Werk & Studie alle pijlers

Winkel dicht, het is te warm.

23-07-2019 15:37 270 berichten
Toevallig zag ik net dat de bakker een bordje op de deur had, waarop stond dat hij voorlopig om 14:00 uur dicht zou zijn. Het is té warm om de zaken goed te houden, en het personeel is er natuurlijk ook niet blij mee, zo’n bakoven als het buiten boven de dertig graden is.
Thuisgekomen zag ik een mail van versinspiratie.nl die de leden adviseerde om eerder te sluiten.
Ik ken zelf alleen uit een ver verleden een tropenrooster in 1976, tot 13:00 was het toen.

Zijn er mensen die korter werken vanwege de hitte, en welke branche is dat dan?
TsumTsum schreef:
24-07-2019 01:51
Dat is toch niet verantwoord? In mijn woonplaats zijn deze week een aantal activiteiten en dergelijke afgelast ivm hitte. Organisatie vond het onverantwoord en sommige dingen worden verplaatst naar een andere datum.
Het gaat uit van de gemeente en die heeft een bedrijf ingehuurd om het te regelen verder.
Baas is op vakantie en contactpersoon die zoon nu heeft heeft zelf niks laten horen over wel/niet

Zoon zijn eerste baantje, is net 15 dus hij heeft besloten er gewoon naartoe te gaan. En dan merkt hij het wel.

Ik mocht me geen zorgen maken.. Komt wel goed mam.
Hoe zijn vader erover denkt weet ik niet.
Ik hoefde ook niet langs te komen met een flesje koud water..

Een gevalletje loslaten 2.0 :$
SjaanRoeispaan schreef:
24-07-2019 12:37
Ik heb in een bakkerij gewerkt vroegahh. De ovens gaan 's ochtends uit, maar koelen nauwelijks af. Je kon gerust op zondag nog je eigen afbakbroodjes bakken, terwijl de ovens zaterdagochtend al uit gingen. Geloof me dat het daar warm is....

De winkel van de bakkerij is meestal gekoeld door airco, gebakjes blijven daar wel goed. Punt is dat het brood razendsnel beschimmelt door het vocht in de lucht. En er komen nauwelijks klanten meer, waardoor je etenswaren onnodig lang buiten de vriezer houdt.
Weer wat geleerd. Dank je. :)
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
23-07-2019 18:38
Mijn moeder krijgt al voor de 2e week geen huishoudelijke hulp. De hulp bij douchen en verzorging is van 3 naar 2 keer in de week gezet.
Ze is 85 + !
Dan ga jij toch een keer extra langs?
Begrijp me niet verkeerd, echt naar voor je moeder, maar het is algemeen bekend dat er handen tekort komen in de zorg.
Mensen bezwijken als ze in deze temperaturen zo hard moeten doorwerken.
-
Alle reacties Link kopieren
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet snap dat er nog zo veel huizen en bedrijven zijn zonder airco. We (ver)bouwen huizen voor tienduizenden euro's, isoleren ons te pletter, vloerverwarming de hele rambam, maar de meesten zitten in deze hitte zichzelf toe te waaien met een tijdschriftje.

Wij hebben 2 jaar terug ons hele huis verbouwd en een airco geinstalleerd. Was nog geen 3% van het budget en een van de beste aankopen. Het is hier in huis nu 21.5 graad, heerlijk. Ook fijn voor onze oudere hond, die kan de temperatuur echt niet aan buiten. Even zwemmen en weer snel terug naar binnen.
-
Irish_Wasser_Woman schreef:
24-07-2019 11:36
Nou, ouders kunnen dan één op één op hun kind letten, ipv één leidster op vier baby's.... Ouders kunnen naar een plek toegaan waar het wél goed vertoeven is, leidsters op een kdv niet.... Dát lost het dus op.....
Neem aan dat de ouders hun kind niet naar een betaalde opvang doen als ze zelf vrij zijn. Krijgen ze wel hun geld terug van de dagen dat een KDV z'n afspraken niet na kan komen?
Phloxx schreef:
24-07-2019 13:25
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet snap dat er nog zo veel huizen en bedrijven zijn zonder airco. We (ver)bouwen huizen voor tienduizenden euro's, isoleren ons te pletter, vloerverwarming de hele rambam, maar de meesten zitten in deze hitte zichzelf toe te waaien met een tijdschriftje.

Wij hebben 2 jaar terug ons hele huis verbouwd en een airco geinstalleerd. Was nog geen 3% van het budget en een van de beste aankopen. Het is hier in huis nu 21.5 graad, heerlijk. Ook fijn voor onze oudere hond, die kan de temperatuur echt niet aan buiten. Even zwemmen en weer snel terug naar binnen.
Huurhuis waar je niks aan mag veranderen. Dan houdt het op, he.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
24-07-2019 10:12
Of..jij ietsjes minder oordelen over wat andere mensen voelen.
Ook de steuners en zuchters hebben blijkbaar last. Misschien niet zo veel als de mensen die echt ziek zijn maar wel last.

Ik ga ook naar de winkel omdat het leven gewoon doorgaat maar dat betekent niet dat ik geen zere kop en dikke voeten heb.
Of dat mijn maag niet van slag is. Ik zie er normaal uit en lijk te functioneren maar ondertussen voel ik me kut.
Ik geef toe dat je niet altijd aan iemand kunt zien of diegene last heeft van de warmte.
Ik ken een aantal mensen van wie ik er zeker van overtuigd ben dat ze er last van hebben, ook als het niet zichtbaar is.

Ik vind het gewoon apart dat sommige mensen altijd lopen te zeuren over warm weer. (En over weer in het algemeen).
Ik hou niet van kou, maar als het onder de 10 graden is ga ik ook niet de hele tijd tegen anderen verzuchten dat het toch zo koud is. En dat het toch wel erg is dat ik met dat weer naar buiten moet om te gaan werken.

Ben het wel eens dat het in Nederland iets gemakkelijker is om je te wapenen tegen de kou dan tegen de warmte.
En snap ook heus dat er bedrijven zijn die (eerder) sluiten. Dat doen ze met een reden en daar zal goed over nagedacht zijn.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-07-2019 13:34
Neem aan dat de ouders hun kind niet naar een betaalde opvang doen als ze zelf vrij zijn. Krijgen ze wel hun geld terug van de dagen dat een KDV z'n afspraken niet na kan komen?
Ik mag aannemen dat geen één ouder een probleem heeft met het feit dat een opvang op dat moment niet goed voor de kinderen kan zorgen. Niemand wenst z'n eigen kind een hitte-beroerte toe (en dat kan gebeuren in zulke warmte, als een opvang geen alternatieven heeft). Betaalde opvang of niet, als ouders ben je te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het welzijn van je kind.

Bovendien; dit soort hitte is behoorlijk zeldzaam; die max 10 dagen over een heel jaar, zoek je een oplossing. Of je kind nu ziek is van griep of zoiets, of van de hitte; in beide gevallen zullen ouders gewoon zelf voor hun kroost moeten zorgen, omdat het niet verantwoord is om naar de opvang te gaan.
Irish_Wasser_Woman schreef:
24-07-2019 11:36
Nou, ouders kunnen dan één op één op hun kind letten, ipv één leidster op vier baby's.... Ouders kunnen naar een plek toegaan waar het wél goed vertoeven is, leidsters op een kdv niet.... Dát lost het dus op.....
Precies.

Wat een dom geleuter alsof de KVD's voor de lol sluiten. Ze vangen liever geld.
Baby's/kinderen ( net als ouderen en zieken) hebben ook nog eens een niet zo goed werkend koelsysteempje. Daarom vallen ze in de risicogroep van hitteplan.

Maar hee, een of andere forumdame weet het wel even beter hoor. Echt :facepalm:
Irish_Wasser_Woman schreef:
24-07-2019 14:00
Ik mag aannemen dat geen één ouder een probleem heeft met het feit dat een opvang op dat moment niet goed voor de kinderen kan zorgen. Niemand wenst z'n eigen kind een hitte-beroerte toe (en dat kan gebeuren in zulke warmte, als een opvang geen alternatieven heeft). Betaalde opvang of niet, als ouders ben je te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het welzijn van je kind.

Bovendien; dit soort hitte is behoorlijk zeldzaam; die max 10 dagen over een heel jaar, zoek je een oplossing. Of je kind nu ziek is van griep of zoiets, of van de hitte; in beide gevallen zullen ouders gewoon zelf voor hun kroost moeten zorgen, omdat het niet verantwoord is om naar de opvang te gaan.
Weer eens.
Lucifer2018 schreef:
24-07-2019 14:50
Precies.

Wat een dom geleuter alsof de KVD's voor de lol sluiten. Ze vangen liever geld.
Baby's/kinderen ( net als ouderen en zieken) hebben ook nog eens een niet zo goed werkend koelsysteempje. Daarom vallen ze in de risicogroep van hitteplan.

Maar hee, een of andere forumdame weet het wel even beter hoor. Echt :facepalm:
Inderdaad. Helemaal mee eens. Maar veel mensen schijnen dit niet te realiseren.

Genoeg ouders hier een paar pagina’s terug die volkomen blindelings vertrouwen op een kinderopvang en hun prachtige (formele) hitteplan. De uitvoering van dit prachtige beleidsplan geloven ze wel. Je zou voor de grap even op zo’n slaapkamer in een kinderopvang moeten gaan liggen, met nog 8/10/16 baby’s. Zonder airco. En dan even luidkeels huilen of gillen. Dan merk je hoe dat is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik van de winter alvast een joekel van een ventilator heb gekocht, want deze komt nu goed van pas.
Bij mij op kantoor werken we morgen allemaal halve dag, ondanks de airco heeft niemand zin om tot 17u op kantoor te zitten.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Treurniet12 schreef:
24-07-2019 14:56
Inderdaad. Helemaal mee eens. Maar veel mensen schijnen dit niet te realiseren.

Genoeg ouders hier een paar pagina’s terug die volkomen blindelings vertrouwen op een kinderopvang en hun prachtige (formele) hitteplan. De uitvoering van dit prachtige beleidsplan geloven ze wel. Je zou voor de grap even op zo’n slaapkamer in een kinderopvang moeten gaan liggen, met nog 8/10/16 baby’s. Zonder airco. En dan even luidkeels huilen of gillen. Dan merk je hoe dat is.
Hahaha.



Ik vertrouw erop dat de bakker die de boel sluit met extreme hitte, het KVD die dat doet of kapper of kantoorbaas dat echt doet omdat het voor hen of de kant/kind/waren, gewoon niet te doen is.

Geen van de partijen willen geld missen als dat niet hoeft hoor.

Dat we misschien moeten aan meer koeling, dat ben ik met sommigen eens. Maar dan nog is het juist vaak bij de MKB en dingen als een school of KVD dat ze geen hele dure airco gaan nemen die speciaal ingeregeld moet worden door profs.
Dat is gewoon nog niet rendabel genoeg.

Dus nemen ze het risico dat ze eens per zoveel misschien moeten sluiten.

Heeft helemaal niks met hysterisch lammetjes gedrag te maken. Gewoon ondernemersbesluit/risicoanalyse.

Ik vind mensen die gewoon normaal logische besluiten gaan wegzetten als onzin zelf nogal hysterisch.
Of egocentrisch omdat zij even niet krijgen wat ze willen op zo'n moment.
Want zij hebben geen last. Lekker belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
24-07-2019 13:25
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet snap dat er nog zo veel huizen en bedrijven zijn zonder airco. We (ver)bouwen huizen voor tienduizenden euro's, isoleren ons te pletter, vloerverwarming de hele rambam, maar de meesten zitten in deze hitte zichzelf toe te waaien met een tijdschriftje.

Wij hebben 2 jaar terug ons hele huis verbouwd en een airco geinstalleerd. Was nog geen 3% van het budget en een van de beste aankopen. Het is hier in huis nu 21.5 graad, heerlijk. Ook fijn voor onze oudere hond, die kan de temperatuur echt niet aan buiten. Even zwemmen en weer snel terug naar binnen.
Huurhuizen en mensen zonder geld om te verbouwen.
Ja zo'n hitte plan is mooi maar bij mijn laatste werkgever kon ik me er niet aan houden ook al wilde ik dat graag. Waarom? Omdat werkgever steeds met extra werk kwam want hij had teveel mensen vrij gegeven blijkbaar en er waren zieken.

Dus i.p.v. vroeger beginnen, rustig aan en eerder naar huis was het vroeger beginnen, doorwerken en later naar huis.

Kortom zo'n hitteplan is leuk op papier maar de uitvoering ervan is wat anders.
Alle reacties Link kopieren
Hier kwam de glazenwasser, tot mijn verbazing, gewoon de ramen lappen. Ik heb hem een fles water gegeven, die man droop van het zweet! Hij vertelde dat hij wel eerder stopt vandaag. Maar niet werken is geen geld verdienen, dus hij maakte halve dagen nou.
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
24-07-2019 14:56
Inderdaad. Helemaal mee eens. Maar veel mensen schijnen dit niet te realiseren.

Genoeg ouders hier een paar pagina’s terug die volkomen blindelings vertrouwen op een kinderopvang en hun prachtige (formele) hitteplan. De uitvoering van dit prachtige beleidsplan geloven ze wel. Je zou voor de grap even op zo’n slaapkamer in een kinderopvang moeten gaan liggen, met nog 8/10/16 baby’s. Zonder airco. En dan even luidkeels huilen of gillen. Dan merk je hoe dat is.
Ik vertrouw blindelings op mijn kdv maar daar slapen ze dan ook met max 8 op een kamer en op tijden dat baby slaapt is hij meestal de enige. En ze doen met ventilatoren hun best om te koelen en geven vaker voeding. Het is daar binnen ook niet 30+
Phloxx schreef:
24-07-2019 13:25
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet snap dat er nog zo veel huizen en bedrijven zijn zonder airco. We (ver)bouwen huizen voor tienduizenden euro's, isoleren ons te pletter, vloerverwarming de hele rambam, maar de meesten zitten in deze hitte zichzelf toe te waaien met een tijdschriftje.

Wij hebben 2 jaar terug ons hele huis verbouwd en een airco geinstalleerd. Was nog geen 3% van het budget en een van de beste aankopen. Het is hier in huis nu 21.5 graad, heerlijk. Ook fijn voor onze oudere hond, die kan de temperatuur echt niet aan buiten. Even zwemmen en weer snel terug naar binnen.
Wat fijn dat jij het zo goed voor elkaar hebt.
Ik heb erover nagedacht een mobiele airco te kopen, want de aanschaf valt op zich wel mee, maar toen ik las dat zo'n onding 2000 watt per uur draait, heb ik het toch maar op mijn 40 watt ventilatortje gehouden.
Ik gun mezelf alles, maar het moet niet te gek worden.
Due-scimmie schreef:
24-07-2019 15:21
Ik vertrouw blindelings op mijn kdv maar daar slapen ze dan ook met max 8 op een kamer en op tijden dat baby slaapt is hij meestal de enige. En ze doen met ventilatoren hun best om te koelen en geven vaker voeding. Het is daar binnen ook niet 30+
Ik ook maar ik hou mijn muppet toch écht thuis deze dagen. Ik werk in het onderwijs en ben vrij dus het kán. Vind het gewoon bijzonder dat mensen hun kinderen brengen als ze zelf thuis zitten. Althans met dit weer en zeker jonge kindjes onder een jaar. Voor die paar dagen hou ik ze in ieder geval thuis.

Kijk in de herfstvakantie plan ik ook een paar dagen voor mijzelf maar nu geloof ik oprecht dat mijn kind het prettiger heeft thuis dan op het kdv.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nog goed te doen, vanmorgen drie uur lang op een poetsadres gepoetst en dat ging prima. Nu binnen is het ook nog goed te doen, vanavond lekker buiten zitten.
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
24-07-2019 15:34
Ik ook maar ik hou mijn muppet toch écht thuis deze dagen. Ik werk in het onderwijs en ben vrij dus het kán. Vind het gewoon bijzonder dat mensen hun kinderen brengen als ze zelf thuis zitten. Althans met dit weer en zeker jonge kindjes onder een jaar. Voor die paar dagen hou ik ze in ieder geval thuis.

Kijk in de herfstvakantie plan ik ook een paar dagen voor mijzelf maar nu geloof ik oprecht dat mijn kind het prettiger heeft thuis dan op het kdv.
Mijn oudste gaat wel halve dag morgenochtend en mijn jongste niet. Maar dat had ik al gekeken voor het zo heet werd. Bij ons thuis is het niet koeler dan daar vermoed ik.
Op het werk. Een uitgestorven bedrijventerrein, lege straten, iedereen zit binnen. In de Tour regent het, hoorde ik net. Het is zinderend. 32,1°C in de bedrijfshal.
Hier staat de Tour op. Geen regen.
Cateautje schreef:
24-07-2019 15:32
Ik heb erover nagedacht een mobiele airco te kopen, want de aanschaf valt op zich wel mee, maar toen ik las dat zo'n onding 2000 watt per uur draait, heb ik het toch maar op mijn 40 watt ventilatortje gehouden.
Ik gun mezelf alles, maar het moet niet te gek worden.
Hier net zo. Nou woon ik toevallig inclusief dus voor de energierekening zou het niet uitmaken, maar ik probeer toch altijd nog een beetje rekening te houden met klimaat en milieu en zo. En zo lang ik maar zo weinig mogelijk doe gaat het best. Vandaag was ik vrij en morgen ook, dus dat scheelt alweer. Vrijdag mag ik weer de oven in, joechei :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven