Gezondheid alle pijlers

Menstruatie na bevalling

10-08-2019 09:25 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

17 weken geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon.
Echter ben ik nog niet ongesteld geworden. Ik geef flesvoeding.

Bij 12 weken heb ik overleg met de huisarts gehad en zij gaf aan dat als het met 6 maanden nog niet op gang is, ik op spreekuur mocht komen.
Nu vind ik dit wel erg lang.

Is dit normaal? Hebben meerdere mama's dit gehad?
Ik lees na een snelle zoektocht dat vrouwen na gemiddeld 3 tot 6 maanden weer ongesteld worden. Ik zou het dus nog even de tijd geven.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan echt wel een poosje duren. Ook als je geen borstvoeding (meer) geeft. Geniet ervan zou ik zeggen. Komt echt wel weer op gang. En anders met een maand of zes naar de huisarts zoals besproken. Je lijf heeft heel wat te verduren gehad, geef het tijd.
Heel normaal. Waarom geloof je de huisarts niet?

Wel goed anticonceptie gebruiken. Want anders ben je ineens misschien toch wel al maanden zwanger.
Lucifer2018 schreef:
10-08-2019 10:17
Heel normaal. Waarom geloof je de huisarts niet?

Wel goed anticonceptie gebruiken. Want anders ben je ineens misschien toch wel al maanden zwanger.
Dit. Heb je er al een test tegen aan gegooid?
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat de huisarts een termijn van 6 maanden heeft gegeven?

Je krijgt trouwens eerst een ovulatie en pas daarna een menstruatie. Dit betekent dat je zwanger kunt worden zonder ongesteld geweest te zijn! Zorg dus wel voor anticonceptie indien je niet het risico wilt lopen om direct weer zwanger te worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Lucifer2018 schreef:
10-08-2019 10:17
Heel normaal. Waarom geloof je de huisarts niet?

Wel goed anticonceptie gebruiken. Want anders ben je ineens misschien toch wel al maanden zwanger.
Ik had uit eerdere topics begrepen dat ze dat juist graag wil....
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
10-08-2019 10:23
Dit. Heb je er al een test tegen aan gegooid?
Jep, meerderee maar niet zwanger. We doen het ook veilig maar you never know.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
10-08-2019 10:57
Ik had uit eerdere topics begrepen dat ze dat juist graag wil....
Je kan ook goed dingen verdraaien zeg 👍.
Ook niet echt een zinvol antwoord in dit topic.
anoniem_381405 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 12:11
11.06% gewijzigd
Roosje247 schreef:
10-08-2019 12:07
Je kan ook goed dingen verdraaien zeg 👍.
Je had ook gewoon kunnen zeggen dat ik je heb verward met iemand anders. Wat een rare reactie :@@:
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
10-08-2019 12:10
Je had ook gewoon kunnen zeggen dat ik je heb verward met iemand anders. Wat een rare reactie :@@:
Als ik dat wilde dan had ik dat wel toegevoegd aan mijn topic toch? Dan had ik hier wsl niet eens een topic gestart. Vind het gewoon een vreemde reactie.
Sorry, ik had het er neergezet (dat ik dacht dat je weer zwanger wilde worden) omdat ik dacht dat dat de reden was dat je weer snel ongesteld wilde worden. Het was niet bedoeld om je te kwetsen oid.
Alle reacties Link kopieren
Is toch juist fijn? Menstrueren is nou niet bepaald mijn hobby. Waarom die haast als je nog geen zwangerschapswens hebt? (Ik begrijp daarom de verwarring van marigold ook wel)

Ik gaf borstvoeding, maar na 6 maanden kwam het daar gewoon 'doorheen' en sindsdien direct weer een cyclus van 30-31 dagen gehad (was voor zwangerschap 27-28 dagen).
Alle reacties Link kopieren
Vaucluse schreef:
10-08-2019 13:33
Is toch juist fijn? Menstrueren is nou niet bepaald mijn hobby. Waarom die haast als je nog geen zwangerschapswens hebt? (Ik begrijp daarom de verwarring van marigold ook wel)

Ik gaf borstvoeding, maar na 6 maanden kwam het daar gewoon 'doorheen' en sindsdien direct weer een cyclus van 30-31 dagen gehad (was voor zwangerschap 27-28 dagen).
Het is ook fijn. Maar het hoort natuurlijk niet zo dat het wegblijft dus vandaar dat ik liever heb dat het komt, dan weet ik dat alles goed is.
Alle reacties Link kopieren
Roosje247 schreef:
10-08-2019 16:08
Het is ook fijn. Maar het hoort natuurlijk niet zo dat het wegblijft dus vandaar dat ik liever heb dat het komt, dan weet ik dat alles goed is.
In dat geval: relax, je bent nog maar 'net' bevallen. Komt vanzelf!
Alle reacties Link kopieren
1e bevalling geen menstruatie maar wel terug zwanger na 12 maand. Wat Hamerhaai hierboven zegt, klopt dus ;) Maar ik gaf / geef lang borstvoeding, dat speelt ook een rol. Hormonen en zo.
Ik zou het gewoon even tijd geven. Lekker genieten van je menstruatie-vrije periode (en van je baby natuurlijk :heart: )
Hoe lang geleden ben je gestopt met borstvoeding of heb je het nooit gegeven? Dat lijkt me nogal een verschil wanneer je je menstruatie kan verwachten.
Alle reacties Link kopieren
appeltje78 schreef:
12-08-2019 14:13
Hoe lang geleden ben je gestopt met borstvoeding of heb je het nooit gegeven? Dat lijkt me nogal een verschil wanneer je je menstruatie kan verwachten.
Ik heb nooit borstvoeding gegeven. Altijd fles.
Dan begrijp ik dat je het lang vindt duren.
Alle reacties Link kopieren
appeltje78 schreef:
12-08-2019 19:03
Dan begrijp ik dat je het lang vindt duren.
Ja ik vind het raar...
Wees er blij mee. Ik gaf bv en werd na twee maanden weer ongesteld...
Het lijkt me heerlijk om niet ongesteld te zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven