Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen na bevalling in 2018

30-12-2018 20:20 1035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in 2018 bevallen en heeft, net als ik, het goede voornemen om in 2019 de zwangerschapskilo's kwijt te raken? Zin om daarover mee te schrijven in dit topic?

Het lijkt me fijn om bij elkaar herkenning te vinden. Niet alleen in wat werkt aan gezonde voeding en voldoende beweging pakken. Maar ook in de factoren die je er soms van weerhouden, zoals de nachtvoedingen, het clusteren, onrustige baby, ritme vinden, etc.
En naast herkenning vinden hoop ik dat we elkaar kunnen motiveren. Of dat we soms gewoon ongegeneerd naar complimentjes mogen vissen als iets gelukt is :-D


(ps: moeders met kinderen van vóór 2018 zijn ook welkom, maar wees gewaarschuwd voor de baby-verhalen ;-D )

Dus doe je mee? Stel jezelf even voor!

Naam Baby Start Streef Huidig Afgevallen
Nijntje* 10-2018 (3e kindje) 74,8 62 67.4 -7.4kg
Envelop 12-2018 (2e kindje) 78,9 68 70,4 -8,5 kg
Giraffe90 11-2018 (2e kindje) 74 64 69,5 -4,5 kg
menmo 11-2018 (2e kindje) 88,6 70 81.9 -6.7 kg
Malaguena 10-2018 (2e kindje) 77 63-68 74.4 -2.6 kg
gioia82 12-2018 (1e kindje) 71 64 63,7 -7.3kg
Mango12 02-2019 (1e kindje) 80.0 64.0 72.3 -7,7 kg
Baby12345 02-2019 (1e kindje) 78.0 68.0 77.3 -0,7 kg
MrsBananaPancake 02-2019 (2e kindje) 60.5 55.0 58.7 -1,8 kg
kiwimeisje 04-2019 (2e kindje) 89.5 80.0 88.3 -1.2 kg
mootjexx 01-2019 (3e kindje) 81.5 69.0 81.5 0.0 kg
cookieholic 03-2019 (1e kindje) 69.5 64.0 69.5 0.0 kg
83angel 03-2019 (2e kindje) 71.2 62.0 71.2 1.0 kg
Octaviana 05-2019 (2e kindje) 66.5 57.5 66.4 0.1 kg

Na een maand geen gewichtsupdate (zonder bericht) haal ik je uit de tabel, zodat we een actief topic houden.

Later aansluiten mag ook! Wil je in de tabel? Geef dan je gegevens even dikgedrukt door.
Wijzigingen voor in de tabel? Ook dat even dikgedrukt opgeven graag.
nijntje* wijzigde dit bericht op 08-07-2019 16:10
59.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg Goia onder de 70!!!

Ik ben nagenoeg hetzelfde als vorige week, 71,7kg. Heb niet zoveel bewogen, wel ijsjes gegeten, wijntjes gedronken en kaasfondue met vrienden gedaan dus het is dit keer wel verklaarbaar.
Van de 4 voedingen geef ik nu 1x kunst dus ik moet ook iets minder gaan eten....
Alle reacties Link kopieren
Wauw Gioia, onder je streefgewicht!! Knap hoor!

Herkenbaar dat door de warmte bewegen een brug te ver was... hier ook een paar dagen halfdood op de bank gehangen. Moet nu toch echt aan de slag, anders pas ik nog steeds niet in mijn gewone kleren als mijn verlof afgelopen is.
Nieuw gewicht: 64,4
Alle reacties Link kopieren
Haha oh Malaguena voor jou wel een duidelijke oorzaak dus ;) Zolang je er maar van genoten hebt :D

Ik hoop het ook voor je Baby12345!

Wat fijn Kiwimeisje! Goed om je doel bij te stellen naar op gewicht blijven in die omstandigheden. Hoe komen de slechte nachten?

Ah wat goed Gioia! Fijn zeg! Raar hoe dat met je figuur gaat he… Hopelijk word je straks ook weer strakker!

Oh lekker Envelop, kaasfondue en een wijntje! In combinatie met ijsjes en weinig bewegen dus ook wel een goede verklaring. Merk je dat je minder honger hebt met een voeding minder?

Mooi Octaviana, het afvallen gaat goed!

Ik heb vanochtend op de weegschaal gestaan en die geeft toch echt 60,5 aan :cry: Ben dus weer terug op mn startgewicht, ik snap er echt niks van @( Ok, minder bewogen met het warme weer de afgelopen week, maar verder heb ik niet overdreven gegeten ofzo. Moet ik daar dan echt 2 kg van aankomen? Nou ja, ik ben iig weer gemotiveerd om aan de bak te gaan, hoop alleen wel dat het ook gaat lonen! Gisterenavond in ieder geval mn buikspierrondje weer gedaan en gisteren tijdens de lunchpauze in een flink tempo gewandeld. Niet gesnoept en niet te grote portie avondeten op. Hopelijk gaat die combinatie de komende tijd het truukje weer doen :)
Alle reacties Link kopieren
Wat balen dat je terug op je startgewicht bent Mrsbanana! Dat lijkt me super demotiverend, dus echt knap dat je juist weer aan de slag gegaan bent!

Ik ben deze week maar honderd gram afgevallen :( En dat terwijl ik zó mijn best heb gedaan! Grrrr... Op deze manier kan ik dadelijk echt niet in mijn werkkleding als ik weer ga werken, dus er zal toch echt iets moeten gaan gebeuren.

Nieuw gewicht: 64,3
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf een beetje steken de laatste week, terwijl ik het best netjes doe weer. Maar ik ik denk dat ik ongesteld ga worden en hoop dat dat ook de reden is dat de weegschaal niet wil zakken.

Hebben jullie ook zo'n enorme last gehad van die eerste menstruatie?
Dochter is nu 9 maanden en ik ben gestopt met de bv, dus het zal er wel aan komen.
Omdat dit mijn derde is en ik een perstijd van 1 minuut heb gehad, heb ik gigantische naweeën gehad, wel een week lang. En serieus, vandaag waren het gewoon écht naweeën wat ik voelde, precies die pijn en hevigheid.
Ik hoop zo dat dit eenmalig is.. o_o
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook weer boven water na de afgelopen hete weken. Op een gegeven moment 1,5 kilo zwaarder door de ijsjes, drankjes, zoute snacks (want zweten dus zout aanvullen he) en nauwelijks bewegen. Nu weer een beetje terug op waar het was zo'n 2 weken geleden, hopelijk is er morgenochtend weer wat vanaf.

Herkenbaar om al jullie stukjes te lezen, zo te zien liepen we allemaal ongeveer tegen hetzelfde aan! Vond het zo frustrerend om af te moeten vallen wat ik eerder al afgevallen was :(. Maargoed, nieuwe week, nieuwe ronde, ga er weer voor :whip:

(en succes Nijntje, hopelijk valt het mee en voel je dit echt alleen vandaag zo!)
Alle reacties Link kopieren
Nou 69,9 vanochtend! Niet verwacht maar wel een mijlpaal; ik zit in mijn eigen tiental nu :cheer2:

Om het te vieren ben ik met een vriendin een taartje gaan eten dus mogelijk zit ik morgen weer in een ander tiental :nope:
Alle reacties Link kopieren
Haha mango, dat is niet de manier om het te vieren :whip:

Ik ga morgen weer wegen en hoop er iets af te hebben... Afgelopen week wel weer wat meer bewogen en relatief gezond gegeten, vanavond als avondeten flamküchen met gehaktballetjes dus dat was wel een hele slechte :facepalm: Straks wel zwemmen dus dat compenseert het weer een beetje.

Wat naar Nijntje! Ik hoop dat het heel snel weer normaal is, ik was de eerste keer vooral ontzettend labiel en heel heftig ongesteld. Afgelopen vrijdag heb ik weer een mirena spiraal laten zetten dus als het goed is ben ik de komende tijd even van die stomme ongesteldheid af.
Alle reacties Link kopieren
Ojee flammkuchen en gehaktballetjes, taart, jongens jongens!! Niet goed! Haha gefeliciteerd met de mijlpaal Mango en goed van het zwemmen Envelop! Ik eet zo nu en dan (en soms iets vaker...) ook lekker iets slechts.

Nijntje wat heftig dat je menstruatie zo als naweeën voelde. Ik had ook lang naweeën en ik vond dat soms echt een hel. Hoop dat je je snel beter voelt!

Ik ben gelijk gebleven, hebben een nieuwe verdeling qua nachten en ochtenden gemaakt (baby wil om 5u opstaan...) en ga dus deze week weer voor afvallen! Vanavond sporten :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ah balen Octaviana, maar zo weinig afgevallen ondanks zo je best doen!

Voor jou ook balen Nijntje, dat je blijft steken! Menstruatie kan best de oorzaak zijn ja, dan houd je meer vocht vast. Ik ben nu na de 2e nog niet ongesteld geworden, na de 1e was het eigenlijk zoals het voor die tijd ook was, maar volgens mij ben ik daar een uitzondering in ;) Ik hoor van veel vrouwen dat ze erna heftiger ongesteld zijn. Oh naweeën zijn heel naar! En om dat nu met je menstruatie te herbeleven al helemaal :( Hoop ook voor je dat het eenmalig was!

Herkenbaar Mango, frustrerend om dat stukje afvallen dubbel te moeten doen! Gelukkig zit je nu weer op het oude gewicht en kun je door :) Succes weer! Oh ik lees nu dat je onder de 70 zat! Wat goed! Hopelijk heeft het taartje je er niet boven gebracht ;)

En Envelop, wat is de stand geworden? Haha je avondeten klinkt erg lekker, maar niet heel verantwoord nee ;)

Goed zo Kiwimeisje, goede voornemens voor deze week! Fijn dat je een nieuwe verdeling hebt, als je te moe bent of weet dat je om 5u op moet werkt ’s avonds sporten echt niet meer…

Hier is de teller na mijn vorige melding nog verder opgelopen tot 61,2 :cry: Heb het roer toen rigoureus omgegooid, ga niet meer meteen bij het eerste hongersignaal eten (al is dat wel een overtuigend hongersignaal ;)) en neem ’s avonds een kleinere portie. Verder ook weer meer bewegen: zaterdag (therapeutisch, mn blessure werkt nog niet zo mee, dus maar 6x een minuutje in intervaltraining) hardgelopen en zondag 25 km gefietst. Moest gisteren naar de tandarts, die zit nog in mn oude woonplaats 7 km verderop, en ben met de fiets gegaan :) (met dochter achterop, telt dat als training met gewicht? Haha ;)) En met resultaat! Vanochtend 60,2 op de weegschaal :) Nu zo door blijven gaan :whip: :A:
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens Nijntje, een poosje terug opperde je om een nieuw topic te maken zodat iedereen zelf de tabel kan aanpassen, maar is geloof ik een beetje verloren gegaan ;) Lijkt me wel een goed idee! Kun/wil jij die aanmaken? Dan ben je er daarna vanaf :P
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik dit topic vaak niet wil openen, omdat het dramatisch gaat :cry: Wel veel redenen, zoals ernstig slaapgebrek, maar toch zijn het een beetje ‘smoesjes’. Ben erg blij dat het topic nog wel actief is, zodat ik mezelf steeds opnieuw weer een schop onder de kont kan geven :roll:

Dus dank daarvoor allen :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
:whip: meer bewegen en gezonder eten Malaguena! Als je goed voor jezelf zorgt kan je ook beter tegen slaapgebrek!

(Ik zeg dat heel stoer maar val zelf ook regelmatig in die valkuil)

Ik ben me vanmorgen vergeten te wegen, zal morgenochtend kijken wat de stand is...

Mijn borstvoeding loopt enorm terug :cry: en met extra kolven lukt het me ook niet het weer goed te krijgen. Ik geef daardoor nog maar 2 van de 4 voedingen en denk dat dit het begin van het einde is. Heb er gemixte gevoelens bij, het is praktisch met mn werk maar ik ga het ook wel missen.
Hopelijk lukt het nog een tijd die 2 voedingen aan te houden. Merk wel dat ik minder honger heb en eet nu in principe niks meer na het avondeten.

Straks broccoli met hamburger en zoete aardappel uit de oven. Vanmiddag 30min gewandeld en net 30min gefietst dus in elk geval wat beweging gehad. (Maar vanavond wel een biertje in de stad met een vriendin :facepalm: )

Mijn nieuwe doel is iedere dag minimaal 30min bewegen. Door de diastase lukt echt sporten nog niet heel goed en dit is een zeer realistisch doel. Ik mag van mezelf geen uitzonderingen maken :whip:
Alle reacties Link kopieren
Wat een realistisch doel Envelop! Dat is slim van je. You can do it!
En qua borstvoeding. Wat vervelend dat het zo hard terugloopt!
Ik geef nu al een tijdje 2 voedingen per dag borst en sinds 2 weken krijgt hij 's avonds na de borst ook nog een fles. Hij wil dan echt meer dan ik heb om de nacht door te komen. Maar ik durf/wil de borst dan niet helemaal stoppen. Ben bang dat het dan ook helemaal het einde is. En elke milliliter borst die hij nog krijgt vind ik mooi meegenomen. 'S ochtends heeft hij er nog wel echt voldoende aan. Pas tegen half 12 wil hij zijn fles. Tussendoor dan alleen een beetje brood en fruit.
Maar wie weet kun jij het ook zo doen. Dat je toch borst nog blijft aanbieden en daarna aanvult met fles.

Nijntje, ik ben nu al 2x ongesteld geweest. Maar had er eigenlijk weinig last van. Cyclus is wel onregelmatig want ik dacht bijna ik ga even een test doen na de eerste keer. Gelukkig niet nodig geweest.
Wel naar dat het net als naweeën voelde. Die had ik ook de eerste week en dat was echt heel pijnlijk. Vooral tijdens de voedingen.

Vakantie is slecht voor me. Ik wil wel gezond eten. Maar zeker de dagen zonder de kinderen zijn structuurloos. En dan zit ik toch te lunchen bij de mac... zucht.
Wel gesport vandaag! Morgen weer een kans om het beter te doen...
Alle reacties Link kopieren
MrsBananaPancake schreef:
06-08-2019 13:59
Oh trouwens Nijntje, een poosje terug opperde je om een nieuw topic te maken zodat iedereen zelf de tabel kan aanpassen, maar is geloof ik een beetje verloren gegaan ;) Lijkt me wel een goed idee! Kun/wil jij die aanmaken? Dan ben je er daarna vanaf :P
Nou ik heb geen e-mailadres meer over om dat te doen.. moet even kijken of ik binnenkort een Gmail kan aanmaken om dan daarna een Viva account aan te maken. Maar heb ik een laptop voor nodig dus lukt nu niet.
Als iemand het sneller kan, be my guest ;-D
Alle reacties Link kopieren
71,1kg 600 gram er af dus weer op de goede weg
Alle reacties Link kopieren
Sorry, lang niks laten horen. Enorm druk met afbouwen borstvoeding, hapjes, flesjes, nouja, je kent het vast.

@envelop, lekker bezig! Wel balen dat de bv terugloopt. Het is mij helaas ook niet gelukt de avondvoeding te behouden. Geeft nu wel rust, maar ook wel emotioneel, want je sluit toch een periode af.

@ giraffe, snap dat de vakantie niet helpt. En je mag ook best af en toe genieten natuurlijk. Je bent in elk geval lekker aan het sporten!

@malaguena, ohh herkenbaar.. hier gaat t ook niet bijster goed. Maar met slaapgebrek e.d. heb je wel wat anders aan he hoofd dan gezond eten en sporten.. loslaten dan maar en dan komt het straks vanzelf als het beter gaat!

@mrsbanana jeej! Goed van je dat je weer lekker bezig bent geweest. Hopelijk gaat het snel beter met de blessure.

Hier dus even een dip gehad maar sinds begin deze week weer opgepakt. Ik ben gelukkig gelijk gebleven qua gewicht en zit nu op 67 kilo. Gisteren een sportschoolabonnement afgesloten en voor het eerst naar de sportschool geweest. Daar op de weegschaal en schrok toch wel van mijn vetpercentage. Geeft wel motivatie om dat getal naar beneden te krijgen.
Wel lekker bezig geweest en nu spierpijn, dus ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Hier flink last gehad van de buikgriep. Maar niet op de weegschaal gaan staan, want dat is niet eerlijk...en eet het er vast ook weer aan :(

Ik mag in mijn handjes knijpen denk k,dat onze dochter al een tijdje doorslaapt. Maar ik merk dat ik alsnog pas laat ga slapen omdat ik zoveeeel wil doen in de avond. Stommm dat wil ik in iedergeval gaan verbeteren en wil proberen uit te breiden naar 2x sporten per week..

@nijntje balen van opgesteld worden. Hier was de eerste keer ongesteld zijn echt heftig. Haal het kraamverband maar weer te voorschijn :p

@cookieholic wat goed dat je een sportschool Abo hebt afgesloten! Goed bezig
Alle reacties Link kopieren
Ah wat naar een buikgriep baby12345!
Nu wel weer opgeknapt?
Wat heerlijk dat je dochter doorslaapt. Hier toch elke nacht nog 1 of 2x eruit voor een speen en even terugdraaien. Alhoewel hij toch altijd weer naar zijn zij/rug draait.


Ik vind het echt lastig om gezond te blijven eten. Het is zó makkelijk om te zondigen als je een hele dag thuis bent. Gelukkig is dit mijn laatste week vakantie. Volgende week weer starten met klas inrichten. Dus ik gun mezelf deze week nog even. Probeer wel elke dag goed te bewegen en 2x per week te sporten.
De 'schade' is nu 71,3.
Alle reacties Link kopieren
Na mijn euforische onder de 70 kilo moment van vorige week, zit ik er nu weer boven. 70.1. Niet dik gedrukt, want als het in dunne letter is, is het er misschien niet. Baal er wel van. Snap het ook niet, heb juist meer bewogen, maar heb 1x een taartje gegeten en 1x een patatje en toen was het kennelijk gelijk mis. Misschien komt het ook door slechte nachten, baby slaapt wel, maar ik niet. Ik ga lekker slapen tegen de ochtend en dan wil baby natuurlijk eten en is het aankleden naar trein haasten werken enz. Deze week de riemen maar weer strakker. Maar heb nu wel even sterk het 'er is ook geen lol aan zo' gevoel.

Baby12345, hopelijk ben je nu weer helemaal hersteld!

Giraffe, goed dat je elke dag beweegt en 2x pw sport. Is ook lastig om als je thuis bent van het lekkers af te blijven, loop ik in de weekenden ook tegenaan. Zet hem op deze laatste dagen!

Cookieholic, goed dat je het sporten hebt opgepakt! Viel het vetpercentage zo tegen ja? Meer nog als wat je dacht dat je moest afvallen? Ik vraag me ook wel eens af wat mijn huidige vetpercentage is, en dan denk ik weer dat ik niet alles moet willen weten. :$

Envelop, super 600 gram er af, zeker weer op de goede weg!
Alle reacties Link kopieren
Boe, het lukte vanavond voor het eerst niet met de avondvoeding en daar heb ik echt de balen van. Ik was er al bang voor maar dat betekent dat mijn voeding teveel achteruit loopt om de voedingen te behouden. Ik vind mezelf heel zielig en heb nu eigenlijk zin in thee, series op de bank en bonbons (die nog in de kast liggen) maar ik houd me in.

Verder gaat het oké al heb ik vandaag mijn 30min beweging niet gehaald en nu is man niet thuis dus gaat dat ook niet meer lukken. Ter compensatie ga ik zo wat (fysio)oefeningen, een serie squats en wat oefeningen voor mijn armen rug met gewichtjes doen.

Gister zijn we spontaan naar een pretpark geweest waar ik verder niet gezondigd heb op een patat met kroket als avondeten na (gezonde dingen waren echt niet te betalen in verhouding). Doordat we veel later thuis waren heb ik mijn sportavond wel gemist maar dat was het waard, morgen maar even extra mijn best doen met sporten.

@Giraffe ik snap dat het lastig is als je vrij bent, lukt het bewegen wel goed verder?@cookieholic, al vaak naar de sportschool geweest? @Malaguena hoe gaat het nu met jou?
@Baby hoe loopt het met de EMDR?

Ik ben vanmorgen vergeten te wegen, ben wel benieuwd... morgenochtend alsnog op de weegschaal.
Alle reacties Link kopieren
Baby wilde vanmorgen echt niet meer bij mij drinken en het is dan nu ook echt klaar met de borstvoeding. Ik ben er best emotioneel van, ik was er nog niet klaar mee en vond het een dijn moment. Hij is nu 8mnd en ik had graag nog tot 1,5jaar ofzo gevoed in de ochtend en avond.
Extra kolven heb ik een paar dagen geprobeerd zonder succes dus dat ga ik ook niet meer proberen.

Ik woog vanmorgen 70,6 kg,weer 500gram er af dus. Heb ook duidelijk minder trek nu de bv klaar is.
Alle reacties Link kopieren
Oooh wat naar Envelop! Ik krijg bij het lezen ervan al tranen in mijn ogen... ik snap zo je gevoel!
Hier gaat het drinken ook af en toe wat moeizamer. Vooral 's avonds, dan wil hij soms niet (wel zijn fles) en dan wel weer. Ik ben er ook nog niet klaar mee dus ik hoop dat hij nog blijft drinken en ik genoeg maak. Liefst tot minimaal 10 maanden (toen stopte dochter ermee) maar langer mag altijd.
Veel sterkte Envelop! :hug:
Wel fijn dat afvallen wel goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Ach Envelop, dat is even wennen om niet meer die momenten met je hummeltje te hebben! Enige positieve is, vanaf het moment dat hier bv stopte (na 3 maanden al :()ben ik wel echt goed af gaan vallen. Dat dan weer wel. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ah Envelop wat rot voor je! Dat is toch ineens een grote stap, niet raar als je je daar even rot over voelt.

Mango, balen dat er weer iets aan zit, dat is niet heel motiverend natuurlijk. En Giraffe, herkenbaar dat het lastig is om gezond te eten als je thuis bent. Voor mij helpt het om gewoon niks in huis te hebben, anders gaat het toch weer op.

Hier lijk ik een fijne aanpak gevonden te hebben. Mijn fitbit motiveert me om te bewegen en houdt bij hoeveel ik verbrand, en in een andere app houd ik sinds een week bij hoeveel ik binnenkrijg. Nu probeer ik te zorgen dat ik meer verbrand dan binnen krijg, en langzaam gaat er iets van af. Nieuw gewicht: 63.8

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven