Entertainment alle pijlers

Eenvoudig leven blog

13-08-2019 11:20 259 berichten
[url][https://eenvoudigleven.blogspot.com/?m=1/url]. Er is ook een FB pagina over Teunie Luijk.
Vakantie en slecht weer. Al zoekend stuitte ik (opnieuw) op het blog van Teunie Luijk, christelijke moeder van heel veel kinderen.
Ik smul een beetje van de berichten van deze vrouw die zo n ander leven heeft dan ik. Ze timmert ook aan de weg als schrijfster en workshopgever. Daarnaast runt ze samen met echtgenoot Willem ( die best een lieverd is) dat enorme gezin waar de kinderen ook nog eens allemaal ADHD hebben en een dochter ook nog anorexia heeft.
Mijn gevoel is dubbel. Aan een kant is Teunie best okay. Maar aan de andere kant ...
Als je zin hebt, kijk eens en wat is jouw mening ?
( ik zou graag haar foto plaatsen maar weet niet hoe je plaatsjes moet plakken)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees een keer of 5 per jaar haar blog door (inderdaad, vooral uit nieuwsgierigheid naar haar bijzondere leven).
Ze heeft een behoorlijk commercieel sausje tegenwoordig (dat vind ik dan wel weer grappig, ondanks alle principes, moet de kassa gewoon draaien).
Ik las het jaren terug. Sylvia Witteman schreef toen in de VK over haar. En nu dus weer. Vermakelijk, verbazingwekkend vind ik het. En inderdaad is ze inmiddels behoorlijk commercieel.
Maar wat heeft die vrouw een energie.
Alle reacties Link kopieren
Huh, wat een raar topic.

Ik ken het blog en volg het maar jij wil nu commentaar op die vrouw? Waarom?
"Aan de ene kant is Teunie best OK, maar aan de andere kant..."

Ik ken Teunie al een jaar of 15-20 via internet. Ze heeft misschien niet het leven van een doorsnee vrouw en echtgenote en haar geloof is niet het mijne, maar ze is een eerlijke, hardwerkende vrouw met hart voor haar man, kinderen en geloof, zonder anderen daarin te schaden. Dat ze tegenwoordig commerciéler bezig is, is zo gegroeid, en wat is daar mis mee? Daar heeft ze vanwege haar geloof ook nog een tijd mee geworsteld, maar daar was ze altijd open in.

Gaan we nu Teunie bashen omdat ze anders denkt en leeft dan andere mensen?
anoniem_6399a3532c0e7 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 15:00
Reden: Beetje te knorrig. Sorry!
0.58% gewijzigd
Subnautica schreef:
13-08-2019 11:29
Huh, wat een raar topic.

Ik ken het blog en volg het maar jij wil nu commentaar op die vrouw? Waarom?
Precies dat. Lekker iemand nawijzen vanwege haar manier van leven en haar geloof. Waarmee ze niemand kwaad doet, integendeel.

Of gaan we lekker hakken vanwege die ADHD?
Alle reacties Link kopieren
Waterman26 schreef:
13-08-2019 11:26

Maar wat heeft die vrouw een energie.
maar geen fulltime baan, dan heb je flink wat extra uren in de week

Ik vind haar instelling interessant om te lezen, verbreedt ook je eigen horizon. Mijn manier van leven is niet DE manier. Ik sprak laatst een mevrouw uit Syrië, haar man liet zijn eerste vrouw (onofficieel is hij met beiden getrouwd) overkomen, en daar was zij echt heel blij mee.
Dan moet ik echt even schakelen en mijn westerse denkbeelden proberen uit te zetten.
Wat de hek? Dus hardwerkende mensen met zuivere waarden zijn nu ook niet meer ok? Flikker toch op zeg.

En ze komen met hun ADHD en andere aandoeningen toch allemaal goed terecht.

Wat is er mis met je TO?
Bashen? Wel nee. Helemaal niet. Waarom zou ik?
Ik vind haar leven fascinerend, ik heb niets tegen religies. Maar ik ben soms ook verbaasd door deze manier van leven en de tegenstellingen. Dat eindeloze draven en bezuinigen en het milieu bewuste niks weggooien. Maar gek genoeg wordt voor iedere verplaatsing de auto gepakt.
Ben gewoon benieuwd of anderen dit lezen zoals ik.
GlitterCupcake schreef:
13-08-2019 11:35
Wat de hek? Dus hardwerkende mensen met zuivere waarden zijn nu ook niet meer ok? Flikker toch op zeg.

En ze komen met hun ADHD en andere aandoeningen toch allemaal goed terecht.

Wat is er mis met je TO?
Pffffff. Laat maar verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan echt door haar manier van leven even op een andere manier naar mijn leven kijken. Klein voorbeelde: ze bakte eens chipolateworstjes bij de avondmaaltijd. Wij eten minstens 2 van die worstjes pp. Zij allemaal maar eentje

Dan besef ik me weer even, dat ik best luxe leef
Alle reacties Link kopieren
Ik vond haar vroeger leuk om te lezen. Nu niet meer.

Zelfde met de urban homesteaders trouwens.
lilalinda schreef:
13-08-2019 11:35
maar geen fulltime baan, dan heb je flink wat extra uren in de week

Ik vind haar instelling interessant om te lezen, verbreedt ook je eigen horizon. Mijn manier van leven is niet DE manier. Ik sprak laatst een mevrouw uit Syrië, haar man liet zijn eerste vrouw (onofficieel is hij met beiden getrouwd) overkomen, en daar was zij echt heel blij mee.
Dan moet ik echt even schakelen en mijn westerse denkbeelden proberen uit te zetten.
Noem jij 10 kinderen maar geen fulltime baan. Ze werkt keihard, ook al krijgt ze er geen salaris voor. Oké, een aantal zijn inmiddels op zichzelf, maar zeker toen ze nog thuiswoonden werd ik al moe als ik haar blog alleen maar las!
Ik deel niet haar levensovertuiging, maar heb respect voor haar inzet en harde werken, al is het dan niet voor een baas en zonder salaris.
Waterman26 schreef:
13-08-2019 11:35
Bashen? Wel nee. Helemaal niet. Waarom zou ik?
Ik vind haar leven fascinerend, ik heb niets tegen religies. Maar ik ben soms ook verbaasd door deze manier van leven en de tegenstellingen. Dat eindeloze draven en bezuinigen en het milieu bewuste niks weggooien. Maar gek genoeg wordt voor iedere verplaatsing de auto gepakt.
Ben gewoon benieuwd of anderen dit lezen zoals ik.

Ze pakken momenteel de auto omdat ze vakantie hebben en het ruk weer is geweest de afgelopen tijd en zij kapot is van het harde extra werk.

Die koters fietsen al jaren tegen weer en wind honderden kilometers naar school, zij eet geen vlees, ze koopt restpartijen groenten/fruit op, naait strijkplankhoezen van oud beddengoed en zakdoeken van overhemden. Ze stopt sokken, Weckt de wereld rond en hun (tweedehands) meubelen gaan 20-30 jaar mee..

En dan is een autoritje te veel voor zo’n iemand? Ga je schamen met je mening.
Waterman26 schreef:
13-08-2019 11:35
Bashen? Wel nee. Helemaal niet. Waarom zou ik?
Ik vind haar leven fascinerend, ik heb niets tegen religies. Maar ik ben soms ook verbaasd door deze manier van leven en de tegenstellingen. Dat eindeloze draven en bezuinigen en het milieu bewuste niks weggooien. Maar gek genoeg wordt voor iedere verplaatsing de auto gepakt.
Ben gewoon benieuwd of anderen dit lezen zoals ik.
Oh. Dus omdat ze de auto pakt heeft de rest van haar consuminderen geen nut?

Wel eens geprobeerd die enorme hoeveelheden groente, fruit en zo die zij verwerkt, op de fiets te vervoeren?
En boodschappen doen op de fiets voor zo'n groot gezin?

En omdat je een auto hebt moet je ook maar stoppen met consuminderen? Bijzonder...
lilalinda schreef:
13-08-2019 11:38
Ik kan echt door haar manier van leven even op een andere manier naar mijn leven kijken. Klein voorbeelde: ze bakte eens chipolateworstjes bij de avondmaaltijd. Wij eten minstens 2 van die worstjes pp. Zij allemaal maar eentje

Dan besef ik me weer even, dat ik best luxe leef
Dit.

Ze heeft ook geweldige recepten van heel simpele dingen zoals ijs, pudding/vla en zo.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 11:35
maar geen fulltime baan, dan heb je flink wat extra uren in de week

Zoveel extra uren dat ze soms al om 5 uur op moet staan om alles geregeld te krijgen. Werkelijk, ik volg haar trouw en vraag me altijd af hoe weinig ze slaapt. Volgens mij hooguit 5-6 uurtjes.
"Boring conversation anyway"
Ik vind het ook een heerlijk blog.

Toen ik overspannen was en veel tijd thuis had las ik haar graag. Ik kwam dan helemaal tot rust als ik las hoe ze met het gezin bij kennissen met een boomgaard pruimen waren gaan rapen en tientallen kilo's in emmers hadden bemachtigd en hoe Teunie dan 3 dagen in de keuken stond en foto's maakte van haar voorraadkast met daarbij liters pruimensiroop in jerrycannetjes en potten chutney en jam.

En dan een foto van een van de dochters die met zo'n mooie lange vlecht blokfuit speelt.

Ik kwam er helemaal van tot rust, het is zo'n leven uit de vorige eeuw. Hard werken maar taken duidelijk verdeeld en huiselijkheid en gezinswaarden troef.

Ook een keer vreselijk gelachten toen ze Henk (de jongste) hadden vergeten op een parkeerplaats waar ze gepicknickt hadden. Teunie en haar man beiden in een eigen stationwagen om alle kinders te vervoeren en beide dachten ze dat Henk bij de ander op de achterbank zat.
Werd niet moeilijk over gedaan, gewoon Henk weer gaan ophalen zodra ze doorhadden dat hij er niet was.

Dat commerciële vind ik ook leuk, die levensstijl komt niet voort uit een soort hipster-anti-kapitalisme houding maar uit (ouderwetse) religie en daarbij is hard werken en geld verdienen nooit iets vies geweest.

En Teunie slaagt erin om vanuit haar verzorgende moeder-de-vrouw-rol toch een centje toe te voegen.
GlitterCupcake schreef:
13-08-2019 11:42
Ze pakken momenteel de auto omdat ze vakantie hebben en het ruk weer is geweest de afgelopen tijd en zij kapot is van het harde extra werk.

Die koters fietsen al jaren tegen weer en wind honderden kilometers naar school, zij eet geen vlees, ze koopt restpartijen groenten/fruit op, naait strijkplankhoezen van oud beddengoed en zakdoeken van overhemden. Ze stopt sokken, Weckt de wereld rond en hun (tweedehands) meubelen gaan 20-30 jaar mee..

En dan is een autoritje te veel voor zo’n iemand? Ga je schamen met je mening.
Iemand die auto rijdt zou dus ook niet mogen/kunnen consuminderen volgens TO.

Tuurlijk joh...!
Waterman26 schreef:
13-08-2019 11:36
Pffffff. Laat maar verder.


Nee niks ‘laat maar’. Jij kletst over een jong kwetsbaar meisje die godverdomme net over haar ziekte heen komt, als of je verbale diarree hebt en snel een topicje wil scoren.

Dat zij schrijft over die ziekte maakt niks uit. Zij schrijft met respect, rust en liefde over die moeilijke tijd en talloze afspraken. Dat kind kan EINDELIJK eens naar een wokrestaurant en jij komt er de show mee stelen voor wat aandacht?
Hillegonda1 schreef:
13-08-2019 11:44
(...)Dat commerciële vind ik ook leuk, die levensstijl komt niet voort uit een soort hipster-anti-kapitalisme houding maar uit (ouderwetse) religie en daarbij is hard werken en geld verdienen nooit iets vies geweest.

En Teunie slaagt erin om vanuit haar verzorgende moeder-de-vrouw-rol toch een centje toe te voegen.
Spijker op de kop. Het is zo gegroeid door de jaren heen, en aanvankelijk heeft ze daar (vanuit haar geloof) ook best moeite mee gehad, maar na veel nadenken en overleg met haar man besloot ze toch die richting op te gaan.

En gelijk heeft ze! Waarom mag "een gewoon iemand" wel bijklussen en Teunie niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Teunie een held!
Ze maakt alles zelf, heeft tijd voor haar hobby's, verdient inmiddels aardig haar eigen geld en schrijft leuk. Bovendien krijgt ze het voor elkaar dat iedereen een handje helpt in huis.
Waterman26 schreef:
13-08-2019 11:36
Pffffff. Laat maar verder.
Deze reactie zegt genoeg. Jammer he, dat je "Teunie afzeikproject" niet van de grond komt.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
13-08-2019 11:44
Ik vind het ook een heerlijk blog.

Toen ik overspannen was en veel tijd thuis had las ik haar graag. Ik kwam dan helemaal tot rust als ik las hoe ze met het gezin bij kennissen met een boomgaard pruimen waren gaan rapen en tientallen kilo's in emmers hadden bemachtigd en hoe Teunie dan 3 dagen in de keuken stond en foto's maakte van haar voorraadkast met daarbij liters pruimensiroop in jerrycannetjes en potten chutney en jam.

En dan een foto van een van de dochters die met zo'n mooie lange vlecht blokfuit speelt.

Ik kwam er helemaal van tot rust, het is zo'n leven uit de vorige eeuw. Hard werken maar taken duidelijk verdeeld en huiselijkheid en gezinswaarden troef.

Ook een keer vreselijk gelachten toen ze Henk (de jongste) hadden vergeten op een parkeerplaats waar ze gepicknickt hadden. Teunie en haar man beiden in een eigen stationwagen om alle kinders te vervoeren en beide dachten ze dat Henk bij de ander op de achterbank zat.
Werd niet moeilijk over gedaan, gewoon Henk weer gaan ophalen zodra ze doorhadden dat hij er niet was.

Dat commerciële vind ik ook leuk, die levensstijl komt niet voort uit een soort hipster-anti-kapitalisme houding maar uit (ouderwetse) religie en daarbij is hard werken en geld verdienen nooit iets vies geweest.

En Teunie slaagt erin om vanuit haar verzorgende moeder-de-vrouw-rol toch een centje toe te voegen.
Dit, toen ik overspannen was las ik graag haar blog. Het liet me inzien dat je niet veel nodig hebt om gelukkig te zijn. Je geluk zit in de mensen om je heen, niet in veel geld op de bank, dure spullen of verre reizen.

Ik vind het knap hoe vroeg ze elke dag opstaat en wat voor een berg werk ze elke dag weer opnieuw verzet. Ik doe het haar niet na.
Hillegonda1 schreef:
13-08-2019 11:44
Ik vind het ook een heerlijk blog.

Toen ik overspannen was en veel tijd thuis had las ik haar graag. Ik kwam dan helemaal tot rust als ik las hoe ze met het gezin bij kennissen met een boomgaard pruimen waren gaan rapen en tientallen kilo's in emmers hadden bemachtigd en hoe Teunie dan 3 dagen in de keuken stond en foto's maakte van haar voorraadkast met daarbij liters pruimensiroop in jerrycannetjes en potten chutney en jam.

En dan een foto van een van de dochters die met zo'n mooie lange vlecht blokfuit speelt.

Ik kwam er helemaal van tot rust, het is zo'n leven uit de vorige eeuw. Hard werken maar taken duidelijk verdeeld en huiselijkheid en gezinswaarden troef.

Ook een keer vreselijk gelachten toen ze Henk (de jongste) hadden vergeten op een parkeerplaats waar ze gepicknickt hadden. Teunie en haar man beiden in een eigen stationwagen om alle kinders te vervoeren en beide dachten ze dat Henk bij de ander op de achterbank zat.
Werd niet moeilijk over gedaan, gewoon Henk weer gaan ophalen zodra ze doorhadden dat hij er niet was.

Dat commerciële vind ik ook leuk, die levensstijl komt niet voort uit een soort hipster-anti-kapitalisme houding maar uit (ouderwetse) religie en daarbij is hard werken en geld verdienen nooit iets vies geweest.

En Teunie slaagt erin om vanuit haar verzorgende moeder-de-vrouw-rol toch een centje toe te voegen.

Nou dit had ik kunnen schrijven :loveys:

Ik vind het knap dat ze haar eigen zaak op heeft gezet. Laten we als vrouwen eens elkaar steunen i.p.v. afzeiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven