Verre reis met baby

23-07-2019 12:02 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo medeformumgebruikers,

Afgelopen mei hebben we onze eerste baby gekregen. Nu willen wij graag een mooie verre reis maken ergens in maart, nu de baby nog gratis kan reizen en veel slaapt.

We houden van temperaturen boven de 20graden..
De vraag aan jullie is eigenlijk of jullie nog tips hebben qua landen? Ook in verband met eventuele inentingen die de baby nog niet mag of bv malaria gebieden worden ook niet aangeraden.

Hoor graag jullie tips, wellicht zit onze volgende reis ertussen :)!
Wat voor reis zoek je? Ga je backpacken? In een huisje? Rondtrekken? Of 1 vaste plek? Wil je bergen? Zee? Cultuur?

Houd er rekening mee dat een baby van 3 maanden heel anders is dan een baby van 10 maanden. Qua slapen. En eten. En karakter.
Alle reacties Link kopieren
Een baby van 10 mnd slaapt niet meer zoveel hoor. En dan hangt het nog van je kind af waar ze willen slapen. Onze oudste alleen in een donkere kamer in een ledikant, dus dan kan je 2x /dag niets anders doen dan in het hotel zitten.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
23-07-2019 13:45
Onze oudste alleen in een donkere kamer in een ledikant, dus dan kan je 2x /dag niets anders doen dan in het hotel zitten.
Maar dan zit je wel in een hotel in een ver land.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 kinderen.
Met nr 1 had ik met liefde bij 3 maanden een verre reis geboekt om vervolgens heel.bedrogen uit te komen want met 10 maanden was het echt een grote ramp.

Met nr 2 andersom.... Dus ja....

Ik weet niet precies was je wilt gaan doen en bedoeld met verre reis maar zou zeker in gedachten houden dat een kindje van 3 maanden straks met 10 maanden wel eens heel anders kan zijn en een voorgenomen relaxte vakantie een stuk minder relaxt kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een maand in Nieuw Zeeland geweest met ons kind van 13 maanden. Was fantastisch, maar daar is het in maand niet standaard boven de 20 graden.

Voor ons kind er was hebben we ook redelijk veel gereisd maar ik mis wel wat informatie om je goede tips te kunnen geven. Wat doen jullie graag: lange wandeltochten of juist veel in steden? Hoe zie je je verblijf voor je: kamperen of een hotel? Wil je rondreizen of juist op 1 plek blijven? Welke bestemmingen heb je al bezocht en vallen dus af (of juist niet)?

Overigens slaapt een kind van 10 maanden overdag niet meer zo héél veel hoor. Met twee slaapjes per dag ben je er (waarschijnlijk) wel.
borboletas wijzigde dit bericht op 23-07-2019 14:16
6.61% gewijzigd
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Malaria komt vrijwel overal voor waar het altijd lekker warm is, behalve in delen van het Midden-Oosten en in de VS. Misschien is een reis naar Florida en de Florida Keys een idee? Het is met zo’n kleintje misschien ook wel fijn dat daar alles voor handen is.
Alle reacties Link kopieren
Hier wilde toen baby 10 maanden was hij ook alleen maar in bed slapen. Daarvoor (tot ongeveer 8 maanden) ook wel in wandelwagen of draagzak, maar toen dus niet meer. Dat beperkt behoorlijk. En totaal geen ritme, dus reizen was lastig. We zijn toen een weekje naar Madeira geweest en babyfoon mee, zodat we wel aan het zwembad konden liggen wanneer hij sliep.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, wij gaan deze zomer wel kamperen (in een tent) met onze 1 jarige. Maar wel pas pasgeleden geboekt. Omdat ik er nu wel vertrouwen in heb dat het kan. Maar te ver vooruit kijken is gewoon lastig met een kleintje.
Alle reacties Link kopieren
Wat iedereen zegt: Een baby van 10 maanden is iets heel anders en je hebt echt nog geen idee hoe je baby gaat worden. Met mijn oudste kon ik vanaf zijn geboorte prima overal heen vliegen, de auto was juist drama. Mijn jongste is nu bijna 10 maanden en wil net aan 2 min op schoot voordat hij het op een krijsen zet als ik hem niet laat kruipen / lopen. Toen ze 3 maanden waren waren het allebei gewoon lieve, rustige baby’s en was echt niet te voorspellen hoe ze ruim een half jaar later zouden zijn.

Ik zou me als ik jou was wel oriënteren op alles wat je leuk lijkt, maar pas kort van tevoren echt boeken.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn toentertijd met onze dochter van zeven maanden naar Florida gevlogen het voordeel was toen had ze nog niet kon kruipen en het is prima vond om de hele tijd op mijn schoot te liggen. Dit is zeker iets om in overweging te nemen hoe ouder hoe beweeglijker. Denk daarnaast aan voldoende voeding onze dochter dronk meer als twee keer zoveel tijdens onze heen vlucht.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Mijn ervaringen zijn: niet te heet, vanwege tere huidjes en hittegevoeligheid. De ziekenzorg moet een beetje acceptabel zijn. Als je heel ver wilt, wat toch veilig is, zou ik Japan nemen. Alleen niet de borst geven in het openbaar...
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
23-07-2019 15:03
Mijn ervaringen zijn: niet te heet, vanwege tere huidjes en hittegevoeligheid. De ziekenzorg moet een beetje acceptabel zijn. Als je heel ver wilt, wat toch veilig is, zou ik Japan nemen. Alleen niet de borst geven in het openbaar...
Japan zou ik dan dus juist weer niet doen met zo'n kleintje. Wij zijn daar speciaal nog geweest voor we aan kinderen begonnen, omdat er daar echt heel weinig mensen ook maar een beetje Engels spreken. De receptie bij het hotel was aan het zoeken naar woorden als paspoort en kamer en bij de apotheek hebben wij ons moeten redden met google translate. De ziekenzorg zou best goed kunnen zijn maar als je niet kunt uitleggen wat er aan de hand is met je zieke, huilende kindje...pfoe.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou last minute boeken zodat je weet of je het dan nog zie zitten als je kind misschien wat verandert is qua eten en slapen etc.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik eerder Costa Rica aanraden. Goed ontwikkeld land, veilig, veel mensen die redelijk tot goed Engels spreken. Wel warm / tropisch klimaat en (uit mijn hoofd) 8 uur tijdsverschil dus dat moet je zien zitten met een jong kind. En vooral heel veel natuur, weinig grotere dorpen of steden. Als TO liever in een stad zit en 's avonds langs de boulevard wandelt, dan is dit weer geen goede tip.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
00suus00 schreef:
23-07-2019 14:59
Wij zijn toentertijd met onze dochter van zeven maanden naar Florida gevlogen het voordeel was toen had ze nog niet kon kruipen en het is prima vond om de hele tijd op mijn schoot te liggen. Dit is zeker iets om in overweging te nemen hoe ouder hoe beweeglijker. Denk daarnaast aan voldoende voeding onze dochter dronk meer als twee keer zoveel tijdens onze heen vlucht.
Precies dit. Wij hebben met onze dochter van 7 maanden rondgereisd in de VS, ze kon nog niet kruipen en dat was helemaal top. Nu (ze is nu 10 maanden) zou ik het totaal niet meer zien zitten. Slaapt nog maar 1 keer overdag (met moeite) en wil absoluut niet meer langer dan een halfuur in de kinderwagen of draagzak; ze wil gewoon kunnen bewegen.

TO, als je echt graag nog lekker wilt reizen met je baby zou ik iets eerder aanraden dan 10 maanden. Natuurlijk zijn er makkelijke en moeilijke baby’s maar tegen die tijd is stilzitten voor de meesten echt een crime. Als je heel de dag op een resort wilt gaan zitten ergens, kan t wel weer.... net waar je zin in hebt.
borboletas schreef:
23-07-2019 15:18
Japan zou ik dan dus juist weer niet doen met zo'n kleintje. Wij zijn daar speciaal nog geweest voor we aan kinderen begonnen, omdat er daar echt heel weinig mensen ook maar een beetje Engels spreken. De receptie bij het hotel was aan het zoeken naar woorden als paspoort en kamer en bij de apotheek hebben wij ons moeten redden met google translate. De ziekenzorg zou best goed kunnen zijn maar als je niet kunt uitleggen wat er aan de hand is met je zieke, huilende kindje...pfoe.
Nederlandse gids heb je dan wel nodig!
Reizen met een baby van 10 maanden is niet zo makkelijk als het misschien klinkt hoor. En veel slapen? Ik weet het niet.
Het ligt ook aan het kindje of het wel wil en kan slapen op vreemde plaatsen en met een vreemd en ander ritme en tijden kan omgaan. Voor zo'n kleintje is dat niet niks, onderschat dat aub niet!
En of ze dan ook op je schoot willen blijven zitten en niet uren een heel vliegtuig bij elkaar krijsen, je weet het nu allemaal nog niet.
Ik zou dan ook gaan als de baby misschien 6 of 7 maanden is.
Maar ook kijken naar het kind zelf, dat is nu nog moeilijk in te schatten.
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk zou als je kleine dan 10 maanden is lekker kiezen voor wat dichterbij met veel buitenruimte. Het is net zo'n leeftijd dat je nog wel gebonden bent aan 2 slaapjes en sommige kleintjes niet meer zo makkelijk in de draagzak slapen.
En dan de verre reis bewaren tot de kleine iets van 1,5 is. Dan kan die lekker rondstappen, doet 1 slaapje midden op de dag en kan zich iets meer "verstaanbaar" maken.
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
23-07-2019 15:18
Japan zou ik dan dus juist weer niet doen met zo'n kleintje. Wij zijn daar speciaal nog geweest voor we aan kinderen begonnen, omdat er daar echt heel weinig mensen ook maar een beetje Engels spreken. De receptie bij het hotel was aan het zoeken naar woorden als paspoort en kamer en bij de apotheek hebben wij ons moeten redden met google translate. De ziekenzorg zou best goed kunnen zijn maar als je niet kunt uitleggen wat er aan de hand is met je zieke, huilende kindje...pfoe.
Eh, er ging iets niet helemaal goed.
Nu met mijn eigen reactie erbij :facepalm:

Wij zijn vorig jaar met onze 8 maanden oude dochter in Japan geweest en waren juist aangenaam verrast door het niveau van Engels daar. Hebben weinig communicatieproblemen gehad, al hadden we voor de zekerheid een collega van mijn vader als telefonische tolk achter de hand in noodgevallen. Gelukkig hebben we daar geen gebruik van hoeven maken :)

Redenen voor ons om voor Japan te kiezen waren:
- geen malaria (keiharde eis)
- goede gezondheidszorg
- veilig
- betrouwbaar openbaar vervoer

Het is ons heel goed bevallen. Japan is een prachtig land en de mensen zijn ontzettend vriendelijk. Ze zijn daar dol op kinderen en we zijn echt heel vaak aangesproken door mensen die het zo leuk vonden dat we onze dochter daar mee naartoe hadden genomen.
Voordeel van de leeftijd van 8 maanden vonden wij dat dochter nog heel tevreden grote delen van de dag in de draagzak zat en daar ook lekker sliep (dat was met 10-12 maanden echt voorbij, toen wilde ze alleen nog maar zelluf lopeh :couple: ). Ook in het vliegtuig was ze heel tevreden op schoot en in de bassinet waar ze nog net in paste (bij KLM tot 9 kg en 75 cm dacht ik). Verder kreeg dochter nog borstvoeding wat ik ideaal vond, al wordt voeden in het openbaar niet gewaardeerd in Japan. Ter compensatie zijn op veel openbare plekken zgn nursing stations ingericht waar je in alle rust en met veel faciliteiten je kind kan voeden. Soms zijn daar zelfs bedjes om ze even te laten slapen. Vaak is er ook speelgelegenheid waar we dochter dan even konden laten kruipen en spelen ter compensatie van alle tijd in de drager.
adaline wijzigde dit bericht op 23-07-2019 16:45
Reden: Mijn
59.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
23-07-2019 14:16
Malaria komt vrijwel overal voor waar het altijd lekker warm is, behalve in delen van het Midden-Oosten en in de VS. Misschien is een reis naar Florida en de Florida Keys een idee? Het is met zo’n kleintje misschien ook wel fijn dat daar alles voor handen is.
Ooit van Australië gehoord :)
Veilig, geen malaria of andere inentingen nodig en altijd lekker weer.

Ik woon zelf in Australië en met mijn zoontje van 9 maanden zijn we al 8 keer gaan vliegen, ook 19 uur in het vliegtuig naar Nederland :)
Gewoon doen wat jullie willen en naar mijn ervaring past een baby zich super makkelijk aan. (Ik heb ook wel een hele makkelijke baby, goede eter en slaper)
Sunny-in-Perth schreef:
23-07-2019 17:29
Gewoon doen wat jullie willen en naar mijn ervaring past een baby zich super makkelijk aan. (Ik heb ook wel een hele makkelijke baby, goede eter en slaper)

Dat gaat écht niet op voor alle baby's! Jij hebt die ervaring en dat is fijn, maar er zijn ook baby's die zich heel moeilijk aanpassen en heel moeilijk ergens anders slapen en helemaal overstuur raken als ze uit hun omgeving en ritme zijn.
En niemand kan nu vertellen hoe dat zal gaan als de baby 10 maanden is.
Alle reacties Link kopieren
Een is een forum speciaal voor verre reizen met kinderen. Het heet verrereizenmetkinderen.nl
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-07-2019 17:43
Dat gaat écht niet op voor alle baby's! Jij hebt die ervaring en dat is fijn, maar er zijn ook baby's die zich heel moeilijk aanpassen en heel moeilijk ergens anders slapen en helemaal overstuur raken als ze uit hun omgeving en ritme zijn.
En niemand kan nu vertellen hoe dat zal gaan als de baby 10 maanden is.
Dit begrijp ik helemaal, maar ik kan natuurlijk alleen maar uitgaan van mijn eigen ervaring.
Ik geloof overigens wel dat het helpt dat wij al snel zijn begonnen met ons zoontje overal mee naar toe nemen met 9 weken gingen we voor het eerst kamperen en met 12 weken de eerste vlieg vakantie.
Ik heb voordat ik een kind kreeg ook al heel veel gereisd en ben ook nooit zenuwachtig geweest voor het reizen met een baby.

Ik ben het wel ook eens met het eerder genoemde advies dat reizen met 6/7 maanden makkelijker is dan met 10 maanden. Al is het maar omdat met 10 maanden de meeste baby's te groot zijn voor een bassinet in het vliegtuig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven