Moeten we altijd rekening houden met iedereen?

18-07-2019 21:07 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter is naar aanleiding van dit bericht een aardige discussie losgebarsten.

Afbeelding

Veel mannen & vrouwen vinden dat de persoon die aanstoot neemt aan een blote borst zelf maar onder een deken moet zitten en dat de KLM gewoon op moet komen voor de vrouw die borstvoeding geeft.

Graag jullie - gewaardeerde - mening.

Ik trap af:

Volgens mij is ieder kind een keer begonnen aan een borst en het is gewoon een volstrekt normale manier van een baby voeden, de KLM moet wat meer ballen tonen en vierkant achter de vrouw gaan staan.

Het is tegenwoordig een soort "gekwetstheid rage" iedereen is overal geschokt over, tijd om hier een punt achter te zetten.

Overigens is er in dit TOPIC ruimte om eigen voorbeelden te geven van overdreven rekening houden met / gekwetstheid.

De KLM heeft

Totaal aantal stemmen: 206

Geen gelijk en moet de vrouw steunen (60%)
Wel gelijk, het is een kleine moeite een deken om baby + borst te doen (36%)
Weet niet / geen mening (4%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
je kan ook heel goed een baby voeden zonder blote borsten, doekje erop, klaar
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 21:28
Ik had altijd een hydrofiel bij me om aan te bieden als iemand last van me had, zodat ze zelf hun hoofd konden bedekken. Helaas nooit nodig gehad.

???

Jij komt graag intolerante mensen tegen? Het is toch juist fijn dat niemand er een probleem van maakte?
S-Meds schreef:
18-07-2019 21:30
je kan ook heel goed een baby voeden zonder blote borsten, doekje erop, klaar
Of naar 1 van de wanden draaien aan de zijkant, achteraan gaan voeden, ...

Opties genoeg.
Paarsebloem schreef:
18-07-2019 21:30
Nou ja zeg.

Het is me toch wat.

Kun je ook een inhoudelijke reactie geven? Je mag me best uitleggen waarom het eventueel oneens bent hoor.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-07-2019 21:18
En dan jammeren als haar tiet onverhoopt op iemands youtube geplaatst wordt?
Vrijwel niemand wil meer topless zonnen door die social media overal, maar dan is er opeens geen schaamte meer?
Waarom vind jij een vrouwenborst zo eng?
Marnamai schreef:
18-07-2019 21:30
Je begrijpt niet dat er even veel te zien is?
Of zelfs minder als ik alleen mijn ondergoed uit doe?
Het gaat om de functie. Niet om hoe je het doet.
Apart eigenlijk dat tegenwoordig borstvoeding in het openbaar ter discussie staat terwijl tegelijkertijd veel bloesjes en shirts redelijk laag uitgesneden zijn en een decollete tonen veel normaler is dan een aantal jaren geleden.
Marnamai schreef:
18-07-2019 21:27
Waarom word ik van 't vliegtuig afgeflikkerd als ik een vluggertje doe met mijn man waar iedereen bij zit en mag die vrouw met haar borsten bloot wel gewoon blijven zitten?

Aangezien mijn man zijn edele delen in mijn steken is er ook "niks te zien" :-D.
Helemaal gek.
Ariellle schreef:
18-07-2019 21:32
Apart eigenlijk dat tegenwoordig borstvoeding in het openbaar ter discussie staat terwijl tegelijkertijd veel bloesjes en shirts redelijk laag uitgesneden zijn en een decollete tonen veel normaler is dan een aantal jaren geleden.

Alsof dat ook maar een beetje hetzelfde is.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
18-07-2019 21:26
Nou @hollebollegijs, ik ben het geloof ik voor het eerst met je eens! Wat een intolerante reacties op zoiets normaals en natuurlijks als de borst geven. Een dekentje erover suggereert dat er iets te schamen valt.

En kom op zeg, wat zie je nou helemaal van die tiet? Als je heel erg je best doet een tepel op het moment dat die kleine klaar is en mevrouw weer even haar bh goed moet leggen.

Maar ik herinner me inderdaad een recent ander topic over borstvoeding geven in het openbaar waarbij ik ook schrok van de preutsheid en de intolerantie.
Ja, wat een overdreven preutse reacties en wat een tut-tut gedrag hier.
Lijkt wel alsof dit forum verplaatst is naar de jaren vijftig.

Komt waarschijnlijk omdat het vrouwenlichaam en borsten zo geseksualiseerd zijn.
Bij sommigen lijkt het bijna alsof ze zich erdoor bedreigd voelen.
Weet je wat het is. Het gaat eigenlijk wat mij betreft niet om discreet voeden. Je moet je kind gewoon kunnen voeden. En als je dat discreet wil doen, prima, maar dat moet je doen als je dat zelf wil. Niet omdat de KLM of wie dan ook dat van je verwacht.

En ik gok zo dat 99% van de vrouwen prima beschaafd hun kind kan voeden. En als andere mensen dan wat zien dan is dat maar even zo. Hoort er nu eenmaal bij.

Dus ik vind dat je mag voeden waar je wil en het hoeft niet discreet.

(En die ene procent die limbodansend met een kind aan de borst en alleen een spijkerbroek aan dat doet... tja.)
RégineFilange schreef:
18-07-2019 21:34
Alsof dat ook maar een beetje hetzelfde is.
Nu maak je me heel nieuwsgierig, hoezo niet ?
nerdopviva schreef:
18-07-2019 21:31
???

Jij komt graag intolerante mensen tegen? Het is toch juist fijn dat niemand er een probleem van maakte?
Ja is heel fijn! Maar het had me wel leuk geleken om het één keertje te gebruiken ;-D
Ariellle schreef:
18-07-2019 21:32
Apart eigenlijk dat tegenwoordig borstvoeding in het openbaar ter discussie staat terwijl tegelijkertijd veel bloesjes en shirts redelijk laag uitgesneden zijn en een decollete tonen veel normaler is dan een aantal jaren geleden.
Internet, denk ik. In het echt zeggen ze niks, maar online kun je gewoon je intolerante simpelheid spuien zonder directe consequenties.
Marnamai schreef:
18-07-2019 21:32
Of naar 1 van de wanden draaien aan de zijkant, achteraan gaan voeden, ...

Opties genoeg.
Of gewoon niet kijken als je er niet tegen kunt.
Paarsebloem schreef:
18-07-2019 21:35
Ja, wat een overdreven preutse reacties en wat een tut-tut gedrag hier.
Lijkt wel alsof dit forum verplaatst is naar de jaren vijftig.

Komt waarschijnlijk omdat het vrouwenlichaam en borsten zo geseksualiseerd zijn.
Bij sommigen lijkt het bijna alsof ze zich erdoor bedreigd voelen.
Dat. Een borst waar melk uit komt voor een baby gelijk stellen aan neuken. Tja. Dan ben je wel zo beperkt in je hoofd.
Ariellle schreef:
18-07-2019 21:36
Nu maak je me heel nieuwsgierig, hoezo niet ?

Een truitje met eventueel wat lager decolleté is voor jou hetzelfde als een borst helemaal bloot?
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 21:35

(En die ene procent die limbodansend met een kind aan de borst en alleen een spijkerbroek aan dat doet... tja.)
O hoort dat niet zo?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik zeg.
Tieten op tv vindt iedereen prima, maar als er een kind aanhangt 'hoeven ze het opeens niet te zien'.
Is iedereen vergeten dat die dingen daarvoor gemaakt zijn of zo?
(En nee, ik geef niet eens zelf borstvoeding in het openbaar, maar vind wel dat dat compleet geaccepteerd zou moeten zijn.)
-
En borstvoedende borsten zijn ook meestal niet de meest smakelijke om te zien.
RégineFilange schreef:
18-07-2019 21:37
Een truitje met eventueel wat lager decolleté is voor jou hetzelfde als een borst helemaal bloot?
En geile inkijk heeft sowieso niets te maken met het voeden van een baby.
Verder ben ik geen tegenstander van borstvoeden in het openbaar mocht dat nu zo lijken. Geen problemen mee en daarbij is het in 95% van de gevallen sowieso al amper te zien of discreet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens het gevoel dat het allemaal weer preutser wordt.
Laatst zat ik een aflevering van ANDERE TIJDEN te kijken over de jaren 70
als ik zag wat daar aan bloot voorbij kwam.

Denk dat de KLM een noodlanding zou maken bij zoveel bloot aan boord :lol:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-07-2019 21:37
Dat. Een borst waar melk uit komt voor een baby gelijk stellen aan neuken. Tja. Dan ben je wel zo beperkt in je hoofd.
Precies ja. Vind het nogal verknipt.
Alle reacties Link kopieren
Als KLM via een stewardess iets zegt, heeft dat echt veel gewicht.
Je kunt meerdere malen per jaar lezen over een vliegtuig dat een tussenlanding maakt om een passagier van boord te zetten. Soms heeft zo'n eikel dat echt verdiend, maar het is volledig ter beoordeling van het personeel. En als die iets hebben gezegd en niet voor schut willen staan... dan kun je gewoon betalen voor een complete tussenlanding van een Boeing 747.

Dus aan de ene kant heb je mensen die 'gekwetst zijn' tot een religie verheffen. Aan de andere kant heb je een miljardenbedrijf waar je niet tegenop kunt zonder honderdduizend verontwaardigde Twitteraars.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven