Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2

Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga overigens morgenochtend bloed laten prikken en ik zie er ZO tegenop. Meer mensen die dat hebben? Ik kan heel slecht tegen naalden en bloed, heb hiervoor nog maar 1x moeten bloedprikken en toen viel ik half flauw. En nu moet ik ook nog nuchter bloedprikken (hongerrrrr) dus daar zie ik echt tegenop. Pff ik voel me zo een aansteller, maar ik vind dat dus gewoon ruk.

En ik twijfel of ik ook niet nog naar de dokter moet om te testen op een blaasontsteking. Ik moet sinds 3 dagen veel en vaak plassen. Maar ik weet dus niet of dat komt omdat er een baby in me aan het groeien is, of omdat er dus iets anders aan de hand is. De laatste keer dat ik blaasontsteking had was ik 7 jaar volgens mij dus ik weet ook echt niet meer goed hoe dat voelt.
@ Sambabal fijn dat je vocht binnen houdt! Hopelijk gaat tijd tot volgende echo beetje vlot

@ Esprietje fijn goede echo!

@ vlaflippie succes met bloedprikken. Geef goed aan dat je het spannend vind een zwanger bent. Kunnen ze extra lief voor je zijn.
Vaak en veel plassen past goed bij zwanger
Bij twijfel over blaasontsteking ( bijv bij pijn bij plassen, irritatie, buikpijn of twijfel bij jou) beetje urine opvangen in schoon potje/ iets met deksel en langs (laten) brengen bij huisarts. Kan doktersassistente het nakijken en heb je weer duidelijkheid

@ koekie vorige keer hele zwangerschap geslacht niet geweten. Nu twijfel of ik het bij 20 weken wil weten om het concreter te maken voor zoontje. Succes met aftellen tot termijn echo!
Vlaflippie absoluut!

Geef aan dat je het spannend vindt, je bent echt niet de enige en verloskundigen kunnen je daar echt mee helpen!

Als je twijfelt over een blaasontsteking en je bent zwanger altijd even laten checken! Het is een makkelijk uit te voeren check en ze doen het graag. Oh ik zie dat jetski al heeft geantwoord :D

Jetski oh dat lijkt me zo moeilijk het niet weten!! Ik vond het heel fijn wel te weten, dus nu absoluut weer. Wij gaan een geslachtsbepalingsecho doen met +- 15 weken :flirting: ik heb niet zoveel geduld.
Ik denk inderdaad ook dat het fijn is voor onze dochter te weten of ze een broertje of zusje krijgt.
Vlaflippie, geloof dat de symptomen van blaasontsteking tijdens zwangerschap ook wat anders zijn dan normaal. Gewoon even urine inleveren bij de huisarts.

Met prikken echt een andere kant op kijken en aan iets totaal anders denken. Werkt bij mij altijd.

Koekie, wat knap zoveel afvallen. Hoop dat het je helpt en je minder last gaat krijgen.

Geslacht willen wij wel weten. Vorige keer wisten we het eigenlijk al door een nub rond 13/14 weken. Poeh moest wel even wennen dat ik het al zo vroeg wist. Met 17 weken een bepaling gedaan. Wat hebben we een heerlijk jongetje gekregen. Hij is prachtig.
Esprietje, wat een fijn bericht!

Sambabal, hopelijk wordt de hg snel minder. Shit hoor.

Vlaflippie, echt een wondertje. Sjoh. Snap dat je baalt van hier en daar wat alcohol, maar de kleine zit er gewoon nog. Idd maar loslaten.

Algemene vraag, hebben jullie veel groeikrampjes in de baarmoeder. Alsof je menstruatie er aan zit te komen?
Veyi vandaag mag je weer kijken!!

Komen er nog meer echo's aan bij andere dames?

zonnebloemmetje ik heb niet precies het gevoel zoals bij een menstruatie, maar ik voel wel regelmatig waar mijn baarmoeder zit (steekjes? Ik weet niet of ik het krampjes noem). Ik denk inderdaad dat dit komt door het groeien van de baarmoeder.
Veyi, vandaag echo en ook intake?

Ik vind dat ik zo weinig voel, vandaar mijn vraag over het gevoel in de baarmoeder. Ben vast gewoon wat zorgelijk. Was het maar snel dinsdag.
@zonnebloemetje
Ik voel nu met 10 weken ook niet zoveel hoor! Heel af en toe wat bandenpijn, maar verder niks. Voel soms wel dat het onderin m'n buik wat gespannen en opgezet wordt.
Misselijkheid is ook zo goed als weg... alleen m'n borsten zijn nog gevoelig en beginnen te groeien. Verder nog snel moe.

Ergens fijn, zo weinig klachten. Maar zorgt ook weer voor de bekende onzekerheid hè... Zat er maar een raampje in om steeds ff te kunnen kijken ;-) Gelukkig a.s. dinsdag de termijnecho!
Thanks voor de geruststellende woorden mbt het bloedprikken. Ik heb het overleefd haha. Het was niet fijn, maar ze waren heel lief. Morgenochtend nog een keer voor de NIPT. Gelukkig gaat vriendlief mee want ik moet daarvoor een stukje rijden.

Zonnebloemetje; ik omschrijf het als een soort licht menstruatie gevoel (pijn of kramp kan ik het niet noemen) dat niet echt doorzet. Maar het is niet continu hoor, de ene dag wel en de andere dag niet. Maar he, ik ben nu 12 weken zwanger en weet het zelf nog maar sinds 3/4 weken. Ik heb het nooit heel heftig gevoeld of het is me zelfs helemaal niet opgevallen. Dat je niks voelt hoeft niet te zeggen dat er niks groeit!
@ vlaflippie: Wat een nieuws! Gefeliciteerd dat je het eerste trimester officieel door bent :)

@ zonnebloemetje: ik heb heel af en toe die steken die jij beschrijft. 1x in de week ofzo. Ik heb nog steeds erg weinig last van kwaaltjes, maar volgens mij wordt dit allemaal gecompenseerd in mijn moeheid! Deze komt met vlagen zo hard aan dat ik direct ga liggen en in slaap val.

Vanaf volgende week woensdag 2,5 week vakantie zonder plannen dus dat komt zeer goed uit!
Mijn echo was goed! Ben 2 dagen teruggezet, uitgerekende datum tot nu toe is 7 maart.

Bij mijn verloskundige doen ze (volgens mij) geen echo's meer (alleen hartje luisteren). Ik krijg de 20 weken echo in het ziekenhuis. De rest is volgens mij zelf te plannen (en betalen). Ik twijfel wat prettig is om te boeken; 12 weken? 16 weken? Allebei? Tips?
Vlaflippie, wat fijn dat goed is gegaan! De nipt morgen komt ook helemaal goed.

Het gevoel dat jij omschrijft is wat ik bedoel idd. Andere keren had ik dat veel sterker. Vorige week wel wat gehad, maar nu gedurende een week niet. Wel gisteren flink misselijk. Maar ik denk dan hcg is ook niet zomaar weg. Pfff paniekvogel.

Dat raampje waar Juffertje het over heeft is hier meer dan welkom.

Dinsdag nog niet de termijnecho hoor trouwens. Ik ben vandaag als het goed is 8 weken precies. Dinsdag dus 8+5. Termijnecho zal ca 2 weken later zijn als het goed zit. De eerste echo had ik met 6+5 weken.
Juffertje dat herken ik opzich wel, alleen die vermoeidheid :sleep: ik heb het gevoel de hele dag te kunnen slapen. Alle andere kwaaltjes zijn inderdaad veel minder geworden of weggegaan.

Vlaflippie konden ze de NIPT niet meeprikken, nu ze je toch al hebben geprikt. Oh en voor dames die bang zijn voor prikken of wat lage bloeddruk hebben. Neem even een snoepje,koekje of chocolaatje mee, dat helpt mocht je wat flauw zijn.

Janedoe was dit dan je termijnecho al? Mocht je het geslacht willen weten doen veel echobureaus dit vanaf 15 weken, bij 3D echo's krijgen ze vanaf 22 weken de bolle wangetjes, vanaf 25 weken is er meer mimiek te zien en het mooiste vind ik denk ik tussen de 28-30 weken. :-D

Zonnebloemmetje ik wil ook wel een raampje, maandag mogen we weer kijken :love:
@koekie, neeee helaas dat kon niet samen! De NIPT moet op een specifieke locatie omdat zij de samenwerking hebben met het Erasmus MC in het kader van die studie. Maar die locatie heeft weer niet de systemen die aansluiten op het ziekenhuis, dus het 'gewone' bloedonderzoek kunnen zij niet uitvoeren. Jammer :p ik zit in een vrij landelijk gebied dus de mogelijkheden zijn sowieso wat minder allemaal. Maar ach, het is voor het goede doel :)
Vlaflippie ahh dat is jammer! Ik ging mij eens oriënteren of ik ergens kon zwangerschapszwemmen, dat kon 30 minuten de ene of de andere kant op met de auto... Dus ik herken dat "er zijn minder mogelijkheden" wel :hihi:
vlaflippie schreef:
08-08-2019 13:28
@koekie, neeee helaas dat kon niet samen! De NIPT moet op een specifieke locatie omdat zij de samenwerking hebben met het Erasmus MC in het kader van die studie. Maar die locatie heeft weer niet de systemen die aansluiten op het ziekenhuis, dus het 'gewone' bloedonderzoek kunnen zij niet uitvoeren. Jammer :p ik zit in een vrij landelijk gebied dus de mogelijkheden zijn sowieso wat minder allemaal. Maar ach, het is voor het goede doel :)

Ja klopt, je kan idd niet overal bloed laten prikken voor de nipt. Moest destijds naar een ander ziekenhuis.

Woon zogezegd ook landelijk, maar wel op ongeveer gelijke afstand van beide ziekenhuizen in.
Koekie, is zwangerschapszwemmen met een groep?
Zonnebloemmetje ja! Bewegen in water, schijnt heel fijn te zijn.
Ik woon ook tussen 2 ziekenhuizen in, wij kiezen voor hetzelfde ziekenhuis als waar onze dochter geboren is.
koekie ik heb eigenlijk keus uit 1 ziekenhuis in NL, of anders ziekenhuizen in Belgie. No way dat ik daarheen ga :') Makkelijke keuze dus wel.
Ik ben op vakantie en heb daarom eventjes niet gereageerd! Maar ik heb net alles terug gelezen.
Met de vakantie lijken al mijn ‘klachten’ te zijn verdwenen. Alleen nog gevoelige borsten en af en toe een vlaag misselijkheid. Aan de ene kant fijn om bijna geen klachten te hebben, maar aan de andere kant ook wel weer spannend.

@vlavlippie wat fijn dat je eerste periode al door bent!

Wij willen ook wel graag weten wat het wordt.
Nog 1 weekje dan de intake en termijnecho in 1. Zo benieuwd!
Oh en @Leeuw32 ik herken me helemaal in jouw lijstje. De eerste paar weken zat ik absoluut niet op een roze wolk. Ik ben super blij dat ik zwanger ben, maar ik voelde me zwaar :@@: .
Super kort lontje en van niemand wat kunnen verdragen. Echt niet leuk. Gewoon totaal niet jezelf voelen.
Gelukkig lijkt het nu langzaam weg te ebben.
vlaflippie fijn dat je t bloedprikken overleefd hebt :) Ik herken het niet van bloedprikken, maar moet wel met een infuus bevallen. Infusen vind ik wel altijd eng.

geslacht echt no way dat ik me kan bedwingen! Ik heb een vriendin die verloskundige is, ik ga haar vragen een geslachtsecho te maken zodra het kan!
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Leahv, waarom moet je een infuus?

Hier ook een infuus gehad, oxytocine. Maar als ze tijdens de bevalling zo'n ding plaatsen krijg je het niet mee.

Chloe, fijne vakantie gehad?

Korter lontje herken ik wel. Maar dat komt echt zo overduidelijk door die vreselijk extreme vermoeidheid. Ben ook aan het snoepen geslagen. Op zoek naar energie...
zonnebloem ik moet tijdens de bevalling antibiotica omdat mijn eerste een infectie had met streptokokken. Dus om te voorkomen dat de baby ziek wordt. Dit moet echt zo vroeg mogelijk, dus zodra de bevalling ook maar even begint. Dat krijg ik nog wel mee :) sowieso ben ik benieuwd hoe dat gaat, want je moet 2 giften krijgen. Daar moet weer 4 uur tussen zitten. Dus ik kan niet te snel bevallen...
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Chloé fijne vakantie nog!! Ja bizar hè dat je zo niet jezelf bent. Ik vind het ook bizar dat je dan een sneer geeft en daarna gelijk merkt: wow dat was onredelijk!

Leahv hahaha heerlijk hoe enthousiast je bent! Ik wil het ook heel graag weten, mijn man denkt dat het een jongen is (bij mijn dochter was hij overtuigd van een meisje) dus ik ben benieuwd.

Zonnebloemmetje ik heb ook echt de hele dag honger :@@: Hopelijk gaat dat snel weer voorbij.
Welkom terug Chloé, lekker gehad?

Bijna maandag koekie, spannend!

Wij mogen 20 augustus voor de termijnecho en 29 augustus voor de intake. Ik ben dan al bijna 12 weken onderweg. Beetje laat, maar eerder was er geen tijd....
Ze gaan dan gelijk bloed prikken voor van alles en nog wat en heb telefonisch al aangegeven dat ik ook het NIPT onderzoek wil. Waar ze dat doen weet ik nog niet.

@geslacht: wij willen denk ik niet weten wat het wordt. Dan denk ik nu tenminste. Het lijkt me de grootste verrassing ever..... Bovendien: in dit huis ga ik wel een kinderkamer maken maar basic, in het nieuwe huis kunnen we ons dan uitleven op de kamer en dan weten we ook wat het is, dat is handig :-).

@Honger: dat is echt niet normaal bij mij. Ik word er he-le-maal gek van. De hele dag door moet ik eten. Neem veel havermout, volkorencrackers maar dat helpt ook maar een half uur ofzo. Fruit helpt al helemaal kort. Jullie nog suggesties?

Nu ook maar langzaam op zoek naar kraamzorg. las dat ik dat voor de 16e week geregeld moest hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven