Top matras hard bed?

19-07-2019 15:53 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een oplossing om beter te kunnen slapen.

Ik krijg rugpijn als ik slaap in Mn bed. Beetje laag in mijn rug. Ik wordt er wakker van /slaap slecht/ga der vroeg uit omdat ik t niet meer trek.

Bed hebben we op maat gemaakt in een nis in slaapkamer. Bestaat uit een zelf gemaakte niet verende lattenbodem/frame met daarop een stevig/hard matras.

Nieuw bed kopen willen we uitstellen tot nieuw huis ivm mogelijke afmetingen (we zoeken momenteel) en is dus geen oplossing.

Vriend en ik twijfelen er over om een topmatras/ dekmatras aan te schaffen of om er verende lattenbodem onder te leggen.
Iemand tips wat te doen? En voor een topmatras wat voor materiaal?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan even naar Ikea / beddenwinkel gaan en een topper leggen op een hard matras en dan kijken of dat beter is! Bij Ikea kan je geloof ik ook binnen een bepaalde tijd weer je matras/topper terug brengen. :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een topmatras geprobeerd. Eerste nacht hielp daarna was het nog redelijk hard. Wij hebben een verende matras gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Een topper is volgens velen weggegooid geld. Je kunt beter kijken naar een matras dat past bij jouw lichaamslengte, gewicht, lichaamswarmte en slaaphouding. Om die reden ook hebben Dalman en ik elk een eigen matras, in plaats van 'gezellig' één hele. Dalman is een zware buikslaper die het liefst als een fakir op een plank wil liggen en het erg snel ook warm heeft, ik een zware zijslaper die wat meer een koukleum is. Daar heb je dus twee hele verschilende matrassen voor nodig.
Lattenbodem schijnt ook minder van invloed te zijn dan de kwaliteit en vooral juiste kenmerken van een matras.

De betaalde matrassentest van de consumentenbond is zeer zeker de moeite waard om een (gratis proef)abonnement voor af te sluiten.
Lastig als je wilt afwachten tot een nieuwe woning want ik denk wel dat dat de enige oplossing is. Wat tia.dalma zegt klopt ook. Maar je kan tegenwoordig dus wel twee matrassen kopen die je in 1 grote hoes doet dan is het dus gewoon 1 geheel. Je merkt daar echt niets van en je hebt wel ieder je eigen helft. Maargoed hier heb je straks pas wat aan dus.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!
Ja helaas is t echt zonde om nu een geheel bed te kopen wat goed is.
Partner en ik slapen niet samen. We moeten straks in nieuwe huis echt even kijken wie waar gaat slapen en wat voor afmeting bed daar bij past, omdat te kunnen doen.

Nu wisselen we af in t ‘grote’ bed omdat onze baby daar ook slaapt.
Laatste maand slaap ik echter steeds minder daar omdat ik t niet trek.
Ik hoop dus dat ik iets kan bedenken zodat ik voor de komende tijd ook goed zou kunnen slapen in t grote bed.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een topper van traagschuim omdat ik onze nieuwe dure matras toch ook iets te hard vond. Bevalt prima. Je houdt de ondersteuning van de matras maar haalt net dat ongemakkelijke weg. Beschermt bovendien je matras.
Alle reacties Link kopieren
gevuldekoek schreef:
19-07-2019 16:33
Bedankt voor de reacties!
Ja helaas is t echt zonde om nu een geheel bed te kopen wat goed is.
Partner en ik slapen niet samen. We moeten straks in nieuwe huis echt even kijken wie waar gaat slapen en wat voor afmeting bed daar bij past, omdat te kunnen doen.

Nu wisselen we af in t ‘grote’ bed omdat onze baby daar ook slaapt.
Laatste maand slaap ik echter steeds minder daar omdat ik t niet trek.
Ik hoop dus dat ik iets kan bedenken zodat ik voor de komende tijd ook goed zou kunnen slapen in t grote bed.
Slaapproblemen zijn op de middellange en langere termijn echt funest voor je, zeker in combinatie met een baby in je gezin. Dan is je nachtrust al kostbaar, laat staan dat je die dan ook vergalt met een slecht matras en daarmee een vernaggeld lijf.

Ik zou niet wachten op een nieuw huis.

Misschien off topic maar waarom slapen jullie niet samen in één bed nu? Als je samen met je baby wilt slapen zou ik kiezen voor een bed waar dat met zijn 3-en in kan, desnoods met een co-sleeper voor baby. Want samen slapen schept ook een mentale band door de fysieke nabijheid als gezin.
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel werken, maar dan moet je een dikke topper nemen. Niet een van 5 cm (heb ik geprobeerd, twee soorten). En die zijn volgens mij net zo duur als een matras. Plus dat een dikke topper lastig is met opmaken, je hoeslaken past er dan niet meer goed omheen.
Koop anders een goedkoop dun/zacht schuimmatras bij Jysk ofzo en leg dat op je oude matras. Met een eigen hoeslaken.
Tegen kuilen werkt dit niet, maar dat is niet het probleem bij jou.

Ik zou koudschuim doen. Traagschuim ligt wel lekker, maar is ook erg warm en ventileert niet.
.
Alle reacties Link kopieren
De Lidl matrassen zijn een aanrader, en niet duur! Beste uit de test bij de consumentenbond.
Ik zou, wat Impala zegt, liever een nieuw matras kopen dan een onpraktische en mogelijk ineffectieve topper.

Heb je het snel warm, koop dan de pocketvering. Die ventileert sowieso beter dan welke schuim dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
20-07-2019 13:41
De Lidl matrassen zijn een aanrader, en niet duur! Beste uit de test bij de consumentenbond.
Ik zou, wat Impala zegt, liever een nieuw matras kopen dan een onpraktische en mogelijk ineffectieve topper.

Heb je het snel warm, koop dan de pocketvering. Die ventileert sowieso beter dan welke schuim dan ook.
Een pocketvering is idd fijn, maar dat werkt niet als extra matras bovenop je oude. Als je het matras nu wil vervangen door een echt goed matras zou ik dat idd doen, een goed matras met pocketvering is alleen niet heel goedkoop.
En anders een goedkoop zacht schuimmatras (logeermatras) bovenop je oude, voor nu.
.
Winterluxi schreef:
19-07-2019 15:56
Bij Ikea kan je geloof ik ook binnen een bepaalde tijd weer je matras/topper terug brengen. :)
Ieuw.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-07-2019 13:45
Een pocketvering is idd fijn, maar dat werkt niet als extra matras bovenop je oude. Als je het matras nu wil vervangen door een echt goed matras zou ik dat idd doen, een goed matras met pocketvering is alleen niet heel goedkoop.
En anders een goedkoop zacht schuimmatras (logeermatras) bovenop je oude, voor nu.
Serieus, die pocketvering van de Lidl is echt goed! Gekocht voor oudste in zijn 2m bij 90cm bed, en beter dan de duurdere die ik eerder voor hem had.
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
20-07-2019 13:54
Serieus, die pocketvering van de Lidl is echt goed! Gekocht voor oudste in zijn 2m bij 90cm bed, en beter dan de duurdere die ik eerder voor hem had.
Hoe zwaar is is jouw kind? En toen ik jong was, lag ik ook óveral lekker op. Dat is helaas niet meer zo, en ik ben niet eens zwaar. Wil niet zeggen dat ik je niet geloof hoor, dat die matrassen goed zijn. Meer een kanttekening :)

Mag je hem ook terugsturen als hij niet bevalt? Tegen geen of redelijke kosten? Ik ben nog steeds op zoek naar het perfecte en betaalbare matras namelijk, vandaar dat ik ook al met toppers heb lopen klooien.
.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
20-07-2019 13:51
Ieuw.
Haha niet heel milieuvriendelijk maar ik geloof dat die worden weggegooid of de koopjeshoek ingaat (dat wel ieuw ja) 😉
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-07-2019 14:03
Hoe zwaar is is jouw kind? En toen ik jong was, lag ik ook óveral lekker op. Dat is helaas niet meer zo, en ik ben niet eens zwaar. Wil niet zeggen dat ik je niet geloof hoor, dat die matrassen goed zijn. Meer een kanttekening :)

Mag je hem ook terugsturen als hij niet bevalt? Tegen geen of redelijke kosten? Ik ben nog steeds op zoek naar het perfecte en betaalbare matras namelijk, vandaar dat ik ook al met toppers heb lopen klooien.
Kind zal rond de 40 kilo zijn, idd geen volwassene. Maar ik heb dat uit die CB test gehaald, en daar hebben ze op/met volwassenen getest.
tia.dalma wijzigde dit bericht op 20-07-2019 14:25
8.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ok fijn als je me dat wil mailen.
impala wijzigde dit bericht op 21-07-2019 23:06
58.75% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Thanks ik ga straks even kijken, weet het ww niet uit mijn hoofd van dat adres :)
Maar mocht je hem nou ook terugsturen?
.
Alle reacties Link kopieren
Winterluxi schreef:
20-07-2019 14:06
Haha niet heel milieuvriendelijk maar ik geloof dat die worden weggegooid of de koopjeshoek ingaat (dat wel ieuw ja) 😉
Nah, als er geen vlekken op zitten heb ik daar geen moeite mee hoor. Slaap ook gewoon in hotels.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-07-2019 14:33
Thanks ik ga straks even kijken, weet het ww niet uit mijn hoofd van dat adres :)
Maar mocht je hem nou ook terugsturen?
Ja, dat mag! Hadden matras voor Dalman besteld na de goede ervaring met die van Timanni, maar de fakir vond m nog te zacht. Retourneren is kosteloos zelfs, alleen wel even goed zelf verpakken: matras komt vacuüm en moet je zelf even zodanig in plastic verpakken dat de DHL meneer of mevrouw het mee wil nemen (die bij mij deed wat moeilijk maar de Lidl zelf vond het prima).
Topper werkt prima, maar dan wel minimaal 5cm dik en van natuurrubber of koudschuim. Traagschuim is waardeloos, dat is eerst (te) stevig als je erop gaat liggen maar door de lichaamswarmte wordt het zachter en is dan even prettig, maar dat warmer en zachter worden gaat door en na een uur lig je er doorheen en heb je geen toegevoegde waarde meer.

En een flexibele lattenbodem waavan je de latten op stevigheid kunt instellen helpt zeker ook mee.
Ik heb , ook tijdelijk, een traagschuim topper op een hard bed, ik lig lekker zacht maar wat is dat spul warm! En dat komt van een koukleum. Voor vakantie heb ik een inflatable matje wat ik wel onder het hoeslaken doe, als het van die kneiterharde matrassen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven