en dat de KLM gewoon op moet komen voor de vrouw die borstvoeding geeft.

Graag jullie - gewaardeerde - mening.

Ik trap af:

Volgens mij is ieder kind een keer begonnen aan een borst en het is gewoon een volstrekt normale manier van een baby voeden, de KLM moet wat meer ballen tonen en vierkant achter de vrouw gaan staan.

Het is tegenwoordig een soort "gekwetstheid rage" iedereen is overal geschokt over, tijd om hier een punt achter te zetten.

Overigens is er in dit TOPIC ruimte om eigen voorbeelden te geven van overdreven rekening houden met / gekwetstheid.

De KLM heeft

Totaal aantal stemmen: 206

Geen gelijk en moet de vrouw steunen (60%)
Wel gelijk, het is een kleine moeite een deken om baby + borst te doen (36%)
Weet niet / geen mening (4%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
redbulletje schreef:
18-07-2019 21:18
En dan jammeren als haar tiet onverhoopt op iemands youtube geplaatst wordt?
Vrijwel niemand wil meer topless zonnen door die social media overal, maar dan is er opeens geen schaamte meer?
Ja natuurlijk wordt daarover gejammerd en terecht. Als je dat ongevraagd op internet zet ben je niet goed in je hoofd en overtreed je de wet.
redbulletje schreef:
18-07-2019 21:17
Maar een borst an sich is een mooi estetisch deel van 't vrouwelijk lichaam, maar niet meer als ie gebruikt wordt om uit te drinken.
Terwijl ze daar toch echt voor bedoeld zijn. Ze hangen er niet voor de mooi.
hollebollegijs schreef:
18-07-2019 21:17
Hahahaha dat kan bij een flesje ook.

Maar zo ben jij toch ook groot gebracht?

Het eerste dat Redbul-baby zag was een vrouwenborst (ik wel in ieder geval)
Gelukkig gaan mijn herinneringen niet zover terug (dat zal vast voor een reden zijn) ;-D

Je zou maar tot 3 jaar aan de tiet gemoeten hebben zoals je ook wel 'ns leest: yuk!
Butterfly777 schreef:
18-07-2019 21:10
Kleine moeite om er een deken over te doen. Ik vind het iets intiems, vond het ook niet prettig dat anderen mij borst konden zien. Zo hoef ik die van een ander ook niet te zien.
Een deken? Wat stel je je daarbij voor?

En leg je ook een dekentje over de tv als daar bloot te zien is?
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ikzelf nooit in het openbaar mijn kind heb gevoed (omdat ik dat niet prettig vond), heb ik er geen problemen mee als anderen dat wel doen.
En waarom het aanstootgevend gevonden wordt snap ik al helemaal niet...alsof die vrouwen eerst met hun blote borsten staan te zwaaien alvorens het voeden.
redbulletje schreef:
18-07-2019 21:21
Gelukkig gaan mijn herinneringen niet zover terug (dat zal vast voor een reden zijn) ;-D

Je zou maar tot 3 jaar aan de tiet gemoeten hebben zoals je ook wel 'ns leest: yuk!
Je lijkt wel een opstandige pre-puber.
Fring schreef:
18-07-2019 21:21
Hoewel ikzelf nooit in het openbaar mijn kind heb gevoed (omdat ik dat niet prettig vond), heb ik er geen problemen mee als anderen dat wel doen.
En waarom het aanstootgevend gevonden wordt snap ik al helemaal niet...alsof die vrouwen eerst met hun blote borsten staan te zwaaien alvorens het voeden.
Nee, als ze ermee gingen zwaaien dan was het goed geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt nog nooit een moeder borstvoeding zien geven met de hele bups bloot. Verreweg de meeste borstvoedende moeders doen dat prima discreet. Vaak heb je niet eens door dat een moeder zit te voeden.

Veel gezeur om niks wat mij betreft.
Fring schreef:
18-07-2019 21:21
Hoewel ikzelf nooit in het openbaar mijn kind heb gevoed (omdat ik dat niet prettig vond), heb ik er geen problemen mee als anderen dat wel doen.
En waarom het aanstootgevend gevonden wordt snap ik al helemaal niet...alsof die vrouwen eerst met hun blote borsten staan te zwaaien alvorens het voeden.
Ja snap ik ook niet. Er zijn er vast één of twee die dat doen maar gekkies heb je overal.

Ik hanteerde altijd als stelregel: als het hier gepast is om je kind te voeden, dan doe ik dat.
Dus wel in een vliegtuig of in een restaurant.
Niet op het toilet of naast de Mona Lisa of tijdens parachutespringen.
patchouli_ schreef:
18-07-2019 21:23
Ik heb echt nog nooit een moeder borstvoeding zien geven met de hele bups bloot. Verreweg de meeste borstvoedende moeders doen dat prima discreet. Vaak heb je niet eens door dat een moeder zit te voeden.

Veel gezeur om niks wat mij betreft.

Daarom vraag ik me af waar dat bericht van KLM vandaan komt. Zijn ze echt zo gevoelig of hebben ze andere ervaringen met voedende vrouwen? Ik kan het me beide eigenlijk niet voorstellen.
patchouli_ schreef:
18-07-2019 21:23
Ik heb echt nog nooit een moeder borstvoeding zien geven met de hele bups bloot. Verreweg de meeste borstvoedende moeders doen dat prima discreet. Vaak heb je niet eens door dat een moeder zit te voeden.

Veel gezeur om niks wat mij betreft.
En al zie je het wel, dan nog maakt het mij niet uit. Het is het voeden van een kind. Prima.
Ik heb altijd in het openbaar gevoed en daar nog nooit commentaar op gehad.

Ik vermoed dat veel van die mensen met psychologische issues alleen online wat durven zeggen, en/of dat ze in het echt gewoon niet eens zien dat er gevoed wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen moeite mee om een ontblote borst te zien, maar ik vind het argument “het is heel natuurlijk en daar zijn borsten voor” niet zo valide.

Plassen, poepen en seks is ook heel natuurlijk, maar ook vrij privé en mag dus best afgeschermd worden
Alle reacties Link kopieren
Ga zelf eens met een dekentje over je hoofd je avondeten eten dan merk je hoe warm het kan worden.
Kun je er niet tegen kijk je er niet naar, je bent namelijk niet verplicht te kijken.

Ik heb eens op een terras gezeten waar een vrouw haar baby de borst had gegeven en daarna nog zeker een half uur met de borst bloot bleef zitten, baby lag inmiddels alweer in de kinderwagen, kijk dat vind ik persoonlijk niet nodig,
Nou @hollebollegijs, ik ben het geloof ik voor het eerst met je eens! Wat een intolerante reacties op zoiets normaals en natuurlijks als de borst geven. Een dekentje erover suggereert dat er iets te schamen valt.

En kom op zeg, wat zie je nou helemaal van die tiet? Als je heel erg je best doet een tepel op het moment dat die kleine klaar is en mevrouw weer even haar bh goed moet leggen.

Maar ik herinner me inderdaad een recent ander topic over borstvoeding geven in het openbaar waarbij ik ook schrok van de preutsheid en de intolerantie.
anoniem_324575 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 21:28
0.55% gewijzigd
Vind niet dat een vrouw zich moet bedekken als ze in het openbaar haar baby voedt. Maar ik kan me vooral vanuit haarzelf voorstellen dat het prettiger is om dat enigszins bedekt te doen. Het aanbieden van een dekentje zou ik dan ook vooral opvatten om de voedende vrouw tegemoet te komen en niet om de andere reizigers tegen de aanblik te beschermen. Als een vrouw dat dekentje niet nodig heeft (als ze het wel liever discreet doet heeft ze dat denk ik zelf wel bij zich) volstaat een “nee dank u, is niet nodig voor mij” en kan de vliegtuigmaatschappij het daar verder bij laten. Zo zie ik het.
redbulletje schreef:
18-07-2019 21:21
Gelukkig gaan mijn herinneringen niet zover terug (dat zal vast voor een reden zijn) ;-D

Je zou maar tot 3 jaar aan de tiet gemoeten hebben zoals je ook wel 'ns leest: yuk!
Nou de meeste kinderen vinden dat prima hoor. En zoals ik begreep van mijn kinderen is moedermelk heel lekker. Ik vond het zelf nogal zoet.
Lekker eten met een deken over je hoofd. Vind je zelf ook vast leuk.

Omdat een paar mensen niet tegen een etende baby kunnen. Daar is die tiet voor he?

Dom gezeik is het. Dus eens.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 21:28
2.79% gewijzigd
Waarom word ik van 't vliegtuig afgeflikkerd als ik een vluggertje doe met mijn man waar iedereen bij zit en mag die vrouw met haar borsten bloot wel gewoon blijven zitten?

Aangezien mijn man zijn edele delen in mijn steken is er ook "niks te zien" :-D.
Marnamai schreef:
18-07-2019 21:27
Waarom word ik van 't vliegtuig afgeflikkerd als ik een vluggertje doe met mijn man waar iedereen bij zit en mag die vrouw met haar borsten bloot wel gewoon blijven zitten?
Jeez wat een domheid
Alle reacties Link kopieren
ReginaMills schreef:
18-07-2019 21:13
Je hoeft niet te kijken hè.

Dat er echt anno 2019 nog zo veel drama gemaakt wordt over borstvoeding.
Inderdaad. Wat een preuts gedoe.

Borsten zijn er in de eerste plaats om kinderen mee te voeden.

Dat mensen een seksuele lading aan borsten geven is hun probleem.
paarsebloem wijzigde dit bericht op 18-07-2019 21:28
0.86% gewijzigd
Ik had altijd een hydrofiel bij me om aan te bieden als iemand last van me had, zodat ze zelf hun hoofd konden bedekken. Helaas nooit nodig gehad.
Marnamai schreef:
18-07-2019 21:27
Waarom word ik van 't vliegtuig afgeflikkerd als ik een vluggertje doe met mijn man waar iedereen bij zit en mag die vrouw met haar borsten bloot wel gewoon blijven zitten?

Aangezien mijn man zijn edele delen in mijn steken is er ook "niks te zien" :-D.
Je begrijpt het verschil tussen seks hebben en een kind voeden niet?
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
18-07-2019 21:17
Vind het een beetje ophef om niks. Van de mensen die hier boos om zijn welteverstaan. Hoeveel moeite is het om je zelf een beetje te bedekken. Niets mis met borstvoeding geven, niets mis met dat er misschien wat te zien is. Maar ik zat bijvoorbeeld een keer in de trein, in zo'n druk tussenstuk, waar een vrouw borstvoeding zat te geven met haar hele borst en tepel gewoon in vol ornaat. Tja. Had voor mij ook niet gehoeven op die plek, als jezelf een beetje bedekken net zo makkelijk is.
Nou ja zeg.

Het is me toch wat.
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 21:29
Je begrijpt het verschil tussen seks hebben en een kind voeden niet?
Je begrijpt niet dat er even veel te zien is?
Of zelfs minder als ik alleen mijn ondergoed uit doe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven