Werk & Studie alle pijlers

Winkel dicht, het is te warm.

23-07-2019 15:37 270 berichten
Toevallig zag ik net dat de bakker een bordje op de deur had, waarop stond dat hij voorlopig om 14:00 uur dicht zou zijn. Het is té warm om de zaken goed te houden, en het personeel is er natuurlijk ook niet blij mee, zo’n bakoven als het buiten boven de dertig graden is.
Thuisgekomen zag ik een mail van versinspiratie.nl die de leden adviseerde om eerder te sluiten.
Ik ken zelf alleen uit een ver verleden een tropenrooster in 1976, tot 13:00 was het toen.

Zijn er mensen die korter werken vanwege de hitte, en welke branche is dat dan?
RikM schreef:
23-07-2019 15:52
Ik denk maar zo dat een ijscoman wel voldoende koeling heeft geregeld in z'n winkel. ;)
Nee hoor, het is zo’n open kraam zoals de Hema heeft om hotdogs te verkopen. Zit geen airco in, het is gewoon een toonbank die in een open ruimte staat, en zo’n roldeur die open staat. Op zeker moment houd die toonbank er mee op....
Cateautje schreef:
23-07-2019 15:50
Mijn hulp komt ook gewoon morgen, maar die plant ik met ijsjes in de bank. Geen doen zo.
Lief van je.
Hier ook de hele dag gewerkt in de thuiszorg. Belangrijkste dingen doe ik wel gewoon, maar in een wat lager tempo.
Met dit weer doe ik vooral veel boodschappen voor de mensen en wandel ik in de schaduw met hondjes van clienten. Veel te warm om ze dat zelf te laten doen.
Ik begrijp echt wel dat een bakkerij, stomerij oid dicht is met dit weer. Het is geen doen zo.
Ik las dit: https://www.alphens.nl/nieuws/voedselba ... n-uit.html
Voedselbank deelt deze week geen pakketten uit

Omdat het donderdag 38 graden of warmer wordt, adviseert het Rode Kruis mensen in kwetsbare groepen zoals ouderen of met een zwakke gezondheid, niet de deur uit de gaan tussen 12.00 en 16.00 uur. Ook wordt zware inspanning afgeraden. Hoewel de vrijwilligers van de Voedselbank allemaal gezond zijn, zijn sommige toch al op leeftijd en is het zware sjouwwerk niet verstandig. Ook de klanten moeten met zware tassen naar huis lopen wat de stichting onverantwoord lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
23-07-2019 15:57
Ja precies.
Ik kreeg zondag van mijn leidinggevende ook te horen dat ik 'rustig aan moest doen' vanwege de warmte. Maar ondertussen had ik gewoon een takenlijst van een kilometer lang :-D
Ik doe er nu ook wat langer over hoor en cliënten klagen daar gelukkig niet over, maar het werk moet wel gedaan worden.

Wel een paar meedenkende cliënten die de kinderen eenmalig vragen voor bijv ondersteuning bij douchen, dat vind ik dan wel tof, maar de zorg gaat wel gewoon door.

Sommige collegae beginnen in overleg wat vroeger maar met medicatie op uur en tijd is dat wel lastig. Daarnaast is het met deze hitte natuurlijk wachten op dikke benen (dus mogelijk tijdelijk weer steunkousen aan of extra zwachtelen zorgvraag) lekkage bij stoma's, ontregelde diabetes etc.

Ik tel de dagen af tot mijn vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
23-07-2019 16:02
Lijkt me voor een baby nog altijd te verkiezen boven een dag alleen thuis zijn. Je zult als ouders maar werk hebben waarbij op stel en sprong vrij nemen lastig is.
Je zal maar op je werk zitten en gebeld worden met de mededeling dat je baby is overleden aan de hitte.
Eze schreef:
23-07-2019 16:02
Lijkt me voor een baby nog altijd te verkiezen boven een dag alleen thuis zijn. Je zult als ouders maar werk hebben waarbij op stel en sprong vrij nemen lastig is.
Dicht = dicht en is voor je baas dan vervelend, maar in het geval van geen achtervang heb je geen andere keus. Tenminste, ik loop niet graag het risico dat mijn kind bezwijkt van de hitte (en nog over de andere kinderen en leidsters op de tweede plaats nog te zwijgen). Werk is werk, zolang het verantwoord is, en dat is het in dit geval niet. Een opvang maakt de juiste keuze dan dicht te blijven.

De temperaturen zijn niet vaak zo extreem, laten we een beetje begrip houden voor elkaar.
Eze schreef:
23-07-2019 16:02
Lijkt me voor een baby nog altijd te verkiezen boven een dag alleen thuis zijn. Je zult als ouders maar werk hebben waarbij op stel en sprong vrij nemen lastig is.
Gelukkig kan een baby niet kiezen. Ik weet niet of je ooit een oververhitte baby gezien hebt maar dat is echt sneu. Ik denk dat ouders dan liever hun kind thuis of bij een andere oppas hebben dan in een veel te warme opvang. Bij ons zag je die ukkies letterlijk hun bedje uitdrijven. Overal zweet. Rood. Zo’n half uitgedroogd huiltje. Enorm sneu. Mijn collega’s en ik probeerden er alles aan te doen om te zorgen voor verkoeling maar als de kinderopvang organisatie daar niet aan meewerkt kun je niet veel..
nursy schreef:
23-07-2019 16:09
Ik doe er nu ook wat langer over hoor en cliënten klagen daar gelukkig niet over, maar het werk moet wel gedaan worden.

Wel een paar meedenkende cliënten die de kinderen eenmalig vragen voor bijv ondersteuning bij douchen, dat vind ik dan wel tof, maar de zorg gaat wel gewoon door.

Sommige collegae beginnen in overleg wat vroeger maar met medicatie op uur en tijd is dat wel lastig. Daarnaast is het met deze hitte natuurlijk wachten op dikke benen (dus mogelijk tijdelijk weer steunkousen aan of extra zwachtelen zorgvraag) lekkage bij stoma's, ontregelde diabetes etc.

Ik tel de dagen af tot mijn vakantie!
Jij en alle collega's die in de zorg werken zijn de ware helden. :kneel:
Heb diep respect voor mensen die dit werk dag in, dag uit doen.
Hier kijken er per dag. Bij ons op kantoor plat dak en geen airco. Het was vandaag nog redelijk te doen, maar het koelt 's nachts niet lekker af waardoor het alleen maar ongenamer. Als het niet fijn werken meer is dan wordt het thuiswerken.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een kantoor zonder airco, maar daar is het wel koeler dan bij mij thuis. Echt heel vervelend is het dus niet. 's Middags een waterijsje en dan overleef ik deze vier dagen best.

Ik heb gisteren iets besteld online en heb er bewust voor gekozen om het in de avond te laten bezorgen. Een pakketbezorger hoeft voor mij niet op het heetst van de dag te werken nu. En als ik daar een heel klein beetje invloed op kan uitoefenen, doe ik dat graag.
Bij mijn complex zijn er hier mensen op het dak bezig met leidingwerk :| die drijven dus echt bijna letterlijk van het dak af. Maar ze gaan wel door.

Ik werk zelf in de horeca, en wij doen het ook echt wel rustiger aan. Plus ijsjes en ijskoffies van de baas :P . Mensen die nu boos worden op het terras dat het niet snel genoeg gaat kunnen ook echt wat krijgen wat mij betreft. Gelukkig zijn de meeste mensen wel heel lief en begrijpen ze heel goed dat we het ook gewoon écht héél wárm hebben.
Ik werk op straat, als postbezorger. Wij "mogen" deze week ook 's avonds bezorgen. Niet dat dat veel helpt, want tegen de tijd dat het een beetje afkoelt is het nacht.... We doen het dus maar erg rustig aan. Pet op, veel water mee en regelmatig even in de schaduw bijkomen. Leuke bijkomstigheid zijn wel de vele ijsjes en flesjes water die klanten ons aanbieden. Dat wordt zeer gewaardeerd!
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzoon werkt in d bakkerij, gaat ook gewoon door, zijn dienst starte vanmiddag tegen 3.00 uur.
Manaku schreef:
23-07-2019 16:18
Bij mijn complex zijn er hier mensen op het dak bezig met leidingwerk :| die drijven dus echt bijna letterlijk van het dak af. Maar ze gaan wel door.

Ik werk zelf in de horeca, en wij doen het ook echt wel rustiger aan. Plus ijsjes en ijskoffies van de baas :P . Mensen die nu boos worden op het terras dat het niet snel genoeg gaat kunnen ook echt wat krijgen wat mij betreft. Gelukkig zijn de meeste mensen wel heel lief en begrijpen ze heel goed dat we het ook gewoon écht héél wárm hebben.
Ja joh, zijn er klanten die je willen laten rennen?

Onze lieve heer heeft rare kostgangers.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is autospuiter en staat met een spuit overal en een masker op in een cabine waar het soiso al 40 graden is. Dus laat staan nu en de komende dagen. En de baas is op vakantie en laat ze gewoon door buffelen.
-Livia- schreef:
23-07-2019 16:20
Ik werk op straat, als postbezorger. Wij "mogen" deze week ook 's avonds bezorgen. Niet dat dat veel helpt, want tegen de tijd dat het een beetje afkoelt is het nacht.... We doen het dus maar erg rustig aan. Pet op, veel water mee en regelmatig even in de schaduw bijkomen. Leuke bijkomstigheid zijn wel de vele ijsjes en flesjes water die klanten ons aanbieden. Dat wordt zeer gewaardeerd!
Ja, daar heb ik ook een sixpack water voor in de koelkast staan. :)
Onze glazenwasser was er vandaag, hij overweegt om donderdag niet te gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
ik zit in een kantoor / vissenkom (glas aan alle kanten) zonder airco. Of althans, met airco, maar die is al kapot sinds mei. Vraag me niet waarom, maar ze krijgen het ding maar niet werkend.
Is hier inmiddels hoog in de 30 graden. Ik heb geen fysiek werk en kan wel prima tegen warmte, dus ik vind het nog wel te doen. Maar de komende dagen zal het vast nog warmer worden.

Vuilnis wordt deze week eerder opgehaald, verder heb ik nog niets gemerkt over aanpassingen van werktijden.
Over het algemeen vind ik een tropenrooster het doel ook een beetje voorbij schieten. In mijn ogen maak je daarmee vooral je nachten korter (want je gaat nu eenmaal niet om 21:00 naar bed als het nog hartstikke warm is) en warm krijg je het toch wel.
Mensen met zwaar fysiek werk zouden van mij gewoon op de normale tijd mogen beginnen zodat ze wel wat nachtrust krijgen en vroeg stoppen. Maar dat zijn de meeste werkgevers vast niet met me eens.

Dat de bakker vroeg dicht gaat begrijp ik wel. Is haast niet te doen om gebak e.d. goed te houden als het zo warm is volgens mij.

Broertje is overigens chefkok, daar heb ik wel echt medelijden mee op zulke dagen.
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
23-07-2019 16:10
Dicht = dicht en is voor je baas dan vervelend, maar in het geval van geen achtervang heb je geen andere keus. Tenminste, ik loop niet graag het risico dat mijn kind bezwijkt van de hitte (en nog over de andere kinderen en leidsters op de tweede plaats nog te zwijgen). Werk is werk, zolang het verantwoord is, en dat is het in dit geval niet. Een opvang maakt de juiste keuze dan dicht te blijven.

De temperaturen zijn niet vaak zo extreem, laten we een beetje begrip houden voor elkaar.
Je zult maar in de zorg werken, met patiënten die extra kwetsbaar zijn bij deze temperaturen. Dan is het natuurlijk niet alleen voor je baas een beetje jammer als je er niet bent.

Het wordt gewoon overal warm. Een kdv dicht doen, is alleen afschuiven van de verantwoordelijkheid. Thuis bij hun ouders hebben die babies het net zo heet.
Cateautje schreef:
23-07-2019 16:21
Ja joh, zijn er klanten die je willen laten rennen?

Onze lieve heer heeft rare kostgangers.
Ja :'( . Gelukkig hebben onze leidinggevenden daar op het moment écht geen boodschap aan. Ze krijgen echt gewoon de melding dat we zo hard werken als we kunnen met deze hitte en dat ze gewoon geduld moeten hebben ;-D .
Je kan als ouders je baby in een koel badje leggen en erbij blijven, dat is in de dagverblijf natuurlijk niet mogelijk. Teveel baby's, te weinig personeel om die kleine koppies boven water te houden.
Alle reacties Link kopieren
Rij nu door Oostenrijk. Thermometer vd auto zegt 36 graden...ze zijn hier gewoon aan de weg aan het werken
Ik fietste net door de stad en zag een stel verhuizers bezig. Dat werk lijkt me ook de absolute hel in dit weer.
Manaku schreef:
23-07-2019 16:29
Ja :'( . Gelukkig hebben onze leidinggevenden daar op het moment écht geen boodschap aan. Ze krijgen echt gewoon de melding dat we zo hard werken als we kunnen met deze hitte en dat ze gewoon geduld moeten hebben ;-D .
Een hoeraatje voor je leidinggevende.
Eze schreef:
23-07-2019 16:27
Je zult maar in de zorg werken, met patiënten die extra kwetsbaar zijn bij deze temperaturen. Dan is het natuurlijk niet alleen voor je baas een beetje jammer als je er niet bent.

Het wordt gewoon overal warm. Een kdv dicht doen, is alleen afschuiven van de verantwoordelijkheid. Thuis bij hun ouders hebben die babies het net zo heet.
Thuis en kdv is niet te vergelijken. Wij hadden elke dag 16 baby’s. Met hitte dus een slaapkamer met 16 baby’s en soms 31/32 graden in de slaapkamer. Zonder airco of ventilator. Baby’s huilen nou eenmaal lang omdat je geen 16 armen hebt en raken daardoor nog meer oververhit. Niet te vergelijken dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven