Gezondheid alle pijlers

alvleesklierkanker

07-08-2019 10:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij moeder is gisteren de afschuwelijke diagnose vastgesteld, alvleesklierkanker met uitzaaiing naar de lever.
Een maand terug begon mijn moeder klachten van vermoeidheid en pijn in haar rug te krijgen.
Ook viel zij ineens veel af (6 kilo in 3 weken)
Naar de huisarts, bloedonderzoek waaruit alleen iets gevonden was bij haar galblaas, dus huisarts vermoedde galstenen.
Gisteren met mijn moeder naar het ziekenhuis gegaan voor een echo, en nog geen 2 uur erna belde de huisarts dat hij langs zou komen.
Dit nieuws sloeg in als een bom, en nu nog steeds.
Alles voelt zo onwerkelijk.
Helaas weet ik dat de kans op genezing vrijwel nihil is, maar ik wil zo graag hopen voor mijn ouders.
Zoveel dingen die door mijn hoofd gaan nu.
Naast mijn moeder is mijn vader ook nog eens hulpbehoevend, en mijn moeder zorgt altijd voor hem.
Wetend dat wij waarschijnlijk niet alleen onze moeder gaan verliezen, maar straks ook nog naar een verpleeghuis voor onze vader moeten gaan zoeken.
Ik schrijf hier maar, om zo een beetje mijn ei kwijt te kunnen de komende tijd.
Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk nieuws. Dikke knuffel.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet uit ervaring dat zulk nieuws inderdaad inslaat als een bom. De hele wereld zakt weg onder je voeten.

Heel veel sterkte :hug:
Wat verschrikkelijk verdrietig...je spreekt over " wij" . Zijn broers of zussen? Ik hoop dat jullie elkaar kunnen steunen. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
07-08-2019 11:13
Wat verschrikkelijk verdrietig...je spreekt over " wij" . Zijn broers of zussen? Ik hoop dat jullie elkaar kunnen steunen. Veel sterkte.
Ja ik heb nog een broer.
Gelukkig kunnen wij steun bij elkaar vinden.
Gisteren nog even bij hem langs geweest, veel gepraat en gehuild.
Samen geregeld dat wij met z'n allen zaterdag nog naar een dierentuin gaan, onze ouders mee, mooie herinneringen maken.
Ach, wat afschuwelijk... heel veel sterkte de komende tijd! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een @#(&$ nieuws!
Ik hoop dat jullie nog veel mooie momenten met elkaar mogen beleven.
Alle reacties Link kopieren
Och wat heftig. Ik heb geen positieve verhalen qua genezing.

Ga inderdaad mooie herinneringen maken en genieten van elkaar!
:hug:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
heftig ik stuur je een pb 'tje
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte. :hug:
Het is een rottige kankervorm waarbij alles heel snel kan gaan. Kunnen ze niets voor haar doen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de lieve berichten.

Byrma: je hebt een pb terug
Suzyqfive: ik ben zelf bang van niet.
Van wat ik tot nu toe gelezen heb, kan er bij 10-15% van de mensen eventueel de alvleesklier verwijdert worden.
Maar dan moet je nog in een vroege stadium verkeren.
Aangezien het bij onze moeder al is uitgezaaid naar haar lever, vrees ik dat zij al in een ver gevorderde stadium zit.
Binnenkort krijgt zij een oproep voor een ct scan, en dan zullen wij meer te weten krijgen.
Maar haar huisarts gaf al aan dat wij beter van het ergste uit kunnen gaan.
Lieve TO,
Wat een vreselijk nieuws wat je gekregen hebt.
Ik wens jou en je familie heel erg veel sterkte.
:hug: :rose: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Amai, dat is echt geen fijne diagnose. Heel veel sterkte. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ik wens jou en je moeder heel veel sterkte, wat vreselijk om zulk nieuws te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte gewenst!
Schrijf maar lekker van je af.. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk nieuws.. Heb er helaas persoonlijke ervaring mee.. Heeeeeel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte gewenst. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-08-2019 18:32
Reden: ongepast
57.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk slaat de (tegen)behandeling aan!
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels zijn wij alweer bijna een week verder.
Vrijdag hebben mijn moeder en ik een gesprek met de internist gehad.
De internist heeft ons laten weten dat mijn moeder niet meer genezen kan worden.
Levensduur zal waarschijnlijk nog maar een half jaartje zijn, met een beetje geluk maximaal een jaar.
Vandaag heeft zij nog een scan gehad en nog een keer moeten bloed prikken.
En woensdag wordt er een punctie van haar lever genomen.
Volgende week woensdag krijgen wij hiervan de uitslagen, en weten wij of zij nog eventueel een zware chemo kan ondergaan (hierdoor zou zij dan nog maximaal een jaar te gaan hebben)
Zaterdag zijn wij met zn alleen naar de dierentuin geweest, het was een fijne dag een mooie herinnering.
Helaas zien wij wel dat onze moeder al snel steeds meer achteruit gaan.
Vandaag liep zij (ondanks pijnmedicatie) helemaal gebogen, en zag zij er ook grauw uit.
Morgen neemt mijn broer contact op met de gemeente voor keukentafel gesprek, zodat wij snel hulp aan huis voor onze ouders kunnen gaan regelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotnieuws! :hug:
Och Trikkie wat verdrietig! Heel veel sterkte :redrose:
Wat is het toch ook een rotziekte. Ik hoop dat jullie snel hulp hebben, kan de huisarts nog een rol spelen in het geheel? Sterkte de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk verdrietig.. Heel veel sterkte..Ik ben mijn vader verloren aan deze ziekte.. 5,5 week na diagnose.

Ik gun jullie nog heel veel langer samen.. Ga mooie momenten/herinneringen maken en leef met de dag.. Houdt elkaar goed vast. En ik hoop dat je moeder spoedig adequate pijnstillers krijgt en een behandeling die aan zal slaan.
hoezoos schreef:
09-08-2019 07:23
[...]
Extreem ongepaste reactie.

TO, erg veel sterkte met deze moeilijke diagnose en ook nog de zorgen rond je vader. Ik hoop dat je moeder nog een tijd bij jullie is en dat jullie met z'n allen nog veel mooie herinneringen kunnen maken! :flower:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-08-2019 18:32
Reden: quote verwijderd
13.36% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven