Geld & Recht alle pijlers

10 dagen te gaan, €1,50 over.

13-08-2019 19:17 292 berichten
Nu denk je al snel: "Dat is balen! Maar €1,50 voor 10 dagen."

Maar eerlijk is eerlijk, als ik het ga redden houdt dit in dat ik vanaf het eerst volgende salaris SCHULDENVRIJ ben! Dus stiekem, heel stiekem.... of eigenlijk helemaaaaal niet stiekem ben ik er MEGA blij mee.

Maar nu nog rond zien te komen. En daarom vraag ik jullie hulp voor de laatste loodjes...

Uiteraard ga ik het zeker redden met het volgende salaris om die maand rond te komen, geen schulden meer te hebben. Maar het zou ook ZO fijn zijn als ik nu niet de rode cijfertjes in duik.

Wie oh wie heeft DE tip om met €1,50 nog 10 dagen rond te komen. Of uiteraard meerdere tips (om zo min mogelijk rood te staan) rond te komen....

LETS EAT THIS COOKIE!!!!

(sorry voor mn enthousiasme!!!!!!)
Wat staat er allemaal nog in je keukenkastjes? Waarmee ga je naar het werk?
Haha cool. Heb je nog wat in de voorraad liggen dat je op kunt maken? Misschien vrienden waar je een keer bij kunt gaan eten? Nog ergens cadeaubonnen liggen die je kunt gebruiken om boodschapjes van te kopen? Ik denk dat het wel krap gaat worden.... Maar ik hoop echt dat het gaat lukken :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Iets wat je nog snel kunt verkopen op mp?

Statieflessen in huis?
Koelkast, diepvries en kasten grondig checken?

Rare combinaties zijn de komende 10 dagen toegestaan!


En jezelf een keer inviteren bij je ouders of broers of zussen?



Hoe zeker ben je dat het volgende geld écht op 23/8 op je rekening staat?

Want straks betalen ze per ongeluk 2 dagen later en kan jij 2 dagen langer honger lijden of geen nieuwe buskaart kopen.
Marnamai schreef:
13-08-2019 19:20
Koelkast, diepvries en kasten grondig checken?

Rare combinaties zijn de komende 10 dagen toegestaan!


En jezelf een keer inviteren bij je ouders of broers of zussen?



Hoe zeker ben je dat het volgende geld écht op 23/8 op je rekening staat?

Want straks betalen ze per ongeluk 2 dagen later en kan jij 2 dagen langer honger lijden of geen nieuwe buskaart kopen.
Soms zijn die rare combinaties van restjes eten nog best lekker.

To je kunt het!
Alle reacties Link kopieren
- Lege flessen inleveren?
-Voor de laatste keer een beroep doen op je netwerk?
- Je berging/ kelder leeghalen en dat te koop zetten op marktplaats.
-Je dvd speler verpanden ( dat kan tegenwoordig)
- Betalen met evt airmiles
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Een lijstje van beschikbare kruiden, smaakmakers, sausjes en conserven inclusief koelkast en diepvries.
Er komt vast een prima menu op tafel.
Lekker geen schulden meer! Paar dagen vasten een idee? Bij vrienden en familie eten?
In april stond je nog voor het eerst in je leven (30) rood, dus beetje overdreven om nu zo te schreeuwen dat je (bijna) schuldenvrij bent.
Je kunt in ieder geval een keer gratis thee drinken bij de Ikea (als je een (gratis) family pas aanvraagt) of de meeste supermarkten. Verder thuis gewoon water drinken.

Eten: eerst alles opmaken wat je in huis hebt. Verder alleen brood eten en bij anderen proberen te eten. Misschien de voedselbank?
Alle reacties Link kopieren
In de grote supermarkten kan je in het weekend vaak allemaal dingen proeven.

Voedselbank misschien voor een noodpakket?
Af en toe ook eens door een supermarkt lopen voor de proevertjes.

Je hoeft die hele bak niet op te eten, maar eens iets anders dan alleen brood of kale aardappelen is wel leuk.
Kun je toevallig een instrument bespreken of een beetje zingen? Dan ga je staan bij het winkelcentrum met je hoedje en je instrument en wie weet kun je je budget zo wel verdubbelen.

Kun je bij de Aldi wellicht meel, melk en eieren halen en 10 dagen pannekoeken eten.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 19:30
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Restjes opmaken.
Havermout (goedkope versie) kopen, roggebrood (Aldi), basic soep met basic soepgroente.
Ik zou dat geld overigens zo lang mogelijk in je zak laten.


Met 1.50 euro kan je sowieso maar weinig echt zinvol voedsel kopen (1 of 2 broden en het is op), dus ik zou eerst maar es echt alle kasten leeg-eten voor ik dat laatste geld uitgeef.
Uit de natuur kun je ook een hoop eetbare dingen halen en gratis. Zelfs diverse onkruiden die vroeger als groente gegeten werden :idee:
Bij andere mee eten.
Lege flessen, heb er nog een aantal. Dus dat kan indd! Is in ieder geval weer een brood bij de Jumbo.
Zal eens opschrijven wat er nog in m'n vriezer ligt (is niet veel maar alle beetjes helpen?)
Heb ook een marktplaats advertentie gemaakt met wat spullen, maar geen idee of ik dat verkoop in deze korte tijd.Zou wel fijn zijn uiteraard; Iemand nog opzoek naar een fiets? hahaha
Kan evt tussen de middag nog wat bietsen, maar avodn eten gaat komende dagen niet lukken.

En Puntillita, ondanks dat ik in april voor het eerst rood stond kan het je heel veel stress opleveren. Dus mag ik PLEASE gewoon even blij zijn dat die stress dalijk weer voorbij is en ik gelukkig weer kan bouwen. DANK U!

Zou toch tof zijn als ik rond ga komen met die 1,50 ... en nog wat lege flessen en evt inkomen uit marktplaats. Pray the lord. Op naar een gezonde financiele situatie. Hop hop!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed!

Uh om mee te denken is het handig om te weten wat je nog in huis hebt. En idd kun je komende dagen nog elders eten?
Heb je dingen als wc papier enzo op voorraad. Heb je tussen je bank enzo gekeken of er ergens nog een paar muntjes liggen?
Lege flessen, een klein iets verkopen op marktplaats, zelfs nu laten sommige mensen nog muntjes in karretjes zitten ik zou soms even langslopen om te kijken je weet maar nooit.
Op de lokale fb pagina's zie ik momenteel veel oproepen van mensen om eenmalig iemands tuin onkruidvrij te maken voor een kleine vergoeding misschien bij jou ook?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Voedselbank is in mijn situatie wel wat overdreven, zover is het gelukkig nog niet gekomen en gaat hoop ik ook nooit meer gebeuren.

Struinen door de supermarkt in het weekend vind ik nog wel geinig. Kan ik meteen een lijstje maken voor de eerst volgende keer boodschappen als salaris binnen is. Hopelijk indd op de 23e, is niet zeker. Maar meest klopt dat wel!

Kan overigens niet zingen, maar misschien wel starten met vrijwilligerswerk bij ouderen s avonds om te helpen met koken? Hahaha... maar dat zou dan van tijdelijke aard zijn, ik heb niet veel met ouderen. Mensen vind ik echt waanzinnig, ouderen toch iets minder..

Familie geen contact mee, dus wordt lastig.
Tijd ook om je kleerkast en schoenenkast uit te mesten :-).


Wie weet welke schatten vind je nog.
Die jij niet meer draagt, maar die een ander wel leuk vindt.


Aan verzenden doe je uiteraard niet.

Ik zou dus eerder mikken op lokale tweedehands-groepen op Facebook ipv de boel op MP zetten.
Je was zelf nog niet op het idee gekomen je voedselvoorraad te inventariseren? Ik mag hopen dat ie flink is, want met 1,50 ga je niet erg ver komen.
Bij de bakker vragen om oud brood.

Bij de markt vlak voor die sluit vragen om restjes van groenten en fruit.

Ken je mensen met een moestuin?
Misschien hulp aanbieden in ruil voor eten.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor de een een rare combinatie is, is voor de ander normaal. En voor TO, nergens oude tassen meer staan waar ergens verstopt nog een muntje voor het wagentje bij de super zit. Of in een jas of vest of welk kledingstuk dan ook wat je sinds april niet meer draagt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven