Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
:hug: Kohaku. Wat jammer dat je de Lion King vond tegen vallen.
Hopelijk wordt je depressie snel milder. Sterkte!
Doro75 schreef:
21-07-2019 21:26
Appels! Super. Ik wil ook een fruitboom. We hebben wel wat bessenstruiken en daar ben ik ook zo blij mee!

Hoe gaat het met Jimmy?
Een stuk beter! Hij is vandaag weer beetjes gaan eten!

Ik heb zijn medicijnen wel nog met de spuitjes gegeven en ik denk dat ik dat morgen ook doe. Ik geloof er niet zo in dat ik hem gemengd met een klein beetje voer voor de gek kan houden als hij amper eet dus liever even door de zure appel heen. Hehe appel. :proud:

Ik heb ook frambozen, bramen en vijgen. En dit jaar is er ook een blauwe bessen en aalbessen struik bij gekomen. :$
Wat goed van Jimmy!! Ik zou ook niet gaan mengen. Straks laat hij zijn eten staan en ben je verder van huis. Fijn hoor, dat het beter gaat nu.

Wat leuk, al dat fruit uit eigen tuin! Ik wist niet dat NL warm genoeg was voor een vijg?
Alle reacties Link kopieren
De buren hebben hier een enorme appelboom in de voortuin. Vorig jaar echt bomvol appels, konden we van de winter nog van plukken. Dit jaar neemt ie rust, zitten er een stuk minder appels in. Achter heb ik een vlierbes. Verder hoef ik niet zo nodig fruitbomen of struiken. Heb wel allerlei besjes voor vogels
Mijn vriend heeft een verwaarloosde druif en een aalbes in de tuin.

Zat trouwens nog te denken, bij de lion King film had ik bij Mufasa steeds het idee dat ik naar de leeuw van Narnia zat te kijken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Goede nacht gehad weer.
Maar ik ben nog steeds niet echt fit.
Denk dat nu pas alles er er een beetje uitkomt.
Vandaag weet werken.
Gelukkig geen hele dag want ik denk dat dit wel genoeg is. Zal vanavond wel helemaal af zijn denk.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik voel me weer iets beter gelukkig.

Deze week een spannende week. Ik verwacht zo langzamerhand wel bericht van mijn jurist met de beslissing van het UWV en donderdag moet ik naar de neuroloog.

Sorry dat ik wat minder op jullie reageer, ik ben erg met mezelf bezig geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen naar de bloeddrukverpleegkundige geweest. Ziet er allemaal redelijk uit. Bloeddruk is goed. Bloedwaarden iets minder. Kalium en nierwaarden net onder het minimum. Kan komen van de topamax dus die over een paar weken weer prikken en dan ter beoordeling van de neuroloog. En hoera! Weer afgevallen.
Toch, als ik de foto’s van dochters verjaardag zie denk ik: gatver! Lelijk dik mormel.
Oh ik mis net een oproep van de huisarts zie ik. Nou ja.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Doro75 schreef:
21-07-2019 23:53
Wat goed van Jimmy!! Ik zou ook niet gaan mengen. Straks laat hij zijn eten staan en ben je verder van huis. Fijn hoor, dat het beter gaat nu.

Wat leuk, al dat fruit uit eigen tuin! Ik wist niet dat NL warm genoeg was voor een vijg?
Vannochtend ging het echt goed met medicijnen geven. Ik had hem als een sushirol in mijn slaapzak. Snoepjes erbij klaar. Hij ging er niet eens vandoor toen we klaar waren. Begon te spinnen toen ik hem aaide. Jimmy is baack!!!

Ik heb er ook nog geen rijpe vruchten van gehad, maar volgens de zorgboerderij waar ik dagbesteding deed kan het. Ik had daar heel goedkoop een kleine stek meegenomen. Dus ik ben m nu vooral aan het vormgeven. Heb de vruchten er begin dit jaar afgetrokken zodat hij zich op zijn groei zou focussen.

Wat een weer he! Ik heb zin in deze week. Voel me meteen een ander mens.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al dat fruit uit eigen tuin. Ik heb niet echt een tuin dus helaas geen fruit hier. Op mijn balkon een paar plantjes maar dat is zo klein dat ik niet heel veel kan.
"After all this time?" "Always."
Hier even een snelle zwaai naar iedereen.

Ik ben de laatste dingen aan het inpakken voor vakantie. Nog even alles doornemen en maatregelen nemen voor de hitte.

Tot later allemaal :hug:
Fijne vakantie alvast Kwebbel!
Severus: aardbeien en tomaten kunnen goed in een pot groeien. Tomaten ook.

Yellow: super dat het weer zo goed gaat met Jimmy! Met de nieuwe temperaturen kunnen we wellicht ook tropische vruchten gaan groeien. Zoon had het al over palmbomen in de tuin :-D

Lise, het is ook ongekend spannend allemaal. Ik hoop mee op een positieve beslissing.

Kwebbel, succes met inpakken en alvast een fijne vakantie!

Kohaku, ik ben toen ik in de twintig was jarenlang depressief geweest. In die tijd heb ik zó veel gehad aan mijn lieve kater. Natuurlijk gaat je depressie er niet door over. Helaas, was dat maar zo. Maar het gaf me ongelooflijk veel steun. Ik hoop dat jij straks net zo veel aan Mia gaat hebben.
Dank je wel Doro :heart:
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allen

Een :sun: voor iedereen
Ik heb ook een appelboom in de tuin van een oud Groninger ras. Zou een bonsai worden, maar dat is niet gelukt.
Hij groeide wat sneller dan verwacht of ik snoeide niet genoeg. Toen kwamen er appels in, maar die zijn niet echt lekker, vind ik. Vervolgens niet goed gesnoeid en door jaar heeft hij niet gebloeid.

M'n vakantie is erg rustig. Net maakte ik een ommetje op de camping, die vrij klein is, en ik zit al op 2x meer stappen dan gisteren :shame:
Van de week gaan we nog een keer naar Boedapest, met de trein. Dat zal wel een lange dag worden.
M'n achillespees wordt niet merkbaar beter door de rust.

Spannend Lise. Ik hoop zo op een goede uitslag voor je!

Alweer thuis Lientje?

Fijne vakantie Kwebbel!

Fijne dag verder iedereen!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Net thuis ja
Moest eigenlijk tot half 2 maar mocht eerder weg
Heb het alleen heel erg in mijn rug sinds vanmorgen.
Daar word ik dan niet echt vrolijk van.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Dat hoop ik dus ook, Doro! Heel erg. Ik heb er wel heel veel zin in, ik zit nu echt in zo'n nest fase:') M'n zorgtoeslag is er dus kan al wat aanschaffen.

Zit hier onder een dakje van een deken die moet drogen buiten, mijn parasolvoet is stuk dus die kan ik niet opzetten.
Maar ff de rest van de was ophangen, het is lekker snel droog.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik heb vanochtend al mijn afspraken afgezet wat ik nog zou hebben met spver voor haar vakantie en ook haar vervangster.
Waarom nartjie?
Alle reacties Link kopieren
Lise ik hoop dat je snel een goede uitslag krijg. Begrijpelijk dat je daar veel mee bezig bent nu.

Nartjie hoe komt het inderdaad?

Dreamer klinkt wel heel relaxed zo'n vakantie. Boedapest lijkt me heel mooi. Veel plezier daar.

Doro klopt, ik heb ooit tomaten en aardbeien op mijn balkon gehad. Helaas weinig zon daar dus het was geen mega succes maar goed genoeg.

Kwebbeltje fijne vakantie.

Ik heb net 5 kilometer gewandeld. Had van te voren een hele vreemde pijn in mijn knie, die ik eigenlijk niet kende, maar die lijkt nu na het wandelen wat afgezwakt. Even kijken hoe dat zich verder gaat ontwikkelen.
Verder zweef ik nog steeds van afgelopen weekend. Nu voelt het alleen zo lang tot ik hem weer zie volgende week maandag, misschien dat ik vrijdag toch heel even langsga voor of na het etentje dat ik heb.
"After all this time?" "Always."
Lise, dat hou ik graag privé als je het niet erg vind.
Kreeg net te horen dat degene die mijn medicatie verzorgd, 20 augustus met vakantie is. Ik zou dan afspraak hebben.
Nu verzet naar 5 augustus, wil alleen recept, ik wil niet praten
Fijn, Severus, zo’n verliefdheid / beginnende relatie! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar de bieb geweest voor boeken en heb me heerlijk onder de carport genesteld met een boek en een handwerken.
Even een uurtje niks.
Mijn vakantie is voorbij maar ik heb daar weinog van kunnen genieten helaas.
Dus nu pak ik maar zo af en toe een uurtje Zodat ik toch nog een beetje vakantiegevoel heb.
Bovendien heb ik vandaag heel veel pijn dus tot veel anders ben ik toch niet in staat.

Dochter heeft bezoek, dus die wordt geentertaind.
Kan ik me mooi op mezelf focussen.
Heb ook nog cursus vanavond, heb geprobeerd wat te oefenen tussen alle hectiek door maar dat is niet echt gelukt.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Is de vakantie al voorbij? De kinderen zijn me toch een partij chagrijnig. Willen bij elkaar slapen en dat gaat dan niet goed. Dus haal ik ze weer uit elkaar en dat is dan mijn schuld :facepalm: vervolgens bedenken ze dat ze wel met vriendinnen kunnen logeren maar ik had van tevoren gezegd: niet hier. Dus ben ik de boeman dat ze niet allemaal kunnen logeren... en dan mag het allemaal altijd wel bij papa (ook niet, want zoveel contact hebben we dan weer wel, bovendien was het argument van de een dat ze nog mochten logeren bij elkaar maar dat het er bij papa niet van was gekomen). Nu staan ze weet te zeuren over de bedtijd. Maar ja gisteren was het half 12 eer ze sliepen dus ze gaan om 8u naar boven vandaag.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kohaku schreef:
22-07-2019 13:53
Dat hoop ik dus ook, Doro! Heel erg. Ik heb er wel heel veel zin in, ik zit nu echt in zo'n nest fase:') M'n zorgtoeslag is er dus kan al wat aanschaffen.

Zit hier onder een dakje van een deken die moet drogen buiten, mijn parasolvoet is stuk dus die kan ik niet opzetten.
Maar ff de rest van de was ophangen, het is lekker snel droog.
Ik heb altijd wel een schaduwplekje maar ik kan er gewoon niet gaan zitten. Nu ben ik de enige rode tomaat in de tuin na vandaag. De echte zijn nog groen! Moet mijn zonnebrand even zoeken.

Ik zag wat vakantiegangers voorbij komen, geniet ervan! Sterkte met de kinderen Suzy!

Hopelijk ben je de dag een beetje doorgekomen Lientje!

Doro je beschrijft wel goed wat mijn katten voor mij zijn! Jimmy moet nog binnen blijven maar de jongste is de hele dag bij me in de tuin geweest. Ok ik kom nu echt als een kattenmishandelaar over, maar hij heeft al 2x een zwembadje lek gemaakt omdat hij zo nieuwsgierig was. Dus ik dacht nu, ik gooi hem in het lekke badje. Zwemles! Leert hij het af. (Extra kanttekening, ik doe dit echt niet met iedere kat, ik kijk naar het karakter!)

Brinky is niet eens boos. Echt hoe dan. Hij gaat alleen maar maffer doen, komt over de rand van het zwembad luid miauwend voorbij gelopen. Gaat op de zitzak bij me chillen als ik lig op te drogen. Entertainer. En normaal zijn ze dan met zijn tweetjes.
Alle reacties Link kopieren
:mrgreen: we zijn ineens een huisdier rijker :rofl:
Kwam zostraks in paniek een kip de tuin in rennen. De katten vonden het maar wat interessant dus beestje toch maar binnengehaald en in een kattenmandje gestopt. Mooie kip maar wel flinke kalkpoten en geen ring... oproepjes geplaatst op de lokale fb pagina’s maar geen reacties nog. Nou ja, het is ook al laat. Maar vond het geen tijdstip om de dierenambulance ervoor te bellen.

Vorig jaar een kip van de buren van vriend opgevroren door een marter die sleuren zo’n beest dus de hele tuin door. Trekken ze rustig uit bomen als ze daarin zitten te slapen die hele kip was uitgevreten, het ei zat er nog in :mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven