Moeten we altijd rekening houden met iedereen?

18-07-2019 21:07 235 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter is naar aanleiding van dit bericht een aardige discussie losgebarsten.

Afbeelding

Veel mannen & vrouwen vinden dat de persoon die aanstoot neemt aan een blote borst zelf maar onder een deken moet zitten en dat de KLM gewoon op moet komen voor de vrouw die borstvoeding geeft.

Graag jullie - gewaardeerde - mening.

Ik trap af:

Volgens mij is ieder kind een keer begonnen aan een borst en het is gewoon een volstrekt normale manier van een baby voeden, de KLM moet wat meer ballen tonen en vierkant achter de vrouw gaan staan.

Het is tegenwoordig een soort "gekwetstheid rage" iedereen is overal geschokt over, tijd om hier een punt achter te zetten.

Overigens is er in dit TOPIC ruimte om eigen voorbeelden te geven van overdreven rekening houden met / gekwetstheid.

De KLM heeft

Totaal aantal stemmen: 206

Geen gelijk en moet de vrouw steunen (60%)
Wel gelijk, het is een kleine moeite een deken om baby + borst te doen (36%)
Weet niet / geen mening (4%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
RégineFilange schreef:
18-07-2019 21:38
En borstvoedende borsten zijn ook meestal niet de meest smakelijke om te zien.
Ja hey, ik vind geklede person van 150+ kilo ook niet per se smakelijk.... Of hele lelijke. Maar dan kijk ik niet.
Sophiever schreef:
18-07-2019 21:38
O hoort dat niet zo?
KLM vindt t niet zo'n goed idee, schijnt.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
18-07-2019 21:38
En borstvoedende borsten zijn ook meestal niet de meest smakelijke om te zien.
Mensen zijn meestal niet zo smakelijk om naar te kijken.

Tenzij je een kannibaal bent dan.
Eens met TO. Een baby voeden aanstootgevend vinden; het moet niet gekker worden. :facepalm:
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 21:35
Weet je wat het is. Het gaat eigenlijk wat mij betreft niet om discreet voeden. Je moet je kind gewoon kunnen voeden. En als je dat discreet wil doen, prima, maar dat moet je doen als je dat zelf wil. Niet omdat de KLM of wie dan ook dat van je verwacht.

En ik gok zo dat 99% van de vrouwen prima beschaafd hun kind kan voeden. En als andere mensen dan wat zien dan is dat maar even zo. Hoort er nu eenmaal bij.

Dus ik vind dat je mag voeden waar je wil en het hoeft niet discreet.

(En die ene procent die limbodansend met een kind aan de borst en alleen een spijkerbroek aan dat doet... tja.)
waarom hoeft het niet discreet te zijn? schijten is ook heel natuurlijk maar dat doen we ook niet op straat of in het gangpad. doekje over de borst klaar
RégineFilange schreef:
18-07-2019 21:37
Een truitje met eventueel wat lager decolleté is voor jou hetzelfde als een borst helemaal bloot?
Heb jij wel eens moeder die een baby die borstvoeding gaf gezien ?

Natuurlijk is een borst dan niet helemaal bloot.
Alle reacties Link kopieren
Butterfly777 schreef:
18-07-2019 21:10
Kleine moeite om er een deken over te doen. Ik vind het iets intiems, vond het ook niet prettig dat anderen mij borst konden zien. Zo hoef ik die van een ander ook niet te zien.
De andere kant opkijken is nog minder moeite. Waarom moet iemand anders maatregelen nemen omdat jij iets doodnormaals en noodzakelijks niet wil zien? Het is niet zoiets als geluidsoverlast, waar je je niet zo makkelijk aan kúnt onttrekken.
.
S-Meds schreef:
18-07-2019 21:46
waarom hoeft het niet discreet te zijn? schijten is ook heel natuurlijk maar dat doen we ook niet op straat of in het gangpad. doekje over de borst klaar
Ik vind dat dat niet hoeft.

En ik vind het ook niet hetzelfde als poepen. Dat vind ik smerig, een drinkend kind niet.
Of moeten alle kinderen die de fles krijgen ook een doekje over hun hoofd misschien?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-07-2019 21:46
waarom hoeft het niet discreet te zijn? schijten is ook heel natuurlijk maar dat doen we ook niet op straat of in het gangpad. doekje over de borst klaar
Omdat je iets stinkends en mogelijk ziekmakends achter laat als je schijt.
impala wijzigde dit bericht op 18-07-2019 21:55
4.70% gewijzigd
.
Ariellle schreef:
18-07-2019 21:46
Heb jij wel eens moeder die een baby die borstvoeding gaf gezien ?

Natuurlijk is een borst dan niet helemaal bloot.

Nou. Dat was nu juist mijn punt in mijn eerdere post. Ik zat in de trein waar een vrouw helemaal geen moeite deed haar borst te verbergen en met haar hele borst en tepel doodleuk in het zicht zat. Op zo'n bankje op een tussenstuk waar iedereen bij stond.

In veruit de meeste gevallen is voeden in het openbaar discreet genoeg van zichzelf en allemaal prima, maar dit had voor mij niet per se gehoeven.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 21:54
0.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 21:47
Ik vind dat dat niet hoeft.

En ik vind het ook niet hetzelfde als poepen. Dat vind ik smerig, een drinkend kind niet.
Of moeten alle kinderen die de fles krijgen ook een doekje over hun hoofd misschien?
Alle mensen moeten voortaan een doekje over hun hoofd als ze wat eten.
Paarsebloem schreef:
18-07-2019 21:50
Alle mensen moeten voortaan een doekje over hun hoofd als ze wat eten.
Ja, inderdaad. Goed idee. Ik hoef dat niet te zien. Yuk.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
18-07-2019 21:50
Nou. Dat was nu juist mijn punt mijn eerdere post. Ik zat in de trein waar een vrouw helemaal geen moeite deed haar borst te verbergen en met haar hele borst en tepel doodleuk in het zicht zat. In zo'n bankje op een tussenstuk waar iedereen bij stond.
Wat een nare ervaring. Ik hoop dat je er niet te erg onder geleden hebt.
Wie in een vliegtuig heeft er trouwens zicht op de voedende moeder? Alleen degene er direct naast, lijkt me, maar alleen als hij opzij kijkt.
Zou het niet gewoon iemand zijn geweest die al baalde dat hij naast een baby zat en toen in de borstvoeding een stok vond om mee te slaan?
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 21:51
Ja, inderdaad. Goed idee. Ik hoef dat niet te zien. Yuk.
Beter nog, ze moeten een geluidsdichte bal om zich heen doen, want tegen dat gesmak kan ik ook niet.
impala schreef:
18-07-2019 21:48
Omdat iets stinkends en mogelijk ziekmakends achter laat als je schijt.
vraag eens aan redbulletje hoe ze een baby ziet?
Tsjah en ik vind het dan weer belachelijk dat ik niet mag zeggen dat ik borstvoeding in het openbaar een beetje ongemakkelijk vind. En nee, daar zou ik nooit iets van zeggen, want ik snap ook wel dat het natuurlijk is. En nee ik heb ook echt geen seksuele associaties bij een voedende moeder. Ik ben alleen wel preuts opgevoed en zou het zelf zoveel mogelijk proberen te vermijden, daarom kan ik me moeilijk verplaatsen in vrouwen die dat zo zonder schaamte doen.

En als ik daarom een beperkte mafklapper ben die nodig naar de psych moet, dan is dat maar zo.
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
18-07-2019 21:52
Wie in een vliegtuig heeft er trouwens zicht op de voedende moeder? Alleen degene er direct naast, lijkt me, maar alleen als hij opzij kijkt.
Zou het niet gewoon iemand zijn geweest die al baalde dat hij naast een baby zat en toen in de borstvoeding een stok vond om mee te slaan?
Het was zelfs geen passagier, maar een stewardess die hiermee kwam.
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 21:47
Ik vind dat dat niet hoeft.

En ik vind het ook niet hetzelfde als poepen. Dat vind ik smerig, een drinkend kind niet.
Of moeten alle kinderen die de fles krijgen ook een doekje over hun hoofd misschien?
ik vind dat kinderen helemaal niks hebben te zoeken in een vliegtuig
COtweepuntnul schreef:
18-07-2019 21:43
KLM vindt t niet zo'n goed idee, schijnt.
Ik heb het eens opgezocht want ik dacht aan nepnieuws. Maar de stewardessen mogen het inderdaad vragen als iemand zich eraan stoort. Het staat de moeder daarop vrij om een dikke middelvinger omhoog te steken en zich niet te bedekken.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
18-07-2019 21:50
Alle mensen moeten voortaan een doekje over hun hoofd als ze wat eten.
Gewoon altijd. Leve de burka.
.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-07-2019 21:46
waarom hoeft het niet discreet te zijn? schijten is ook heel natuurlijk maar dat doen we ook niet op straat of in het gangpad. doekje over de borst klaar
Doe maar een blinddoek of zo’n slaapmasker voor je ogen als je er moeite mee hebt. Ik ga niks afdekken of heel moeilijk doen omdat in het hoofd van anderen iets mis is hoor. Ténzij ik naar een plek ga waar dat normaal is. (Bijvoorbeeld religieus gebouw) Dan doe ik een doekje over mijn hoofd, mijn schouders, mijn waterdanookongewenstis. Maar ik zal me wel hard blijven maken om die debieligheid op zo min mogelijk plaatsen normaal te laten zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
S-Meds schreef:
18-07-2019 21:52
vraag eens aan redbulletje hoe ze een baby ziet?
Ja maar je kan moeilijk constant je baby bedekken omdat er mogelijk kinderhaters rondlopen.
Paarsebloem schreef:
18-07-2019 21:51
Wat een nare ervaring. Ik hoop dat je er niet te erg onder geleden hebt.

Hou toch op met dit joh.
impala schreef:
18-07-2019 21:54
Gewoon altijd. Leve de burka.
En dan ook een babyburka.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven