Geld & Recht alle pijlers

10 dagen te gaan, €1,50 over.

13-08-2019 19:17 292 berichten
Nu denk je al snel: "Dat is balen! Maar €1,50 voor 10 dagen."

Maar eerlijk is eerlijk, als ik het ga redden houdt dit in dat ik vanaf het eerst volgende salaris SCHULDENVRIJ ben! Dus stiekem, heel stiekem.... of eigenlijk helemaaaaal niet stiekem ben ik er MEGA blij mee.

Maar nu nog rond zien te komen. En daarom vraag ik jullie hulp voor de laatste loodjes...

Uiteraard ga ik het zeker redden met het volgende salaris om die maand rond te komen, geen schulden meer te hebben. Maar het zou ook ZO fijn zijn als ik nu niet de rode cijfertjes in duik.

Wie oh wie heeft DE tip om met €1,50 nog 10 dagen rond te komen. Of uiteraard meerdere tips (om zo min mogelijk rood te staan) rond te komen....

LETS EAT THIS COOKIE!!!!

(sorry voor mn enthousiasme!!!!!!)
sugarmiss schreef:
13-08-2019 20:44
In ieder geval niet de tip opvolgen om oud brood te gaan vragen bij de bakker.

Een bakker werkt ook hard voor zijn geld. Dan is het heel erg fout om te gaan zittenen aasgieren terwijl je gewoon spaargeld hebt of nog rood kan gaan staan.

Dat is Voir mensen die echt niet anders kunnen.
To heeft spaargeld? En daar kan nog geen tientje vanaf?
anoniem_386944 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 20:50
0.97% gewijzigd
Someonenew schreef:
13-08-2019 20:46
En bij de plaatselijke voedselbank vragen er blijft daar meestal ook wel wat over na de uitgifte.. Gewoon even uitleggen en erbij vermelden dat het eenmalig is. Ik weet zeker dat je daar geholpen wordt.
Absoluut. Voedselbanken staan altijd te springen om mensen te helpen die nog niet eens op het idee komen hun roodstand op te heffen met hun spaargeld.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
13-08-2019 20:45
Je zegt ergens dat je normaal 40 euro per week aan boodschappen uitgeeft. Neem nu 20 euro op en doe het volgende maand met 20 euro minder op maandbasis (voor de boodschappen) en dan ben je eind september schuldenvrij.

Nee, over 10 dagen al, want dan wordt het salaris gestort.
.
Alle reacties Link kopieren
Naar de voedselbank terwijl je geld hebt maar er niet aan wil komen.

Moet niet gekker worden.
Dat van dat spaargeld had ik niet gelezen, nee dan zeker niet nee.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
13-08-2019 20:49
Nee, over 10 dagen al, want dan wordt het salaris gestort.
Ja dat kan ook inderdaad.
Gewoon volgende maand wat zuiniger aan doen.
Als je alleen bent kun je best een maandje boodschappen doen van 30/35 euro per week.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2019 20:46
Met water, want de melk (voor zover aanwezig in de geheime voorraad) moet in de ouwe wentelteefjes.

Sowieso, met melk is goor. :biggrin:
Misschien is er in de geheime voorraad ook nog wat kaneel voor de smaak. :jump:
.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
13-08-2019 20:46
En bij de plaatselijke voedselbank vragen er blijft daar meestal ook wel wat over na de uitgifte.. Gewoon even uitleggen en erbij vermelden dat het eenmalig is. Ik weet zeker dat je daar geholpen wordt.
En er even bij vermelden dat je een spaarrekening hebt, dan zul je zeker niet geholpen worden en kan het naar de mensen die het echt nodig hebben.
minnimouse schreef:
13-08-2019 20:51
En er even bij vermelden dat je een spaarrekening hebt, dan zul je zeker niet geholpen worden en kan het naar de mensen die het echt nodig hebben.
Ik dat had van het spaargeld niet gelezen en mijn reactie ook aangepast.
Wellicht al genoemd, maar is er in je buurt/stad een Facebook groep voor kliekjes?
Alle reacties Link kopieren
wie heeft er nu nog meer het nummer van casa de papel in z'n hoofd?

bella ciao, bella ciao, bella ciao, ciao, ciao B-)
Alle reacties Link kopieren
Gierig.... dat ben je dus eigenlijk
Ik wilde net voorstellen om een tientje naar je over te maken. Begrijp ik nou goed dat je wel geld hebt op een spaarrekening maar daar niet aan wilt komen?
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
13-08-2019 21:00
Ik wilde net voorstellen om een tientje naar je over te maken. Begrijp ik nou goed dat je wel geld hebt op een spaarrekening maar daar niet aan wilt komen?

Nooit. Doen.
Mensen komen met de gekste verhalen hier.
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 21:08
0.34% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat TO al gevlogen is, na al die reacties over haar spaargeld ;-D
Voor iedereen een groene tuin
enthousiasteling schreef:
13-08-2019 21:00
Ik wilde net voorstellen om een tientje naar je over te maken. Begrijp ik nou goed dat je wel geld hebt op een spaarrekening maar daar niet aan wilt komen?
Bizar en grappig tegelijk.
Armoe in Nederland be like.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
13-08-2019 21:03
Nooit. Doen.
Mensen komen met de gekste verhalen hier:
Idd!
Voor iedereen een groene tuin
Snouth schreef:
13-08-2019 20:58
Gierig.... dat ben je dus eigenlijk
Inderdaad! :-?
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
13-08-2019 21:00
Ik wilde net voorstellen om een tientje naar je over te maken. Begrijp ik nou goed dat je wel geld hebt op een spaarrekening maar daar niet aan wilt komen?
Ik wilde haar ook al uitnodigen om te komen eten, of eten langs te brengen.... :nut:
Ik sta werkelijk geen enkele maand niet rood. Wat een onzinnigheid van TO...
(Overigens heb ik ook gewoon spaargeld waarmee ik mijn roodstand op zou kunnen heffen. Maar dat doe ik dan weer liever niet. Ik heb er geen enkel probleem mee om rood te staan... het kost af en toe een paar euro’s. Maar that’s it. Ik zie roodstand zoals een snoozbutton op mijn wekker)
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
13-08-2019 21:00
Ik wilde net voorstellen om een tientje naar je over te maken. Begrijp ik nou goed dat je wel geld hebt op een spaarrekening maar daar niet aan wilt komen?
Serieus?
Waarom zou je dat overwegen?
Oprecht benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
13-08-2019 21:03
Ik denk dat TO al gevlogen is, na al die reacties over haar spaargeld ;-D
Ik denk dat ze naar de jumbo is, om de bijna over datum artikelen achteraan te zetten, zodat ze van de week een gratis boodschappenronde kan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
13-08-2019 21:09
Ik denk dat ze naar de jumbo is, om de bijna over datum artikelen achteraan te zetten, zodat ze van de week een gratis boodschappenronde kan lopen.
:rofl: breng mensen nou niet op rare ideeën :devil:
Voor iedereen een groene tuin
minnimouse schreef:
13-08-2019 21:06
Serieus?
Waarom zou je dat overwegen?
Oprecht benieuwd.
Omdat ik vind dat je een beetje moet zorgen voor je medemens. Ik koop altijd de straatkrant, geef zwervers iets te drinken of eten enzo. Zit in de aard van het beestje denk ik. Mijn man en kinderen verklaren me vaak voor gek, maar ik voel me daar goed bij. Natuurlijk zal ik soms belazerd worden, dat is dan maar zo. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik altijd wel een paar euro kan missen. Ik heb ook andere tijden gekend en toen kreeg ik soms wat mensen om me heen wat geld oid.

Het enige dat ik nooit mee doe is geld geven voor een treinkaartje. Ooit werd ik aangesproken door een jongen die zei dat zijn portemonnee was gestolen. De bekende truc. Ik heb hem gezegd dat ik een kaartje voor hem wilde betalen en hij zou het absoluut terugbetalen. Ik heb hem toen gezegd dat als hij het niet terugbetaalt, ik nooit meer aan iemand op een station geld zou geven en dat dat zijn verantwoordelijkheid was. Nooit mijn geld teruggezien natuurlijk....Dus dat doe ik nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
13-08-2019 21:15
Omdat ik vind dat je een beetje moet zorgen voor je medemens. Ik koop altijd de straatkrant, geef zwervers iets te drinken of eten enzo. Zit in de aard van het beestje denk ik. Mijn man en kinderen verklaren me vaak voor gek, maar ik voel me daar goed bij. Natuurlijk zal ik soms belazerd worden, dat is dan maar zo. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik altijd wel een paar euro kan missen. Ik heb ook andere tijden gekend en toen kreeg ik soms wat mensen om me heen wat geld oid.

Het enige dat ik nooit mee doe is geld geven voor een treinkaartje. Ooit werd ik aangesproken door een jongen die zei dat zijn portemonnee was gestolen. De bekende truc. Ik heb hem gezegd dat ik een kaartje voor hem wilde betalen en hij zou het absoluut terugbetalen. Ik heb hem toen gezegd dat als hij het niet terugbetaalt, ik nooit meer aan iemand op een station geld zou geven en dat dat zijn verantwoordelijkheid was. Nooit mijn geld teruggezien natuurlijk....Dus dat doe ik nooit meer.

Wat een rare instelling, naïef. Ik snap niet waarom je niet wat bewuster met je geld om zou gaan.

Ik heb ook wel eens op het forum met een kletsgroepje een boodschappenpakket samengesteld voor iemand, maar we schreven toen al maanden (of zelfs jaren, weet ik niet meer) met elkaar, en hebben elkaar ook irl ontmoet.
.
Marnamai schreef:
13-08-2019 20:05
En dan zit ze op 15/9 of 20/9 terug met 't zelfde probleem omdat ze de rood-stand van augustus moet goed maken en haar nieuw loon pas op 23/9 komt.
Ze moet straks haar hele kast en diepvries aanvullen, dus daar gaat sowieso al een smak geld in steken.

Ik snap wel dat opstartster na maanden krap leven eindelijk geen rode cijfers meer wil zien.

Als ze het nu eindelijk voor eens en altijd opgelost krijgt: Des te beter.



Er lijken geen kinderen mee gemoeid.
Als die er waren zou ik anders spreken.

Maar nu hebben we het over 1 volwassen iemand die effe 10 dagen zowat 0 budget heeft.
Kiezen op elkaar, kasten leegvreten en gaan.
Effe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven