Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd!

24-07-2018 13:59 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het nieuwbakken getrouwde stel de gemoederen nogal bezig houdt, hier een nieuw topic!

Afbeelding

Link naar het nieuwe topic: 'Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd! Deel 2'

entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/455646
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
18-07-2019 00:30
Precies wat ik ook dacht!!

Als prins Harry verliefd was geworden op een mooie boerendochter dan was iedereen blij dat hij verliefd was geworden op een boerendochter. Dan was de Queen misschien een weekje not-amused. Dat Harry verliefd werd op de actrice Meghan was voor zijn opa reden om hem te waarschuwen voor de actrice.....niet voor een eventueel tintje.

Camilla, een blonde jonge Engelse vrouw was volgens de oom van prins Charles geen geschikte kandidaat voor Charles omdat ze te werelds was. Wat dat ook mag wezen. Als Camilla een tintje had gehad had men 'racisme' geroepen. Toen Charles na al die jaren eindelijk met Camilla mocht trouwen vond ik het superfijn voor hen, geen moment dat ik dacht "Een vrouw als Camilla" want dan plak je er een etiketje op.
Waar heb je het over joh?

De koninklijke familie is alleen maar blij met Meghan geweest. Die racistische reacties kwamen niet van hen.

Ik vind het ook heel fijn dat Charles en Camilla ondertussen wel gewoon mochten trouwen. Want inderdaad, in de jaren 80 was het dus onmogelijk dat een vrouw als Camilla met Charles zou trouwen. Belachelijk en blij dus dat dat nu beter is.

Waarom vind jij het niet 'superfijn' voor Harry en Meghan? Die hadden in de jaren 80 net zo min kunnen trouwen als Charles & Camila.
positivevibes wijzigde dit bericht op 18-07-2019 15:38
5.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
18-07-2019 00:56
Maw; mensen maken er al snel racisme van terwijl dit niet het geval is. Er wordt vaak in de slachtofferrol gekropen omdat sommige alles ombuigen naar racisme. Wordt iemand niet aangenomen die zwart is, dan zal het wel racisme zijn, etc, etc.
Meghan kreeg gewoon "Ga terug naar het oerwoud", "We willen geen zwart koningshuis", ku klux clan verwijzingen etc etc over zich heen. Dat is geen ombuigen en er is ook geen enkele twijfel of het racistisch is.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
16-07-2019 20:28
1:Het is hen gegund dat ze goed opgeleid zijn en duurdere kleren dragen dan wie dan ook.
Ik hoef het ook niet over 400 jaar slavernij te hebben, net zoals ik het niet over het Jappenkamp wil hebben waar mijn dierbare verschrikkelijk onmenselijk behandelt is en als een slaaf heeft geploeterd aan de spoorlijn van Birma.

2:O zeker, Maar niet "nog steeds" maar "alweer" viert discriminatie hoogtij in Nederland. Vooral door het geloof. In mijn schooltijd was homo zijn al doodnormaal. Dat is allang niet meer zo blijkbaar. En wij hebben op school lessen geleerd over WOII. Ik sta versteld van de Jodenhaat in ons land.

3:Gevaarlijke gekken zijn er altijd al geweest. Noem de slachtoffers van die gekken maar op, John Lennon, Pim Fortuyn, Theo van Gogh etc. Maar ik ga dan niet de kleur van de dader in meervoud noemen en daarmee alle medemensen meteen mee beschuldigen. En dát is wat jij wel doet.

4:Ik zeg NIET dat ze ondankbaar zijn naar de wittemedemensch, ook niet dat ze dankbaar moeten zijn, maar velen hebben in hun leven wel meer kansen gekregen dan menige "wittemedemensch", en dan roeptoeteren ze nog door een microfoon over slavernij alsof het de schuld is van die wittemedemensch. Terwijl "die witte mensch" misschien moet bekijken hoe hij of zij de kop boven het water kan houden. Men scheert alle witte medemenschen meteen over een kam vanwege een ververleden waar niemand bij is geweest.. Dat is ook discriminatie of racisme. Wel eens gehoord over de discriminatie tegen blanken in bepaalde delen van Afrika? De zus van mijn vriendin woont daar.

5:Mijn post? Je bedoeld zeker die post van mij die jij quote, mijn tekst in de quote verwijderde en daar deed je de gevoelige brief van Meghan aan haar vader plaatsen. Ik vroeg je toen meermaals om die brief uit mijn post te halen maar dat weigerde je. Toen heeft de moderator dat voor mij gedaan.
Als ik het jammer vind van Meghan's vader, of als ik het niet eens ben met iemand's handelen, dan heeft dat niet met de kleur te maken. Ik ben zomers donkerder dan Meghan.

6:Wat er op Facebook of twitter word geblert, is nog lang niet hier, ik zit bewust niet op facebook of twitter,. Als op Facebook gescheld word moet je op facebook er tegen in gaan.

Oh ja dat was jij, tja gezien mijn drukke leven onthou ik dit soort dingen niet.
Afijn ik heb jouw lap tekst vluchtig gelezen....enne het zal allemaal wel meid.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-07-2019 10:38
Reden: quote aangepast
0.10% gewijzigd
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
18-07-2019 15:32
Waar heb je het over joh?

De koninklijke familie is alleen maar blij met Meghan geweest. Die racistische reacties kwamen niet van hen.

Ik vind het ook heel fijn dat Charles en Camilla ondertussen wel gewoon mochten trouwen. Want inderdaad, in de jaren 80 was het dus onmogelijk dat een vrouw als Camilla met Charles zou trouwen. Belachelijk en blij dus dat dat nu beter is.

Waarom vind jij het niet 'superfijn' voor Harry en Meghan? Die hadden in de jaren 80 net zo min kunnen trouwen als Charles & Camila.
:facepalm:
Ik heb nergens geschreven dat de koninklijke familieleden racistische reacties hebben geplaatst. :uh?: De enige reactie was van prins Philip en dat ging NIET eens over haar tint maar omdat ze actrice was.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
19-07-2019 13:25
Oh ja dat was jij, tja gezien mijn drukke leven onthou ik dit soort dingen niet.
Afijn ik heb jouw lap tekst vluchtig gelezen....enne het zal allemaal wel meid.

Waarom heb je een 1 in het vetgedrukt stukje geplaatst vóór het woord 'vader'.

Ik had geschreven 'haar vader'. Jij vervangt het woord 'haar' voor 1 zodat het '1 vader' is geworden.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 20-07-2019 00:27
13.98% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
18-07-2019 15:35
Meghan kreeg gewoon "Ga terug naar het oerwoud", "We willen geen zwart koningshuis", ku klux clan verwijzingen etc etc over zich heen. Dat is geen ombuigen en er is ook geen enkele twijfel of het racistisch is.
En hebben we het dan over heel Engeland of over een paar idioten?

Er zijn ook mensen die akelige dingen over vrouwen, homo’s, ouderen, kaaskoppen, anders gelovigen zeggen.

Tuurlijk kun je een gevoelige radar hebben voor racistische uitspraken, maar voor sommige is het moeilijk om het vervolgens te relativeren. Er is in mijn ogen niet echt meer sprake van racisme tegen mensen van kleur. Want je kan nog steeds alles bereiken en je mag stemmen, dus we zijn allemaal gelijk. Ik word juist moe van die slachtofferrol.
Nou, mooi dat jij het even opgehelderd hebt.
Sophiever schreef:
18-07-2019 15:17
Het is vooral moeilijk om racisme te bespreken als daarmee persoonlijk falen gemaskeerd wordt.
Je bedoelt dat het lastig is Markle stom te vinden, omdat mensen denken dat jij dat vindt omdat je racist bent? Ik heb toch echt de indruk dat je de mensen die haar niet aardig vinden vanuit racistisch motief vrij snel herkent. Hetzelfde zie je bij Sylvana Simons, bijvoorbeeld.
Wellicht is Markle helemaal geen aardige vrouw, dat zou best kunnen. Ik ken haar tenslotte niet. Maar het is toch al met al opvallend dat er geen Kate-topic is, want van Middleton kun je toch ook van alles vinden.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
19-07-2019 21:14
Je bedoelt dat het lastig is Markle stom te vinden, omdat mensen denken dat jij dat vindt omdat je racist bent? Ik heb toch echt de indruk dat je de mensen die haar niet aardig vinden vanuit racistisch motief vrij snel herkent. Hetzelfde zie je bij Sylvana Simons, bijvoorbeeld.
Wellicht is Markle helemaal geen aardige vrouw, dat zou best kunnen. Ik ken haar tenslotte niet. Maar het is toch al met al opvallend dat er geen Kate-topic is, want van Middleton kun je toch ook van alles vinden.
Het eerste topic over Meghan is geopend door FV, die haar bejubelde vanwege haar afkomst.
(Ik had toen nog nooit van de hele vrouw gehoord. Ook nooit Suits gekeken, vandaar.)
Het ging er niet zozeer om dat ze zo'n leuke vrouw was, of zou zijn, maar om haar kleur. En er mocht al direct geen kwaad woord over haar gezegd worden, elke vorm van kritiek over haar als persoon en haar gedrag werd afgedaan als (verholen) racisme.
.
Betty_Slocombe schreef:
19-07-2019 21:14
Je bedoelt dat het lastig is Markle stom te vinden, omdat mensen denken dat jij dat vindt omdat je racist bent? Ik heb toch echt de indruk dat je de mensen die haar niet aardig vinden vanuit racistisch motief vrij snel herkent. Hetzelfde zie je bij Sylvana Simons, bijvoorbeeld.
Wellicht is Markle helemaal geen aardige vrouw, dat zou best kunnen. Ik ken haar tenslotte niet. Maar het is toch al met al opvallend dat er geen Kate-topic is, want van Middleton kun je toch ook van alles vinden.
Nee in het algemene zin, deze opmerking had geen enkele betrekking op Meghan.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
19-07-2019 13:41
:facepalm:
Ik heb nergens geschreven dat de koninklijke familieleden racistische reacties hebben geplaatst. :uh?: De enige reactie was van prins Philip en dat ging NIET eens over haar tint maar omdat ze actrice was.
Dat is precies mijn punt.

Het onderwerp was racistische reacties op Meghan. Niemand zei dat dat van de koninklijke familie kwam.

Vervolgens begin jij over prince philip die iets zei over haar carriere en niet over haar kleur.

Eh, ok? Daar is ook helemaal geen discussie over dus wat probeer je nou te beargumenteren?

Ik ben verder nog steeds wel benieuwd of jij het ook superfijn vindt dat Harry en Meghan tegenwoordig gewoon kunnen trouwen, net als Charles en Camilla?
Alle reacties Link kopieren
moonlight schreef:
19-07-2019 16:28
En hebben we het dan over heel Engeland of over een paar idioten?

Er zijn ook mensen die akelige dingen over vrouwen, homo’s, ouderen, kaaskoppen, anders gelovigen zeggen.

Tuurlijk kun je een gevoelige radar hebben voor racistische uitspraken, maar voor sommige is het moeilijk om het vervolgens te relativeren. Er is in mijn ogen niet echt meer sprake van racisme tegen mensen van kleur. Want je kan nog steeds alles bereiken en je mag stemmen, dus we zijn allemaal gelijk. Ik word juist moe van die slachtofferrol.
We hebben het over genoeg reacties dat Buckingham Palace er speciaal voor een brief naar buiten heeft gebracht. Dat is extreem ongebruikelijk.

Verder zijn er inderdaad ook genoeg nare zaken aan de gang mbt andere groepen. Dat noemen we dan misogynie, homofobie, etc. Dat doet toch niks af aan racisme?

Het is geen wedstrijd.

Als er een huis in de fik wordt gestoken, zeg je toch ook niet "Ja maar er zijn ook gewapende overvallen"? Het ene doet niks af aan het andere.

Ik word er enorm moe van dat je racisme niet gewoon mag benoemen, zelfs als het extreem transparant is. Echt de omgekeerde wereld.
moonlight schreef:
19-07-2019 16:28
En hebben we het dan over heel Engeland of over een paar idioten?

Er zijn ook mensen die akelige dingen over vrouwen, homo’s, ouderen, kaaskoppen, anders gelovigen zeggen.

Tuurlijk kun je een gevoelige radar hebben voor racistische uitspraken, maar voor sommige is het moeilijk om het vervolgens te relativeren. Er is in mijn ogen niet echt meer sprake van racisme tegen mensen van kleur. Want je kan nog steeds alles bereiken en je mag stemmen, dus we zijn allemaal gelijk. Ik word juist moe van die slachtofferrol.
Compleet onzinnige opmerking dit. Zo doordrenkt van de dommigheid dat ik er niet verder op in ga.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
20-07-2019 00:35
We hebben het over genoeg reacties dat Buckingham Palace er speciaal voor een brief naar buiten heeft gebracht. Dat is extreem ongebruikelijk.

Verder zijn er inderdaad ook genoeg nare zaken aan de gang mbt andere groepen. Dat noemen we dan misogynie, homofobie, etc. Dat doet toch niks af aan racisme?

Het is geen wedstrijd.

Als er een huis in de fik wordt gestoken, zeg je toch ook niet "Ja maar er zijn ook gewapende overvallen"? Het ene doet niks af aan het andere.

Ik word er enorm moe van dat je racisme niet gewoon mag benoemen, zelfs als het extreem transparant is. Echt de omgekeerde wereld.
Het gaat er niet om dat je het niet mag benoemen, maar dat er helaas ook vaak te snel en ondoordacht over racisme wordt gesproken.
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
20-07-2019 00:56
Compleet onzinnige opmerking dit. Zo doordrenkt van de dommigheid dat ik er niet verder op in ga.
Door jouw reactie heb ik ook meteen het gevoel dat ik met een zeer intelligente dame te maken heb. Wat een niveau. In andere topics zijn jouw bijdrages ook al zo bijzonder waardevol :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
18-07-2019 15:32
Waar heb je het over joh?

De koninklijke familie is alleen maar blij met Meghan geweest. Die racistische reacties kwamen niet van hen.

Ik vind het ook heel fijn dat Charles en Camilla ondertussen wel gewoon mochten trouwen. Want inderdaad, in de jaren 80 was het dus onmogelijk dat een vrouw als Camilla met Charles zou trouwen. Belachelijk en blij dus dat dat nu beter is.

Waarom vind jij het niet 'superfijn' voor Harry en Meghan? Die hadden in de jaren 80 net zo min kunnen trouwen als Charles & Camila.

:whut:
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
20-07-2019 00:27
Dat is precies mijn punt.

Het onderwerp was racistische reacties op Meghan. Niemand zei dat dat van de koninklijke familie kwam.

Vervolgens begin jij over prince philip die iets zei over haar carriere en niet over haar kleur.

Eh, ok? Daar is ook helemaal geen discussie over dus wat probeer je nou te beargumenteren?

Ik ben verder nog steeds wel benieuwd of jij het ook superfijn vindt dat Harry en Meghan tegenwoordig gewoon kunnen trouwen, net als Charles en Camilla?

Die zijn toch allang getrouwd. Harry en Meghan konden gewoon met elkaar trouwen, vrij snel eigenlijk. Niemand van het koningshuis die er tegen was. Dat was bij prins Charles en zijn Camilla wel heel anders. Daarom kan je Harry en Meghan bij lange na niet vergelijken met prins Charles en Camilla.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 20-07-2019 09:35
21.64% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
20-07-2019 00:27
Dat is precies mijn punt.

Het onderwerp was racistische reacties op Meghan. Niemand zei dat dat van de koninklijke familie kwam.

Vervolgens begin jij over prince philip die iets zei over haar carriere en niet over haar kleur.

Eh, ok? Daar is ook helemaal geen discussie over dus wat probeer je nou te beargumenteren?


Ik ben verder nog steeds wel benieuwd of jij het ook superfijn vindt dat Harry en Meghan tegenwoordig gewoon kunnen trouwen, net als Charles en Camilla?

ps. Als je wilt zuigen kun je beter een lolly kopen. Ik ga niet mee met "je zoektocht naar sneeky verdachtmakingen". Wat ik zeg of vind kun je allemaal terug lezen.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2019 21:24
Het eerste topic over Meghan is geopend door FV, die haar bejubelde vanwege haar afkomst.
(Ik had toen nog nooit van de hele vrouw gehoord. Ook nooit Suits gekeken, vandaar.)
Het ging er niet zozeer om dat ze zo'n leuke vrouw was, of zou zijn, maar om haar kleur. En er mocht al direct geen kwaad woord over haar gezegd worden, elke vorm van kritiek over haar als persoon en haar gedrag werd afgedaan als (verholen) racisme.

Precies dit.

ps ik heb een hele poos geleden een topic geopend over Camilla. Niet vanwege haar uiterlijk of kleur maar vooral om wie ze is.

Steeds weer die vergelijkingen over Kate als iemand iets vind van Meghan. Als iemand Camilla niet aardig vind ga ik niet een of andere schoonzus of lady-of-the-house beledigen. Op het 'gezellige' topic worden vooral de twee dochters en de ex van Andrew neergehaald. En puur op uiterlijk.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren is prins George zes jaar geworden:

22 juli 2019
Jarige prins George schittert op nieuwe kiekjes https://www.rtlnieuws.nl/entertainment/ ... we-kiekjes

De kleine prins George 6 is niet meer zo klein. Het zoontje van William en Kate is vandaag jarig en om dat te vieren, deelt het Britse koningshuis drie nieuwe foto's van de birthday royal.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Het kwam zelfs op het NOS

Jarige prins George (6 poseert in voetbalshirt voor moeder Kate https://nos.nl/l/t/2294532 via @NOS

Jarige prins George (6 poseert in voetbalshirt voor moeder Kate
Gisteren, 08:23 Koningshuis

Prins George, het oudste kind van de Britse prins William en zijn vrouw Kate, viert vandaag zijn zesde verjaardag. Ter gelegenheid daarvan zijn drie nieuwe foto's gedeeld door het Britse koningshuis.

De foto's zijn recent gemaakt door George's moeder Kate in de tuin van Kensington Palace. Opvallend detail is dat de prins een voetbalshirt van het Engelse nationale elftal draagt.

George is de derde in lijn voor de Britse troonopvolging (na zijn vader prins William en zijn opa prins Charles). Sinds 2017 gaat de kleine prins naar school.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het toch een schattig menneke.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
23-07-2019 14:43
Wat is het toch een schattig menneke.

Vind ik ook.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Dat wordt later vast een hunk.
Alle reacties Link kopieren
Alsjeblief, Als jullie het ook zo warm hebben.

Afbeelding
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven