Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen met korte nepnagels gezocht.

31-07-2019 11:50 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had mijn collega mooie korte, verzorgde nagels, netjes french manicure gelakt, blijkt dus dat zij click and go nails van de Kruidvat had opgeplakt, die dingen kosten €2,99 en ze blijven iets van 3 dagen zitten, wat mij vooral aansprak was de lengte, heel kort maar het stond niet raar, de reden waarom ik nooit nepnagels heb gehad is omdat ik geen klauwen wil, want nepnagels stond voor mij gelijk aan het verlengen van je nagels, waarom zou je anders nep nagels zetten, maar nu ik zie dat korte nepnagels er best leuk uitzien, wil ik mij wel op het pad der nepnagels begeven.

Ik heb wel een paar tips en handvaten nodig van ervaringsdeskundigen,: Kan ik gel of acrylnagels laten zetten in een (Chinese) salon, en dan vragen ze deze kort willen knippen ? Of is het beter dat ik op Aliexpress een zak korte nageltjes koop, een tube lijm en thuis ga doe-het-zelven? Bij korte nagels kan je immers niet zo heel veel fout doen denk ik.
Wat denken jullie dames ( heren mag ook)

-Kunnen korte nepnagels anno 2019 of is dat not done
-Kan ik voor korte nagels i.c.m nail art naar een salon, of kan ik het thuis zelf doen, en wat is wijsheid acrryl of gel?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Waarom ga je niet gewoon, net als je collega, naar het Kruidvat?
Alle reacties Link kopieren
Waarom?
Je kunt toch eenvoudig je eigen nagels kort knippen?
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik eerder voor gellak gaan, dat kan op je eigen nagel en blijft +- 3 weken goed.
Maar wat is dan het nut van die nepnagels? Je kunt toch ook gewoon je eigen nagels lakken?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook wel eens die van het Kruidvat. Mijn eigen nagels zijn niet zo mooi en ik plak soms van die dingen op en knip ze zelf korter met een nagelknipper (ik hou ook niet van die lange nagels). Beetje bijvijlen en heel lichtroze nagellak erover en ze zien er natuurlijk uit. Ik wil wel een keer nagels laten zetten bij een salon, maar heb geen zin om daar steeds heen te moeten om ze bij te laten vullen en zo, dus dan maar op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
31-07-2019 12:05
Ik gebruik ook wel eens die van het Kruidvat. Mijn eigen nagels zijn niet zo mooi
Wat is er niet mooi aan dan?
Zelf kort knippen en lakken is niet voldoende?
Ik ken wel meer mensen die gel of acrylics kort laten zetten, omdat ze zelf nagels hebben met veel ribbels die voortdurend scheuren. Of omdat hun eigen nagel een afwijkende vorm heeft.

Als je niet de nagels van de Kruidvat wil, kun je gewoon naar een manicuresalon en aangeven wat je precies wil. Sowieso kun je alles naar keuze doen, vierkant, puntig, amandel en dus ook gewoon kort en natuurlijk.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 31-07-2019 12:19
7.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sinsfromthylips schreef:
31-07-2019 11:57
Dan zou ik eerder voor gellak gaan, dat kan op je eigen nagel en blijft +- 3 weken goed.
Dit, ik heb ook niet hele lange nagels maar ik gebruik gellak. Worden ze mooi stevig van ook.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
31-07-2019 12:17
Ik ken wel meer mensen die gel of acrylics kort laten zetten, omdat ze zelf nagels hebben met veel ribbels en die voortdurend scheuren.

Als je niet de nagels van de Kruidvat wil, kun je gewoon naar een manicuresalon en aangeven wat je precies wil. Sowieso kun je alles naar keuze doen, vierkant, puntig, amandel en dus ook gewoon kort en natuurlijk.
Kijk, hier kan ik wat mee, natuurlijk kan ik mijn eigen nagels kort knippen en dan lakken, maar mijn eigen nagels scheuren ook vrij snel, en als ik kijk op de afbeeldingen van korte nepnagels, dan ziet dat er net iets verzorgder uit, dan eigen korte gelakte nagels.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
31-07-2019 12:18
Dit, ik heb ook niet hele lange nagels maar ik gebruik gellak. Worden ze mooi stevig van ook.
Ok jij doet lak op eigen nagels dus, dan moet jij dus om de 3 weken naar de nagelsalon.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
31-07-2019 11:56
Waarom ga je niet gewoon, net als je collega, naar het Kruidvat?
Ik stond vanmorgen om 8.55 voor de Kruidvat, maar ze gaan pas om 9.30 open.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Miskotto schreef:
31-07-2019 12:23
Ik stond vanmorgen om 8.55 voor de Kruidvat, maar ze gaan pas om 9.30 open.
:-D Je was een beetje al te enthousiast.

Komt goed, dan ga je vanmiddag even.

Leuk, een beetje met je nagels vogelen. :)
Miskotto schreef:
31-07-2019 12:21
Kijk, hier kan ik wat mee, natuurlijk kan ik mijn eigen nagels kort knippen en dan lakken, maar mijn eigen nagels scheuren ook vrij snel, en als ik kijk op de afbeeldingen van korte nepnagels, dan ziet dat er net iets verzorgder uit, dan eigen korte gelakte nagels.
Mijn nagels scheuren ook snel en ik kan ze gewoon dubbelvouwen (voel ik overigens niets van). Met nagelverharder zien ze er al een stuk beter uit.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
31-07-2019 12:35
:-D Je was een beetje al te enthousiast.

Komt goed, dan ga je vanmiddag even.

Leuk, een beetje met je nagels vogelen. :)
Ik heb bij mijn werk 2 filialen van de Kruidvat, dus ik ga morgen in de pauze even langs, het is inderdaad leuk om met je nagels te fröbelen.
En dit is nieuw voor mij dus ben benieuwd.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
31-07-2019 12:42
Mijn nagels scheuren ook snel en ik kan ze gewoon dubbelvouwen (voel ik overigens niets van). Met nagelverharder zien ze er al een stuk beter uit.
En doe je dan nagellak over die verharder heen?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Gewoon opzoeken wie er gelnagels zet in de buurt. Afspraak maken en dan allewn voor de gellak kiezen zonder de nep nagels. Doe ik altijd, heb mooie nagels van mezelf ga daar geen neppe overheen zetten! Blijft zeker 5 weken zitten... zou zelf niet voor die Kruidvat troep gaan. Uiteindelijk nog duurder en je blijft weggooien/nieuwe halen!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt gel- of acrylnagels natuurlijk op twee manier zetten. Of met een verlenging eronder (dan zijn ze vaak wel langer) of alleen gel of acryl over je eigen nagels om ze steviger te maken. Ze zien er dan ook voller uit. Blijft wel dat je moet bijvullen elke 2-3 weken (beetje afhankelijk hoe snel je eigen nagels groeien). Mijn eigen nagels werden er uiteindelijk niet blij van. Het heeft lang geduurd voordat ze weer wat sterk waren nadat ik de nagels weg had laten halen. Met een goede verzorging is het uiteindelijk wel goedgekomen.

Die plaknagels heb ik ook wel gehad. Ik vond het niet zo'n succes. Ze laten best wel snel los vond ik. Voor een avondje wel heel makkelijk.
Miskotto schreef:
31-07-2019 13:00
En doe je dan nagellak over die verharder heen?
Nee, bijna nooit. Misschien 2x per jaar ofzo. Ik vind nagellak vaak niet mooi en heb er het geduld niet voor.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook zelf gellak opdoen. Bv met sensationails. Ik doe altijd drie lagen doorzichtige lak. Dan zijn ze stevig, scheuren niet en zien er verzorgd uit. Evt. Kleur doe ik daarbovenop. Kan ik ook nog wisselen.
Het blijft ongeveer een week zitten, dan wint de peuteraar in mij het. Ik krab alles er af voor de tv. 10 minuutjes. Mijn eigen nagels lijken er niet slechter van te worden. Nieuwe lak aanbrengen kost me 15 minuten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met gellak :) ik kan er ook zeker drie weken mee doen en heb een 'goedkoop' adresje waar ze voor 12 euro lakt. Bij de salons in de buurt betaal je al gauw 30 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 3 weken geleden gelnagels laten zetten. Ik heb van mijzelf geen mooie nagels (nagelbijter) en ik werk op een bakkerij waar je überhaupt geen lange nagels mag hebben.

Maar ik vind het wel altijd heel mooi en verzorgd er uit zien, dus had ik bedacht dat ik dus wel gelnagels wilde hebben tijdens mijn vakantie.

Ik heb gewoon in mijn woonplaats gezocht naar een salon die kunstnagels zet en kwam zo terecht bij een dame die dit bij haar thuis doet. Ook niet heel duur en dus het proberen waard.

Ze heeft ze op de kortst mogelijke manier gevijld en hierdoor lijken de nagels heel natuurlijk. Ook een mooi kleurtje erop en klaar!

Dit is nu de 3e week dat ik ze heb en ben er heel tevreden mee. Ga ze deze week wel weer laten verwijderen ivm werk, maar zou het zo weer laten zetten.

Heb ondertussen ook nog een ander kleurtje nagellak er zelf op gedaan. Je hebt nu tegenwoordig ook gellak wat je niet onder een UV lamp hoeft te drogen. Scheelt weer geld ;) Vond het prima werken zo en misschien als je van plan bent om vaker gel nagellak te doen is zo’n UV lamp wel ideaal.

Nagellak blijft goed zitten, bladert niet af.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan voor gellak gaan.

Ik heb acrylnagels maar dan wel lang.

Gellak kan je eventueel zelf doen.
Alle reacties Link kopieren
als je iets goedkoper wil experimenteren met nepnagels kun je kortere ook wel bij de Primark en Action vinden trouwens, ik kan me alleen niet herinneren of ze ook French Manicure hadden
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
31-07-2019 14:34
als je iets goedkoper wil experimenteren met nepnagels kun je kortere ook wel bij de Primark en Action vinden trouwens, ik kan me alleen niet herinneren of ze ook French Manicure hadden
Ja natuurlijk, dat ik daar zelf niet op ben gekomen, morgen ook gelijk even naar de Action, dank voor de tip.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven