Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, kan me voorstellen dat je daarvan schrikt.
Goed dat je beneden bent gaan zitten.
Is jouw belager ooit nog gepakt en veroordeeld?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Gatver ik kom net van de fysio vandaan, ze heeft 3 kwartier aan m'n hoofd/nek/kaak staan krakken en draaien en duwen en ik voel me gewoon nog steeds knap beroerd door de pijn.. Meh.. Hopelijk word het snel minder.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Haai

Ik ben weer thuis :hello:

Zoon had het redelijk goed achtergelaten, zelfs man was best tevreden, dus dan is het goed. :)

Wat een schrik, Nartjie. :hug:

Ik kan niet meer typen :O

Vandaag vertelde ik dat ik moe was van de reis. Man gaat vanavond sporten. En dat terwijl hij reed. Ik ben soms wel een beetje jaloers. Aan de andere kant, ben ik nu vanavond alleen thuis, dat is ook wel lekker.
Later is nu
Zo, respect Dreamer! Knap dat je man zoveel energie heeft.
Toen ik zaterdag terugkwam van vakantie, deed ik de rest van de dag niks meer. Eerst nog 2,5 uur rijden vanuit vakantieadres naar huis van familie, en daarna nog 3 kwartier naar mijn eigen huis gereden. Echt vermoeiend.

Ik ben echt doodmoe. Eerste werkdag zit er dus weer op, wel even weer wennen hoor. Daarna gelijk boodschappen gehaald want de koelkast was behoorlijk leeg.
En ik maakte een verkeerde beweging met mijn rug dus die is nu niet zo lief voor me. Dat wordt verplicht bankhangen vanavond. Hopelijk is het morgen over.
Alle reacties Link kopieren
O kohaku, dat vind ik zó eng dat kraken.
Dat mag fysio bij mij absoluut niet doen.
Word al naar bij het idee. Een keer laten doen en nooit meer.

Dreamer, welkom thuis.
Een avondje alleen is toch ook fijn?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
29-07-2019 17:43
Nartjie, kan me voorstellen dat je daarvan schrikt.
Goed dat je beneden bent gaan zitten.
Is jouw belager ooit nog gepakt en veroordeeld?
Nee, helaas niet. Maar dat is een lang verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Severus_Snape schreef:
29-07-2019 16:04
Ik heb nog even niet bijgelezen, doe ik morgen.
Hier een mega druk weekend gehad, over het algemeen wel leuke dingen gelukkig alleen gisteren fysiek een pittige dag. Zometeen nog BBQ en dan gelukkig een paar dagen rustig voor er weer een mega drukke tijd losbarst. Wel veel pijn helaas na gisteren.
Wat ik vooral even wilde zeggen is dat de zorgverzekeraar mijn revalidatie heeft goedgekeurd dus dat is super fijn. Ze vergoeden max 75% dus even kijken of ik de rest nog ergens anders vergoed kan krijgen, maar ik kan in elk geval gaan starten.
Wat goed. De overige kosten kun je sowieso aftrekken bij de belastingdienst. Op je eigenlijk risico deel na. En je boven je drempel uit komt.

Maar wellicht wil de wmo het overige deel ook wel bekostigingen of het uwv. Heb ooit een studie van het UWV gehad, dus soms zijn ze behulp.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem de escitalopram ook 's avonds, ik word er wat duf van. Daarnaast neem ik het tegelijkertijd met een lage dossis quetiapine (anti psychotica) daardoor slaap ik 9 van de 10x goed. Dat heb ik oo nodig want zonder slaap word ik gek in mijn hoofd. :@@: ik wet niet wat er dan gebeurd maar ga zo wat flippen en tegen een psychische aan lijkte wel. Dus slaap erg belangrijk. Nog steeds blij met de inval dokter die dit inzag. Had er zelf nooit aan gedacht.

Wel kilo's erbij. Maar ja, je kan niet alles hebbben.

Volgens mij werkt de combi bij mij erg goed. En word het vaker zo samen gegeven. Wellicht moet je dus eens vragen aan je huisarts of psychiater of je iets naast de citolopram mag.

En volgens mij is de escitalopram de opvolger van citolopram, met. Minder bijwerkingen. Maar wellicht niet handig in combi met je diabetes.
Alle reacties Link kopieren
:bunny: update. Ze is weer thuis. Haar darmen lagen stil. Dit is niet goed bij een konijn. Kan zelfs dodelijk zijn.

Nu dwangvoeren. En medicatie.

De oorzaak weten ze nog niet helemaal zeker. Iets met de baarmoeder konden ze nog niet uitsluiten.

Nu hopen dat medicatie en dwangvoer aanslaat. Het moet woensdagochtend beter gaan, moet ze eigenlijk al zelf weer wat hooi of vast voer eten.

Dat vind ik best snel. Weet niet of dat binnen 1,5 dag kan.

Ik zou dus heel blij zijn als ik poep zie! En als ze weer hooi eet natuurlijk.

Begrijp niet hoe dit ineens zo kan. 't is een levendig en vrolijk beest en dol op hooi en eten. Wellicht dat de warme dagen toch te veel waren en ze te weinig vocht heeft gehad of dat er toch iets met haar baarmoeder is.

Bedankt voor de postive vibes. Ook namens mijn :bunny:
GS, ik heb ook Quetapine en Lorazepam. 100 mg quetapine(4tabletjes van 25mg) en 15 mg lorazepam(6 tabletjes van 2,5 mg)
lientje69 schreef:
29-07-2019 18:48
O kohaku, dat vind ik zó eng dat kraken.
Dat mag fysio bij mij absoluut niet doen.
Word al naar bij het idee. Een keer laten doen en nooit meer.

Dreamer, welkom thuis.
Een avondje alleen is toch ook fijn?
Bij mij hebben ze ook weleens gekraakt. Ik vind en vond dat doodeng, vooral nadat ik een verhaal van iemand had gelezen die daar iets heel naars van heeft overgehouden.
En ik las ook ergens dat kraken niet goed is als je hms hebt. Maar ik heb het gelezen op internet dus wellicht dat fysio's daar anders over denken.
Alle reacties Link kopieren
nartjie schreef:
29-07-2019 19:25
GS, ik heb ook Quetapine en Lorazepam. 100 mg quetapine(4tabletjes van 25mg) en 15 mg lorazepam(6 tabletjes van 2,5 mg)
Aah, ik hoop voor jou dat het aan gaat slaan deze combinatie en de citolopram.
Fijn Severus!

Ik blijf meeduimen voor GS haar :bunny:

Even fijn een avond voor jezelf is ook fijn, Dreamer. Kun je weer een beetje wennen aan thuis.
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 29-07-2019 23:40
48.74% gewijzigd
Kwebbel, zo’n eerste dag werken hakt er altijd in. Vanavond even lekker bijkomen!
Gele_Suikerspin schreef:
29-07-2019 20:05
Aah, ik hoop voor jou dat het aan gaat slaan deze combinatie en de citolopram.
Ik gebruik quetapine en lorazepam al 10 jaar. Dus chronisch.
Ik zag in mijn dossier van instelling dat ik ook Irbertesan heb gehad, maar nu niet meer.

Ik ben een paar jaar geleden gestopt met medicatie, wel in overleg met psychiater. Ik kon niet zonder de pillen, maar met pillen is ook niet goed. Dus ik blijf ze maar gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
29-07-2019 18:48
O kohaku, dat vind ik zó eng dat kraken.
Dat mag fysio bij mij absoluut niet doen.
Word al naar bij het idee. Een keer laten doen en nooit meer.

Vind ik ook wel een beetje hoor, het mag met HMS ook eigenlijk niet maar ze was super voorzichtig.
Heb hem zelf ondertussen al een klein beetje losser gekregen, maar doet nog steeds veel pijn.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Gele_Suikerspin schreef:
29-07-2019 12:14
Welkom nieuw begin!

Konijn is ziek. Is sinds vanmorgen bij de dierenarts opgenomen :cry: hopelijk knapt ze op. Ze heeft dwangvoer gehad en dat ging er in. Verder krijgt ze pijn medicatie en nog iets.

Heb mij gisterenmiddag, avond, vannacht en vandaag veel zorgen gemaakt. Branderige ogen van vermoeidheid en huilen.

Zouden jullie posieve vibes naar mijn konijn willen zenden? Zo, dat klinkt zweverig :facepalm:

Sterkte ook aan jullie. Elk huisje heeft zijn eigen kruisje is mij vandaag weer duidelijk, jammer dat pijn, verdriet, ellende bij het leven horen.
Oh jeefje wat naar van Nijn. Heel veel sterkte. :hug:
Gele_Suikerspin schreef:
29-07-2019 19:05
Ik neem de escitalopram ook 's avonds, ik word er wat duf van. Daarnaast neem ik het tegelijkertijd met een lage dossis quetiapine (anti psychotica) daardoor slaap ik 9 van de 10x goed. Dat heb ik oo nodig want zonder slaap word ik gek in mijn hoofd. :@@: ik wet niet wat er dan gebeurd maar ga zo wat flippen en tegen een psychische aan lijkte wel. Dus slaap erg belangrijk. Nog steeds blij met de inval dokter die dit inzag. Had er zelf nooit aan gedacht.

Wel kilo's erbij. Maar ja, je kan niet alles hebbben.

Volgens mij werkt de combi bij mij erg goed. En word het vaker zo samen gegeven. Wellicht moet je dus eens vragen aan je huisarts of psychiater of je iets naast de citolopram mag.

En volgens mij is de escitalopram de opvolger van citolopram, met. Minder bijwerkingen. Maar wellicht niet handig in combi met je diabetes.
Ik heb het ook allebei. En nog topiramaat tegen nachtmerries. En diazepam en extra quatiapine vrij te nemen overdag als het niet goed.

#druggieoprecept
Alle reacties Link kopieren
Hellooo

Ja, zo'n avondje alleen is lekker. Ik kon niet kiezen wat ik ging doen. Het werd wat lezen en internetten. Ja, wat anders. Morgen de hond weer ophalen.

Fijn bericht van je konijn, GS. We moeten blijven duimen dus.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De dag van de huilende kinderen vandaag. Eerst belde dochter huilend op naar mijn werk. Dat ze zich zo naar en duizelig voelde en dat er een elastiek die haar kaak op zijn plaats hield was gebroken.
En nu net zorgkind, dat zijn steun en toeverlaat, zijn baardagaam overleden is.

Zo zielig. Wat een avond. Ik heb zojuist dus nog een baardagaam staan te begraven en een terrarium staan te soppen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
29-07-2019 22:35
De dag van de huilende kinderen vandaag. Eerst belde dochter huilend op naar mijn werk. Dat ze zich zo naar en duizelig voelde en dat er een elastiek die haar kaak op zijn plaats hield was gebroken.
En nu net zorgkind, dat zijn steun en toeverlaat, zijn baardagaam overleden is.

Zo zielig. Wat een avond. Ik heb zojuist dus nog een baardagaam staan te begraven en een terrarium staan te soppen.
Hè, wat naar :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hier graag meeschrijven als dat mag. Ik zit in een fase dat ik me opeens zo bewust ben van mijn beperkingen en dat ik fucking boos ben op mijn lijf. Misschien helpt het om het van me af te schrijven. Die boosheid kost onnodig veel energie, dat weet ik ook wel, en ik weet ook dat het allemaal veel erger kan enzo (ik heb wat ik heb dus ook altijd zo gebagatelliseerd dat het lijkt alsof nu pas het besef begint te komen dat ik echt een stuk minder kan dan anderen, plus daarnaast dat ik ook meer, andere klachten krijg waardoor ik nog minder kan), maar het helpt nu allemaal even geen flikker. Ik ben 31 en af en toe voel ik me een bejaarde in wat ik kan.

Nou ja, dat dus. Ik schrijf later nog wel wat meer over mezelf. Eerst maar eens naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Lise, was het ook alleen een katheterisatie ter beoordeling en nog geen behandeling? Mijn vader had die een paar weken geleden. Bij hem niets nieuws gevonden behalve dan wat er al zat. Heeft alleen nog een paar weken met een enorm blauwe onderbuik gelopen.

Snape, misschien kan je proberen om de overige 25% via de werkgever te laten vergoeden? Zij hebben er immers ook belang bij. Mijn traject verloopt via de bedrijfsarts. Je zou nu het vakantie is de de arbo-arts even kunnen vragen.

Nartjie, wat een schrik zeg! Ik ben ooit aangerand, hij was wel meer van plan maar daar had ik geen zin in. Heb hem een flinke trap verkocht, hoewel ik helemaal open lag. Ik voelde me de eerste dagen zo stoer. Totdat ik aan het werk was (kassa bij appie) en hij voor het raam stond, of iig, dacht dat je daar stond. Politie was er in no time en is met mij de stad doorgereden maar niet meer gevonden. Hij is later wel opgepakt maar ontkende alle zaken waar hij betrokken was in Groningen, is wel veroordeeld voor Utrecht en zit levenslang vast. Dat is prima. Ik hoop dat jouw verkrachter toekomt wat hij verdient.

Suikerspin (wilde het al afkorten maar ss is dan ook een gekke) Hopelijk is Nijn snel de oude!

Yellow, die Topiramaat tegen nachtmerries moet je even uitleggen want ik ken alleen de werking als middel tegen epilepsie, migraine en tegen teveel hersenvocht. Tegen dat laatste heb ik het.

Lientje, sneu van de bardagaam. Dat is vast een mooi plekje geworden.

Welkom Drackie!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Drackie!

Wat sneu van het huisdier van zorgkind. Sterkte.

Hier wakker, heel klein beetje geslapen. Zucht. Zo sneu mijn Nijn. Misschien is het wel beter als ze overlijd.

Ik kan het moeilijk aanzien, en steeds bang haar dood aan te treffen.

Vannacht ook dwangvoer. Ze moet echt zelf weer gaan eten vandaag en poepen!

Ik vrees het ergste. Ze was altijd zo enthousiast en alert en vrolijk. 't is nu een ziig vogeltje.

Lastig. Gelukkig begrip en steun en hulp van mijn omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Welkom drackie! Acceptatie blijft een lastig iets. Voor ons aĺlen.

Severus, succes met je traject !

Ik voel weer waarom ik hier meeschrinf. Duidelijk ander weer op komst of ff teveel gedaan. Lig de halve nacht al wakker van de pijn. Ga er eens een paar pijnstillers ingooien
Misschien dat ik dan nog ff slaap
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven