Misdragingen in de privétijd bij een voorbeeldfunctie

23-07-2019 00:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie mening:

Een basisschool juf die in haar vrije tijd graag extreem de bloemetjes buiten zet en dit vol trots deelt (en visualiseert d.m.v. foto’s) op social media.

Privé is privé, maar is het wel zo zwart wit?
Hoe zouden jullie hier als ouder in staan?
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
23-07-2019 08:26
Waarom kijk je naar het etaleren? Precies toch waarom er zo geëtaleerd wordt? Pot-ketel- enzo

Afijn, ik ben een saaie op Facebook. Heb geen perfecte leventjes, kindjes, jurkjes, partnertjes, tuintjes, reisjes, dagjes wegjes en wat dies meer zij. En ook geen ruw woest wild uitgaansleven. Aan aan mij kan niemand zich verheerlijken en ergeren tegelijkertijd, zo jammer.
Ik kijk er niet naar. De baby/vakantie/zuip/sauna/SM foto's boeien me niet zo. Ik zit op FB omdat ik in een paar groepen zit en ik volg een aantal nieuws sites. Ik plaats zelf nooit iets op mijn FB, ook niet toen ik nog wel een ruw woest wild uitgaansleven had (en dat is al weer een tijdje geleden).
Alle reacties Link kopieren
Waarom plaatst ze dat op social media? Ik begrijp echt niet waarom mensen hun hele hebben en houwen met iedereen willen delen. Als juf lijkt het mij verstandig om niet alles maar online te plempen, uiteindelijk kijken je leerlingen meestal ook mee. Als ouder zou ik die juf niet erg hoog hebben staan.

Ik zou juist graag willen dat mijn kinderen meekrijgen dat ze niet alles zomaar op social media moeten plaatsen. Dan is zo’n juf een heel slecht voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-07-2019 08:38
Waarom plaatst ze dat op social media? Ik begrijp echt niet waarom mensen hun hele hebben en houwen met iedereen willen delen. Als juf lijkt het mij verstandig om niet alles maar online te plempen, uiteindelijk kijken je leerlingen meestal ook mee. Als ouder zou ik die juf niet erg hoog hebben staan.

Ik zou juist graag willen dat mijn kinderen meekrijgen dat ze niet alles zomaar op social media moeten plaatsen. Dan is zo’n juf een heel slecht voorbeeld.
Als het goed is zitten jouw kinderen niet op Facebook want dat mogen ze niet. Jij geeft ze toch wel het goede voorbeeld?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
23-07-2019 08:36
Ik mijn psycholoog in de kroeg, dansend en flirtend met de dames.

Was best gek. Gelukkig waren de sessies net gestopt. Misschien was hij daarom zo uitgelaten :)
:)
Misschien heeft deze juf een rotklas :P
Mag zei geen leuke dingen doen in haar vrijetijd? Jij doet toch ook leuke dingen als je vrij hebt!!
Alle reacties Link kopieren
Zijn er uberhaupt nog leerkrachten die hun social media niet afgeschermd hebben?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Het hangt er wel vanaf wat ze doet denk ik... Wij hadden een basisschoollerares die nogal extreem de bloemetjes buitenzette door na schooltijd op de school boven op de (getrouwde) basisschooldirecteur te kruipen. Dat werd op ons christelijke dorpsschooltje toch niet heel erg gewaardeerd.
Zolang TO niet terug komt om te vertellen wat de juf dan voor vreselijks ze in haar eigen tijd doet blijft het gissen.

Handig om een vaag topic te openen en dan weg te blijven.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
23-07-2019 09:56
Het hangt er wel vanaf wat ze doet denk ik... Wij hadden een basisschoollerares die nogal extreem de bloemetjes buitenzette door na schooltijd op de school boven op de (getrouwde) basisschooldirecteur te kruipen. Dat werd op ons christelijke dorpsschooltje toch niet heel erg gewaardeerd.
Tja, maar het gaat alle ouders van het christelijke dorpsschooltje geen zak aan met wie de directeur al dan niet overspel pleegt, nietwaar? Dat zegt niks over didactische of leidinggevende vaardigheden, lijkt me.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
23-07-2019 01:00
Maar ja, dokters, leraren... het zijn nét mensen. Die doen ook wel eens wat in hun vrije tijd. Heel gek is dat.
Ja het is toch te gek voor woorden.....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een beetje dom als voorbeeldfunctie, de kinderen uit de klas kunnen dat ook tegenkomen en denken misschien dat zuipen cool is, hier op feestdagen in de buurt heb ik wel eens nette ouders uit de buurt klappertandend op de xtc rond zien stuiteren, vond ik zo raar om te zien.

Hou dat deel liever voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
23-07-2019 09:56
Het hangt er wel vanaf wat ze doet denk ik... Wij hadden een basisschoollerares die nogal extreem de bloemetjes buitenzette door na schooltijd op de school boven op de (getrouwde) basisschooldirecteur te kruipen. Dat werd op ons christelijke dorpsschooltje toch niet heel erg gewaardeerd.
Maar zonder foto's en filmpjes op social media, neem ik aan
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft mag een leerkracht gewoon op social media delen wat hij/zij in het weekend doet, ik begin me pas zorgen te maken als er taalfouten in staan.
Maartje2016 schreef:
23-07-2019 10:41
Maar zonder foto's en filmpjes op social media, neem ik aan
Ja, het is denk ik intussen een jaar of 20 geleden.
lux- schreef:
23-07-2019 10:32
Tja, maar het gaat alle ouders van het christelijke dorpsschooltje geen zak aan met wie de directeur al dan niet overspel pleegt, nietwaar? Dat zegt niks over didactische of leidinggevende vaardigheden, lijkt me.
Noh, als een leerling die zijn schooltas was vergeten het lokaal binnenloopt waar het overspel plaatsvindt kan ik me best voorstellen dat het een rel oplevert.
Wel een goede les overigens: doe de deur op slot als je overspel pleegt op je werk.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
23-07-2019 11:10
Noh, als een leerling die zijn schooltas was vergeten het lokaal binnenloopt waar het overspel plaatsvindt kan ik me best voorstellen dat het een rel oplevert.
Wel een goede les overigens: doe de deur op slot als je overspel pleegt op je werk.
Gebeurde dat?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
23-07-2019 10:32
Tja, maar het gaat alle ouders van het christelijke dorpsschooltje geen zak aan met wie de directeur al dan niet overspel pleegt, nietwaar? Dat zegt niks over didactische of leidinggevende vaardigheden, lijkt me.
Als het een christelijk schooltje is wel, denk ik.

Volgens mij moet je een aantal zaken uit elkaar halen:

Iemand in een voorbeeldfunctie moet, ook in zijn vrije tijd, geen dingen doen die niet mogen. Dus afblijven van de xtc, geen bushokjes slopen, geen illegale straatraces, niet de belastingdienst oplichten. En als je daar wel op betrapt wordt, dan kan het maar zo zijn dat je je geloofwaardigheid verliest en je functie moet opgeven.

Daarnaast denk ik dat er wel degelijk strengere regels gelden voor mensen in bepaalde posities. De directeur van de veganistische basisschool 'geen vlieg kwaad' kan beter zijn barbeque met heel speenvarken-aan-het-spit niet op facebook zetten. En de directeur van de christelijke basisschool kan beter zorgen dat zijn buitenechtelijke relatie niet aan het licht komt. Niet omdat dat wettelijk niet mag, maar omdat je in zo'n functie inderdaad geloofwaardig moet blijven.

Kortom: Ik vind het er een beetje vanaf hangen wat juf in haar vrije tijd doet. Prostesteert ze met aktiegroep 'taalvouttu moettu kunnu'? Schrijft ze een blog over "kutkinderen en hoe je ze klein houdt"? Dan heeft ze denk ik een probleem. Maar een biertje teveel en een strak truitje? Niet handig om op facebook te zetten, maar ik denk niet dat ze er slechter door functioneert.
anoniem_199354 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 11:31
0.10% gewijzigd
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Wat is een misdraging?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
23-07-2019 08:42
Als het goed is zitten jouw kinderen niet op Facebook want dat mogen ze niet. Jij geeft ze toch wel het goede voorbeeld?
Mijn kinderen zijn ondertussen oud genoeg om zelf te kunnen bepalen of zij een Facebookaccount willen. Los daarvan, vind ik het gewoon niet erg handig om alles maar op het internet te dumpen.
Alle reacties Link kopieren
Ben bang dat TO niet meer terug komt. Ik ben ook benieuwd wat er wordt verstaan onder de bloemetjes buiten zetten wordt verstaan. Zolang ze een goede juf is zou t me aan mn reet roesten. Ook als het geen goede juf is trouwens, ervan uitgaande dat haar slechte juf zijn niets met de bloemetjes in t weekend te maken hebben. Niet handig dat ze alles openbaar heeft staan voor de oordelende ouders trouwens. Maar wellicht valt het met de bloemetjes heel erg mee en plaatst ze weleens een foto met een biertje op een festival ofzo.

En ja een lerares heeft een voorbeeldfunctie, maar bijna iedereen heeft dat in deze maatschappij. Ook ouders. Dus als je kinderen hebt, kinderen lesgeeft, een belangrijke functie vervult in het bedrijfsleven, agent of arts bent mag je jezelf nooit eens laten gaan in het weekend?

In mijn eigen omgeving (35-45) zie ik ouders ook gezellig een biertje drinken, is er ook weleens iemand net iets té gezellig. Allemaal brave gezinnetjes hoor. En in mijn minder burgerlijke kennissenkring ken ik artsen die zich op een festival behoorlijk laten gaan met drank, juristen aan de mdma en docenten die ook weleens een xtc pilletje nemen. Daarnaast nog een goede vriend die tijdens zijn vrijgezellenbestaan elk weekend een ander had en een keer per jaar flink aan de drugs ging op een festival. Keurige vent in het dagelijks leven een hele verantwoordelijke baan die hij goed uitvoert.

Maar goed, ik zal wel allemaal hele rare vrienden hebben. Ik denk dat we allemaal mensen zijn die af en toe behoefte hebben aan 'losgaan'. De een doet dat op zijn racefiets in de Alpen, de ander vreet zich in het weekend ongans aan ongezonde snacks en de ander drinkt weleens iets te veel of neemt een keer per jaar drugs.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-07-2019 11:33
Mijn kinderen zijn ondertussen oud genoeg om zelf te kunnen bepalen of zij een Facebookaccount willen. Los daarvan, vind ik het gewoon niet erg handig om alles maar op het internet te dumpen.
Als ze oud genoeg zijn zitten ze dus niet meer op de basisschool en hebben ze geen 'juf' meer.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-07-2019 11:40
Als ze oud genoeg zijn zitten ze dus niet meer op de basisschool en hebben ze geen 'juf' meer.
Daarom kan ik er nog wel iets van vinden.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
23-07-2019 11:23
Als het een christelijk schooltje is wel, denk ik.

Volgens mij moet je een aantal zaken uit elkaar halen:

Iemand in een voorbeeldfunctie moet, ook in zijn vrije tijd, geen dingen doen die niet mogen. Dus afblijven van de xtc, geen bushokjes slopen, geen illegale straatraces, niet de belastingdienst oplichten. En als je daar wel op betrapt wordt, dan kan het maar zo zijn dat je je geloofwaardigheid verliest en je functie moet opgeven.

Daarnaast denk ik dat er wel degelijk strengere regels gelden voor mensen in bepaalde posities. De directeur van de veganistische basisschool 'geen vlieg kwaad' kan beter zijn barbeque met heel speenvarken-aan-het-spit niet op facebook zetten. En de directeur van de christelijke basisschool kan beter zorgen dat zijn buitenechtelijke relatie niet aan het licht komt. Niet omdat dat wettelijk niet mag, maar omdat je in zo'n functie inderdaad geloofwaardig moet blijven.

Kortom: Ik vind het er een beetje vanaf hangen wat juf in haar vrije tijd doet. Prostesteert ze met aktiegroep 'taalvouttu moettu kunnu'? Schrijft ze een blog over "kutkinderen en hoe je ze klein houdt"? Dan heeft ze denk ik een probleem. Maar een biertje teveel en een strak truitje? Niet handig om op facebook te zetten, maar ik denk niet dat ze er slechter door functioneert.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. A) niemand mag de wet overtreden, voorbeeldfunctie of niet, en B ) er zijn een heleboel gradaties tussen zwart en wit.

Wb het vreemdgaan: ik verwacht toch ook niet als ik mijn kind naar een openbare basisschool gaat dat alle arbeidskrachten atheïst zijn? Ik verwacht dat er geen godsdienstles wordt gegeven en niet gebeden wordt voor het eten, meer niet. Wie wat belijdt en waarom in zijn eigen tijd moet hij lekker zelf weten. En hoe streng orthodox gereformeerd je ook bent, volgens mij zou je dat als christen ook moeten, in het kader van naastenliefde ofzoiets. Maar daar gaat het wel vaker mis bij religies, heb ik het idee.
En ik ga er ook niet vanuit dat een kok en al het andere personeel dat in een vegan restaurant werkt zelf dan allemaal wel vegan zullen zijn. Weet ik veel, misschien zijn ze wel gek op hamburgers. Wat maakt het uit?
lux- wijzigde dit bericht op 23-07-2019 12:34
10.21% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
feow schreef:
23-07-2019 00:48
Ja, maar misdraag jij je dan ook?
Zeg je lelijke dingen tegen die bloemetjes en film je dat?
Of til je veel te zwaar of fout?
Tellen drankflessen op zijn kop aan je bonenstaken? Ok even de rest lezen.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
23-07-2019 12:17
Dat ben ik niet helemaal met je eens. A) niemand mag de wet overtreden, voorbeeldfunctie of niet, en B ) er zijn een heleboel gradaties tussen zwart en wit.
Niemand mag de wet overtreden. Maar als jij met 200 km/h over de snelweg rijdt, dan nemen ze je rijbewijs af, en mag je voortaan met de bus naar je werk. Maar als de directeur van veilig verkeer nederland dat doet, dan heeft hij de dag erna geen werk meer.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven