Twijfel in relatie

13-08-2019 10:51 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi mede-forummers,

Heeft iemand ervaring met twijfel in een relatie?

Mijn verhaal;

Ik ga nu een jaar met een hele leuke vent. Hij heeft alles wat ik wil en heeft alles voor mij over.
Toch heb ik om de zoveel tijd twijfels of dit het wel is.. Na een paar maanden had ik dit al en nu helaas weer. Waarschijnlijk heeft dit ook te maken met dat ik NU moet kiezen of dit de vader van mijn kinderen wordt etc. (ik ben 31).. Maar not sure of dit het vooral triggert.

We hebben de laatste tijd ook veel ruzie en onenigheid over eigenlijk hele kleine dingen, wat uiteindelijk te groot wordt en wij gaan weglopen bij elkaar.. Ik merk dat ik hem veel in controle wil brengen.. Hij is druk en aanwezig en schaam me snel tov mijn vrienden. Echt niet goed i know. Hier moet ik ook aan werken. Toch zijn we super gek op elkaar en wil ik het een kans geven. Maar die twijfel is nu zo groot op het moment dat ik er even niet meer mee om kan gaan.. Ik kan ook niet echt mijn vinger er op leggen waar die twijfel vandaan komt. Ik ga nu ook overal op letten bij hem ..

Heeft iemand tips hoe ik met de twijfel kan omgaan en of ik dit nog wel echt door moet zetten?

Graag hoor ik ook andere hun ervaring..

Bedankt alvast allemaal..
Alle reacties Link kopieren
Joh, maak het uit, je bent niet gek genoeg op hem.
Gun hem een leuker exemplaar, die hem wel helemaal accepteert.
Alle reacties Link kopieren
ruzie, onenigheid, weglopen, schaamte

mwah... ik zou er een punt achter zetten.
Het klinkt alsof je het gedurende een jaar al een kans hebt gegeven en dat je nu voelt dat dit het niet is.
Als je geen geen kinderen zou willen, zou je op deze manier met hem je leven willen slijten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen partner hoeven waar ik me snel voor schaam.

En aangezien jullie veel lijken te ruziën lijken kinderen me helemaal geen goed plan.
Alle reacties Link kopieren
Oke miss hebben jullie gelijk.. Alleen als ik er aan denk zonder hem te moeten(ja zonder hem en niet zonder iemand) dan word ik gek!!!
Bij iemand met wie je die magische klik hebt stap je zonder nadenken over je schaamte heen, is mijn ervaring. En mijn kerel geeft soms echt alle aanleiding :mrgreen:

Deze man is het niet voor jou.
Een jaar pas en nu al deze gevoelens.... 🤔
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
13-08-2019 11:07
Oke miss hebben jullie gelijk.. Alleen als ik er aan denk zonder hem te moeten(ja zonder hem en niet zonder iemand) dan word ik gek!!!
Omdat je opnieuw op zoek moet naar een geschikte vader voor je kinderen?
En hij je vervelende houding naar hem toe accepteert?
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
13-08-2019 11:07
Alleen als ik er aan denk zonder hem te moeten(ja zonder hem en niet zonder iemand) dan word ik gek!!!
Wat zou je missen zonder hem? Misschien als je dat weet en voelt is het meer okay, of het dan uitgaat of niet.
Waarom moet je NU kiezen?
Wonen jullie samen en zo ja hoelang al?
Bloemenmeisje1988 schreef:
13-08-2019 11:07
Oke miss hebben jullie gelijk.. Alleen als ik er aan denk zonder hem te moeten(ja zonder hem en niet zonder iemand) dan word ik gek!!!
Ook als je zelf dondersgoed weet dat een breuk het beste is, mag je liefdesverdriet hebben, dat is heel normaal.
Alle reacties Link kopieren
henkgeheim schreef:
13-08-2019 11:12
Waarom moet je NU kiezen?
Wonen jullie samen en zo ja hoelang al?
omdat ik dan bepaalde tijdsdruk voel ofzo dat is het meer..
We wonen nog niet samen. Doen het rustig aan..
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
13-08-2019 11:14
Ook als je zelf dondersgoed weet dat een breuk het beste is, mag je liefdesverdriet hebben, dat is heel normaal.
Klopt heb je gelijk in. Liefdesverdriet is vreselijk..
Bloemenmeisje1988 schreef:
13-08-2019 11:20
Klopt heb je gelijk in. Liefdesverdriet is vreselijk..
Maar geen reden om in een relatie te blijven waarin je je niet gelukkig voelt.

Bekijk het eens van de andere kant, als jouw vriend deze gevoelens voor jou zou hebben, zou je willen dat hij bij je blijft?
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 11:55
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
13-08-2019 11:19
omdat ik dan bepaalde tijdsdruk voel ofzo dat is het meer..
We wonen nog niet samen. Doen het rustig aan..
Zie pb.
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
13-08-2019 11:26
Zie pb.
Heb berichtje terug maar weet niet of je deze ontvangt?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo grappig als een TO begint met: Ik ga nu een jaar met een HELE LEUKE vent! En dan komt het! Ik moet dan altijd denken aan Jerry Springer: You no that I love you... en dan kom het hele gedonder!

TO, Het is geen hele leuke vent voor jou, dus move on! Daarnaast als de rede liefdeverdriet is kut is? Dan is dat een hele slechte reden. Je geeft hem zo ook geen kans op een fijne lieve relatie en jezelf uiteraard ook niet.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Honingbloesem schreef:
13-08-2019 11:36
Ik vind het altijd zo grappig als een TO begint met: Ik ga nu een jaar met een HELE LEUKE vent! En dan komt het! Ik moet dan altijd denken aan Jerry Springer: You no that I love you... en dan kom het hele gedonder!

TO, Het is geen hele leuke vent voor jou, dus move on! Daarnaast als de rede liefdeverdriet is kut is? Dan is dat een hele slechte reden. Je geeft hem zo ook geen kans op een fijne lieve relatie en jezelf uiteraard ook niet.
Haha het ligt meer aan mij die twijfel niet aan hem,.. Dat is wat ik probeer te zeggen;-). En daarom snap ik mijn twijfel niet..
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
13-08-2019 11:38
Haha het ligt meer aan mij die twijfel niet aan hem,.. Dat is wat ik probeer te zeggen;-). En daarom snap ik mijn twijfel niet..
Je twijfelde in het begin al, nu weer.'
Je maakt ruzie over kleine dingen die dan groot worden, je wil hem onder controle brengen.
Je schaamt je voor hem in gezelschap.
Kortom: maak het uit!
Dan voel je je maar een tijdje kut, zo erg is dat niet.
Als je ook maar een beetje respect voor hem hebt, dan gun je hem een betere partner die wel voor hem wil gaan.
Jij bent het niet voor hem.
Bloemenmeisje1988 schreef:
13-08-2019 11:07
Oke miss hebben jullie gelijk.. Alleen als ik er aan denk zonder hem te moeten(ja zonder hem en niet zonder iemand) dan word ik gek!!!
Maar komt dat gek worden dan door hem als persoon, of is dat gek worden gerelateerd aan de gedachte dat je (weer) alleen bent en je nog niet weet wat de toekomst brengt (en je gevoel van controle voor jouw gevoel weg is)?
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, dit wordt niks. Maar verdrietig zijn mag...

Maak het in ieder geval uit voor je drukke kinderen krijgt waar je je voor schaamt.
Lorem Ipsum
Tessa44- schreef:
13-08-2019 11:23
Maar geen reden om in een relatie te blijven waarin je je niet gelukkig voelt.

Bekijk het eens van de andere kant, als jouw vriend deze gevoelens voor jou zou hebben, zou je willen dat hij bij je blijft?

Hier nog een x mijn eerdere bericht, wat wil jij als de rollen omgedraaid waren?
Als je twijfelt in de liefde dan zit het niet goed en zeker niet als je nog maar zo kort samen bent. Ja, je zult even verdrietig zijn als het uit is maar dat gaat echt wel weer over. Nu ben je je tijd aan het verspillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven