Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hufflepuf ik hoefde niet te wegen. Ze vroeg me wel wat mijn gewicht is. Ik kan me van vorige zwangerschappen eigenlijk niet meer herinneren of ik op de weegschaal heb gestaan.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Hufflepuff ik heb nu de intake nog niet gehad, maar de vorige keer wist ik niet wat ik woog en toen moest ik wel even wegen. Ik was toen een stuk zwaarder dan nu en het was alleen om te bepalen of je BMI boven de 30 is. (Dan heb je geloof ik meer kans op zwangerschapssuiker.) Verder nooit meer hoeven wegen.

Ik geloof dat als jij weet hoe zwaar je (ongeveer) bent, je niet op de weegschaal hoeft te staan. Bovendien kun je dat gewoon aangeven bij de intake, dat je hier stress om ervaart. Mijn ervaring is dat verloskundigen ook mensen zijn die met je mee willen denken en het je niet onnodig lastig willen maken.
Misschien is wegen zonder zelf te kijken (laat de verloskundige kijken) een optie? Zij hebben dan hun dossier compleet en kunnen er prima in vermelden dat jij je gewicht niet wilt weten.
Een vriendin van mij doet dit zo bij haar personal trainer, ze wil trainen om sterker te worden en absoluut niet weten wat ze weegt.
Liefdesbaby welkom!

Huffelpuf, ik ken ook de andere kant dat iedereen zwanger werd. Vooral dat mensen zo snel zwanger werden die gewoon fit waren en ik niet daar kon ik op een gegeven moment niet meer mee omgaan. Waarom duurde het bij bij (relatief) lang terwijl ik de helft van de maand boven de WC in of in een donkere kamer lag. ik heb er ook een vriendschap tijdelijk op een laag pitje gezet, ik weet of dat nog goed komt. Vriendin was rond dezelfde tijd aan het proberen en was eerder zwanger, op zich prima. Maar ik hoorde het “pas” bij 13 weken en dat heeft mij zo kwaad gemaakt, we deelden echt alles en ik had het een paar gevraagd en toen heeft ze tegen mijn gelogen. Bij een andere vriendin trok ik het wel, maar iets minder mee afgesproken en ze heeft mij minder bij babydingen betrokken. Ben 4 weken geleden daar op kraambezoek geweest en dat was geweldig :heart: . Wat ik wil zeggen: jouw zus zal er mee moeten dealen en bedenk altijd dat zij het jou gunt, maar het haar eigen pijn is die in de weg zit. Dat is niet jouw pijn en je kunt er alleen voor haar zijn, wat zij er mee doe is haar keuze.

Moet je wegen bij een verloskundige? Oh jee.......als maar geen probleem van het afvallen maakt. (Helaas) ben ik alweer 2 kilo afgevallen tijdens deze 6,5 week. En ik eet echt goed en normaal! Ben niet misselijk, maar krijg echt niet meer weg dan ik nu eet.

Nou inmiddels slaap ik weer door :yes: en minder last van buikkrampen. Maar ik heb verder helemaal geen symptomen op pijnlijke borsten na. Voel mij zelfs beter dan ik het meerendeel van het afgelopen jaar heb gedaan, zowel fysiek als geestelijk (veel stabieler). Zijn er meer dames die dat hebben?
Hoi meiden.
Mag ik meeschrijven?
Gisteren na een jaar een positieve zwangerschapstest.
Als ik zo uitreken zou ik rond 29 maart uitgerekend zijn.
We zijn de jongste niet meer (38 &39) zijn dus extra blij dat het toch weer mocht lukken. Nu hopelijk mag het ook blijven zitten en doorgroeien tot een mooie wonderbaby. Heb in sept 2017 een miskraam gehad en in juli 2018 een bbz. Vind daardoor deze eerste paar weken supereng.
Pluk de dag...
Leeuw Ik heb inmiddels ook geen buikkrampen meer. Eigenlijk zijn mijn enige kwaaltjes nu de intense vermoeidheid en gevoelige borsten, maar alleen als ik er tegenaan kom. En ik eet minder, omdat ik steeds een beetje een weeïg, vol gevoel heb. Maar wel meer zin in vet eten :facepalm:

Bluewater Welkom! Ik kan me voorstellen dat de eerste weken dan extra spannend zijn, wanneer heb je je eerste echo?

Sunny-lady en LeeuwEen mooi kloppend hartje! Wat fijn! :heart:

Jantientje Veel plezier morgen bij je echo!

Pinda Mijn verloskundige werkt samen met een echopraktijk waar je ook elke dinsdag pretecho’s kunt boeken. Ze gaven dat al aan in de welkomsmail, dus dat was snel geregeld. Als je even Googled zal je vast wel een aantal opties krijgen. Woon je wel in de buurt van een grotere stad?

@werk, zelf werk ik 32 uur en dat vind ik heerlijk, maar nu ik zwanger ben is het toch wel pittig. Ik merk dat ik echt heel warrig ben en sneller foutjes maak. Daar baal ik van.
Hoi dames, even heel kort hier....
Net een echo gehad bij mijn moeder en wij hebben een vanishing twin, je kon heel mooi 2 kamertjes, 2 dooierzakjes en 2 vruchtjes zien. Een vruchtje was alleen nog maar heel klein en de ander al mooi gegroeid en met een sterk hartje.
Even schakelen wel weer, maar het is oké.
Koekiemonster26 schreef:
21-07-2019 15:28
Hoi dames, even heel kort hier....
Net een echo gehad bij mijn moeder en wij hebben een vanishing twin, je kon heel mooi 2 kamertjes, 2 dooierzakjes en 2 vruchtjes zien. Een vruchtje was alleen nog maar heel klein en de ander al mooi gegroeid en met een sterk hartje.
Even schakelen wel weer, maar het is oké.
Het blijft dus toch nog spannend. Wel fijn dat je nu wel de zekerheid hebt van 2. Nu hopen dat ook alles met beide goed blijft gaan!
jantientje het was dus een vanishing twin, misschien heb ik het zo snel niet goed opgeschreven. Een vruchtje had mooie sterke hartactie en doet het goed, de andere is gestopt met groeien en daar klopte geen hartje meer.
Sterkte koekiemonster!
Ik ben zelf een van een vanishing twins.

Vandaag ben ik echt wat down. Misselijk, overgeven, en dus niet uiteten of echt veel kunnen op vakantie. En dan ook nog buikkrampen die niet van mijn darmen kijken te komen. Echt die ik normaal tijdens ongesteldheid heb, maak me dus best zorgen.
Moest het even van mijn afschrijven, niemand weet nog iets en vriend weet niet zo goed wat ie ermee aan moet.
Koekie sterkte!! Lijkt mij heel rare situatie...

Koffie, om je gerust te stellen: die krampen heb ik al ruim 2 weken en toch een kloppend hartje, zolang je geen bloed verlies valt het mee. Kunnen toch je darmen zijn..
Koekie: sterkte. Heeft je andere vrucht hier geen last van?

Koffie: Ik heb ook sinds gisteren krampen. Net of je menstruatie elk moment kan komen.
En daardoor weinig trek in eten maar als ik dan toch iets eet lijkt het wel iets beter te gaan. Maar de krampjes komen al snel weer terug.
Pluk de dag...
@ koekie wat een rollercoaster zo. Hopelijk verder rustige zwangerschap

Gefeliciteerd met de goede echo's

@ zzp hier nog een gelukkig ook AOV die zwangerschap dekt want alleen UWV is wat krap

@ makkelijk/ongepland vs moeizaam zwanger. Hier twee keer " makkelijk" zwanger dus geen ervaring met graag willen en berichten van andere krijgen. Denk inderdaad ruimte geven aan verdriet wat zit bij de ander maar wat niets direct met jouw situatie te maken heeft. Zie wel op de moeten vertellen aan collega die afgelopen 3 jaar al 5-6 miskramen gehad heeft en geen kinderen. Zou het haar ook zo gunnen.

@ kwaaltjes, het valt mee, gaat op een af; net iets minder scherp, moeier en weeïg tegen misselijk aan. Oh en mijn zoons ellebogen zijn veel puntiger geworden vooral als ze tegen mij borsten stoten. Volgens mij redelijk zelfde als vorige keer.

Mezelf toch in tabel gezet. Merk dat ik het toch wat eng vindt omdat het weinig concreet is
Leeuw32 schreef:
21-07-2019 21:16
Koffie, om je gerust te stellen: die krampen heb ik al ruim 2 weken en toch een kloppend hartje, zolang je geen bloed verlies valt het mee. Kunnen toch je darmen zijn..
Had vorige zwangerschap krampen en zelfs wat bloedverlies en met resultaat van die zwangerschapnet toch discussie gevoerd dat ook als hij niet wil slapen hij toch naar bed moet.

Maar het begin is ook gewoon irritant onzeker met veranderende kwaaltjes. En je hebt er zo weinig invloed op...

Ga nu maar toegeven aan mijn vermoeidheid
koekie ah dat is wel vervelend nieuws. Net even gedacht aan 2 en nu toch weer niet. Je lijkt er wel nuchter onder? Fijn in ieder geval dat het andere hartje stevig klopt! Het is ook allemaal nog zo fragiel en kwetsbaar he, in het begin.

koffie ah heel herkenbaar. Ik klaag de laatste dagen mijn man de oren van het hoofd. Gewoon echt niet leuk als je heel de dag niet lekker bent. Zou het helpen om het bijv al wel tegen een vriendin te vertellen? Bij mij weten een paar mensen dichtbij het, dan hoef ik niet steeds alleen mijn man te vermoeien :) En verder, mijn man verwend me nu echt enorm. Doet alle klusjes, helpt met koken, is geduldig als ik klaag. Dat helpt mij ook al. Succes in ieder geval, hopelijk voor ons worden de klachten snel minder!

nieuwe schrijfsters welkom! Wordt een gezellige groep zo!
Jeeetje @koekie wat heftig! Ik hoop dat het een beetje met jullie gaat ❤️❤️❤️
@ koffie
Als je je echt zorgen blijft maken kan je altijd vandaag even met de verloskundige praktijk bellen voor tips

Als je helemaal niets meer kan door krampen en overgeven zou je ook kunnen overleggen of het verstandig is daar naar de dokter te gaan voor bijvoorbeeld medicatie tegen overgeven
koffie ik herken die krampen ook, er gebeurt van alles in je baarmoeder. Ik snap je angst helemaal en zou als ik jou was gewoon even de verloskundige bellen en aangeven dat je krampen hebt en dat het je bang maakt (en dat je geen eten binnen krijgt door het overgeven).

Ik weet nog niet of we gaan vertellen aan het kindje dat het er ooit 2 waren. Hoe heb jij dit ervaren?

bluewater nee als het goed is merkt de andere vrucht hier niets van.. behalve dat er nu een heel ruim huisje is. Ik geloof dat er wel kans is op meer vruchtwater en een grotere buik, maar dat zal ik donderdag tijdens de intake even bespreken.

Jetski het is voor ons allemaal spannend en eng! Heb je al enig idee wanneer je de eerste echo krijgt? Of ga je kijken naar een pretecho?

Leahv we zijn wel heel erg verdrietig, het is toch een verlies van wat had kunnen zijn. Het is alleen zo dubbel, want we moeten ook blij zijn dat het andere kindje het zo goed doet. Dus voor nu staat verdriet voorop en moet het echt een plekje krijgen.
Ik zag net een foto van een hele leuke tweeling, nou dan gaan de tranen wel weer hoor.... Die hormonen helpen natuurlijk ook voor geen meter @(
Ach Koekiemonster, wat krijgen jullie een hoop te verwerken. Hoop dat jullie ook nog kunnen genieten van de rest van de zwangerschap. Dat dat nu even moeilijk is snap ik heel goed.

@ nieuwe meiden: welkom!

@Jetski: gelukkig ben je ook verzekerd, ik vond alleen UWV ook te krap.

@Koekie: in welk land ben je met vakantie? Daar anders even een dokter opzoeken of verloskundige? Of idd eerst even met je verloskundige bellen.

@Leahv: ik kan niet veel zeggen omdat ik niet heel erge kwalen heb, maar vergeet niet soms ook te genieten van de kwalen ipv klagen. Het is voor een goed doel en misschien ook wel fijn dat je ze hebt. Als je ze niet hebt is het ook niet goed en veel meer onzeker. Dat is (en dan praat ik persoonlijk) ook niet fijn hoor! En klagen dat je geen klachten hebt begrijpt helemaal niemand hahaha.
Esprietje ik denk dat je iemand anders bedoelde, ik ben niet op vakantie.

Ik heb donderdag de intake bij de verloskundige, mijn man (echt ik merk op dit soort momenten dat ik echt met de juiste ben getrouwd) is nu op eigen initiatief van alles aan het bewerkstelligen om mee te kunnen.

Dames ik ben zo blij dat ik dit met jullie mag delen, de goede en ook de verdrietige momenten :heart: :bigkiss:
koekie ja dat snap ik heel goed. Het was toch echt al jullie kindje voor je gevoel. Heel veel sterkte met de verwerking!

esprietje o dat is ook zeker waar hoor. Ik ben alleen altijd heel goed in klagen dat ik me niet lekker voel, ben niet zo’n stoere doorzetter geloof ik :hyper:

Zijn er meiden die ook medicijnen slikken die invloed kunnen hebben op de baby? Ik slik zelf AD en in overleg met pop-poli mag ik dat gewoon blijven slikken. Maar (hele) kleine risico’s blijf je toch houden.
Thnx dames voor de lieve berichtjes. Ik heb de verloskundige gebeld en die probeerde me over de krampen gerust te stellen dat dat echt niets hoeft te betekenen en meestal gewoon komt door het groeien van de baarmoeder.
En qua misselijkheid gaf zij aan het toch te proberen even aan te kijken. Vooral in de airco te blijven en niet steeds toch proberen op pad te gaan. Daarnaast kleine hoeveelheden eten de hele dag door. Ze gaf aan dat neutraal tot ietwat hartig eten vaak beter valt dan zoet.
En als ik terug kom van vakantie heb ik gelijk mijn echo.

@ koekie sterkte met het verdriet! Ik weet het sinds mijn zestiende en voor mij is het iets wat er ‘gewoon is’ en ik vooral sneu voor mijn ouders vind. Zelf voel ik er weinig bij en heb niet het gevoel een deel van mij te missen zoals wel eens wordt ervaren.

@jetski en esprietje ik heb ook een aov maar door medische problemen uit het verleden alleen geaccepteerd door verzekeraar met een eigen risico van 3 maanden. Dus die 3 maanden zal ik op het UWV terug vallen en ik hoop evenveel klanten te behouden tot mijn verlof en na start weer direct te hebben zodat ik in de maanden ervoor en erna niet teveel inlever qua omzet.

@ esprietje, ik weet nog dat 2 weken geleden bij mij alle klachten weg waren en ik toen de verloskundige heb gebeld dat ik toch eerder een echo wilde. Toen dacht ik ook, die onzekerheid kan ik niet aan tot 11 weken haha. Ben ik nog erg blij mee dat ik dat toch geregeld heb. Ook al ben ik nu niet blij met mijn klachten, geen klachten is ook vervelend!

Leahv fijn dat je man je zo verwend! Wij gaan het na de vakantie wel wat mensen vertellen maar vind het nu via de telefoon niet zo leuk om te doen. Wel lastig als steeds iedereen vraagt hoe de vakantie is haha.
koffie wat fijn dat ze je wat gerust kon stellen m.b.t. de krampen en dat je gelijk na de vakantie terecht kan voor een echo. Ik hoop dat je nog een beetje kunt genieten daar!!
Koekie Wat jammer! Wen je net een beetje aan het idee van twee kindjes, gaat het toch niet goed met één. Blijft schakelen en dat lijkt me erg heftig! Wat fijn dat je man zo lief is en met je mee gaat :heart:

Mijn collega was ook één van een vanasing twin. Ze vind het wel bijzonder om te weten. Zit niet onwijs veel gevoel bij, omdat ze haar tweeling natuurlijk nooit heeft gekend. Meer dat ze zich af en toe afvraagt hoe het had kunnen zijn. Ze heeft ook niet het gevoel dat ze een deel van haarzelf mist, wat Koffie ook zegt.

Koffie Afgelopen weekend heb ik het mijn zusje & schoonzusje verteld, zodat ik niet alleen bij vriend alles kwijt kan. Hij is super lief en vind het geen probleem om alles aan te horen, maar voor hem is het nu nog wel wat abstracter. Dus ik vind het wel fijn om niet alleen mijn ‘zeuren’ over kwaaltjes en zorgen, maar ook enthousiasme voor wat er komen gaat met mijn zusje te delen. Dan toch wel lastig dat je nu op vakantie bent en het nog niet kan delen! Hopelijk geniet je wel van je vakantie :-D

Leah Mijn vriend is ook ineens zo lief! Was hij altijd wel, maar nu nog meer. Hele weekend was hij druk met klussen en hij is heel veel bezig met gezonde maaltijden maken. Gister kreeg ik zelfs een fruithapje van hem :rofl:
Wat wordt er veel geschreven, lasting om alles bij te houden!

Koekie, ik vind dat je er knap mee om gaat.

Koffie, lijkt mij best zuur van de vakantie, maar ja er is niks aan te doen.

Veyi en Leah, wat fijn dat jullie mannen zo lief zijn. Moet zeggen dat het hier nogal meevalt. Ik doe eigenlijk nog gewoon alles zelf (inclusief zware boodschappen, huishoudelijke klussen en koken naast baan van 40 uur). Begrijp mij goed, man is lief hoor, maar zowel schoonmoeder (die nog met 6,5 maand op skies stond en alles zelf deed) als mijn moeder (joh je bent niet ziek maar zwanger) hadden nauwelijks klachten hebben tot 7 a 8 maanden eigenlijk alles gewoon door gedaan. Dat is een beetje ons referentiekader, dus ik heb nogal snel het idee van niet zeuren, even slikken en weer doorgaan.

Jetski op dit moment gebruik ik geen medicijnen. Maar als ik migraine krijg (hopelijk niet) moet ik ook die afweging maken. Advies is om alleen paracetemol te gebruiken, maar daar red ik het dan niet mee. Lijkt mij een lastige afweging. Wat ik zou aanraden is om zelf ook je in te lezen op farmaceutisch kompas en wetenschappelijke journals.
Jantien en Leahv: hoe waren jullie echo's?

Ja sorry Koekie, ik bedoelde Koffiewijck idd.... Maar koffie en koek gaan nogal samen in mijn hoofd :hyper:

@ koffiewijck: goed dat je gebeld hebt. Hopelijk heeft de verloskundige je wat meer gerust kunnen stellen. Ik heb gelukkig een pretecho met 7 weken kunnen inplannen in de buurt, dat is volgende week dinsdag. En dan een week later het ziekenhuis. Maar ik hou het echt bijna niet meer.

M'n vriend is vanaf afgelopen donderdag even naar Spanje en komt vanavond weer terug. Moet zeggen dat ik het nooit zo erg vind als hij weg is maar nu.... Ik heb echt een aantal keer ruzie met hem gezocht via Whatsapp :twisted: .

Jouw verhaal herken ik Leeuw: Ben ook heel erg groot geworden met niet zeuren maar doorgaan. Een ander doet het niet voor je dus regel het zelf maar. Dat heb ik nu nog. Net een volle kar zware boodschappen gehaald en gister lekker paard gereden door duin en over het strand. Wij hebben allebei ons eigen bedrijfj en ik doe er dan nog het huishouden bij. Hij wil echt wel dingen doen als ik het vraag hoor, maar dat zit niet in me.
Enneh: er wordt inderdaad gezellig veel geschreven maar alles bijhouden hoeft toch niet, geen zorgen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven