Werk & Studie alle pijlers

ervaringen thuisstudies tot kinder coach.

21-07-2019 15:09 57 berichten
Hallo,

ik ben benieuwd of er ervaringen zijn met de thuisstudies tot kinder coach.

Er staat bijv. dat je erna als zelfstandige aan de slag kan. Ook is geen specifieke vooropleiding nodig.

Zijn er hier kinder of jeugd coachen die dit onderdaad zo hebben aangepakt. bijv. in het kader van omscholen? zoja welke thuisstudie en wat zijn de ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Valt geen droog brood mee te verdienen.
Bedenk goed dat aanbieders van opleidingen altijd zeggen 'dat je aan de slag kan' en dat er werk in het betreffende vakgebied is. Als ze dat niet zouden zeggen zou niemand zo'n opleiding gaan doen. Dus kijk niet alleen kritisch naar de opleiding zelf, maar ook naar de kansen om er je brood mee te verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen mag zich coach noemen, het is geen beschermde titel. Dus cursussen zullen er ook van slecht tot goed zijn. Je hebt eigenlijk niet eens een cursus nodig als je als zelfstandige coach aan de slag wil.
Alle reacties Link kopieren
Als je graag kindercoach wilt worden, zou ik contact opnemen met kindercoaches en ze vragen naar hun ervaringen, hun opleiding en wat ze denken van de opleiding die jij wilt volgen.
Wat eten we vanavond?
Heb je deze vraag niet al een keer gesteld?
En toen je topic leeggehaald?
Maud*de*Braose schreef:
21-07-2019 15:27
Heb je deze vraag niet al een keer gesteld?
En toen je topic leeggehaald?

nee :)
makreel schreef:
21-07-2019 15:20
Als je graag kindercoach wilt worden, zou ik contact opnemen met kindercoaches en ze vragen naar hun ervaringen, hun opleiding en wat ze denken van de opleiding die jij wilt volgen.
Goede tip! Dankje
Alle reacties Link kopieren
Kindercoach... ik krijg al vlekken in mijn nek bij de naam.

Als je echt kinderen wil begeleiden, doe dan Pedagogiek, Social Work oid. Kindercoach is net niks. Ik ken er eentje en die kletst dan een paar keer met je kind... maar als het "zwaardere" problematiek, dan kan ze je niet helpen.

Voornamelijk dus: "ik heb last van mijn broertje", "ik weet niet wat ik wil worden" en "mama is zwanger en ik ben jaloers".
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 15:29
nee :)
Ok. Komt me bekend voor. :D
swannie12 schreef:
21-07-2019 15:12
Valt geen droog brood mee te verdienen.
:| en ik hoopte nog op beleg :P
Dankjewel voor de vele reacties al!

Goedom te overdenken met al deze kritische opmerkingen!

Gedachte was ook wel om het aan te pakken via heel laagdrempelige hulpvragen. Maar wellicht is het inderdaad net niks.
 
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 15:34


Gedachte was ook wel om het aan te pakken via heel laagdrempelige hulpvragen.
 
Omdat je de benodigde kennis mist?
Alle reacties Link kopieren
Als je er echt geld mee wilt verdienen, kun je je beter verdiepen in persoonlijke begeleiding/coaching via pgb. Dan krijg je wel zwaardere gevallen maar je tarief is dan ook stuk hoger. Veel gemeentes vragen hiervoor een skj registratie. Lees je daar eens op in.
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
21-07-2019 15:39
Als je er echt geld mee wilt verdienen, kun je je beter verdiepen in persoonlijke begeleiding/coaching via pgb. Dan krijg je wel zwaardere gevallen maar je tarief is dan ook stuk hoger. Veel gemeentes vragen hiervoor een skj registratie. Lees je daar eens op in.
Voor een skj moet je hbo hebben, met een bepaalde richting.

Een cursus kindercoaching gaat je dan niet helpen.
Kindercoach wordt niet erkend door iets. Dus je moet wel heel goed weten hoe je je geld gaat verdienen als je je als kindercoach wil profileren. Wat denk je precies te gaan doen als kindercoach? Hoe veel geld wil je vragen? Hoe veel geld heb je nodig? Wat voor 'laagdrempelige hulpvragen' bedoel je? Hoe wil je aan klanten komen? Wat kan jij bieden als kindercoach?
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 15:34
Dankjewel voor de vele reacties al!

Goedom te overdenken met al deze kritische opmerkingen!

Gedachte was ook wel om het aan te pakken via heel laagdrempelige hulpvragen. Maar wellicht is het inderdaad net niks.
 

Denk je dat ouders minstens 50 euro per uur willen betalen voor laagdrempelige hulpvragen?
Alle reacties Link kopieren
Poezemens84 schreef:
21-07-2019 15:40
Voor een skj moet je hbo hebben, met een bepaalde richting.
En dat is natuurlijk volkomen terecht. Professionele hulpverlening leer je niet met een of ander thuiscursusje.
Het is een vak waar je een gedegen opleiding voor nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 15:34
Dankjewel voor de vele reacties al!

Goedom te overdenken met al deze kritische opmerkingen!

Gedachte was ook wel om het aan te pakken via heel laagdrempelige hulpvragen. Maar wellicht is het inderdaad net niks.
 

Hoe beoordeel jij dan wat laagdrempelig is?
.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
21-07-2019 15:45
En dat is natuurlijk volkomen terecht. Professionele hulpverlening leer je niet met een of ander thuiscursusje.
Het is een vak waar je een gedegen opleiding voor nodig hebt.
Dat is ook de precies de reden dat ik adviseer dat to zich daar in verdiept. Als je dan toch die kant op wilt, pak het dan serieus aan... zoveel charlatans is dat vakgebied. Schandalig gewoon
Wat top dat iedereen zo meedenkt!

Met laagdrempelig bedoel ik alles wat nog niet in de buurt komt van de jeugdhulp.
Het bedrag van 50 euro is absoluut niet het bedrag waar ik aan denk. Misschien is kinder coach ook niet de passende cursus. Maar het zou in dit geval gaan over laagdrempelige motiverende gesprekken met een puber, jeugdige, kind, huiswerkondersteuning, helpen met plannen. Ik weet dat op dit moment teveel beroep word gedaan op de dure zorg en gok daarom om de meest lage preventieve ondersteuning. De tip betreffende de PGB is daarom zeker een die ik meeneem. Ik had geen idee dat hiervoor ook cursussen bestonden.

Skj register en beroepscode die hoort bij de social work beroepen is mij inderdaad bekend.
Alle reacties Link kopieren
Voor wat jij wil doen Kan je misschien beter eens informeren bij de cjg’s / wijkteams in je buurt of ze vacatures hebben.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al te veel "coaches" zou eerder kiezen voor social work of sph als je specifiek met kids wilt werken.
Ik zou mijn kind echt niet toevertrouwen aan iemand die even een thuisstudie kindercoach heeft gedaan. Ook niet voor laagdrempelige hulpvragen.

Wat huiswerkondersteuning en planning betreft: daar doen veel scholen zelf ook veel aan.
Alle reacties Link kopieren
Thisisme1980 schreef:
21-07-2019 16:11
Wat top dat iedereen zo meedenkt!

Met laagdrempelig bedoel ik alles wat nog niet in de buurt komt van de jeugdhulp.
Het bedrag van 50 euro is absoluut niet het bedrag waar ik aan denk. Misschien is kinder coach ook niet de passende cursus. Maar het zou in dit geval gaan over laagdrempelige motiverende gesprekken met een puber, jeugdige, kind, huiswerkondersteuning, helpen met plannen. Ik weet dat op dit moment teveel beroep word gedaan op de dure zorg en gok daarom om de meest lage preventieve ondersteuning. De tip betreffende de PGB is daarom zeker een die ik meeneem. Ik had geen idee dat hiervoor ook cursussen bestonden.

Skj register en beroepscode die hoort bij de social work beroepen is mij inderdaad bekend.
Het grote verschil met dure zorg is dat dit betaald wordt door de gemeente. Gemeenten kijken wel hoe dit goedkoper kan, maar ze gaan echt geen kindercoach inhuren (want je hebt gewoon geen enkele kwalificatie). PGB zou ik evenmin op inzetten. Veel gemeenten willen namelijk juist af van het woud aan PGB-zorgaanbieders, omdat deze vaak onvoldoende gekwalificeerd zijn. Hier wordt de pgb-deur dichtgedaan door het tarief voor pgb zo laag te maken dat er geen businesscase meer is.

Je zou je dus echt moeten richten op ouders die bereid zijn (en de financiële middelen hebben!) om jou te betalen voor je diensten. Dat is een beperkte groep, maar hier zou je marktonderzoek naar kunnen doen. Persoonlijk zou ik voor huiswerkbegeleiding een docent inhuren of een student, geen kindercoach.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven