Woedeaanval vriend

02-08-2019 16:19 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend kan soms enorm boos worden en alle controle verliezen, het komt voor mij dan onverwacht.
De laatste keer hadden we een gesprek waar ik niet positief reageerde op zijn idee.
Ik was geïrriteerd omdat we het al eens eerder hadden besproken en ik toen ook al had aangegeven dat ik dat niks vond. Mijn toon was defensief waardoor hij totaal flipte. Schreeuwen, met spullen gooien, woedend de deur uit en met piepende banden weggereden. Ik stond erbij en ik keek ernaar. Vervolgens kwam hij terug en schreeuwde nog wat en ging weer weg.
Ik heb toen gezegd dat als hij zo weggaat en wegblijft de relatie wat mij betreft voorbij is. Ik vind dit echt onvolwassen (tokkie)gedrag.
Uiteindelijk is hij teruggekomen en hebben we beide zeer geëmotioneerd gepraat. De welbekende rode knoppen vanuit de jeugd zijn ingedrukt en dat doet pijn.
Onze relatie is op alle vlakken superfijn, we zijn dolverliefd op elkaar en zien echt een toekomst samen.
Alleen deze uitbarstingen die af en toe voorkomen, trek ik slecht. Hij zegt dan dat hij mijn toon en negatieve houding soms niet trekt. (Dit is overigens maar zelden het geval).
Dat mag natuurlijk en daar ga ik ook zeker op letten, maar dan nog vind ik zijn reactie buiten proportie. Ik weet (en hij ook) dat zijn woedeuitbarsting weinig met mij te maken heeft, maar ik merk dat ik toch een beetje bang word om mezelf te kunnen zijn. Soms kan ik alles stom vinden of ben ik mopperig omdat ik ongesteld moet worden oid, maar het overgrote deel ben ik gewoon opgewekt en vrolijk.
Hoe ga ik hier mee om? Overdrijf ik dat ik het buiten proportie vind?
anoniem_8866 wijzigde dit bericht op 03-08-2019 09:55
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat niet normaal, dat weet hij. Het is al eerder gebeurd en toen heb ik dat ook gezegd.
quattro-stagioni schreef:
02-08-2019 16:38
Ik zie dat je dit erbij hebt geschreven.

Hij wil gewoon kunnen ontploffen en met spullen smijten en met slaande deuren weglopen en de schuld bij jou leggen en vindt dat heel normaal.

Wat is JOUW normaal?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
02-08-2019 16:51
To beschrijft dat als ze ongesteld wordt ze mopperig is en alles stom vindt. Volgens mij zijn hier twee mensen met blonde vlekken voor hun eigen gedrag die elkaar triggeren. Ik denk dat de combi niet goed is.
Nou, mijn man krijgt geen woedeaanvallen als ik mopperig ben of alles stom vind hoor. Dan kwam hij hier niet meer binnen. En andersom trouwens ook niet.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ruby-Ann schreef:
02-08-2019 16:47
Ik begrijp ook niet goed waar de zoon vandaan komt, we hebben geen kinderen
:bonk:
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ruby-Ann schreef:
02-08-2019 16:47
Ik zou natuurlijk juist degene moeten zijn die zegt in zo'n bui dat hij weg kan blijven en pas weer terug hoeft te komen als hij is afgekoeld. Maar ik vind het echt vreselijk om zo in woede uit elkaar te gaan.
Vroeger (lees meer dan 10 jaar geleden) had ik ook last van zulke woedeuitbarstingen. Kon helemaal doordraaien om niets, hier ben ik voor in therapie geweest en sindsdien is dat eigenlijk nooit meer gebeurd.
Als ik hem dan zo tekeer zie gaan, dan weet ik hoe dat voelt, die onmacht.
Ongeacht of het redelijk is, maar ik denk dat ikzelf daarom zo rustig kan blijven.
Jij hebt er tenmiste aan gewerkt. Hij zegt dat het door jou komt, zegt braaf sorry, tot de volgende explosie.

Maar blijkbaar zoek je redenen om dit normaal te vinden of zo?

Sorry, die ga je van mij niet krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ruby-Ann schreef:
02-08-2019 16:51
Ik vind dat niet normaal, dat weet hij. Het is al eerder gebeurd en toen heb ik dat ook gezegd.
hij weet het, maar wat doet hij ermee?

spoiler: niiiiks
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef dat dat wel eens voorkomt, niet dat ik elke maand mopperig ben en alles stom vind.
Het-groepje schreef:
02-08-2019 16:51
To beschrijft dat als ze ongesteld wordt ze mopperig is en alles stom vindt. Volgens mij zijn hier twee mensen met blonde vlekken voor hun eigen gedrag die elkaar triggeren. Ik denk dat de combi niet goed is.
Ruby-Ann schreef:
02-08-2019 16:51
Ik vind dat niet normaal, dat weet hij. Het is al eerder gebeurd en toen heb ik dat ook gezegd.
Oke dan.

En nu?
Alle reacties Link kopieren
Ruby-Ann schreef:
02-08-2019 16:54
Ik schreef dat dat wel eens voorkomt, niet dat ik elke maand mopperig ben en alles stom vind.
Al vind je elke week alles stom. Maakt echt niets uit, woedeaanvallen horen totaal niet thuis in relaties, punt.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
"rode knoppen uit zijn jeugd"…

De laatste keer dat ik een bepaalde ex zag, was toen ik dat bij hem ook weer eens had gedaan. De eerste keren werd hij dan boos op eenzelfde manier als jouw vriend nu doet. Ging hij weg, naar de kroeg, zoop zichzelf helemaal van de wereld en de volgende ochtend kon ik dan zustertje spelen. Maar na een paar van dit soort voorvallen eindigde het dus in dat hij zijn volledige serviesgoed achter me aangooide terwijl ik zijn huis uitvluchtte.

Ja, jij kunt tot op zekere hoogte rekening houden met zijn gevoeligheden, maar het moet niet zo zijn dat jij jezelf niet kunt zijn omdat hij dan zo uit zijn plaat gaat.

Laat je vriend hulp zoeken met het verwerken van die dingen uit zijn verleden, en als hij dat niet doen, dan moet je heel hard zorgen dat je hem zo snel mogelijk achter je laat.
Alle reacties Link kopieren
Ruby-Ann schreef:
02-08-2019 16:54
Ik schreef dat dat wel eens voorkomt, niet dat ik elke maand mopperig ben en alles stom vind.
En als zou je dat wel elke maand zijn, dan nog staat zijn gepleur met spullen en deuren en dat geschreeuw (bij herhaling zelfs, want hij komt er nog even voor terug ook :facepalm: ) op een heel ander level.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Poloppie schreef:
02-08-2019 16:53
hij weet het, maar wat doet hij ermee?

spoiler: niiiiks
Fake excuses aanbieden en er in gedachten op schijten.

En TO wil zo graag een relatie of drama dat ze accepteerd. Prima maar dan heb je ook niets te zeuren.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 02-08-2019 16:57
21.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gekke is dat hij er nadien juist meer last van heeft dan ik.
Hij sluit zich af terwijl ik juist weer nader tot elkaar wil komen en het gebeuren achter ons wil laten.
Dan voelt het voor mij bijna alsof ik het heb gedaan. Ik zeg niet dat hij dat zegt, maar zo voelt het dan.
ywtje schreef:
02-08-2019 16:50
Ik begrijp je en ook jouw begrip voor hem in deze situatie, alleen hij doet er niks aan. Jij bent in therapie gegaan. Hij vind het allemaal wel acceptabel na een excuses. Dit moet je niet willen zo. Hij heeft een wake up call nodig en jij reageert veel te lief en begripvol.
Alle reacties Link kopieren
Nou Ruby-Ann het is denk ik inmiddels wel duidelijk dat jullie hier iets mee moeten. Ga op een rustig tijdstip het gesprek met hem aan. Vertel dat therapie voor de woedeaanvallen jou heel erg heeft geholpen en dat je heel graag wilt dat hij er ook vanaf komt. Dat is beter voor jullie beiden, zeker als er ook ooit nog eens kinderen komen. :-)).
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop niet dat je al samenwoont met die psychopaat.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ruby-Ann schreef:
02-08-2019 16:56
Het gekke is dat hij er nadien juist meer last van heeft dan ik.
Hij sluit zich af terwijl ik juist weer nader tot elkaar wil komen en het gebeuren achter ons wil laten.
Dan voelt het voor mij bijna alsof ik het heb gedaan. Ik zeg niet dat hij dat zegt, maar zo voelt het dan.
Nou, helemaal toppie toch. :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
02-08-2019 16:56
Fake excuses aanbieden en er in gedachten op schijten.

En TO wil zo graag een relatie of drama dat ze accepteerd. Prima maar dan heb je ook niets te zeuren.
Excuses aanbieden en even terloops vermelden dat het niet alleen zijn schuld is...

Wat een klootzak.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik weet het dus even niet hoe ik er verder mee aan moet.
Iedereen hier roept natuurlijk heel gemakkelijk 'dumpen!' maar dat is niet wat ik wil.
Het is niet zo zwart wit.
Ik weet nu in elk geval dat ik niet overdrijf aan de hand van jullie reacties.
quattro-stagioni schreef:
02-08-2019 16:55
Oke dan.

En nu?
Alle reacties Link kopieren
Ruby-Ann schreef:
02-08-2019 16:56
Het gekke is dat hij er nadien juist meer last van heeft dan ik.
Hij sluit zich af terwijl ik juist weer nader tot elkaar wil komen en het gebeuren achter ons wil laten.
Dan voelt het voor mij bijna alsof ik het heb gedaan. Ik zeg niet dat hij dat zegt, maar zo voelt het dan.
Die man heeft een psychiater nodig!
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ruby-Ann schreef:
02-08-2019 16:56
Het gekke is dat hij er nadien juist meer last van heeft dan ik.
Hij sluit zich af terwijl ik juist weer nader tot elkaar wil komen en het gebeuren achter ons wil laten.
Dan voelt het voor mij bijna alsof ik het heb gedaan. Ik zeg niet dat hij dat zegt, maar zo voelt het dan.
Precies, zo werkt het.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Waardeloos zeg. Niemand praat zo tegen mij want dan is de relatie meteen voorbij omdat het vertrouwen weg is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ruby-Ann schreef:
02-08-2019 16:59
Tja, ik weet het dus even niet hoe ik er verder mee aan moet.
Iedereen hier roept natuurlijk heel gemakkelijk 'dumpen!' maar dat is niet wat ik wil.
Het is niet zo zwart wit.
Ik weet nu in elk geval dat ik niet overdrijf aan de hand van jullie reacties.
Zo is het wel, jammer genoeg.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ruby-Ann schreef:
02-08-2019 16:59
Tja, ik weet het dus even niet hoe ik er verder mee aan moet.
Iedereen hier roept natuurlijk heel gemakkelijk 'dumpen!' maar dat is niet wat ik wil.
Het is niet zo zwart wit.
Ik weet nu in elk geval dat ik niet overdrijf aan de hand van jullie reacties.


Er staan ook een boel andere reacties tussen. Jij kiest ervoor om die niet te zien en hem te verdedigen.
Alle reacties Link kopieren
Ruby-Ann schreef:
02-08-2019 16:56
Het gekke is dat hij er nadien juist meer last van heeft dan ik.
Hij sluit zich af terwijl ik juist weer nader tot elkaar wil komen en het gebeuren achter ons wil laten.
Dan voelt het voor mij bijna alsof ik het heb gedaan. Ik zeg niet dat hij dat zegt, maar zo voelt het dan.
Doet ie goed dan.
Hij gaat mokken (zo zie ik dat afsluiten maar even), jij kan daar dan weer niet goed tegen en gaat het dan baggatelliseren (dat doe je door hem te verdedigen want rode knoppen en jeugd dus...) en het goed maken. Zonder dat ie ook maar een poot hoeft uit te steken.
Life is a bitch (and I'm helping her).
doornroosje9 schreef:
02-08-2019 16:52
Nou, mijn man krijgt geen woedeaanvallen als ik mopperig ben of alles stom vind hoor. Dan kwam hij hier niet meer binnen. En andersom trouwens ook niet.
Waarom mag je wel uiten met mopperen en niet met schreeuwen, ik vind beide negatief en niet aardig.
Ik persoonlijk word heel erg nerveus van gemopper en zo'n negatieve sfeer waarop je net zo goed op eieren moet lopen, heb liever wat geschreeuw.
Alle reacties Link kopieren
Hij werkt al jaren aan zichzelf, doet veel aan persoonlijke ontwikkeling.
Het beeld wat hier nu op basis van 1 verhaal geschetst wordt van hem is wel heel negatief.
Ook ik had ooit woedeuitbarstingen, dan ben ik dus ook een psychopaat (geweest)?
Rosabella1 schreef:
02-08-2019 17:00
Die man heeft een psychiater nodig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven