Werk & Studie alle pijlers

Winkel dicht, het is te warm.

23-07-2019 15:37 270 berichten
Toevallig zag ik net dat de bakker een bordje op de deur had, waarop stond dat hij voorlopig om 14:00 uur dicht zou zijn. Het is té warm om de zaken goed te houden, en het personeel is er natuurlijk ook niet blij mee, zo’n bakoven als het buiten boven de dertig graden is.
Thuisgekomen zag ik een mail van versinspiratie.nl die de leden adviseerde om eerder te sluiten.
Ik ken zelf alleen uit een ver verleden een tropenrooster in 1976, tot 13:00 was het toen.

Zijn er mensen die korter werken vanwege de hitte, en welke branche is dat dan?
Alle reacties Link kopieren
voor die paar dagen per jaar dat we zulke uitschieters hebben? Postbodes werken hier gewoon ook, ik hoop van harte dat ze dat ze meer tijd krijgen/ook in de avond mogen lopen.
Jazeker. Bij een organisatie waar ik veel mee samenwerk werden de clienten (verstandelijke beperking) vanmiddag om 12.30 al naar huis gestuurd
Ik denk niet dat de ovens van de bakker nog aan staan, bakkers bakken in de nacht, maar ik kan me voorstellen dat taartjes en gebakjes de vitrine uitdruipen en het slagroom zowat vloeibaar wordt.


Ach, de gekoelde supers zijn open, dus daar kan ook brood gehaald worden voor een keertje. :)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gewoon de hele dag en ook de gewone geplande avonden open. Helaas want nu moet ik straks nog weg en zit net zo lekker koel binnen. :P
Zag wel op Facebook voorbij komen dat een lunchroom/ koffietent hier in de buurt nu ook eerder in de middag dicht gaat en een speeltuin die ook alleen de ochtenden open zijn deze week.
Vind het alleen maar goed dat werkgevers zo goed voor de werknemers zorgen en maatregelen nemen. Toen ik op kantoor werkte met hitte begon ik soms wat later en ging ik wat langer door want we hadden airco en thuis niet. Begon dus later omdat ik moeite had met slapen door de hitte. Vond de baas niet erg als het werk maar gedaan werd.

Er zijn ook genoeg sectoren waar men zegt dat je rustig aan moet doen en wat eerder naar huis mag maar waar het werk het niet toelaat. Zoals de horeca of zorg.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 15:45
0.10% gewijzigd
Ik zag dat een kinderopvangorganisatie de komende 3 dagen voor babys de deur sluit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het aantal mensen dat vandaag lekker uitgebreid boodschappen gaat doen ook laag is. Dus om open te blijven terwijl het niet uit te houden is in je bakkerij voor een handvol mensen... ik snap het wel.

Ik werk gewoon op kantoor alleen vandaag toevallig op onze vestiging zonder airco. Ben blij dat ik daar niet later deze week moet werken, nu valt het nog mee maar het warmt snel op.
Alle reacties Link kopieren
Komende dagen worden er hiergeen slimme meters geplaatst, dwz niet bij mij op de geplande tijd ergens tussen twee en vier:tropenrooster.
Die slimme meterplaatser zou hier in de hal ook geroosterd worden.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Wij van de wasserij hebben de tent om drie uur dicht gegooid. Het was geen doen meer.
De bouwvakkers hier zijn om twee uur al afgenokt, het is niet te doen. Ze beginnen extra vroeg.
Lady*Voldemort schreef:
23-07-2019 15:46
Wij van de wasserij hebben de tent om drie uur dicht gegooid. Het was geen doen meer.
Oei, met die drogers en hoe heten die dingen ook alweer, om lakens te strijken. Dat zal wel bizar zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
In de wijkverpleging gaat de zorg gewoon door.
Mijn hulp komt ook gewoon morgen, maar die plant ik met ijsjes in de bank. Geen doen zo.
Goh, kantoren zonder airco, dat die nog bestaan! Er zijn mensen die het van dit weer moeten hebben. Ik zag dat veel winkels de deuren dicht hebben vanwege de hitte, maar ze zijn wél open. De ijscoman bijvoorbeeld, die gaat écht niet dicht.
Hier achter zit ook een KDV BSO zonder airco. Plat dak, en die baby’s liggen boven. Moet bloedheet zijn...
gizzmo-returns schreef:
23-07-2019 15:45
Ik zag dat een kinderopvangorganisatie de komende 3 dagen voor babys de deur sluit.
Verantwoord. Tot vorige maand werkte ik bij een grote kinderopvang waar airco’s het niet deden (+ plat dak) en kinderen met 8 baby’s op een slaapkamer sliepen terwijl het daarbinnen 28+ graden was. In de groepsruimte herhaaldelijk zelfs 30+.
47084 schreef:
23-07-2019 15:50
Goh, kantoren zonder airco, dat die nog bestaan! Er zijn mensen die het van dit weer moeten hebben. Ik zag dat veel winkels de deuren dicht hebben vanwege de hitte, maar ze zijn wél open. De ijscoman bijvoorbeeld, die gaat écht niet dicht.

Ik denk maar zo dat een ijscoman wel voldoende koeling heeft geregeld in z'n winkel. ;)
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
23-07-2019 15:50
Verantwoord. Tot vorige maand werkte ik bij een grote kinderopvang waar airco’s het niet deden (+ plat dak) en kinderen met 8 baby’s op een slaapkamer sliepen terwijl het daarbinnen 28+ graden was. In de groepsruimte herhaaldelijk zelfs 30+.
Daar hebben we hier in Groningen Lutjepotjes voor. Heerlijke slaaphuisjes in de schaduw. Ideaal met dit soort temperaturen. Mijn kinderen sliepen altijd onwijs goed dan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Cateautje schreef:
23-07-2019 15:48
Oei, met die drogers en hoe heten die dingen ook alweer, om lakens te strijken. Dat zal wel bizar zijn geweest.
Vreselijk. Iedereen droop van het zweet, en een paar mensen werden er echt naar van, draaierig en zo. Ik heb ook nog nooit gezien dat het pand zo snel door iedereen verlaten werd, het leek wel of het brandalarm was afgegaan :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Hier is dus de ijssalon echt wel dicht...wordt te warm daar om het ijs goed te houden. Was vorige maand ook al een aantal dagen dicht.
47084 schreef:
23-07-2019 15:50
Goh, kantoren zonder airco, dat die nog bestaan! Er zijn mensen die het van dit weer moeten hebben. Ik zag dat veel winkels de deuren dicht hebben vanwege de hitte, maar ze zijn wél open. De ijscoman bijvoorbeeld, die gaat écht niet dicht.
Hier achter zit ook een KDV BSO zonder airco. Plat dak, en die baby’s liggen boven. Moet bloedheet zijn...
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
23-07-2019 15:49
In de wijkverpleging gaat de zorg gewoon door.

Ja precies.
Ik kreeg zondag van mijn leidinggevende ook te horen dat ik 'rustig aan moest doen' vanwege de warmte. Maar ondertussen had ik gewoon een takenlijst van een kilometer lang :-D
Alle reacties Link kopieren
Daar breng je je kind toch niet heen O_O

Kennis heeft een kringloop en die hebben ook de boel alleen sochtens open deze week.
Been there, done that, got the T-shirt.
Lady*Voldemort schreef:
23-07-2019 15:55
Vreselijk. Iedereen droop van het zweet, en een paar mensen werden er echt naar van, draaierig en zo. Ik heb ook nog nooit gezien dat het pand zo snel door iedereen verlaten werd, het leek wel of het brandalarm was afgegaan :rofl:
Het is ook niet niks, oververhit raken, dan kunnen de ergste dingen met je gebeuren.

Iedereen een snelheidsboete. :-D
suzyqfive schreef:
23-07-2019 15:54
Daar hebben we hier in Groningen Lutjepotjes voor. Heerlijke slaaphuisjes in de schaduw. Ideaal met dit soort temperaturen. Mijn kinderen sliepen altijd onwijs goed dan.
Beter. Bij “ons” lagen kinderen bezweet en helemaal met rode hoofden op de groep. Wij met natte slabbers in onze nek omdat het niet te doen was. Zo zielig voor die ukkies.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
23-07-2019 15:50
Verantwoord. Tot vorige maand werkte ik bij een grote kinderopvang waar airco’s het niet deden (+ plat dak) en kinderen met 8 baby’s op een slaapkamer sliepen terwijl het daarbinnen 28+ graden was. In de groepsruimte herhaaldelijk zelfs 30+.
Lijkt me voor een baby nog altijd te verkiezen boven een dag alleen thuis zijn. Je zult als ouders maar werk hebben waarbij op stel en sprong vrij nemen lastig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven