Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien? deel 2

31-10-2014 10:31 3161 berichten
Hier het vervolg op welke film heb je voor het laatst gezien.



Het vorige topic is hier terug te vinden: http://forum.viva.nl/foru ... /list_messages/162260/105



Aanvulling moderatorteam:



In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.



Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Alle reacties Link kopieren
Net Maradona gezien.

Ben er stil van....... :|
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
18-07-2019 10:24
The professor and the madman

Geweldig!

Sean Penn echt oscarwaardig :kneel:

Eens, geweldig acteur en geweldige rol.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren The Conjuring op tv gezien. Ik vind geesten- en spookfilms kinderachtig en niet eng, maar van de schrikeffecten in deze film kreeg zelfs ik kippevel.

Gisteravond Jackie Brown wederom gezien. Tarantino films blijven me boeien.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
29-07-2019 09:11
Ik heb gisteren die remake van The Mummy met Tom Cruise (!) gekeken. Wat een baggerfilm is dat zeg. Waarom hij daar zijn handtekening onder heeft gezet is mij echt een raadsel.
Destijds in de bioscoop gezien. Viel inderdaad heel erg tegen!
Papillon op Netflix.
Ik vond hem prachtig. Geweldig acteerwerk van Rami Malek en Charlie Hunman, die hele mooie chemie hadden. Ik kon bijna niet geloven dat het echt een waargebeurd verhaal was en wilde meteen het boek lezen.
Ik heb echt met grote ogen zitten kijken. :popcorn:
De originele film is gemaakt samen met de auteur.
Die is waarschijnlijk gedateerd, maar ik hoef de remake niet meer te zien.
Is uit de jaren 70.
Ik heb net even gekeken op wikipedia. Engelse pagina is heel uitvoerig. Deze is beknopt, maar het detail - waarvoor hij werd veroordeeld - staat er wel in. HIER is de NL pagina: https://nl.wikipedia.org/wiki/Papillon_(1973)
Als je het in de context van heel veel Amerikaanse verfilmingen zet.
Dan was dit geen unicum. Zo een bericht gezien over een koppel met verlopen visum. Dan ben je een illegale vreemdeling. Bezit van drugs en zo.
Als je meer wil lezen.
Je zou er een topic over kunnen openen en vragen om films en boeken.

De truc met de boekenkist van Hugo de Groot. De graaf van Monte Christo kan maar één keer.
The Shawshank Redemption (1994) is een soortgelijk verhaal, maar dan uiteraard toch anders.
Die film vond ik - maar die is zwaar geromantiseerd - ook indrukwekkend. Dat is dus een verhaal van Steven King. Las ik net.
Ja, dat maakt het verschil. Steven King is fictie.
Papillon uit 1973 was vanavond op RTL7.
Madrid87 schreef:
08-08-2019 08:53
Papillon op Netflix.
Ik vond hem prachtig. Geweldig acteerwerk van Rami Malek en Charlie Hunman, die hele mooie chemie hadden. Ik kon bijna niet geloven dat het echt een waargebeurd verhaal was en wilde meteen het boek lezen.
Ik heb echt met grote ogen zitten kijken. :popcorn:
Ik ook. En zojuist de oude versie en die vind ik toch eigenlijk veel mooier.
Maze runner.
Fantastisch mooie film
Alle reacties Link kopieren
Otherhood op Netflix, over 3 vrouwen die hun uitwonende volwassen zonen gaan opzoeken nadat die alledrie moederdag zijn vergeten. Geen wereldfilm, gewoon leuk met herkenbare momenten. Zo staat een van de moeders dus onverwacht voor de deur van haar zoon om een paar dagen te logeren. Zegt zoon dat het niet uitkomt. Moeder: Wat? Jij hebt 20 jaar bij mij gewoond en nu komen een paar daagjes niet uit? Einde is erg voorspelbaar en feelgood maar aangezien het vandaag zo regende kwam deze film mooi uit.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
The lost wife of Robert Durst.

Heftige film.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven