Pluk de dag (deel 3)

09-02-2019 11:18 3906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die mij nog niet kennen: ik ben AnnA, 38 en moeder van 2 kinderen van 8 en 9.
3 jaar geleden waren ik en mijn kinderen 3 jaar jonger :), was ik druk bezig met het opbouwen van een carrière en hadden man en ik net ons eerste huis gekocht. En toen... was ik die vrouw die naar de dokter ging. Meteen 'voor de zekerheid' doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar het gezicht van de echomeneer genoeg verried om mijn man te bellen (die voor werk in het buitenland zat) om terug naar Nederland te komen. En inderdaad. Binnen een week sloot de diagnose zich: ik had uitgezaaide darmkanker, het grootste probleem was een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en als ik niets zou doen zou ik binnen 6 maanden letterlijk dood neervallen. Oef. Als ik wel iets zou doen zou ik misschien nog 2 jaar leven. nogmaals oef.
Inmiddels zijn we een aantal chemo's, ruim 2 jaar ( :yes: ) en 2 topics verder. En ik ben er nog!
Afgelopen week is duidelijk geworden dat 'dit het is'. Ik moet niet wachten tot ik me weer beter voel, ik moet niet wachten tot de chemokuur is afgelopen en dan wat leuks gaan doen. Ik moet het nu doen.
Aangezien de titel van het vorige topic (op naar 2019) inmiddels achterhaald en gehaald is, leek dit me een mooi moment voor een nieuw topic. Een topic waarin ik iedereen die het wil lezen ga vervelen over kwaaltjes en huilbuien, maar ook 1 die een stok achter de deur is om elke dag op te schrijven wat ik die dag voor leuks heb gedaan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh Frans! Je bent een bikkel! Anna zou het vast prachtig hebben gevonden.

Denk je ook een beetje aan jezelf? Veel sterkte morgen :heart:
Self-love is the greatest middle finger of all time
frans3 schreef:
13-08-2019 19:00
Ik ben benieuwd hoe het morgen is. Vreemd om dit allemaal zo te organiseren. Anna had het zo leuk gevonden! Het is net of we nu een verrassingsfeestje (ivm crematie even goed op de dubbele r letten ;-D ) voor haar organiseren. Maar dan zonder dat zij komt... :|
Sorry maar :rofl:

Ik denk aan jullie (en Anna!) morgen. Dat het maar een mooi afscheid mag worden :rose:
Heel veel sterkte morgen! Hoe gaat het met de kinderen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een bijzonder mooie familie zijn jullie! Héél veel sterkte morgen en alle tijd daarna...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte morgen en dankjewel voor de update.

Je schrijft net zo mooi en bijzonder als je zusje🌸
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik jullie een heel mooi verassingsfeestje wensen of is dat té? :$
Heel liefdevol geschreven. Ik wens jullie veel sterkte morgen :hug: :heart:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zal het leeg zijn nu ze weg is....

Het gaat je lukken morgen, daar zorgt Anna wel voor. Sterkte voor jouw en allen die morgen (fysiek of in gedachte) aanwezig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een hele gekke en last minuten tip:
Ik vond het fijn dat er foto's gemaakt zijn op het afscheidsfeestje (wat klinkt dat oneindig beter dan uitvaart) van mijn zus. De geluidsopname is destijds helaas mislukt. Ik had dat nu heel graag nog eens teruggeluisterd, want op die dag ging alles zo in een roes.
En nu met mobiele telefoons is het vrij makkelijk in principe.

Ik wens dat alles gaat zoals jullie dat fijn vinden morgen. :redrose:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Och Frans het is net alsof ik Anna lees. Jullie schrijven hetzelfde en hebben dezelfde humor. :heart:

Ik wens jullie een heel prachtig mooi afscheid toe. Wat stoer dat je het allemaal zelf wilt doen. :rose:
Wat schrijf je liefdevol over AnnA.
Ik wens jullie een prachtig afscheidsfeestje toe. En ook heel veel sterkte morgen en de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een heftige tijd. Je wordt zo geleefd.
Ik weet zeker dat de uitvaart mooi wordt. Voor zover je van mooi kan spreken natuurlijk, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

Hoe gaat met de jongens?
Gecondoleerd, aan iedereen die AnnA liefheeft.

Frans, er brandt een kaarsje in een kerkje in Lugano voor jouw zus. Afgelopen weken heb ik, met AnnA in mijn achterhoofd, meer momenten geplukt dan dat ik uit mezelf zit doen.
Vandaag nog: geen fut om met mijn gezin mee naar het zwembad te gaan. Toch gedaan, door Anna. Om te kunnen plukken, leven. En ik heb er heerlijk gespeeld met mijn zoon.

Ik heb haar nooit gekend, en toch vormt ze mijn dagelijks leven.

Ik wens jullie veel liefde en warmte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gecondoleerd en een knuffel frans.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moest stiekem wel grinniken Frans. :) Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi hoe jullie beide altijd een lach door de tranen mengen. Een gave.

Sterkte morgen.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat jullie zo goed jullie eigen weg kunnen gaan in deze klotesituatie en er ondanks strubbelingen voor kunnen zorgen dat jullie en Anna het afscheid krijgen wat bij jullie past.

Wat zal het leeg zijn nu Anna het huis verlaten heeft. Ik denk veel aan jullie en dat zal morgen en de komende tijd niet anders zijn. Sterkte!! :hug:
Wat dapper dat je heel de dienst gaat proberen te doen Frans. Heel mooi ook :heart: .

Toen ik eens moest/ wilde spreken op de uitvaart van een gezinslid, weet ik nog dat het hielp om de tekst heel vaak al hardop te lezen vantevoren. De eerste paar keren moest ik er nog bij huilen, maar het lukte steeds beter om het met droge ogen te zeggen. Wie weet heb jij daar ook wat aan. Al is het natuurlijk ook geen ramp als je wel moet huilen.

Ik snap wel wat je bedoelt met dat het voelt als een soort feestje organiseren voor Anna. Wie weet kijkt ze mee vanaf haar wolk boven en krijgt ze het toch mee.. Weet iig zeker dat ze in dat geval beretrots op je/ jullie is.

Succes en heel veel sterkte morgen. :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte morgen Frans, voor jou, de kinderen en man, en je ouders, en alle anderen... Mooi dat het een feestje wordt dat bij Anna past, en zo wrang dat ze er zelf niet bij is :( Dapper dat je zelf de dienst wil gaan doen! Zoals ik je lees, gaat het je vast lukken, je klinkt zo krachtig.

Hoe staan de jongens hierin eigenlijk? En Anna-man? Mijn hart gaat zo naar jullie uit... :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Frans,
morgen heel veel sterkte voor jou en je familie. Het wordt vast een mooi en warm afscheid. En tranen tijdens het spreken is normaal en niet erg. En laat de kids lekker hun gang gaan. Na de uitvaart van een collega van mij speelden zijn kids verstoppertje. Dat was beter dan dat ze verdrietig naast de familie moesten zitten.

En jullie zitten nu in de flow ivm de uitvaart. Ook veel sterkte voor de volgende periode... als het gewone leven weer op gang komt, maar dan zonder jullie geliefde Anna.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eidde schreef:
13-08-2019 20:15
Mooi hoe jullie beide altijd een lach door de tranen mengen. Een gave.

Sterkte morgen.
Mooi verwoord!

Sterkte Frans, ik denk ook al de hele week aan jullie :rose:
Alle reacties Link kopieren Quote
:redrose:
Lieve Frans, je schrijft inderdaad net zoals je zusje :)
Fijn voor de jongens dat hun moeder een zus heeft die haar zo door en door kent en door en door lief heeft, die hun al haar verhalen kan vertellen. Door jou zal hun mama dichtbij zijn in moeilijke tijden. :heart:

Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe morgen, je doet het fantastisch zo te lezen, dus dat gaat vast goedkomen.
Zet m op! Maak er een mooi feestje van voor Anna. :rose:
Lieve Frans, ik wens jullie morgen heel veel sterkte! Maak er een prachtig afscheid van Anna van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Frans en familie, veel sterkte morgen. Het wordt ongetwijfeld een prachtig afscheid, met een lach en veel tranen. Dapper dat je zelf de dienst gaat doen, maar geeft vast ook veel kracht (hoop ik!).

Ik denk aan jullie. Wat zal het toch moeilijk zijn om nu definitief afscheid te moeten nemen van iemand die jullie zo dierbaar is.
:hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel sterkte vannacht, morgen en de komende tijd. Het zal inderdaad stil zijn nu Anna weg is, en helemaal morgen na de afscheidsdienst.

Moet ook veel aan je vader denken. Anna schreef een keer dat hij afgelopen jaar na een slecht bericht (volgens mij dat de chemo niets meer deed), zo verdrietig was. Tis voor jullie allemaal zo zwaar lijkt me.

Neemt ze nog een rode roos mee?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven