Lijf & Lijn alle pijlers

Wat ontbijten als je geen brood eet?

23-07-2019 23:20 67 berichten
Hoi hoi!

Ik ben opzoek naar vullende alternatieven voor brood. Kan iemand mij misschien adviseren?
Havermout of kwark met banaan.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je genoeg jodium binnen krijgt, bv door zeewier of kelptabletjes (ook weer niet teveel!) als je geen of heel weinig brood eet. Of alleen biologisch brood. Er is niet voor niks jodium toegevoegd aan 'gewoon' brood.
.
Alle reacties Link kopieren
Crackers
Alle reacties Link kopieren
Menemen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
amarna wijzigde dit bericht op 24-07-2019 10:26
93.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij eten elke ochtend een smoothie met:
1 kom yoghurt met havermout
200 gram spinazie
1 banaan en 1 peer.

Alles in de blender en dan heb je 2 grote glazen. Dus je kan dit meteen voor 2 dagen maken.
Alle reacties Link kopieren
Griekse yoghurt met walnoten en honing

Aardbeien met een schep blanke vla

Getoaste beschuitbol met aardbeien

Fruitsalade

Amerikaanse pancakes met appelstroop of maple syrup en vers fruit
Alle reacties Link kopieren
Ik maak iedere ochtend een shake/smoothie van yoghurt, havermout en fruit. Staafmixer er in en het drinkt lekker weg, en het vult tot de lunch.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
amarna schreef:
24-07-2019 08:43
Griekse yoghurt met walnoten en honing

Aardbeien met een schep blanke vla

Getoaste beschuitbol met aardbeien

Fruitsalade

Amerikaanse pancakes met appelstroop of maple syrup en vers fruit
Grappig hoe sommige mensen graag zoete dingen eten in de ochtend. Ik moet echt wat hartigs om te beginnen.
In een grote kom doe ik : 2 eetlepels van het oergraan Teff ( Zonnatura ) , 2 eetlepels gepofte boekweit ( AH ) , 2 eetlepels glutenvrije cornflakes ( AH ) , een handvol fruit en 250 ml warme of koude lactose vrije melk erover heen . ( volgens mijn dietiste staat dit gelijk aan 2 grote volkorenboterhammen met kaas ) .
Alle reacties Link kopieren
Ik eet in de zomermaanden vaak griekse yoghurt met blauwe bessen ( diepvrieszak van de J*mbo) omdat dat handig is om er porties uit te halen . en daar doe ik soms wat muesli door.
Of melk met cruesli . Echt gezond is de cruesli en muesli niet maar dat was ook niet de vraag geloof ik ;-)
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat als de TO geen brood meer eet, zij ook niet echt zit te wachten op granenproducten zoals muesli, boekweit en dergelijke.
Het is maar een observatie. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-07-2019 12:34
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat als de TO geen brood meer eet, zij ook niet echt zit te wachten op granenproducten zoals muesli, boekweit en dergelijke.
Het is maar een observatie. :)
Of een projectie.
Het hangt af van de reden dat je geen brood eet. Lust je het alleen maar vers en is de bakker nog niet open? Dan beschuit of crackers. Wil je minder koolhydraten? Dan yoghurt met lijnzaad en aardbeien. Of ei met bacon.
Boekweit is geen graan, het is familie van de duizendknoop.
Roseaux schreef:
24-07-2019 12:37
Of een projectie.
Dit is in ieder geval een provocatie. :)
aviv_13 schreef:
24-07-2019 12:40
Boekweit is geen graan, het is familie van de duizendknoop.
Dat wist ik niet. Dankje.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-07-2019 12:40
Dit is in ieder geval een provocatie. :)
Dit is in ieder geval een lullificatie...
SjaanRoeispaan schreef:
24-07-2019 12:45
Dit is in ieder geval een lullificatie...
Wat jij wilt, jij bent de wijste en gevatste. :)
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
24-07-2019 12:14
Grappig hoe sommige mensen graag zoete dingen eten in de ochtend. Ik moet echt wat hartigs om te beginnen.
Inderdaad! Ik ontbijt zelf al mn hele leven met een bruine boterham met hagelslag of chocopasta, of knackebrod met jam.
Tijdens het aardbeienseizoen een beschuitbol met aardbeien.
Maar bij een ontbijtbuffet op reis heb ik er graag iets hartigs bij, zoals roerei.
Een full English breakfast lustte ik vroeger graag, maar kunnen mijn darmen niet meer verdragen.
In Griekenland zie ik mensen ontbijten met tomaat, komkommer en paprika. Daar moet ik niet aan denken, dat geknaag 's ochtends vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-07-2019 12:46
Wat jij wilt, jij bent de wijste en gevatste. :)
I know.... het is een woord, zoek maar op.
SjaanRoeispaan schreef:
24-07-2019 13:14
I know.... het is een woord, zoek maar op.
Wat wil je nou eigenlijk joh? Je voegt helemaal niets toe aan dit topic, komt alleen maar binnenzeilen om een kutopmerking te maken.
Word het niet eens tijd dat je iemand ontmoet die iets toevoegt in je leven?
Wat ook lekker is To, is een amandelmeelbroodje.

30 gram amandelmeel
1 ei
halve theelepel bakpoeder
10 gram boter

Dat mix je goed in een beker en zet het dan voor 90 seconden op vol vermogen in de magnetron.

Is een lekker broodje dat je gewoon kunt beleggen met wat je ook op gewoon brood doet.

Eet smakelijk. :)
Word het niet eens tijd dat je iemand ontmoet die iets toevoegt in je leven?

WordT
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven