Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloemmetje, wat fijn dat jouw gynaecoloog je gerust kon stellen.

Koffie ik moest vanmorgen aan je denken en het bloedverlies. Ik had (tmi!) vanmorgen een klein beetje (1 keer met afvegen) bruinverlies.. maar man en in hadden het gezellig gemaakt in de slaapkamer dus er was een verklaring. Gelukkig verder niks meer.. maar je schrikt toch wel even!

Ik doe mijn best te reageren :hihi: lukt niet altijd. Ik vind het oprecht leuk en merk dat ik minder bezig ben met mijn eigen spanning als ik mee leef met die van jullie :)

Sambabal oh nee :hug: heel veel sterkte! Ik hoop enorm dat je snel opknapt en dit na het eerste trimester afzwakt!

MisseD ik heb ook last van bandenpijn. Althans bij plotse bewegingen voornamelijk.

Miesje wat fijn die goede echo!
Dag allemaal!

Heb alleen aan het begin van het topic een berichtje geplaatst, vond het wel tijd een update :D

Ik lees iedere dag met jullie mee, maar af en toe ook niet omdat het me soms ook wel wat onzeker maakt (bijv als iemand een miskraam heeft gehad of veel kwaaltjes die ik niet heb).
Ik heb maandag 5 aug mijn eerste echo. Ben vanaf vandaag 9 weken (eigen berekening) en voel me eigenlijk prima. Wel vermoeider dan anders, en af en toe wat licht gevoelige borsten, maar verder ben ik gezegend volgens mij!

Sterkte voor alle dames met vervelende kwaaltjes, bloedverlies of onzekere gedachtes!
@missed daar heb ik nog geen last van!

@zonnebloemmetje de verloskundige checkte mijn urine en daar zaten 3+ ketonen in. Toen heeft ze de huisarts gebeld, maar die vond dat ik direct langs de gynaecoloog moest. Daar aangekomen moest ik direct blijven..

Het gaat nog niet beter. Krijg nog altijd dezelfde medicatie en die werkt gewoon niet meer. Wel gelukkig al weer 2 L vocht via het infuus gehad, dus wat minder dizzy.
Janedoe aftellen naar maandag dus! Hoe fijn dat je weinig symptomen hebt, ik snap ook wel dat het je onzeker maakt. Wat dat betreft is het ook nooit goed natuurlijk.

Sambabal wat moet dat schrikken geweest zijn. Fijn dat iedereen dan zo goed doorpakte. Echt verschrikkelijk dat jij je zo voelt :hug:
@ Janedoe fijn bijna echo. Hotel voor jou maandag misschien niet als bijna voelt?Merk dat ik ook wel heel nieuwsgierig begin te worden hoe het zit daarbinnen maar moet nog 1,5 week wachten

@ Sambabal fijn dat je minder duizelig bent! Hopelijk snel naar huis en dan rustig aan en niet te zuinig met je medicatie

@Koffie gelukkig geen bloedverlies meer. Herken het ook wel dat het nooit goed is qua misselijkheid en kwaaltjes. Heb je ze zijn ze irritant en wil je dat het stopt, stopt het maak je je alleen maar zorgen of je geen miskraam gaat krijgen

@ zonnebloemetje fijn dat je gebeld bent en wat beter gevoel hebt

@ koekie vind het ook fijn om verhalen van andere te horen. Helpt toch weer voor perspectief en dat je met of zonder kwaaltjes en zorgen toch normaal bent

@ vertellen. Hier weet alleen collega het nog. Twijfel nu of ik het mijn ouders dit weekend al ga vertellen of na de echo. Onze zoon weet het ook nog niet, denk ook niet dat hij veel meer info kan. Hij gaat waarschijnlijk wel mee naar echo dus misschien dat we het dan gaan vertellen.
Jetski ik heb even gespiekt en jouw zoon is iets jonger dan mijn dochter zo te zien. Mijn dochter is ook mee geweest naar de echo, maar was vooral druk met de speelhoek. Het concept van dat er een baby in de buik van mama zit en na heel lang wachten heb je een broertje of zusje is heel abstract. Je hebt hele leuke gepersonaliseerde boekjes, die ga ik kopen na de termijnecho. Daar zet je bijvoorbeeld ook in dat zoon of dochter dan naar "vul persoon in" gaat als de baby geboren wordt. Je kunt zelfs de tekeningen zo maken qua huidskleur, haarkleur en haar dat het ergens enigszins lijkt. Ik denk dat dit gaat worden hoe mijn dochter uiteindelijk gaat snappen wat er nou eigenlijk allemaal gebeuren gaat.
:-D hier een goede 8 weken echo gehad. Frummel ligt op schema!

Samba wat schrikken! Jeetje infuus met vocht dan ben je ver heen weet ik uit ervaring. Sterkte de komende periode...

Zonnebloem bedankt voor de uitleg.
Jeeeeeeeh Leeuw, wat fijn om van je te horen en ook nog goed nieuws! Super! Wat een bevrijdende opluchting he?!

Samba: wat een toetand voor je. Veel sterkte!

Janedoo spannend zeg! Wij mogen woensdagochtend nog een keer kijken in het ziekenhuis, ben ook al aan het aftellen!

En dan over voeding: weten jullie al of je borstvoeding/fles gaat doen? Ik neig enorm naar flesvoeding maar voel me door wat ik lees overal nu al bijna een ontaarde moeder. Hoe zien jullie dat?
Klopt esprietje!

Ah dat dilemma! Man staat heel erg op borstvoeding, maar ik zie er enorm tegenop. Voornamelijk vanwege mijn migraine (mag zolang ik bv geen medicatie slikken), dus ik heb zoiets van we zien het nog wel. Maar ik wil geen verloskundige die gaat pushen en als ik de laatste weken van zwangerschap migraine heb begin ik er niet eens aan. Vooral doen wat goed voelt! Ik snap het helemaal :) totaal niet onaardt wat mij betreft :) en keuze tussen medicatie en bv zal altijd in het voordeel van medicatie uitvallen...
Leeuw wat fijn! Wanneer is je volgende echo?

Esprietje ik had bij mijn dochter graag bv willen geven, maar dit is niet gelukt (want er was niks). Ik merkte ook veel gedoe van mensen die vonden dat flesvoeding niet goed genoeg was. Het lijkt mij bijzonder om het wel te kunnen, maar wat mij betreft is de voeding waar de moeder het gezondst en het gelukkigst onder is de beste voeding. Dus word je gelukkig van borstvoeding, good for you. Voelt flesvoeding fijner, dan moet je daar vooral voor gaan.
Het grootste voordeel van flesvoeding vond ik; man kon voedingen overnemen en ik kon daardoor sneller herstellen van de bevalling.

Ik ben er dus nog niet over uit wat ik wil, of ik het weer wil proberen. Het hangt voor mij heel erg af van hoe de zwangerschap verloopt. Ik vind je dus zeker niet ontaardt. Wees helder in wat je kiest en geef dit door aan de verloskundige en aan de kraamzorginstelling, mijn ervaring is dat als je dit goed aangeeft je ook niet gepusht zult worden.
@sambal, sterkte! Hoop dat je snel opknapt!

Met betrekking tot borstvoeding of flesvoeding. Hier zeker flesvoeding. Vorige keer ook gedaan, ook ivm astmamedicijnen die je dan beter niet kunt gebruiken, was de keus makkelijk gemaakt. Dit keer dus ook gewoon weer.

Toen wel bij de intake een drammerige vrouw dat ik echt wel andere medicijnen kon gebruiken (alles voor zwangerschap overlegd met longarts maar zij wist het blijkbaar beter), en ze stond er op mij een borstvoedingsboek te geven. Hier ook een klacht over ingediend destijds en daar is ook echt iets mee gedaan gelukkig!
jantientje1 schreef:
01-08-2019 18:25
@sambal, sterkte! Hoop dat je snel opknapt!

Met betrekking tot borstvoeding of flesvoeding. Hier zeker flesvoeding. Vorige keer ook gedaan, ook ivm astmamedicijnen die je dan beter niet kunt gebruiken, was de keus makkelijk gemaakt. Dit keer dus ook gewoon weer.

Toen wel bij de intake een drammerige vrouw dat ik echt wel andere medicijnen kon gebruiken (alles voor zwangerschap overlegd met longarts maar zij wist het blijkbaar beter), en ze stond er op mij een borstvoedingsboek te geven. Hier ook een klacht over ingediend destijds en daar is ook echt iets mee gedaan gelukkig!
Oh ik ben hier ook zo huiverig voor. Maar goed ik ga geen migraine uitzitten om borstvoeding te kunnen geven. Zeker niet die horror-aanvallen van een week (kan ik net als samba naar het ziekenhuis voor een vochtinfuus).
Jeetje sambabal wat vervelend! Kunnen ze nog meer doen nu het hier niet beter mee lijkt te gaan? Geef je nog steeds veel over of is dat zodra je wat eet of drinkt?

Koekie, leuk! Ik vind het ook een heel leuk topic en lees echt paar x per dag bij. Maar dan niet altijd tijd om te reageren en dan is rr al zoveel geschreven dat ik dan echt tijd moet maken haha.
Fijn dat je gelijk wist waar het beetje bloedverlies vandaan kwam! Was ook het eerste waar mijn verloskundige naar vroeg haha.

Jetskii, ah lastige keuze! Zie je je ouders sowieso dit weekend? Dan kun je altijd nog kijken als je ze ziet of je het al wil vertellen.

Leeuw wat fijn van de goede echo!

Borstvoeding/flesvoeding: eigenlijk nog geen keuze gemaakt of echt goed over nagedacht. Qua gevoel denk ik wel proberen maar als het moeilijk gaat of tegen valt dan stap ik over op flesvoeding. Ik zie mezelf trouwens niet op werk kolven, dus als bv lukt/wil dan in verlofperiode.
Vriend vindt het mijn keuze en gaat daarin mee.
koffiewijck wijzigde dit bericht op 01-08-2019 19:22
6.85% gewijzigd
@ Leeuw wat fijn een goede echo

@ voeding. Ben erg fan van idee fed is best ( dus dat je baby voldoende eten krijgt)
Zelf wel borstvoeding gegeven maar omdat mijn zoon teveel afviel eerste dagen bijgevoerd met flesvoeding wat gezorgd heeft dat hij niet opgenomen hoefde te worden. Daarna ging borstvoeding wel lopen. Maar flesje door papa zodat je wat langer kan blijven liggen heeft zeker grote voordelen. (Had in mijn hormonale pas bevallen staat wel veel moeite met kunstvoeding, ook door pro borstvoeding praatje in ziekenhuis)
Leeuw, prachtig bericht!!!

Reageer later even uitgebreider.
Hoi meiden. Gisteren een echo gehad konden niks vinden in mn baarmoeder. Dat betekende of ik was nog niet zo ver als ikzelf dacht (5.4 weken) of weer een bbz.
Met de bbz als voorgeschiedenis gelijk doorgestuurd. En ja helaas zat er iets zichtbaar bij mn rechter eileider.
Gisteren avond ben ik geopereerd en is mn rechter eileider verwijderd.
Pluk de dag...
@ BlueWater81 wat een rot nieuws!!! Heel veel sterkte met je herstel. Dikke virtuele knuffel
Bluewater, wat een verdrietig bericht. Eileider ook helemaal verwijderd meteen. Heel heftig. Ontzettend veel sterkte en een hele dikke knuffel. Vind het oprecht heel verdrietig voor jullie.
@ leeuw, wat fijn zo'n goede echo!

@bluewater wat heftig! Heel veel sterkte!

@voeding ik zou graag willen starten met borstvoeding. Als dit lukt: prachtig. Lukt het niet: wordt het kindje prima groot op kunstvoeding.

@infuus ik heb nu andere medicatie gehad. Dit lijkt goed aan te slaan! Sinds gistermiddag alles binnen gehouden, alleen nog niet zelf kunnen drinken. Hopelijk vandaag afbouwen met infuus.
Bluewater wat heftig en verdrietig! Heel erg veel sterkte :hug:
Sambabal, wat fijn te horen dat je vooruit gaat.

Qua voeding zou ik opnieuw voor borstvoeding gaan. Bij mijn eerste verliep het niet vlekkeloos. Het is altijd te weinig gebleven en daardoor altijd kunstvoeding bijgegeven. Overigens van alles aan gedaan om het te verbeteren maar het gebeurde niet. Een volgende keer heb ik me voorgenomen om van te voren met een lactatiekundige te overleggen. In de hoop in het begin de productie meteen goed op orde te krijgen. Lukt het niet, wil ik eerder over op kv dan de vorige keer.
Overigens vind ik echt dat de keus voor borstvoeding of kunstvoeding bij de moeder ligt. Borstvoeding is prachtig in een heleboel opzichten maar ook keihard werken. Beter een gezonde vrolijke mama hoor denk ik dan. Al die oordelen bah, heb er zo'n hekel aan. Laat je niks aanpraten. Je moet het zelf willen.
@bluewater, wat heftig zeg. Hopelijk nu een goed herstel. Doe rustig aan en geef het de tijd.
@Bluewater, wat heftig! Veel sterkte en pas goed op jezelf.

Wat betreft BV of KV: ik wil wel BV proberen, maar als het niet lukt dan is het zo. Ik weet niet of mensen het afkeuren, maar als het zo is dan is het jammer voor ze. Het gaat ook om het welzijn van de moeder tenslotte, en dat werkt ook weer door op het kind!
Bluewater wat heftig!!! Veel sterkte de komende tijd :) en hopelijk kun je het een plekje geven.

Wat een fijne reacties over de BV/KV discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven