Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Zit met de deur open in de hoop dat het wat afkoelt.
Bijna 29 graden in huis en buiten wordt het vandaag weer ruim 30 graden.
Kan er verder wel aardig tegen maar word er zo moe van.

Zijn jullie in het zuiden nog niet weggewaaid en geregend?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik ga straks naar NL rijden en ik woon in het zuiden.. dus ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
27-07-2019 08:15
Ik ga straks naar NL rijden en ik woon in het zuiden.. dus ben benieuwd
Goede reis terug dan kwebbeltje!
Hier in het noorden wordt het vandaag nog warm
Bij jullie in het zuiden regent het flink als ik de buienradar mag geloven
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Hier is het toch behoorlijk afgekoeld, 26 graden ipv de 33 gisteren.

Dat viel mij mee. Ik ga vandaag ook nog uit van een warme dag. Word hier toch nog 32 graden.

Ik slaap ondanks de hitte goed, wel minder uren. Mijn medicatie kan hierbij helpen, het word ook gebruikt als slaaptablet. Dus word wat duf en rustiger in je hoofd.
Hier is het nu nog 23 graden, maar het warmt alweer hard op. Toch is het in huis twee graden afgekoeld doordat man om zeven uur opstond en alle deuren en ramen al open had gezet.

Het begon gisteren al, maar inmiddels heb ik weer de pijn zoals de eerste dagen van mijn hernia. Gelukkig begint de zenuwblokkade wel te werken maar die doet niks op de pijn in mijn rug.
Ondanks de pijn toch nog wat achterstallige was weggewerkt en nu met koffie en laptop op de bank. Zitten en staan gaat echter heel moeilijk, dus ik denk dat ik straks eerst maar een rondje ga lopen voordat ik weer ga liggen.
Wat een gedoe allemaal.

Man zit alweer bij mijn ouders dus daar heb ik ook niks aan nu.
Alle reacties Link kopieren
Dikke voeten, pfff en huis van vriend is loeiheet. Hadden de aircooler aan vannacht maar daar werd ik helemaal naar van en kouder werd het ook niet.

Dreamer, ik zag dat jouw reactie op een van de topics naar voren is gehaald https://www.viva.nl/sex-en-liefde/mijn- ... 1564169135

Ik mag een boek recenseren. Zo leuk!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Buiten is het lekker afgekoeld inmiddels maar binnen blijft de warmte hangen.
Voor vanmiddag is er veel regen voorspeld, ik hoop dat er flink wat valt.

Lise: :hug:
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
26-07-2019 13:50
Afgelopen woensdag bij dvk geweest. Alles gaat goed, ze was heel erg trots op mij. Ik zie dat niet zo. Alleen bloeddruk was wel behoorlijk hoog.
Ik was zelfs afgevallen.
Dvk trots op mij, waarom kan ik niet trots op mijzelf zijn? Waarom is dat zo moeilijk?
Moeilijk is dat. Maat wat fijn dat ze trots op je is!
Ga voor de spiegel staan en zeg het tegen jezelf, ook al meen je het niet. Gewoon, elke dag een keer 🌷
Later is nu
Dank je wel cesium

Wat leuk suzy! Wat voor boek?
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
27-07-2019 09:52
Dikke voeten, pfff en huis van vriend is loeiheet. Hadden de aircooler aan vannacht maar daar werd ik helemaal naar van en kouder werd het ook niet.

Dreamer, ik zag dat jouw reactie op een van de topics naar voren is gehaald https://www.viva.nl/sex-en-liefde/mijn- ... 1564169135

Ik mag een boek recenseren. Zo leuk!
Ah dank je
Ik zeg ook altijd hele zinnige dingen natuurlijk. Zo heb ik net op Facebook nog iemand tot orde geroepen, die meldde dat het in het noorden wel mocht gaan regenen 🤔

(Ja mensen, dat zei Suzy :proud: )

Ik geloof trouwens niet dat de betreffende TO nog terug is geweest

Laatste dag vakantie. Man is aan het opruimen, ik lig nog in bed. Waarschijnlijk ruim ik vanmiddag weer andere dingen op, terwijl man in de zon ligt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het boek gaat over drie zussen (in de VS) die het huis van hun vader gaan leeghalen omdat vader na een beroerte naar een verzorgingshuis gaat. Hun bipolaire moeder, ooit gevierd actrice, is al enige jaren geleden overleden. Tijdens hun opruimactie vinden ze medische papieren van hun moeder waarin staat dat ze wellicht nooit hun biologische moeder geweest kan zijn geweest. Twee van de zussen vinden dat die papieren vast niet kloppen en willen het laten rusten terwijl de derde het gaat uitpluizen. Uiteraard komt er dan veel meer boven tafel...

Het is deel 1 van een trilogie. Rosalinds Leugen heet het en verschijnt dit najaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
En wat leuk van dat boek!

Sterkte iedereen.
Lise, heb je het gevoel dat het weer erger wordt?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
27-07-2019 10:11
Ah dank je
Ik zeg ook altijd hele zinnige dingen natuurlijk. Zo heb ik net op Facebook nog iemand tot orde geroepen, die meldde dat het in het noorden wel mocht gaan regenen 🤔

(Ja mensen, dat zei Suzy :proud: )

Ik geloof trouwens niet dat de betreffende TO nog terug is geweest

Laatste dag vakantie. Man is aan het opruimen, ik lig nog in bed. Waarschijnlijk ruim ik vanmiddag weer andere dingen op, terwijl man in de zon ligt.
Hahaha! Beetje regen voor de plantjes en de boeren :redrose: :daisy:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dreamer schreef:
27-07-2019 10:12

Lise, heb je het gevoel dat het weer erger wordt?
Klinkt als een leuk boek Suzy! Is het meer een roman of gaat het richting spanning/thriller?

@Dreamer, ja, op dit moment wel. Sowieso merkte ik al een tijdje dat ik me minder goed voelde. Ergens zou ik zelfs willen dat er nu een mri gemaakt wordt omdat er voor mijn gevoel nu meer op te zien is. Maar dat gaat niet en ik heb ook geen idee of dat werkelijk zo is.
De pijn is wel weer heel typerend voor de hernia, dus ik heb niet het gevoel dat het nu wat anders is.
Alle reacties Link kopieren
Wie is de schrijver Suzy?
Veel plezier met lezen. Krijg je deel 2 en deel 3 ook te lezen?

Ik hoef niet persé regen. Nou Ja, in de nacht mag wel.
Iets minder warm zou wel fijn zijn.
Wordt nu steeds zo raar in mijn hoofd. Heel irritant.

Ik wil nog een appelcake bakken maar moet nog ff de puf vinden. Hang op de bank met een boek.
Ben al wel om boodschappen geweest. Verder een paar kleine rommelklusjes in huis gedaan maar niet veel nog.
Dochter gaat vanavond met een vriendin met eds naar de bioscoop.
Hun rolstoelbus is stuk maar ze wilde persé dus gaat ze het in een gewone auto proberen.
In de bios hebben ze speciale stoelen.
Hopelijk hebben ze lol. De vriendin zal het daarna wel een paar dagen moeten bezuren vrees ik.
lientje69 wijzigde dit bericht op 27-07-2019 13:37
0.21% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goed bezig Lientje. En zo te horen gaat het met je dochter ook steeds beter?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
27-07-2019 11:10
Goed bezig Lientje. En zo te horen gaat het met je dochter ook steeds beter?
Ja, die verveelt zich. Maar ze mag nog niet veel. Niet paardrijden. Niet zwemmen. Geen uitjes in de avond want dan raakt haar ritme weer verstoord. Dus dat is lastig.
De dagen duren wat lang zo. Ze zou hele dagen netflixen. :proud:
Maar dat verveelt haar nu al.
Als dingen de hele dag kunnen die je normaal niet doet is het niet zo leuk meer hè.
Dus ik neem haar mee naar oma. Boodschappen doen.
We kijken af en toe een serie.
Kletsen wat.
Of ze gaat mee naar haar paard voor een korte knuffelsessie( maar dat mag eigenlijk niet)
Verder leest ze af en toe en komt er zo nu en dan een vriendin aanwaaien.
Haar vriendje heeft ook vrij komende week dus daar kan ze ook nog mee op stap. Ik moet komende week 4 dagen werken ( bijna ons hele personeelsbestand is weg op vakantie) dus zit wat krap in mijn tijd om haar te vermaken
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat leuk Suzy!

Ik ben inmiddels weer lekker thuis. Het is droog nu. Het schijnt vannacht flink geregend te hebben hier.
Alle reacties Link kopieren
Komende nacht waarschijnlijk ook weer kwebbeltje.
Hier is het droog en warm.
Minder heet als gisteren maar toch behoorlijk warm
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
27-07-2019 10:23
Klinkt als een leuk boek Suzy! Is het meer een roman of gaat het richting spanning/thriller?

@Dreamer, ja, op dit moment wel. Sowieso merkte ik al een tijdje dat ik me minder goed voelde. Ergens zou ik zelfs willen dat er nu een mri gemaakt wordt omdat er voor mijn gevoel nu meer op te zien is. Maar dat gaat niet en ik heb ook geen idee of dat werkelijk zo is.
De pijn is wel weer heel typerend voor de hernia, dus ik heb niet het gevoel dat het nu wat anders is.
Roman, beetje zeven zussenachtig geloof ik.

Gaan ze de MRI ook met contrast doen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
27-07-2019 11:06
Wie is de schrijver Suzy?
Veel plezier met lezen. Krijg je deel 2 en deel 3 ook te lezen?

Ik hoef niet persé regen. Nou Ja, in de nacht mag wel.
Iets minder warm zou wel fijn zijn.
Wordt nu steeds zo raar in mijn hoofd. Heel irritant.

Ik wil nog een appelcake bakken maar moet nog ff de puf vinden. Hang op de bank met een boek.
Ben al wel om boodschappen geweest. Verder een paar kleine rommelklusjes in huis gedaan maar niet veel nog.
Dochter gaat vanavond met een vriendin met eds naar de bioscoop.
Hun rolstoelbus is stuk maar ze wilde persé dus gaat ze het in een gewone auto proberen.
In de bios hebben ze speciale stoelen.
Hopelijk hebben ze lol. De vriendin zal het daarna wel een paar dagen moeten bezuren vrees ik.
Muna Shehadi is de schrijfster. Geen idee of deel 2&3 ook komen, vaak niet zo maar wie weet :mrgreen:

Lekker appelcake.

Ik ben in de voortuin gaan zitten. Zit wel een beetje aan de weg, maar met de vakantie erg rustig want er rijden nu geen treinen (er lopen en fietsen hier vooral veel mensen langs die van en naar het station gaan. Qua auto’s alleen bewoners).

Naar welke film gaan ze?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Heb een andere ereader gekregen trouwens. Mijn Icarus was te oud om nog goed Kobo plus te kunnen draaien, kon steeds geen boeken meer downloaden. Heel irritant. Ook de VakantieBieb deed het niet meer. Draait op Android, versie is te oud.
Handige Harry kan er wel een nieuwere versie opzetten maar dat kan ik niet meer. Dan moet je allerlei firmware omzeilen.
Nu een Kobo Clara.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Geef mij maar een fysiek boek.
De meiden zijn naar de Lion King :proud:
lientje69 wijzigde dit bericht op 27-07-2019 18:46
0.71% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Regen, heel veel regen nu. Echt heerlijk, alles snakt naar water.
Ja, hier komt het ook met bakken uit de lucht. Heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven