Harde bovenbuik

21-07-2019 23:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds de 16de week zwangerschap last van vaak aanhoudende harde gespannen bovenbuik,vooral als ik veel gegeten heb,mijn onderbuik is gewoon soepel.ik ben nu 20 weken.Dit zijn toch geen harde buiken?dan zou toch mijn hele buik hard zijn en niet alleen mijn bovenbuik,en het kan niet mijn baby zijn,want die zit nog in mij onderbuik. herkent iemand dit of weet er iets van?
Hoe is je bloeddruk? En heb je nog andere klachten?
Ik zou dit gevoel wel melden bij je verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Zou inderdaad verloskundige raadplegen. Ik heb ook last van m'n bovenbuik gehad, en toen adviseerde de verloskundige uiteindelijk twee paracetamol en die werkten inderdaad en ik heb er daarna bijna geen last meer van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Is het echt een harde buik of heb je het gevoel van een band om je buik? Als je dat laatste hebt zou ik zsm contact opnemen met je verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Ze is 20 weken, ga haar aub geen pre-eclampsie aan zitten praten!

Muisje, heel herkenbaar gevoel in alle zwangerschappen en tot het einde.
Bij mij trok het pas weg als ik halfzittend op mijn rug met gebogen benen zat of op mijn zij lag.
Het kan inderdaad nog niet je baarmoeder zijn, die komt tot ongeveer aan je navel.
Dus het zijn geen harde buiken, ik denk eerder je buikspieren.
En dit heb je natuurlijk met je verloskundige besproken ipv met wildvreemden die diagnoses gaan roepen hier.

En ja, het kunnen wel harde buiken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Muisje, zou je gevoel niet ook van de stress kunnen komen? Hoe is het nu met je (ex)-man en jullie scheidingsplannen? En heb je wel definitief besloten dit kindje te houden? Of heb je toch paniek? Want dat kan misschien ook wel dit gevoel opwekken ...
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat je gewoon last hebt van een opgeblazen/opgezette buik, vooral omdat je aangeeft er vooral last van te hebben als je veel gegeten hebt. Het hormoon progesteron zorgt ervoor dat je spijsvertering langzamer werkt zodat je meer voedingsstoffen uit je voeding haalt, dit is goed voor de baby, maar kan er ook voor zorgen dat je last krijgt van een opgeblazen gevoel.

Zou me er echt niet druk om maken. Maar als je je wel zorgen maakt morgen gewoon even met je VK overleggen ;)
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
22-07-2019 00:44
Muisje, zou je gevoel niet ook van de stress kunnen komen? Hoe is het nu met je (ex)-man en jullie scheidingsplannen? En heb je wel definitief besloten dit kindje te houden? Of heb je toch paniek? Want dat kan misschien ook wel dit gevoel opwekken ...
Ik heb het nog niet afgerond met mijn ex man,ik ga dat na mijn bevalling doen,En ik heb besloten om het kindje te houden,mijn man wilde het niet weglaten halen.het is geen paniek of stress want ik heb het bij mijn vorige zwangerschappen ook gehad,maar ik heb het nooit aan een verloskundige gevraagd,ik ga het dit keer zeker wel vragen aan haar,maar ik heb nog lang geen afspraak,ik wou hier ff kijken wie er bekend mee was.Ik heb trouwens nooit een hoge bloeddruk.ik heb trouwens ook geen pijn
Alle reacties Link kopieren
eenhoornn schreef:
22-07-2019 00:28
Ze is 20 weken, ga haar aub geen pre-eclampsie aan zitten praten!

Muisje, heel herkenbaar gevoel in alle zwangerschappen en tot het einde.
Bij mij trok het pas weg als ik halfzittend op mijn rug met gebogen benen zat of op mijn zij lag.
Het kan inderdaad nog niet je baarmoeder zijn, die komt tot ongeveer aan je navel.
Dus het zijn geen harde buiken, ik denk eerder je buikspieren.
Oke mischien moet ik dat ook proberen
Vraag het de verloskundige. En harde buiken zijn ook heel vaak voorkomend/normaal, betekend wel dat je wat rustiger aan moet doen.
Kunnen ook je banden zijn. Komt ook heel vaak voor. Ook rustiger aan doen.
Maar vraag het, of bel van de week als je ej zorgen maakt of echt naar/pijnlijk is. Daar zijn ze voor.
Ik had het ook. Ik heb ook harde buiken/braxton hicks gehad. Maar dat was hier iets anders. Wat het was achteraf gezien weet ik niet, maar het kon in ieder geval geen kwaad.

Als je je zorgen maakt ALTIJD verloskundige bellen.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook gehad rond jouw termijn. Met name s avonds na het eten. Of als ik te druk ben geweest. En als je het niet vertrouwt bel je de verloskundige op.
Alle reacties Link kopieren
Is het geen diastase? Ik heb er namelijk ook al een tijd last van, maar kwam er pas achter toen ik een keer omhoog wilde komen vanuit ligstand, er kwam toen een hele verdikking op mijn buik. Mijn buikspieren zijn een heel stuk uit elkaar boven mijn navel en daar voelt het, in de loop van de dag, erg hard als je er op duwt.
Alle reacties Link kopieren
De baarmoeder zit rond de 20 weken nog vooral in de onderbuik, tot de hoogte van de navel. Daar boven zitten de darmen. Darmen kunnen, zeker na het eten opgezet zijn. Gaat je stoelgang goed? Last van verstopping?
Alle reacties Link kopieren
Muisje_37 schreef:
22-07-2019 01:01
Ik heb het nog niet afgerond met mijn ex man,ik ga dat na mijn bevalling doen,En ik heb besloten om het kindje te houden,mijn man wilde het niet weglaten halen.het is geen paniek of stress want ik heb het bij mijn vorige zwangerschappen ook gehad,maar ik heb het nooit aan een verloskundige gevraagd,ik ga het dit keer zeker wel vragen aan haar,maar ik heb nog lang geen afspraak,ik wou hier ff kijken wie er bekend mee was.Ik heb trouwens nooit een hoge bloeddruk.ik heb trouwens ook geen pijn
Ok, dan zou ik gewoon bellen en het vragen. Fijn iig dat je geen last hebt van een hoge bloeddruk.
En dat je het bij je vorige zwangerschappen ook had, maakt het vast ook wel dat je je wat geruster over zou kunnen voelen. Maar toch, als je je ook maar een beetje zorgen maakt, gewoon bellen hoor. Daar is de verloskundige voor!
Alle reacties Link kopieren
eenhoornn schreef:
22-07-2019 00:28
Ze is 20 weken, ga haar aub geen pre-eclampsie aan zitten praten!

Muisje, heel herkenbaar gevoel in alle zwangerschappen en tot het einde.
Bij mij trok het pas weg als ik halfzittend op mijn rug met gebogen benen zat of op mijn zij lag.
Het kan inderdaad nog niet je baarmoeder zijn, die komt tot ongeveer aan je navel.
Dus het zijn geen harde buiken, ik denk eerder je buikspieren.

Of de verplaatsing van je organen.. je baarmoeder duwt alles behoorlijk van zijn plek. Laatst had ik ook enorme pijn in mijn bovenbuik. Dat bleken mijn darmen te zijn.
En nee, ik ga haar niets aanpraten, maar als muisje ook nog een hoge bloeddruk zou hebben, dan zou ik erbij zeggen dat ze meteen contact op moet nemen met haar vk in plaats van te zeggen bel als het je uitkomt. Want nee, het hoeft geen pre-eclampsie te zijn, of iets anders ernstigs, maar helaas kan het wel al bij deze termijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Nee ik heb geen last van verstoppingen en mijn stoelgang is goed,ik heb ook geen pijn,alleen een zware gevoel,het lijkt net alsof ik een harde bal heb in mijn buik.Maar dat boven mijn navel tot mijn borsten.waar de baarmoeder zit is gewoon soepel.Ik ga het gewoon aan de verloskunde vragen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven