Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Ik ben blij dat ik geen kip zit te eten terwijl ik dit lees Suzy. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
He gatver Suzy!
Arme kip.

Hier ook weer wakker.
Maar dan van de pijn
Dochter slaapt gelukkig wel.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goedemorgen allemaal. :daisy:

Bah Suzy. Goed dat je deze kip even opsluit.
En wat betreft de kinderen is het weer herkenbaar. Ik kan je vertellen dat het overgaat. Tegenwoordig zijn de vakanties een stuk rustiger en houden ze het gezelliger.

Fijn, de appie is te vroeg! Ik ga snel de deur open doen.
Alle reacties Link kopieren
En ze liggen een stuk langer in bed Moyrrie..
Omdat dochter haar dsg/ nachtritme niet meer verstoort mag raken de komende weken, moet ze op tijd haar bed in én op tijd haar bed uit.
Vooral dat laatste gaat héél héél erg moeizaam.
Het jammere is, omdat ze zonder mijn hulp haar bed niet uitkomt, ik dus zelf ook niet meer kan uitslapen.
Terwijl ik dat wel even nodig heb eigenlijk.
lientje69 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 11:35
0.65% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Sterkte Lientje!

Goedemorgen,

Ik moet straks weer naar de fysiotherapeut, ben benieuwd hoe dat gaat. Verder zie ik erg op tegen de komende dagen want ik kan slecht tegen die warmte. Gelukkig hoef ik niet veel te doen.
Goedemorgen!

Wij zijn in ons vakantiehuisje. Ik ruik de zee al :-D en ga er zo naar toe.

Fijne dag allemaal!
lientje69 schreef:
23-07-2019 08:57
En ze liggen een stuk langer in bed Moyrrie..
Omdat dochter haar dsg/ nachtritme niet meer verstoort mag raken de komende weken, moet ze op tijd hasr bed in én op tijd haar bed uit.
Vooral dat laatste gaat héél héél erg moeizaam.
Het jammer Is, omdat ze zonder mijn hulp haar bed niet uitkomt, ik dus zelf ook niet meer kan uitslapen.
Terwijl ik dat wel even nodig heb eigenlijk.
Lientje, begrijp me niet verkeerd. Maar het zou wellicht goed zijn wat te werken aan zelfstandigheid van je kinderen. Je bent er altijd voor je ze en dat is natuurlijk super. Maar dag en nacht beschikbaar zijn, mag ook wel een keer over gaan hè? Je hebt zelf ook rust nodig.

(Maar goed. Beste stuurlui / wal etc. Praktijk is altijd weerbarstiger. Dat weet ik ook natuurlijk)
Veel plezier Doro!
Dank je, Lise!
Alle reacties Link kopieren
Moyrrie- schreef:
23-07-2019 08:36
Goedemorgen allemaal. :daisy:

Bah Suzy. Goed dat je deze kip even opsluit.
En wat betreft de kinderen is het weer herkenbaar. Ik kan je vertellen dat het overgaat. Tegenwoordig zijn de vakanties een stuk rustiger en houden ze het gezelliger.

Fijn, de appie is te vroeg! Ik ga snel de deur open doen.
Mijn oudste twee waren nooit zo in de vakanties. Totaal andere kinderen dan de jongste drie. Hoewel de jongste vooral wordt meegesleurd door haar zussen. Maar ja, de oudste twee zijn al praktisch de deur uit. Zoon is eigenlijk al en dochter is zelf op vakantie.
Maar goed, ik heb nu gezegd dat we pas weer wat gaan doen (als in ergens heen of met vriendinnen logeren) als ze zich een paar dagen normaal en met respect gedragen want met name dochter van 9 gedraagt zich alsof ze de boel even kan bepalen (is een HB’er en heeft daar nogal een handje van).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
22-07-2019 14:45
Fijn, Severus, zo’n verliefdheid / beginnende relatie! :heart:
Thanks Doro. Ja het is echt heerlijk haha, gisteren ook weer de hele avond contact gehad, kan er nu ook echt van genieten omdat we echt hebben uitgesproken dat het wederzijds is en we er echt serieus voor gaan.
Verder helaas weer hoofdpijn hier, en met de warmte kan ik mijn lenzen niet goed in hebben dus nu mijn bril op. Helaas is die niet meer helemaal goed op sterkte dus dat helpt niet mee tegen de hoofdpijn.

Doro fijne vakantie!
"After all this time?" "Always."
Fijn dat het zo goed gaat Severus. Wat Doro ook zegt, fijn zo'n verliefdheid :-D
Ik kom net bij de fysio vandaan. Die vindt mijn hernia eigenlijk interessanter dan de kwaal waarvoor ik bij hem kom. Dat begrijp ik aan de ene kant wel, maar ik kom er voor iets anders.
Hij heeft gemasseerd en wat gekraakt en vooral geconcludeerd dat mijn spieren behoorlijk vast zitten. Nu is dat niks nieuws, behalve dat ik er weer last van heb.

Nu heb ik wel veel pijn rond mijn hernia, dus dat moet ik de volgende keer wel even aangeven. En hij vindt het lastig dat ik een hoge pijngrens heb, waardoor ik alles wel te verdragen vindt.
Ik geloof dat ik nogal lastig ben :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet t Doro.
En normaal gesproken zit het me ook wel gebakken hoe laat ze hun bed uitkomen. Maar de slaapdrama's van vorige week wil ik niet graag terug.
Normaal zet ze haar mobiel als wekker en dan komt ze er zelf wel uit hoor.
Maar op advies van de kinderarts ligt de mobiel nu beneden want dan komt ze ook niet in de verleiding om erop te kijken.
Dus moet ik eigenlijk om een wekkerradio uit voor haar.
Maar daar blijft ze dan ook steeds op kjken( o het is nu 1 uur , o het is nu half 2)
We zijn gewoon nog ff druk bezig haar ritme te hervinden, daarna vind ik het wel goed.
De kinderen redden zich echt wel zelfstandig hier als ik er niet ben hoor
Maar de omstandigheden zijn nu even wat lastiger met dochter. Ze is nog steeds heel moe 's ochtends en dan gaan pubers nu eenmaal moeilijk hun bed uit. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lientje, ik had je graag als mama gehad. Ik zit hier verdorie gewoon een traantje weg te pinken.

Gewoon, dat je slecht gaat. En dat je moeder er telkens weer is om je hand vast te houden. Samen met jou er alles aan wil doen om het beter te laten worden in plaats van zich overal van af te sluiten en alleen maar bezig te zijn met de “ik kan hier niks aan doen” kaart.

Ik ben gister flink aan t sjouwen geweest om mijn appelboom te planten. En ik betaal ervoor. Mijn polsen en armen en knie doen zeer.
Net een telefoontje gehad van de jurist met slecht nieuws. Het bezwaar is ongegrond verklaard. Het UWV acht me nog steeds voor 70% arbeidsgeschikt en daarmee heb ik dus geen recht op een ziektewetuitkering.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
23-07-2019 12:58
Net een telefoontje gehad van de jurist met slecht nieuws. Het bezwaar is ongegrond verklaard. Het UWV acht me nog steeds voor 70% arbeidsgeschikt en daarmee heb ik dus geen recht op een ziektewetuitkering.
Jeetje wat waardeloos Lise.
Kan je nog hogerop of was dit het? :hug:
Schakel Radar of Kassa in?
Media opzoeken kan soms helpen. Dit is toch te zot voor woorden!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
23-07-2019 13:02
Jeetje wat waardeloos Lise.
Kan je nog hogerop of was dit het? :hug:
Schakel Radar of Kassa in?
Media opzoeken kan soms helpen. Dit is toch te zot voor woorden!
De jurist en wij gaan de stukken bestuderen en dan hebben we volgende week contact over een mogelijk vervolg. Dat gaat dan via de rechter.

Ik ben redelijk lamgeslagen. Ik begrijp het gewoon echt niet.
Ow Lise, wat ontzettend ruk. :hug:
Zijn er nog mogelijkheden?
Alle reacties Link kopieren
Yellow, wat lief dat je dat zegt. Dat ontroert mij dan weer.
Ik vind het niet meer dan normaal dat voor je kind te doen. Maar realiseer me terdege dat er veel ouders zijn die minder begaan zijn met hun kinderen.

Ik zit heerlijk in de tuin met een borduurwerkje nu onder de carport.
In de zon vind ik het te heet maar zo is het wel lekker.
Veel te warm nu om veel te doen. Ben met moeder om boodschappen geweest en het huis is redelijk netjes.
Moet morgen weer werken en doe vandaag dan maar even rustig aan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Moyrrie- schreef:
23-07-2019 13:04
Ow Lise, wat ontzettend ruk. :hug:
Zijn er nog mogelijkheden?
Een bezwaar via de rechter. Maar dan moet een positieve uitkomst wel haalbaar zijn. Daar moeten we ons dus nu over buigen.
Alle reacties Link kopieren
Het is of ik 35 jaar terug in de tijd ga Lise.
Lijkt op mijn verhaal toentertijd. Helaas had ik niet de energie en middelen om het aan te vechten.

Maar ik ben ook meer dan 70 procent arbeidsgeschikt verklaard. Volgens mij lag de grens toen zelfs op 85 procent qua uitkering.
Een percentage dat ik never nooit ga halen in mijn leven. Zal al blij zijn als 55 of 60 haal.
Met de nodige pijn en moeite.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
23-07-2019 13:14
Het is of ik 35 jaar terug in de tijd ga Lise.
Lijkt op mijn verhaal toentertijd. Helaas had ik niet de energie en middelen om het aan te vechten.

Maar ik ben ook meer dan 70 procent arbeidsgeschikt verklaard. Volgens mij lag de grens toen zelfs op 85 procent qua uitkering.
Een percentage dat ik never nooit ga halen in mijn leven. Zal al blij zijn als 55 of 60 haal.
Met de nodige pijn en moeite.
Ik heb die energie ook niet, maar ik red zelfs 50% niet. Sorry, bedoel het niet lullig.

Dus ik heb geen keuze.

Eigenlijk wil ik eerst gewoon uitleg van het UWV hoe ze hun verhaal rijmen met de werkelijkheid, aangezien de discrepantie zo enorm groot is tussen hun verhaal en de werkelijkheid. Dat is zo bizar.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 13:26
Reden: Toevoeging
2.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik toentertijd ook niet hoor Lise
Inmiddels kan ik wat meer maar fulltime zal er echt nooit inzitten.
Wat mij het meest frustreerde was het dus verplicht afhankelijk moeten zijn van man. Want ja. Geen uitkering. En werken ging ook niet.
Dus geen eigen financien meer.
In ruzies werd er dus nogal snel geroepen dat hij in zijn eentje " de kat moest trekken"
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
23-07-2019 13:38
Ik toentertijd ook niet hoor Lise
Inmiddels kan ik wat meer maar fulltime zal er echt nooit inzitten.
Wat mij het meest frustreerde was het dus verplicht afhankelijk moeten zijn van man. Want ja. Geen uitkering. En werken ging ook niet.
Dus geen eigen financien meer.
In ruzies werd er dus nogal snel geroepen dat hij in zijn eentje " de kat moest trekken"
Herkenbaar.

Plus dat onze toekomstdromen nu ook in rook dreigen op te gaan. Ik heb het gevoel dat ik man nu belemmer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven