Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw wil geen bouwafval container zien

05-08-2019 14:08 238 berichten
Onlangs hebben wij een huis uit de jaren ‘50 gekocht. De sleuteloverdracht is pas over een paar weken maar de huidige eigenaar heeft alvast een mailtje gestuurd namens de buurvrouw dat zij geen bouwafval container wil zien.

Ja zien. Want die container komt voor onze eigen deur en op de openbare weg. Dit hebben we kortgesloten met de gemeente voor de zekerheid. Op de stoep was niet handig ivm doorgang en werken aan de waterleiding. Op onze oprit is niet handig omdat we dan ons huis niet meer in/uit kunnen.

Tegenover onze huizen zit een bos en verder is het sowieso erg open en rustig. Maar zij wil niet uit haar huiskamerraam een bouwcontainer zíen.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier nou netjes op reageer. We hebben 1x gezwaaid vanaf onze oprit en we wilde ons toen voorstellen maar ze maakte dat ze weg kwam.

En als ze al geen container wil zien, hoe ga ik dan insteken dat we 3 maanden 5 dagen per week gaan verbouwen met 4-5 man? Het is vervelend maar om ons huis in deze eeuw te krijgen qua verwarming, leidingwerk en isolatie gaat er nog al verbouwd worden.

Dus tips, tricks en ervaringen zijn erg welkom.
Oké wel fijn om te lezen dat een container niet heel gek is om neer te zetten. We hebben het plan om hem van 14 augustus tot 14 november neer te zetten. Zijn we eerder klaar dan gaat het eerder weg.

Aanbellen hebben we nu 2x gedaan maar geen reactie. Ik ben erg van het voorstellen en op goede voet samenleven. Ik heb slechte buren gehad en dat vind ik naar wonen.

Ik heb niet op de mail van de huidige eigenaar gereageerd. Die man is boos dat we ‘zijn’ huis gaan verbouwen en dat we minder hebben betaald dan de vraagprijs :-[ Hij vind het niet eerlijk dat we een aankoopmakelaar hadden. Hij had zelf een verkoopmakelaar.

De buren waar onze oprit aan grenst vinden het helemaal leuk dat we er komen wonen. Zij zijn (net als de buurvrouw en de eigenaar) ook op leeftijd maar zien graag verjonging komen.

Onze bouwvakker gaan wel echt lawaai maken ben ik bang. Het zijn bouwvakkers, geen horlogemakers. Ik vrees een beetje voor de komende maanden.
Toch nog maar eens proberen kennis te maken. En vraag haar dan rechtstreeks welke bezwaren ze precies heeft. Je weet nu alleen maar iets uit de tweede hand en misschien gaat het om een heel concreet probleempje dat gewoon op te lossen is.

'Ze kan de rambam krijgen' is een houding die misschien wel heel terecht is, maar dat kan altijd nog hè :)
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 14:28
Oké wel fijn om te lezen dat een container niet heel gek is om neer te zetten. We hebben het plan om hem van 14 augustus tot 14 november neer te zetten. Zijn we eerder klaar dan gaat het eerder weg.

Aanbellen hebben we nu 2x gedaan maar geen reactie. Ik ben erg van het voorstellen en op goede voet samenleven. Ik heb slechte buren gehad en dat vind ik naar wonen.

Ik heb niet op de mail van de huidige eigenaar gereageerd. Die man is boos dat we ‘zijn’ huis gaan verbouwen en dat we minder hebben betaald dan de vraagprijs :-[ Hij vind het niet eerlijk dat we een aankoopmakelaar hadden. Hij had zelf een verkoopmakelaar.

De buren waar onze oprit aan grenst vinden het helemaal leuk dat we er komen wonen. Zij zijn (net als de buurvrouw en de eigenaar) ook op leeftijd maar zien graag verjonging komen.

Onze bouwvakker gaan wel echt lawaai maken ben ik bang. Het zijn bouwvakkers, geen horlogemakers. Ik vrees een beetje voor de komende maanden.

Klinkt ook al zo fijn. Misschien heeft die in het echt helemaal niet echt zo'n groot probleem met die container?

Ik zou gewoon blijven proberen met een plantje ofzo. Niet zelf over de container beginnen maar wel aangeven dat de werklui aankomende tijd herrie gaan maken maar tijdens normale tijden.


Zou ook wel overleggen met aannemer dat je liever niet hebt dat ze om half 8 gaan zagen als er nog wat anders minder herrievols te doen is.
Vond onze aannemer onzin. Maar hij hoefde er niet meer te wonen en toch heeft hij meestal geluisterd. ;-)

Eerst zo veel mogelijk allerlei andere klusjes als het kon en dan pas breken/hakken en zagen .
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 14:34
18.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is het wel zeker dat de buurvrouw het een probleem vindt? Of is het rancune van de huidige bezitter van de woning?
En als ze steeds niet opendoet zou ik een vriendelijk briefje met een flesje wijn aan de deur hangen: "Beste buurvrouw, wij gaan van datum x tot y verbouwen. Bij deze alvast een klein gebaar vanwege de overlast. We hopen binnenkort eens kennis te maken en als u vragen heeft dan horen we het graag".

Misschien heb je helemaal geen zin om te slijmen bij iemand die gelijk al een beetje moeilijk doet, maar het scheelt je misschien een hoop ellende. En wie weet wat zij al voor gedoe heeft gehad met de vorige bewoner.
Alle reacties Link kopieren
Plak haar ramen af met zwart zeil :P

Gefeliciteerd met je huis, wat jammer dat het nu al zoveel gedoe is.
Je mag gewoon verbouwen en daar horen containers nou eenmaal vaak bij, buurvrouw heeft dikke vette pech.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 14:28
Oké wel fijn om te lezen dat een container niet heel gek is om neer te zetten. We hebben het plan om hem van 14 augustus tot 14 november neer te zetten. Zijn we eerder klaar dan gaat het eerder weg.

Aanbellen hebben we nu 2x gedaan maar geen reactie. Ik ben erg van het voorstellen en op goede voet samenleven. Ik heb slechte buren gehad en dat vind ik naar wonen.

Ik heb niet op de mail van de huidige eigenaar gereageerd. Die man is boos dat we ‘zijn’ huis gaan verbouwen en dat we minder hebben betaald dan de vraagprijs :-[ Hij vind het niet eerlijk dat we een aankoopmakelaar hadden. Hij had zelf een verkoopmakelaar.

De buren waar onze oprit aan grenst vinden het helemaal leuk dat we er komen wonen. Zij zijn (net als de buurvrouw en de eigenaar) ook op leeftijd maar zien graag verjonging komen.

Onze bouwvakker gaan wel echt lawaai maken ben ik bang. Het zijn bouwvakkers, geen horlogemakers. Ik vrees een beetje voor de komende maanden.
Good luck! Ik weet nog dat je fel reageerde op mijn verbouwingsplannen en dat was ergens nog terecht want wij zijn aan alle kanten aan het uitbouwen, maar over een bouwcontainer heb ik de buren nog niet horen klagen...

Wat ik wil zeggen: je staat in je recht en nee verbouwen is er verre van leuk maar wat verwachten de buren dan als je een jaren vijftig bouwval koopt? Veel 55+ ers worden met de dag inflexibeler :facepalm:

Good luck!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet teveel nu al gaan stressen en eerst een een keer kennis maken inderdaad. Wat moet gebeuren moet toch gebeuren.

Maar als ik zo hoor dat de oude bewoner ook "boos" is dat jullie zijn huis gaan verbouwen zou ik sowieso nog niet te snel conclusies trekken. Ik heb zelf k langs in precies deze situatie gezeten maar ik was ongewild ineens de draak van een buurvrouw. Onze buurman had zijn huis verkocht en was ook niet blij toen hij hoorde dat de nieuwe bewoners de schuur gingen platgooien (emotionele waarde voor die man). Hij had het hier een keer over en ik zei toen iets van oh jeetje zit ik een maand tegen een lelijke container aan tw kijken nu ik net een periode vrij heb. Nou dat is dus ook doorgebrieft naar de nieuwe buren. En dan ook met een iets andere toon en insteek dat die ik erbij had. ik was heel blij dat de nieuwe buren hierover kwamen praten want natuurlijk moeten die mensen kunnen verbouwen en nu is het uit de lucht en lachen we er nog weleens om. Dus zolang je het alleen van horen zeggen hebt zou ik er niet te snel alles van geloven.
Misschien zit die huidige eigenaar de boel wel een beetje op te ruien?
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 14:28
Oké wel fijn om te lezen dat een container niet heel gek is om neer te zetten. We hebben het plan om hem van 14 augustus tot 14 november neer te zetten. Zijn we eerder klaar dan gaat het eerder weg.

Aanbellen hebben we nu 2x gedaan maar geen reactie. Ik ben erg van het voorstellen en op goede voet samenleven. Ik heb slechte buren gehad en dat vind ik naar wonen.

Ik heb niet op de mail van de huidige eigenaar gereageerd. Die man is boos dat we ‘zijn’ huis gaan verbouwen en dat we minder hebben betaald dan de vraagprijs :-[ Hij vind het niet eerlijk dat we een aankoopmakelaar hadden. Hij had zelf een verkoopmakelaar.

De buren waar onze oprit aan grenst vinden het helemaal leuk dat we er komen wonen. Zij zijn (net als de buurvrouw en de eigenaar) ook op leeftijd maar zien graag verjonging komen.

Onze bouwvakker gaan wel echt lawaai maken ben ik bang. Het zijn bouwvakkers, geen horlogemakers. Ik vrees een beetje voor de komende maanden.
Fijn dat je wel leuke buren krijgt aan de ‘goede’ kant (voordeurkant). Ik zou gezien deze extra info ook twijfelen aan het verhaal over de buurvrouw. En als zij wel een probleem heeft met een container: klinkt meer als iemand met een mensenfobie die toch haar gezicht niet durft te laten zien.

Als het al afgemaakt is met de gemeente: zo laten. Niet terugmailen, geen pakketjes aan de deur van die buurvrouw hangen. In het ergste geval verzamelt ze haar moed en belt de gemeente en krijgt ze alsnog de kous op de kop.

En wat betreft haar aversie: je weet van niets. Goh wat vervelend, hadden we dat geweten...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Zijn dit wat oudere mensen? Bejaarden? Zolang je niets van haar hebt gehoord is er ook niets.

Zij heeft misschien ook wel jaren naast hem gewoond en gaat hij een beetje boos praten en knikt ze ja en amen. Wat hij vervolgens verwerkt in zijn schrijfsel.
Ga voorlopig niet langs pas als je de sleutels hebt en hij uit beeld is.
We hebben alleen gezwaaid vanaf onze oprit staat er in de openingspost.
Dan zet je de container toch op je oprit neer. Maar dat is blijkbaar onhandig zo te lezen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de mail wel - kort- beantwoorden en zeggen dat je niet via hem met de buurvrouw gaat communiceren.
Krijg je geen rechtstreeks contact met je buren na een aantal keren aan de deur te zijn geweest, zou je een briefje in de bus kunnen doen: hallo wij zijn de fam cupcake, zijn een paar keer aan de deur geweest, komen hier wonen, blabla. Vr.gr. Niet te uitgebreid en in detail ingaan op verbouwing en bijbehorende overlast, dat is voor het face tot face kontakt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Maar goed to zou jij het fijn vinden om tegen een bouwcontainer aan te moeten kijken?
Alle reacties Link kopieren
Pas als je de buren gesproken hebt, weet je genoeg om te oordelen.

Misschien heeft ze wel alleen tegen de vorige eigenaar gezegd 'Jammer dat ik nu tegen een bouwcontainer aan moet gaan kijken nu jij gaat verhuizen', maar ze kan hem ook stampvoetend en briezend gedwongen hebben jou te mailen.. je wéét het gewoon niet. Eerst dus kennismaken met alvast een vriendelijk gebaar voor de herrie en andere overlast. (Onze buren gaven ons bij kennismaking een grote doos Merci. Vond ik een vriendelijk gebaar)

Mocht je nog op de mail willen antwoorden, dan zou ik aangeven dat hij jouw mailadres/telefoonnummer aan de buurvrouw door mag geven. Zodat ze het rechtstreeks met je kan bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Als je haar echt niet te pakken krijgt gewoon een vriendelijk briefje in de deur doen, dan weet ze wat ze kan verwachten. Zoals Fluithaas zegt.

Het is niet leuk, maar zou proberen er boven te staan. Van haar probleem niet jouw probleem maken in ieder geval, jij laat je van je beste kant zien !

En de oude bewoner kan in de poep zakken met zijn mailtje, buurvrouw kan best direct naar jullie communiceren i.p.v. via hem.
2019 schreef:
05-08-2019 14:48
Maar goed to zou jij het fijn vinden om tegen een bouwcontainer aan te moeten kijken?

Moet je er uberhaupt iets van vinden? Het is een container.
Als een tijdelijke container voor je deur, echt fijne gevoelens oproept ben je niet helemaal tof.

En als het negatieve gevoelens oproept en er drama over gaat maken... hetzelfde.

Het is een container. Nuttig en meestal zeer tijdelijk voorwerp. Meer niet.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 14:53
42.18% gewijzigd
PotjePindakaas schreef:
05-08-2019 14:15
Wat een rare gang van zaken. Waarom opent ze zelf het gesprek niet met jullie daarover maar vraagt ze het haar oude buren?

Ik zou een mail sturen aan de huidige eigenaars dat als ze ergens problemen mee dreigt te hebben ze of bij jullie langskomt of naar de gemeente met het verhaal gaat.
Ja, zo zou ik het ook doen.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
05-08-2019 14:48
Maar goed to zou jij het fijn vinden om tegen een bouwcontainer aan te moeten kijken?
Waar moet ze het afval dan laten? In losse hoopjes op de oprit?
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft schrik dat die container wortel gaat schieten en blijft staan? Als ze met iets een probleem heeft moet ze jullie aanspreken, niet de verkoper! Dat belooft al voor de toekomst, succes!
Ik zou een briefje in de bus doen met de volgende tekst.

Beste buurvrouw. Wij als aanstaande buren gaan de komende drie maanden flink verbouwen aan onze woning. Wij begrijpen dat dit voor (geluids)overlast kan zorgen. Wij zijn ons ervan bewust dat wij geen overlast mogen veroorzaken tussen 22.00 en 07.00 uur. Hier zullen wij ons zeker aan houden.

Wij hebben in overleg met de gemeente besloten een afvalcontainer te plaatsen. Deze zal er waarschijnlijk drie maanden staan maar mochten we eerder klaar zijn wordt hij uiteraard direct weggehaald.

We begrijpen dat het voor u heel vervelend is en hopen dan ook dat als de verbouwing klaar is u langs komt voor een kop koffie met appeltaart.

Groet, naam buurman en naam buurvrouw.



Zo laat je al duidelijk weten dat het geen zin heeft om om 21.00 uur voor de deur te staan om te klagen en dat de afvalcontainer een gezamenlijke beslissing is tussen jullie en de gemeente.
De uitnodiging voor koffie laat blijken dat je briefje niet onaardig is bedoeld.

(Mocht het een oudere dame zijn kun je evt. nog informeren of ze een middagdutje doet en hoelaat. Kan overdreven gedacht zijn van mij maar je moet er nog jaren naast wonen)
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 15:06
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
05-08-2019 15:00
Ik zou een briefje in de bus doen met de volgende tekst.

Beste buurvrouw. Wij als aanstaande buren gaan de komende drie maanden flink verbouwen aan onze woning. Wij begrijpen dat dit voor (geluids)overlast kan zorgen. Wij zijn ons ervan bewust dat wij geen overlast mogen veroorzaken tussen 7.00 en 22.00 uur. Hier zullen wij ons zeker aan houden.

Wij hebben in overleg met de gemeente besloten een afvalcontainer te plaatsen. Deze zal er waarschijnlijk drie maanden staan maar mochten we eerder klaar zijn wordt hij uiteraard direct weggehaald.

We begrijpen dat het voor u heel vervelend is en hopen dan ook dat als de verbouwing klaar is u langs komt voor een kop koffie met appeltaart.

Groet, naam buurman en naam buurvrouw.



Zo laat je al duidelijk weten dat het geen zin heeft om om 21.00 uur voor de deur te staan om te klagen en dat de afvalcontainer een gezamenlijke beslissing is tussen jullie en de gemeente.
De uitnodiging voor koffie laat blijken dat je briefje niet onaardig is bedoeld.

(Mocht het een oudere dame zijn kun je evt. nog informeren of ze een middagdutje doet en hoelaat. Kan overdreven gedacht zijn van mij maar je moet er nog jaren naast wonen)
:rofl:

Daarom zullen alle werkzaamheden gedurende de nacht plaatsvinden ;-)
Maartje2016 schreef:
05-08-2019 15:02
:rofl:

Daarom zullen alle werkzaamheden gedurende de nacht plaatsvinden ;-)
Ohh wat stom, ik ga het aanpassen :facepalm:
Jemig wat gaan jullie snel o_o Ik ga het bijlezen.
Ik zou het eerst vriendelijk en informatief houden (dat die container er komt en waar het gaat staan voor hoe lang). Mocht dat dan tot een vervelend gevolg leiden, dan zou ik een mooi oogmaskertje voor de buurvrouw kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven