Welk telefoonabonnement heb ik nodig?

13-08-2019 11:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb eigenlijk nog nooit een telefoonabonnement gehad. Had altijd een belkaart die nooit echt opging omdat ik nauwelijks bel. Ik doe alles via de mail, WhatsApp (wifi) en vaste telefoon.

Nu toch maar een betere telefoon gekocht en wil daar een abonnement bij (heet dat sim only? wil mijn eigen nummer houden als dat kan) waarbij ik buiten ook kan internetten, filmpjes kijken, en misschien een enkel telefoontje plegen. Ik snap helemaal niks van belminuten, en gigabytes. Heb ik 4 gb nodig om makkelijk filmpjes te kunnen kijken op mijn telefoon? Is 100 belminuten echt 1,5 uur? (zoveel bel ik nooit). Wat zou voor mij het beste abonnement zijn?
Alle reacties Link kopieren
Belsimpel.nl

Of loop een telefoonzaak binnen :-)
Dat werkt vaak fijner.
Kun je thuis en op je werk op wifi? Dan is 4gb wel heel veel.

Ik heb 1 gb en 100 minuten bellen. Komt normaal nooit op bij mij (alleen een kort telefoontje af en toe)
Filmpjes kijken vreet wel gb's maar als je dat thuis doet op de wifi heb je daar geen last van.
en 100 belminuten is inderdaad 100 minuten bellen (meestal is een sms dan ook 1 minuut van die 100 af)
Alle reacties Link kopieren
Vaste telefoon + wifi eruit en een Tele2 Unlimited abonnement nemen voor iets van 27 euro per maand. Kun je bellen en internetten wat je wil. Je kunt je eigen nummer behouden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je nu opeens wel een abbo als je eerder alles met WiFi deed? Een andere telefoon zal dat toch niet echt doen veranderen?

4 gb is echt veel. Je zal met 1 gb al meer dan genoeg hebben.
Ga voor het kleinste abbo die je kan vinden zoals belsimpel of tele 2 ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Je moet even kijken hoe die minuten afgerond worden. Bij sommige providers is een voicemail van iemand krijgen al genoeg om een minuut van je tegoed af te laten gaan. En servicenummers komen er altijd bovenop (houd er ook rekening mee dat ergens in de wacht hangen minuten vreet).
Je data zou ik zo laag mogelijk beginnen, je kunt dan als je merkt dat je meer nodig hebt (verbruik is meestal per dag te zien in een app, maar sowieso op je factuur) altijd omhoog gaan.
.
Waarom wil je een abonnement nemen als je je prepaidkaart nooit opmaakt?

Je appt op wifi schrijf je, maar kijk je dan niet filmpjes op wifi?

Ik heb ook zoiets als PoesinBoots, kost me €9 per maand. Zit nu bij Ben en daarvoor bij HollandsNieuwe, was ook zoiets. Simyo en Simpel zijn volgens mij ook prima. Ik kijk niet zo veel fimpjes buitenshuis (dus zonder wifi) een enkele keer. Verder app en internet ik wel best wel wat buitenshuis en gebruik ik google maps navigatie. Maar dat gebruikt allemaal niet zo veel.

Wat je ook kan doen voordat je aan een abonnement gaat is hoe veel internetten kost met je prepaid kaart, dat is wellicht helemaal niet veel en ben je toch goedkoper uit met je prepaid kaart. Mijn ouders hebben bijvoorbeeld prepaid kaarten, die gebruiken de wifi altijd voor internet en heel soms dan een appje of iets buiten de wifi. Dat is prima te doen met hun prepaid kaarten.
Alle reacties Link kopieren
Imazigen schreef:
13-08-2019 11:09
Heb ik 4 gb nodig om makkelijk filmpjes te kunnen kijken op mijn telefoon?
Kan het zijn dat je 4G en 4Gb door elkaar heen gebruikt? 4G is je snelheid, 4Gb de hoeveelheid data die je verbruikt.
Robinmobile, 20 euro pm voor alles onbeperkt. Nummerbehoud is daar mogelijk, en ze hebben ook kleinere bundels als je dat liever hebt. Internet is echt super goed en snel daar.
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
13-08-2019 11:24
Kan het zijn dat je 4G en 4Gb door elkaar heen gebruikt? 4G is je snelheid, 4Gb de hoeveelheid data die je verbruikt.

Ja want totaal geen verstand van. Ik had dus altijd een telefoonkaart, maar....waarschijnlijk omdat ik een simpele telefoon had, kon ik nooit ergens op het internet, ging hartstikke traag enz.
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
13-08-2019 11:32
Robinmobile, 20 euro pm voor alles onbeperkt. Nummerbehoud is daar mogelijk, en ze hebben ook kleinere bundels als je dat liever hebt. Internet is echt super goed en snel daar.

TO heeft bij lange na niet onbeperkt nodig dus dat zou weggegooid geld zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-08-2019 11:13
Vaste telefoon + wifi eruit en een Tele2 Unlimited abonnement nemen voor iets van 27 euro per maand. Kun je bellen en internetten wat je wil. Je kunt je eigen nummer behouden.

Ook iets om over na te denken! Sowieso over alle posts, even goed lezen en over nadenken, want is voor mij hartstikke nieuwe. Ik heb nu een pakket met televisie, internet en vaste telefoon (die laatste kost me € 1 pm). Zat eigenlijk te denken aan een goedkoop telefoon abonnement.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-08-2019 11:13
Vaste telefoon + wifi eruit en een Tele2 Unlimited abonnement nemen voor iets van 27 euro per maand. Kun je bellen en internetten wat je wil. Je kunt je eigen nummer behouden.

Los tv is vaak duur tov alles in 1, dus betwijfel of je dan goedkoper uit bent.
.
Anoniem262821034 schreef:
13-08-2019 11:34
TO heeft bij lange na niet onbeperkt nodig dus dat zou weggegooid geld zijn.
Daarom kaart ik ook aan dat er meerdere bundels zijn. Van minder gb.
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
13-08-2019 11:39
Daarom kaart ik ook aan dat er meerdere bundels zijn. Van minder gb.

Ja die zijn er overal, dus een beetje nietszeggend.
.
Imazigen schreef:
13-08-2019 11:36
Ook iets om over na te denken! Sowieso over alle posts, even goed lezen en over nadenken, want is voor mij hartstikke nieuwe. Ik heb nu een pakket met televisie, internet en vaste telefoon (die laatste kost me € 1 pm). Zat eigenlijk te denken aan een goedkoop telefoon abonnement.

Voor die ene euro per maand zou ik die vaste telefoon (voorlopig) lekker aanhouden.

Begin eens met een simonly met 1 gb en 100 belminuten. Verhogen kan altijd (al denk ik dat dat helemaal niet nodig is met jouw omschreven verbruik)
Bij Tele2 heb je dat al voor €7 per maand.
(of als je eerst wilt proberen hetzelfde maar dan maandelijks opzegbaar voor €9 per maand)

https://www.tele2.nl/mobiel/sim-only/?d ... able=false
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
13-08-2019 11:38
Los tv is vaak duur tov alles in 1, dus betwijfel of je dan goedkoper uit bent.
Oh ja, dat zou kunnen maar ik heb al meer dan 10 jaar geen tv. Ik kijk alles online. Even niet aan gedacht :)
Maar je beltikken bij vast zijn vask wel duur
Als je veel belminuten op je gsm hebt kun je alles daarmee doen ipv je vaste
Anoniem262821034 schreef:
13-08-2019 11:45
Ja die zijn er overal, dus een beetje nietszeggend.
Nouja, robin mobile is een fijne provider :D Dus wellicht kan ze daar eens kijken. Vanaf een afstand kan je toch moeilijk bepalen wat een ander nodig heeft. Ik zag hier namelijk iemand typen dat 1 gb "heel veel is"... dat verbruik ik zo ongeveer per dag. Zulke zaken zijn zo peesoonlijk dus ik gaf alleen aan dat ik dat een fijne provider vind.
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
13-08-2019 19:19
Nouja, robin mobile is een fijne provider :D Dus wellicht kan ze daar eens kijken. Vanaf een afstand kan je toch moeilijk bepalen wat een ander nodig heeft. Ik zag hier namelijk iemand typen dat 1 gb "heel veel is"... dat verbruik ik zo ongeveer per dag. Zulke zaken zijn zo peesoonlijk dus ik gaf alleen aan dat ik dat een fijne provider vind.

TO omschrijft toch goed wat ze er ongeveer mee wil? Kan prima met 1 Gb, als ze filmpjes kijken voornamelijk thuis met WiFi doet.
.
Anoniem262821034 schreef:
13-08-2019 19:27
TO omschrijft toch goed wat ze er ongeveer mee wil? Kan prima met 1 Gb, als ze filmpjes kijken voornamelijk thuis met WiFi doet.
Als je buiten filmpjes wil kijken, ga je het met 1gb niet redden. Dus dan ligt er aan of ze dat perse wil, en hoevaak.
Ik bel ook nauwelijksmaar kijk wel vaak Netflix en YouTube op mijn telefoon, wat veel mb's verbruikt.

Ik doe dat vaak op plaatsen waar ik geen wifi heb dus heb een bundel met 4gb en 100 belminuten. Die belminuten gebruik ik niet maar lager kon ik niet kiezen.
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
13-08-2019 19:41
Als je buiten filmpjes wil kijken, ga je het met 1gb niet redden. Dus dan ligt er aan of ze dat perse wil, en hoevaak.

Ja je moet niet zoals mijn moeder in de auto YouTube aanzetten voor muziek.
Maar op de meeste openbare plekken is toch WiFi tegenwoordig, dus dat is gewoon een kwestie van een beetje opletten (ik heb instellingen zo staan dat YT sowieso alleen met WiFi werkt, dan kan ik ook niet per ongeluk 4G gebruiken).
.
Je kan je prepaidkaart die je nu hebt inderdaad omzetten naar een sim only.
Sim only is een abonnement zonder maandelijkse toestelbetaling. Je kan op zoek naar een goedkope provider en dan kan je bij die provider met nummerbehoud een sim only aanvragen zodat je dus je huidige nummer kan behouden.

Als je buiten filmpjes wil kijken en wil internetten zou ik je aanraden om minimaal een abonnement te nemen met 10 GB. Gemiddeld verbruik je denk ik met 1 uur youtube/netflix ongeveer 1GB. Als je echt veel flimpjes kijkt en heel veel internet verbruikt kan je ook kijken naar een abonnement met een grotere databundel.

Ik ben zelf net overgestapt naar tele2. voor 20 GB en onbeperkt bellen betaal ik nu 19 euro. Ik ben heel blij met deze overstap. Maar er zijn ook providers die samenwerken. Heb jij thuis bijvoorbeeld een Ziggo aansluiting dan is Vodafone juist weer een voordelige provider omdat je dan korting en dubbele data krijgt. Even googelen wat bij je past.

Wat betreft de belminuten, 100 belminuten zijn echt 100 belminuten, precies wat het zegt.

Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven