Zwanger worden vanaf aug/september

11-08-2019 13:28 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger worden vanaf aug/september! Spannend, we gaan het allemaal proberen! :heart:

Voor aanpassingen graag de laatste tabel in het topic aanpassen :cheer2:
NaamleeftijdrondekindjeNODbijzonderheden
PepperyPie293eerste8 septemberendometriose
Lostit294eerste21 september
Uiensoepje321eerste5 oktoberstart in september
Kokoloko281eerste?
Zonnestraal91283eerste13 september
Solane351eerste8 september
Cappuccino_lover281tweede26 september?start in september
MienMandolien261eerste?eind juli gestopt met pil
Maida233eerste?
swimkim322eerste?
Bubbels85341eerste14 september
Es1390281eerste?
Nina_90291tweede29 augustuszwanger :heart:
Sunshine1992264eerste22 september
viva01012019331?derde?
Jinxie282tweede1 septemberzwanger :heart:
vrouw van fietsslot372eerste?ronde 2 in september
veikie?2???
nina_90 wijzigde dit bericht op 29-08-2019 15:05
96.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja leuk! Ik ben sinds een paar dagen gestopt met de pil (na jaren vooral doorslikken), dus nu even afwachten wat er gaat gebeuren. Mijn man en ik hebben nog geen kinderen, dus ik vind het wel een beetje spannend! Heb jij al een kindje, Nina?
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend! Wij hebben al een zoontje van 17 maanden. Dus gaan nu voor ons tweede kindje!
Alle reacties Link kopieren
Wij willen het gaan proberen. Ben in mei met de pil gestopt en al 2 menstruaties achter de rug. En ook na jaren gebruik en de laatste jaren daarvan vooral doorslikken.
Alle reacties Link kopieren
Spannend swimkim! Misschien leuk als we een groepje bij elkaar hebben om een tabel te maken?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij gaan eind september starten om te proberen om zwanger te worden. Begin september gaan we nog met vakantie en daarna willen we dus starten. Het lijkt me leuk om er hier samen over te schrijven aangezien ik er verder met niemand over spreek (op man na).
Het zal voor ons, hopelijk, het eerste kindje worden :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil graag meeschrijven! Ik ben 34 en ben 5 jaar met mijn vriend samen. Ik heb deze week een afspraak bij de huisarts om mijn koperspiraal eruit te halen. Ik zou daarna direct zwanger moeten kunnen worden.. ik vind het zo ontzettend spannend allemaal. Ik heb het onderwerp kinderen heel lang uitgesteld, omdat ik heel bang ben voor de bevalling. De wens om een kindje te krijgen is nu echter groter dan de angst om te bevallen. Als ik ook daadwerkelijk zwanger ben zal ik me zeker gaan verdiepen in hypnobirthing en dat soort dingen.

Niemand in onze omgeving weet van onze plannen af. Ik wil het pas delen als ik echt zwanger ben, zodat ik niet iedere maand teleurgestelde familieleden hoef te zien. Mijn ouders en zusje hopen al jarenlang dat ik zwanger word.

Lijkt me heel leuk dus om hier mee te schrijven. Gaan jullie gelijk ovulatie testen gebruiken of niet?
Alle reacties Link kopieren
Hier na 12 jaar pilgebruik, eind Juli gestopt. Totaal geen verwachtingen natuurlijk maar wel heel benieuwd hoe het zal gaan. Hoe lang zou het lichaam nodig hebben om zich weer aan te passen...Dat is natuurlijk voor iedereen weer verschillend. ;)

Ik wil dit topic ook wel volgen. Ik lees al een tijd mee op het forum maar heb nu maar eens een account aangemaakt.
Alle reacties Link kopieren
@uiensoepje, leuk! Eerst lekker op vakantie, groot gelijk!

@bubbels85, super spannend allemaal! Maak je nog niet druk om een bevalling, dat is nog ver weg en er zijn veel cursussen om je daar op voor te bereiden 🙂! Ovulatie testen geven natuurlijk een goed beeld wanneer je het meest vruchtbaar bent, dat is natuurlijk persoonlijk of je het eerst zonder wil proberen! Ik heb sinds de geboorte van mijn zoon en na stoppen met borstvoeding een hele regelmatige cyclus dus weet wel ongeveer wat de beste dagen zijn 😉

@mienmandolien, ik had hetzelfde las veel maar wilde ook gaan mee schrijven!

Weet een van jullie al zijn NOD ongeveer? Bij mij zal dat 1 september zijn, eind volgende week verwacht ik mijn eisprong.
Alle reacties Link kopieren
Hee! Wat spannend allemaal!
Ik heb 2 augustus mijn Mirena laten verwijderen die er 4,5 jaar heeft gezeten. Ik heb ruim 2 jaar geen menstruatie gehad dus ben benieuwd!
We gaan lekker aan de slag 😍
Ik klets graag mee 😀
Alle reacties Link kopieren
Nina_90, nee dat weet ik niet aangezien bij mij alles nog in de war zal zijn. Ik ben er nu wel achter wat NOD betekent. :idee: :lol:
Alles is nieuw voor mij en voor mijn vriend ook. Het lijkt me leuk om mee te kletsen in het topic, als er een tabel komt wil ik er wel in. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Het meeschrijf groepje groeit lekker.

Ik ben nog niet bezig met NOD's. Wel ben ik onlangs begonnen met foliumzuur en vitamine D.

@nina_90 Was je snel zwanger van je eerste kindje?

@bubbels logisch dat je het spannend vindt. De bevalling lijkt mij ook het minst fijne aan het zwanger en ouder worden. Wat is hypnobirthing eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een gezellige drukte!

@Nina, wat leuk dat je al een kleine man hebt :flirting:
Een tabel lijkt me een leuk idee. Ik heb alleen nog geen idee wanneer mijn NOD is. Lang geleden, voordat ik aan de pil ging, hield ik mijn cyclus bij in een app. Misschien moet ik daar maar weer eens aan beginnen :biggrin:

@Swimkim en @MienMandolien, merken jullie verschil tussen hoe je je voelt met de pil en zonder de pil? Ik ben zo lang aan de pil geweest dat ik benieuwd ben naar of het anders voelt zonder. @Es1390, ik heb geen ervaring met Mirena, maar aangezien dat ook om hormonen gaat is er misschien ook een verschil te merken?

@Uiensoepje, heerlijk op vakantie zonder ongesteld te worden is toch altijd fijn :sun:

@Bubbels, mijn man en ik hebben momenteel geen haast, dus we gaan eerst op basis van goed geluk proberen. Testen is misschien wel iets voor als er na een tijdje nog niks is gebeurd.

Bij mij weet niemand van onze plannen om een kindje proberen te maken. Het zal niet geheel onverwacht komen, aangezien we dit jaar getrouwd zijn, maar veel mensen die dichtbij staan denken vast dat we eerst nog willen verhuizen. We willen namelijk naar een ander deel van het land verhuizen en dan moeten we dus ook ander werk zoeken. Wegens gebeurtenissen in de afgelopen jaren hebben man en ik besloten dat het leven te kort is om altijd maar te wachten en dus zien we nu wel gewoon wat er gebeurt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk dat het groepje groeit!!

@uiensoepje ja ik was heel snel zwanger van ons eerste kindje, ik was toen wel al 2 jaar gestopt met de pil. Maar na onze bruiloft was het de eerste ronde raak.. heel bizar vond ik dat, daar gaan we nu zeker niet vanuit. Ik slik ook foliumzuur, gebruik de Davitamon mama tabletten.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me graag aan!

Ik heb in januari mijn mirena laten verwijderen en zijn in mei begonnen met onbeschermd seks. Nu net de vruchtbare periode gehad, dus duimen... mijn NOD zou 26 augustus zijn.

Wij vinden het ook heel spannend, het is voor ons ons eerste kindje. Ik ben 29 en mijn vriend 28. Hoewel ik er probeer zo nuchter mogelijk in te staan en relaxed te blijven, houdt het me heel erg bezig, veel meer dan ik zou willen. Dus de komende twee weken zijn erg spannend weer haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me wel anders dan met de pil. Niet meer zo vlak qua emoties. En veel meer zin in seks (haha), dat is wel handig.
Mijn nod zal 28 augustus zijn.
Alle reacties Link kopieren
@Kokoloko

Momenteel merk ik weinig verschil. Hij is er nu een week uit en had alleen de dag dat hij eruit ging savonds een momentje dat alle spanning eruit kwam (had mezelf lekker zenuwachtig gemaakt omdat de draadjes kwijt waren.... was nergens voor nodig haha!)
Dus nu kijken of ik ongesteld wordt komende week. Heb het afgelopen half jaar wel iedere maand een eisprong gemerkt maar niet ongesteld geweest.

Het is ons eerste kindje dus best spannend allemaal :)

Wat een mooie insteek van jullie! En voor alles is een oplossing. Zou leuk als jullie over een tijdje een mini mogen verwelkomen! :flirting:
es1390 wijzigde dit bericht op 11-08-2019 22:44
Reden: Aanvulling
13.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Krijgen jullie wel eens vragen van familie of bekenden? Of "hints" (die je dan eigenlijk al geen hints meer kan noemen omdat het zo overduidelijk is wat ze bedoelen haha)?

Ik was laatst op de verjaardag van een nichtje van mijn vriend. Daar was dan weer een vriendin van een tante (snap je het nog?), die vroeg gewoon recht voor zijn raap of wij al bezig waren. Ik vind dat echt absurd en kan dan heel boos worden, want ik kan een vraag van directe familie of vrienden nog wel begrijpen, maar iemand die zo ver van ons weg staat... alsof ik dat met haar zou willen delen!
Ik heb uiteindelijk maar rustig gereageerd dat we dat niet zijn (ook al was ik toen net tegen mijn zin in ongesteld geworden) en dat je nooit weet of het ook lukt. Toen ik dat later aan mijn vriend vertelde was hij helemaal niet geïrriteerd erover, terwijl het mij echt dwars zat.
Alle reacties Link kopieren
@lostit ja heel regelmatig! Heel vervelend vind ik dat omdat je nooit weet hoe snel en of het lukt om zwanger te worden. Ik reageer ook maar altijd dat we nog niet bezig zijn voor een tweede maar volop genieten van ons eerste kindje!

Voor de tabel, wat willen we erin hebben staan?
Alle reacties Link kopieren
@Nina_90
Voor in de tabel misschien leuk:
Naam, gestart met proberen, NOD, uitgerekende datum, bijzonderheden, hoeveelste kindje?
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic, Ik sluit mij graag bij jullie aan als dit mag

Zelf heb ik vorig jaar november mijn mirena spiraal verwijderd maar hebben wij nog een lange tijd beschermde sex gehad. Wij willen er vanaf deze maand ervoor gaan.
Wij hebben nog geen kinderen. Ik ben 35 en mijn vriend is 37

Misschien een rare vraag :-$ waar staat NOD voor?
anoniem_387744 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 12:51
Reden: Informatie toegevoegd
4.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ lostit dat is wel heel erg brutaal. Dat zou ik persoonlijk ook echt niet fijn vinden. En wat het nog erger maakt is dat het op een verjaardag gevraagd word.

Zelf krijg ik door mijn familie (moeder en 2 zussen) wel vragen erover, maar dit vind ik niet erg.

Op het werk is het voor mij moeilijk verhullen dat wij ermee bezig zijn/ gaan. Ik werk in de zorg en heb veel pijnklachten aan mijn heup. Hierdoor heb ik ook een andere baan gekozen en ga uit de zorg(september). Collega’s vragen mij (omdat ik raar loop door de pijn) waarom ik geen pijnstillers gebruik. Ik durf geen diclofenac te gebruiken omdat ik bang ben hierdoor een miskraam te krijgen Ik ben tegen collega’s waar ik een goede band mee heb eerlijk hierover.
Alle reacties Link kopieren
-Solane- schreef:
12-08-2019 12:48
Wat een leuk topic, Ik sluit mij graag bij jullie aan als dit mag

Zelf heb ik vorig jaar november mijn mirena spiraal verwijderd maar hebben wij nog een lange tijd beschermde sex gehad. Wij willen er vanaf deze maand ervoor gaan.
Wij hebben nog geen kinderen. Ik ben 35 en mijn vriend is 37

Misschien een rare vraag :-$ waar staat NOD voor?

Gek he, jarenlang ben je bezig met niet-zwanger worden en nu ineens niet meer!

NOD staat voor Niet Ongesteld Dag, dus de dag waarop je hoopt niet ongesteld te worden!
Alle reacties Link kopieren
-Solane- schreef:
12-08-2019 13:02
@ lostit dat is wel heel erg brutaal. Dat zou ik persoonlijk ook echt niet fijn vinden. En wat het nog erger maakt is dat het op een verjaardag gevraagd word.

Zelf krijg ik door mijn familie (moeder en 2 zussen) wel vragen erover, maar dit vind ik niet erg.

Op het werk is het voor mij moeilijk verhullen dat wij ermee bezig zijn/ gaan. Ik werk in de zorg en heb veel pijnklachten aan mijn heup. Hierdoor heb ik ook een andere baan gekozen en ga uit de zorg(september). Collega’s vragen mij (omdat ik raar loop door de pijn) waarom ik geen pijnstillers gebruik. Ik durf geen diclofenac te gebruiken omdat ik bang ben hierdoor een miskraam te krijgen Ik ben tegen collega’s waar ik een goede band mee heb eerlijk hierover.
Ja ik vond het ook erg brutaal. Onze ouders weten wel dat we graag kinderen willen.

Wel fijn dat je dat met je collega's kan bespreken. Liegen of dingen verzwijgen is ook niet mijn ding.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal! Ik schrijf ook graag mee. Ik ben 28 en heb een zoontje van 10 maanden. Mijn man is 32. We willen heel graag een 2e kindje en ik ben gelukkig snel hersteld van mijn vorige zwangerschap. We willen per september weer gaan proberen, vorige keer duurde het 14 maanden voordat ik zwanger was, dus ik vind het best spannend. Volgende week laat ik mijn spiraaltje verwijderen.

@solane NOD is niet ongesteldheidsdag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven