De druk om kinderen te krijgen

10-07-2019 17:32 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee iedereen,

Ik ben eind twintig en ik voel al in mijn omgeving (met name mijn ouders) dat er al een lichtelijk druk op mij gelegd wordt om kinderen te krijgen en een familie te starten. Ik heb nog geen eens een vriend en vanwege recente gebeurtenissen weet ik ook nog niet of ik echt hetero ben. Ik wil wel kinderen uiteindelijk denk ik.
Ik vroeg mij af zijn er meer vrouwen van eind twintig/begin dertig die het zelfde voelen van hun omgeving? En hoe ga je daar mee om? Want ik weet mijzelf nog geen eens een houding te geven als mensen erover beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt trouwens niet lesbisch maar biseksueel. Dat is tegenwoordig toch niets geks meer? En hoeft het krijgen van kinderen ook niet in de weg te staan. Zo te lezen hebben je ouders er ook geen probleem mee.

Als je kinderen wilt moet je alleen niet wachten tot de 40 in zicht komt.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
20-07-2019 13:47
Of wat je heel vaak hoort bij gebonden mannen: je kunt haar niet zo lang laten wachten. Dát is ook druk.
Maar die druk ís er ook. De druk van de biologische klok namelijk. En mannen hebben daar rekening mee te houden als een vrouw kinderen wil.
Alle reacties Link kopieren
WinterLenteZomerZon schreef:
22-07-2019 12:18
Ik vind mijn geen sneu achterblijver. Ik vind alleen de druk om kinderen te krijgen zo vervelend en het voelt alsof ik mijn eigen leven niet kan leiden. En ik wil graag weten hoe ik hier mee om moet gaan? Daarnaast, ik ben volwassen: Ik woon op mijzelf en heb een baan en betaal mijn eigen rekeningen.
Gewoon net als iedereen die gezeur krijgt omdat er (nog) geen kinderen komen; afkappen dat het niet aan hen is maar aan jou en alléén aan jou. Dat is alles.
Blij dat mijn ouders mij nooit in die richting gepusht hebben. Dat had ons hooguit uit elkaar gedreven. Ik vind het ook echt beledigend als mensen alleen maar geinteresseerd zijn in kleine kinderen. Juist als gelijkwaardige volwassen kun je zoveel leukere dingen met elkaar ondernemen.
evelien2010 schreef:
22-07-2019 17:43
Je klinkt trouwens niet lesbisch maar biseksueel.
Kun je biseksueel klinken? :HA:

TO als er nog eens iemand over begint stel je een impertinente vraag terug of begin je over het feit dat je gevoelens hebt voor vrouwen. Zijn ze zo uitgepraat.
Ik zou op een geschikt moment het gesprek aangaan vooral met je ouders en zeggen dat je niet van die pusherige opmerkingen gediend bent, dat het ze geen barst aangaat of en wanneer jij wel of niet kinderen wil. En erbij melden dat ze maar een jonge hond moeten nemen als ze iets zoeken om te vertroetelen. Rot op met die kleinkinderdruk. Dat maak je toch zeker zelf wel uit? Dit geldt ook voor zogenaamde vrienden, kennissen etc. Laat je niet onder druk zetten want dat doe je nu wel. Gewoon 1x goed duidelijk zijn en ja helaas, dat moet meestal behoorlijk grof want anders luisteren ze niet, en dan is het over!
Alle reacties Link kopieren
kaatje65 schreef:
24-07-2019 11:47
Ik zou op een geschikt moment het gesprek aangaan vooral met je ouders en zeggen dat je niet van die pusherige opmerkingen gediend bent, dat het ze geen barst aangaat of en wanneer jij wel of niet kinderen wil. En erbij melden dat ze maar een jonge hond moeten nemen als ze iets zoeken om te vertroetelen. Rot op met die kleinkinderdruk. Dat maak je toch zeker zelf wel uit? Dit geldt ook voor zogenaamde vrienden, kennissen etc. Laat je niet onder druk zetten want dat doe je nu wel. Gewoon 1x goed duidelijk zijn en ja helaas, dat moet meestal behoorlijk grof want anders luisteren ze niet, en dan is het over!
Ja, je hebt gelijk. Maar ik heb nog nooit zo tegen mijn ouders gepraat. Ik vind het heel moeilijk, ik ben nogal verlegen aangelegd. Dus ik weet niet of ik dat zal durven. Wat ik wel ga doen is de kritiek naast mij naar leggen, gewoon vriendelijk lachen en knikken en niet meer over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Dat lukt je niet. Je moet gewoon zeggen wat het met je doet en hoe je je erbij voelt. Het zijn je eigen ouders. Ze zullen je heus niet afstoten hoor. Ik snap niet waarom je er zo moeilijk over doet om je mond open te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven