Rondreis in november tips gezocht!

18-07-2019 19:23 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Al dagenlang zoek ik me rot en we komen er niet goed uit, ik hoop dat iemand hier goede tips heeft.

We willen in november een rondreis maken (2 weken) naar een plek waar het lekker weer is (dus boven de 20 graden minimaal) Buiten Europa heeft onze voorkeur.
Zuid-afrika en Thailand zijn we al geweest.
Ik zat te kijken voor Mexico/Costa Rica alleen lees ik daar wisselende dingen over met zelf auto rijden/orkanen/regenseizoen etc. We willen namelijk het liefste zelf rond rijden.
Ons budget is ongeveer 1200 inclusief vlucht p.p voor 2 weekjes.

Wie heeft DE tip? (andere landen zijn ook welkom mits het in budget en eisenpakketje past:) )
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle schreef:
18-07-2019 20:56
Botswana? Namibië? Zambia? Zuidelijk Afrika, maar echt geen Zuid-Afrika.
Ik wil ooit nog wel namibie botswana en zimbabwe doen maar dat is wel echt een veel duurdere reis helaas
Zuid-afrika al geweest..
Ik ben in november op Cuba geweest, 13 dagen alleen het oosten, maar dat was veel en veel duurder dan 1200 pp. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een reis gemaakt met dat budget. Vaak toch wel minimaal 2 x zo duur. En dan zijn wij niet eens enorm luxe bezig ofzo.
MockTurtle schreef:
18-07-2019 20:56
Botswana? Namibië? Zambia? Zuidelijk Afrika, maar echt geen Zuid-Afrika.
Wij gaan in september naar Namibie, weliswaar 3 weken, maar dat kost ons al met vlucht, auto (met tent), campings en 2 excursies 7000 euro totaal. Alleen vliegtickets naar zuidelijk afrika zijn al 1000 euro pp. Ook in z-afrika geweest. Zelfde verhaal.
Lijkt Oman je iets? Ik ben er dit jaar geweest en vond het echt prachtig. Ik zou er graag nog een rondreis maken. November is een prima tijd om daar te reizen.
Snowpink schreef:
18-07-2019 23:00
Ik ben in november op Cuba geweest, 13 dagen alleen het oosten, maar dat was veel en veel duurder dan 1200 pp. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een reis gemaakt met dat budget. Vaak toch wel minimaal 2 x zo duur. En dan zijn wij niet eens enorm luxe bezig ofzo.
Ik al tig reizen voor dat budget. Drie weken Cuba net iets duurder, zo'n €1400. Van oost naar west. Maar wel met de bus. Auto huren daar is nou eenmaal aan de prijs.

Edit:ik lees net jouw kosten voor Namibie. Laat jij het regelen? Want ik lees 'excursies' terwijl je volgens mij hoogstens wat kwijt kunt zijn aan parken, en die zijn er niet veel. Kan zo snel niet bedenken welke georganiseerde excursies je daar wilt gaan doen, aangezien je zelf een auto hebt :)
Boek je via tussenpersonen? Want dan snap ik dat je steeds zoveel meer kwijt bent.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 23:20
27.57% gewijzigd
Snowpink schreef:
18-07-2019 23:08
Lijkt Oman je iets? Ik ben er dit jaar geweest en vond het echt prachtig. Ik zou er graag nog een rondreis maken. November is een prima tijd om daar te reizen.
Ja, daar kun je ook prima zelf rijden (hier niet zelf geweest, hoor, maar vrienden van ons).
Maar TO wil ook terrasjes ( die ik überhaupt weinig zie in Azië, Afrika en Latijns-Amerika) en strand ;-D
eva-luna schreef:
18-07-2019 23:13
Ik al tig reizen voor dat budget. Drie weken Cuba net iets duurder, zo'n €1400. Van oost naar west. Maar wel met de bus. Auto huren daar is nou eenmaal aan de prijs.
Met de bus is idd een ander verhaal. Wij waren met de auto. Ooit -genoodzaakt- met de bus door de VS gereisd en er ging een wereld voor me open hoe goedkoop dat was :rofl: maar je levert er een hoop comfort voor in en dat is het mij in the end toch niet waard.
eva-luna schreef:
18-07-2019 23:15
Ja, daar kun je ook prima zelf rijden (hier niet zelf geweest, hoor, maar vrienden van ons).
Maar TO wil ook terrasjes ( die ik überhaupt weinig zie in Azië, Afrika en Latijns-Amerika) en strand ;-D
Terrasjes is echt een Europa ding.. maar ja in november? :P
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
18-07-2019 23:19
Terrasjes is echt een Europa ding.. maar ja in november? :P
haha ja ik bedoel gewoon leuke barretjes of plekken waar je gezellig wat kan drinken. De terrassen in bangkok waren inderdaad anders dan in kreta maar ik wil wel wat gezelligheid en dat er wat te beleven valt 's avonds bijvoorbeeld..
mviersel21 schreef:
18-07-2019 23:26
haha ja ik bedoel gewoon leuke barretjes of plekken waar je gezellig wat kan drinken. De terrassen in bangkok waren inderdaad anders dan in kreta maar ik wil wel wat gezelligheid en dat er wat te beleven valt 's avonds bijvoorbeeld..
Cuba is dan echt een goede optie. Met 2 weken zou ik dan het westen kiezen (beginnen en eindigen in Havana), maar met je budget zou je dan wel voor de bus moeten gaan. Dat is op zich geen straf hoor, je bent alleen iets beperkter qua vrijheid.
eva-luna schreef:
18-07-2019 23:13
Ik al tig reizen voor dat budget. Drie weken Cuba net iets duurder, zo'n €1400. Van oost naar west. Maar wel met de bus. Auto huren daar is nou eenmaal aan de prijs.

Edit:ik lees net jouw kosten voor Namibie. Laat jij het regelen? Want ik lees 'excursies' terwijl je volgens mij hoogstens wat kwijt kunt zijn aan parken, en die zijn er niet veel. Kan zo snel niet bedenken welke georganiseerde excursies je daar wilt gaan doen, aangezien je zelf een auto hebt :)
Boek je via tussenpersonen? Want dan snap ik dat je steeds zoveel meer kwijt bent.
Ja, onze reizen naar zuidelijk afrika laten we regelen. Vlucht, vervoer ter plaatse en overnachtingen. Excursies zijn geen parken. We hebben ook gekeken of het goedkoper was om het los te boeken, maar dit verschil was minimaal. De kosten zitten 'm in de vlucht en het vervoer. Wij vliegen wel rechtstreeks, willen fatsoenlijk vervoer en de campings liggen vast aangezien we de route al vast hadden liggen. We hadden ook kunnen kiezen vooe vluchten van 35 uur bijvoorbeeld voor 300 euro goedkoper maar daar beginnen we echt niet aan.

*edit: heb me vergist en er zit wel een entree bij omdat we ook in dat park slapen. Er zitten tevens 2 dagen safari bij. Die zijn, hebben we ook in z-a gedaan, ook niet echt goedkoop. Zelf door een park rijden is leuk, maar met een game drive zie je veel meer.
Alle reacties Link kopieren
mviersel21 schreef:
18-07-2019 19:36
Nieuwzeeland/australie inderdaad helaas niet binnen ons budget dit jaar..
Jordanie en israel (voornamelijk het 2e trekt mij eigenlijk totaal niet... niet echt veilig gevoel ofzo denk ik)

Ik wilde in Jordanië eigenlijk alleen naar Petra, voor de rest had ik eigenlijk geen idee. Toen ben ik me eens gaan verdiepen in Jordanië, en het land blijkt zo ontzettend veel meer te bieden!
Uiteindelijk heb ik reis vergelijkbaar met onderstaande link gemaakt. En dat was ech waanzinnig!
https://www.reisjevrij.nl/rondreizen/ro ... t-10-dagen

Jordanië is prima zelfstandig te bereizen (ook met het OV) en biedt veel natuur, cultuur, steden, ruimte, zee, historie etc. En het is er veilig.
Misschien toch ook wel wat voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
18-07-2019 23:08
Lijkt Oman je iets? Ik ben er dit jaar geweest en vond het echt prachtig. Ik zou er graag nog een rondreis maken. November is een prima tijd om daar te reizen.
Supergaaf land, maar echt niet haalbaar met 1200 euro pp.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
18-07-2019 23:05
Wij gaan in september naar Namibie, weliswaar 3 weken, maar dat kost ons al met vlucht, auto (met tent), campings en 2 excursies 7000 euro totaal. Alleen vliegtickets naar zuidelijk afrika zijn al 1000 euro pp. Ook in z-afrika geweest. Zelfde verhaal.
Ben ook in Zuid-Afrika geweest, maar daar heeft een maand me iets meer dan 6000 euro gekost, inclusief. En heb niets gelaten. Ik was nog geen 800 euro kwijt voor mijn ticket. Maar inderdaad, ik bedacht later ook dat 1200 euro waarschijnlijk niet gehaald ging worden.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
19-07-2019 07:45
Ben ook in Zuid-Afrika geweest, maar daar heeft een maand me iets meer dan 6000 euro gekost, inclusief. En heb niets gelaten. Ik was nog geen 800 euro kwijt voor mijn ticket. Maar inderdaad, ik bedacht later ook dat 1200 euro waarschijnlijk niet gehaald ging worden.
6000 voor 1 persoon? Die 7000 van ons is voor 2 personen, 22 dagen. Dat is nog wel excl eten en drinken en evt plaatselijke kosten).

Zuid afrika waren we voor 3 weken ook veel kwijt, maar toen hadden we hier en daar wat bijzondere overnachtingen. Het geld wat we ter plaatse aan eten/drinken kwijt waren was echt heel weinig.

Jordanië ben ik zelf niet geweest, maar ik hoor daar goede verhalen over en staat zeker op mijn verlanglijstje.
Leeuw32 schreef:
19-07-2019 02:38
Supergaaf land, maar echt niet haalbaar met 1200 euro pp.
Ik ben ook wel benieuwd naar verre bestemmingen (m.u.v. zuid oost azie) waar je wel 2 weken kunt rondreizen voor dat budget, zonder bus en zonder hostels. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
19-07-2019 08:10
Ik ben ook wel benieuwd naar verre bestemmingen (m.u.v. zuid oost azie) waar je wel 2 weken kunt rondreizen voor dat budget, zonder bus en zonder hostels. :proud:
Dit budget was overigens zonder de kosten die je daar maakt aan eten drinken/vervoer etc. Was echt alleen voor vliegticket en hotels
mviersel21 schreef:
19-07-2019 08:14
Dit budget was overigens zonder de kosten die je daar maakt aan eten drinken/vervoer etc. Was echt alleen voor vliegticket en hotels
Ah oke :) Dan Cuba proberen, maar reken wel op een flinke som voor de autohuur want dat is de grooste kostenpost.

Of Florida.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
19-07-2019 08:08
6000 voor 1 persoon? Die 7000 van ons is voor 2 personen, 22 dagen. Dat is nog wel excl eten en drinken en evt plaatselijke kosten).

Zuid afrika waren we voor 3 weken ook veel kwijt, maar toen hadden we hier en daar wat bijzondere overnachtingen. Het geld wat we ter plaatse aan eten/drinken kwijt waren was echt heel weinig.

Jordanië ben ik zelf niet geweest, maar ik hoor daar goede verhalen over en staat zeker op mijn verlanglijstje.
Ja, voor 1 persoon. Inclusief alles, ticket, eten en drinken, accomodaties, huurauto, benzine, safari’s, wandeltochten etc. Ik had flink gespaard en wilde niet op de centen letten, want wie weet kom ik er nooit weer. Het was uiteindelijk zo rond de 5500 hoor, maar heb het naar boven afgerond. Ben er iets langer dan een maand geweest. Weet zeker dat het goedkoper kwam, kwam al met een klein kapitaaltje aan souvenirs terug bijvoorbeeld.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
19-07-2019 08:50
Ja, voor 1 persoon. Inclusief alles, ticket, eten en drinken, accomodaties, huurauto, benzine, safari’s, wandeltochten etc. Ik had flink gespaard en wilde niet op de centen letten, want wie weet kom ik er nooit weer. Het was uiteindelijk zo rond de 5500 hoor, maar heb het naar boven afgerond. Ben er iets langer dan een maand geweest. Weet zeker dat het goedkoper kwam, kwam al met een klein kapitaaltje aan souvenirs terug bijvoorbeeld.
Oh ja, zoiets zouden wij ook veel kwijt zijn als we langer zouden gaan. Wij beknibbelen ook nergend op. Inderdaad, wie weet kom je er maar 1 keer, maar Ik wil heel graag nog een keer een week of 6 die kant op :-D
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
19-07-2019 08:59
Oh ja, zoiets zouden wij ook veel kwijt zijn als we langer zouden gaan. Wij beknibbelen ook nergend op. Inderdaad, wie weet kom je er maar 1 keer, maar Ik wil heel graag nog een keer een week of 6 die kant op :-D
Nou, zeker wel heel graag! Ik ben echt verliefd geworden op het land en heb soms echt een beetje een gevoel van heimwee.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
November is een geweldige maand voor Argentinië en/of Chili, maar 2 weken is erg kort en vooral je budget is te krap. Zoek het iets dichter bij huis (zuid-Europa, noord-Afrika) of Azië inderdaad. Marokko bijvoorbeeld hoor ik hele goeie verhalen over, aan de andere kant zijn mijn ouders er geweest en die willen nooit meer terug :mrgreen:
Ik zie nu het budget pas. Voor dat geld kun je net naar Thailand.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-07-2019 17:31
Ik zie nu het budget pas. Voor dat geld kun je net naar Thailand.
Nou wij hadden anders vorig jaar inclusief de vluchten, binnenlandse vlucht, treinreis, fietstour en hotels overal ontbijt 17 dagen rond de 1200 voor de reis zelf. Dus kan prima :)
mviersel21 schreef:
19-07-2019 18:40
Nou wij hadden anders vorig jaar inclusief de vluchten, binnenlandse vlucht, treinreis, fietstour en hotels overal ontbijt 17 dagen rond de 1200 voor de reis zelf. Dus kan prima :)
Klopt. Met dat budget kun je in veel landen een heel eind komen. Ook langer dan twee weken.

Wat betreft hostels: wij zitten altijd in goedkope accommodaties met een eigen kamer en soms wel/soms niet een eigen badkamer. Ik zie niet het nut van een luxe kamer als je toch de hele dag op pad bent en er alleen maar doucht en slaapt. Ook in hostels heb je vaak prima tweepersoonskamers.

Accommodatie is vaak een groot deel van je budget. Autohuur is vaak helemaal schrikbarend duur.
Maar de uitgaven die ik in een aantal vorige posts lees, zijn echt heel hoog.
Dus laat je daar niet door afschrikken en google wat redelijk is voor het land dat je wilt bezoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven