Nauwkeurige / betrouwbare stappenteller activity tracker gez

06-08-2019 12:40 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil graag een activity tracker gaan kopen, maar stuit op het feit dat er best wel heel veel onbetrouwbare metingen zijn qua stappentellen.

Ik wil hem gaan gebruiken voor het tellen van mijn stappen en een hartslagmeter zou ik handig vinden. Eventueel zou ik het leuk vinden als hij mijn fiets en zwemactiviteiten bij kan houden. Voor de rest hoeft hij niet zo veel te kunnen wat mij betreft. Wel wil ik dat hij er een beetje elegant/vrouwelijk/niet te grof is. Ook wil ik er max 50 - 150 aan uitgeven.

Wat voor mij het allerbelangrijkste is, is dat hij de stappen dan wel ECHT nauwkeurig telt en niet dat ik er 15 maal en hij er 20 telt zeg maar....

Ik hoop dat iemand er verstand van heeft en me kan informeren. Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
die bestaat niet, het zijn altijd schattingen. Zeker de hartslagmeter op de pols is niet betrouwbaar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Nu gaan er vast allemaal mensen hun merk noemen, maar wie heeft er wel eens een hele of halve dag zijn stappen nageteld?
En wat maakt het uit? Je weet toch zelf wel of je genoeg beweegt of niet?
Als motivator zou het niet uit moeten maken of zo’n ding 7000 of 9000 roept, zolang het jou aanzet jezelf te verbeteren.
.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
06-08-2019 12:48
die bestaat niet, het zijn altijd schattingen. Zeker de hartslagmeter op de pols is niet betrouwbaar.

Eens, 1 nacht zo’n ding om gehad (geen goedkope, zorgvuldig vergeleken, zeer goede recensies), en mijn hartslag ging midden in de nacht van 36 naar 141. Sure.
Oh en op de bank tv kijken werd geregistreerd als slapen, en in bed liggen als lichte activiteit. Breien telde als stappen.
Je begrijpt dat dat ding de volgende dag weer op de post terug ging.
.
Alle reacties Link kopieren
Er is altijd verschil tussen mijn Fitbit en Samsung (S5/S9), maar ik ben al jaren tevreden over mijn Fitbit, zonder hartslagmeter overigens, maar er is ook een versie mét.
Ik had een oude versie van de Fitbit Charge, waarvan de bandjes na een jaar loslieten. Ik draag de Fitbit ook 's nachts, omdat er een slaap-app op zit.
De versie daarop heeft trouwens andere bandjes gekregen.
Mijn tweede Fitbit is een Fitbit Alta, waarvoor je bij Fitbit of elders op het internet losse bandjes kunt kopen.
Ik ben er tevreden over. Hij meet stappen, traplopen, slaap en een paar andere dingen die ik niet zo vaak gebruik.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-08-2019 12:50
Nu gaan er vast allemaal mensen hun merk noemen, maar wie heeft er wel eens een hele of halve dag zijn stappen nageteld?
En wat maakt het uit? Je weet toch zelf wel of je genoeg beweegt of niet?
Als motivator zou het niet uit moeten maken of zo’n ding 7000 of 9000 roept, zolang het jou aanzet jezelf te verbeteren.
Dat is dus wel eens getest https://www.ad.nl/wonen/zo-precies-is-j ... ~ae8b327c/

Ik heb zelf de Vivo Sport omdat deze een ingebouwde GPS heeft en ik dat fijn vind voor mijn hardlooprondjes
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
06-08-2019 13:06
Dat is dus wel eens getest https://www.ad.nl/wonen/zo-precies-is-j ... ~ae8b327c/

Ik heb zelf de Vivo Sport omdat deze een ingebouwde GPS heeft en ik dat fijn vind voor mijn hardlooprondjes

Ja lekker valide, 200 stappen natellen terwijl je ook bewust aan het lopen bent (en n=4). Het zit ‘m juist in de ruis van andere bezigheden die onterecht meegeteld worden.
.
Alle reacties Link kopieren
MelanieV schreef:
06-08-2019 12:58
Er is altijd verschil tussen mijn Fitbit en Samsung (S5/S9), maar ik ben al jaren tevreden over mijn Fitbit, zonder hartslagmeter overigens, maar er is ook een versie mét.
Ik had een oude versie van de Fitbit Charge, waarvan de bandjes na een jaar loslieten. Ik draag de Fitbit ook 's nachts, omdat er een slaap-app op zit.
De versie daarop heeft trouwens andere bandjes gekregen.
Mijn tweede Fitbit is een Fitbit Alta, waarvoor je bij Fitbit of elders op het internet losse bandjes kunt kopen.
Ik ben er tevreden over. Hij meet stappen, traplopen, slaap en een paar andere dingen die ik niet zo vaak gebruik.
Ik heb 3 fitbits gehad, 2 keer charge en 1 alta. Nu over op Garmin Vivosmart (ben geen GPS nodig) alle 4 de trackers geven bij mij dezelfde hoeveelheid stappen. Heb een vast looprondje en die ook wel eens helemaal zelf geteld.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-08-2019 13:16
Ja lekker valide, 200 stappen natellen terwijl je ook bewust aan het lopen bent (en n=4). Het zit ‘m juist in de ruis van andere bezigheden die onterecht meegeteld worden.
Dit idd. Ik gebruik google fit op mijn telefoon, en die heeft wel eens een fietstocht geteld terwijl ik op de bank zat met de telefoon in mijn zak.
Hartslag kan hij bijhouden, maar dat doe ik niet. Wel kun je achteraf nog activiteiten toevoegen (bijvoorbeeld zwemmen, mijn telefoon is niet waterdicht genoeg om dat te overleven) of een fietstocht die hij niet heeft geteld. De getelde stappen kloppen idd niet altijd. Want als ik vanaf mijn bed naar de badkamer en weer terug loop zijn toch echt een stuk of 10 stappen. Soms staat hij dan nog op 0. Ik heb het idd nooit heel precies bijgehouden, maar toch wel duidelijk dat de app over het algemeen minder stappen telt dan je in werkelijkheid doet.
Alle reacties Link kopieren
Ok bedankt alvast voor alle reacties. Ik heb al die onderzoeken van AD, RTL nieuws, wandel.nl etc allemaal gelezen idd maar ook bij de recenties op bijvoorbeeld Bol lees je wisselende tevredenheid. Misschien heb jij wel gelijk anoniem 26...dat het niet zo nauwkeurig hoeft te zijn, maar dat je vooruitgang kunt zien. Maar toch zou ik een beetje nauwkeurigheid op prijs stellen 🙃
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Fitbit Charge 3. Erg tevreden over, telt vrij nauwkeurig. Houdt ook slaapgegevens bij wanneer je hem ‘s nachts draagt en dat heeft mij veel inzicht gegeven in mijn slaappatroon. Ik ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat ik netto helemaal niet zo veel slaap als dat ik dacht. Daarnaast herkent hij diverse activiteiten automatisch, zoals wandelen, hardlopen en fietsen.
Heb je een iPhone? Dan de iWatch.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-08-2019 12:50
Nu gaan er vast allemaal mensen hun merk noemen, maar wie heeft er wel eens een hele of halve dag zijn stappen nageteld?
En wat maakt het uit? Je weet toch zelf wel of je genoeg beweegt of niet?
Als motivator zou het niet uit moeten maken of zo’n ding 7000 of 9000 roept, zolang het jou aanzet jezelf te verbeteren.

Als TO dit nou graag wil, wat maakt jou dat uit? Soms heb je gewoon een steuntje in de rug nodig ....
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-08-2019 13:39
Heb je een iPhone? Dan de iWatch.
Wel prijzig!
Herfstwind schreef:
06-08-2019 13:41
Wel prijzig!
Maar wel de topper wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik weet dat er al een aantal topics zijn over dit onderwerp. Misschien dat je daar ook nog goede tips kan vinden.
okkervil schreef:
06-08-2019 13:06
Dat is dus wel eens getest https://www.ad.nl/wonen/zo-precies-is-j ... ~ae8b327c/

Ik heb zelf de Vivo Sport omdat deze een ingebouwde GPS heeft en ik dat fijn vind voor mijn hardlooprondjes

Deze heb ik ook. Ik heb veel reviews gelezen, veel 'warenonderzoek' gedaan, en deze kwam er als beste uit. En ik ben er blij mee. Gps inderdaad, ook waterdicht, herkent zelf de sporten die je doet.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
06-08-2019 13:39
Als TO dit nou graag wil, wat maakt jou dat uit? Soms heb je gewoon een steuntje in de rug nodig ....

Dat zeg ik toch? Dat de nauwkeurigheid in feite niet uitmaakt voor het motivatie aspect?
.
Ik heb een Apple Watch en ben er tevreden over.
Ik heb al een paar jaar een garmin vivosmart hr en heb zowel de stappenteller als de hartslagmeter vergeleken/nageteld en vind hem echt nauwkeurig genoeg. Stappen gaat hij tellen na 10 stappen dus dat ondervangt het al als je op de bank zit en met je armen beweegt; hij weet dan dat je niet aan het lopen bent.
Gebruiksvriendelijk, niet te grof en je kan makkelijk zelf het bandje vervangen als je eens een andere kleur wil.
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/531166
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
06-08-2019 12:48
die bestaat niet, het zijn altijd schattingen. Zeker de hartslagmeter op de pols is niet betrouwbaar.
Das niet helemaal waar. Ik heb een tomtom sporthorloge. Meerdere keren een uitgebreide sporttest bij een sportarts in het ziekenhuis gehad en had mijn horloge om. Deze kwam exact overeen met wat de arts had opgemeten.
Alle reacties Link kopieren
itismee schreef:
06-08-2019 18:32
Das niet helemaal waar. Ik heb een tomtom sporthorloge. Meerdere keren een uitgebreide sporttest bij een sportarts in het ziekenhuis gehad en had mijn horloge om. Deze kwam exact overeen met wat de arts had opgemeten.

Het hangt er vanaf wat je wil meten. Pieken, gemiddeldes?
En wat is een uitgebreide sporttest, een (inspannings-)ECG? Telemetrie?

Voor een indicatie kun je het best gebruiken, maar echt accuraat, neuh. Het horloge dat ik had deed elke 15 sec een meting en alleen bij grote verandering een continumeting. En de pieken klopten dus zoals gezegd voor geen meter.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens gehoord in een docu dat het niet zoveel effect heeft; meer effect op je conditie zou het hebben om vijf minuten per dag zo veel en zo snel mogelijk te bewegen, dus stopwatch en dan zonder pauze springen op de plaats, zo snel mogelijk rennen, burpees maken, touwtje springen enz tot je helemaal op bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Die 10.000 stappen maakten vroeger deel uit van een reclame en dat is bij de mensen blijven hangen en later gebruikt om pedometers aan de man te brengen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-08-2019 20:17
Die 10.000 stappen maakten vroeger deel uit van een reclame en dat is bij de mensen blijven hangen en later gebruikt om pedometers aan de man te brengen.
Ja heel vroeger iets van jaren 60. Als je dan even verder leest is 150 minuten matige activiteit het bare minimum. Oh en dat is dus 10 minuten intensiefe activiteit per dag. Kom je net aan niet op de 150 iets met telt 2 keer.

Des al niet te min is er nog steeds niks mis met die 10k stappen. Beweging is beweging.
fietsen varen vrouwelijk doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven