Gezondheid alle pijlers

Ziekenhuisafspraak, maar geen oppas voor peuter

13-08-2019 20:49 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag een afspraak bij de gynaecoloog. Ik krijg dan o.a. een echo om te kijken waarom ik zulke heftige menstruatieklachten heb. Alleen ik heb geen oppas voor mijn peuterzoon van 2,5 jaar.
Mijn man zit in het buitenland, schoonmoeder kan geen vrij krijgen, schoonzus is op vakantie en ik heb geen contact met mijn eigen familie. Vriendin die wel eens op zoon past is aan het werk, en de buren zijn ook op vakantie. Ik ben echt al langs alle opties gegaan en heb dus écht geen oppas.
Man zegt dat ik de afspraak dan maar moet verzetten. Maar dat wil ik liever niet. Ik heb zondag mijn laatste pil genomen en wordt morgen 'ongesteld'. Ik lig nu al dubbel van de pijn en wil gewoon vrijdag naar de gynaecoloog. Ik kan wel huilen bij het idee van verzetten, dit breekt me al maanden op en ik kan gewoon niet meer. (Ik moet ook stiekem nu even van mij afschrijven) Mijn man komt pas over 1,5 week thuis en was vandaag nou net zo blij dat ik zo snel terecht kan.

Hoe zouden jullie dit doen? Zou ik mijn zoon mee kunnen nemen en hem met de iPad en koptelefoon op een stoel kunnen neer planten? Alleen in de wachtkamer heb ik liever niet. Als hij eenmaal met de iPad bezig, heb ik ook geen kind aan hem. Maar omdat ik ook een inwendige echo ga krijgen lijkt het me weer lastig.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Ouders van vriendjes? Maar weet je wat mij opvalt in je OP?
Dat je man maar vindt dat je het moet uitstellen, ook al heb je veel pijn. Kan hij niet even voor ook zijn eigen kind zorgen? Al breng je kind langs op zijn werk? Neemt ie kortdurend zorgverlof op? Een halve dag vrijenemen? Schuiven met zijn uren, morgen en overmorgen iets overwerken?
Ik vindt hem erg bot, niet meelevend met jouw pijn en je hebt niet echt prioriteit...
Edit, ik zie nu dat ie in het buitenland zit. Voor langere tijd?
bloem1970 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 20:58
Reden: Aanvulling
7.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 20:56
Zit bijna geen leven meer in als hij de iPad heeft. :biggrin:
Man vindt het alleen niet kunnen om hem mee te nemen. Hij doet een beetje makkelijk over verzetten. Maar ik ben zo langzamerhand de wanhoop voorbij en wil gewoon heel graag gezien worden door de gyn.
Waarom niet dan? Ik moet best vaak in het ziekenhuis zijn. Neem mijn kind altijd mee. Hoort erbij toch? Leert een kind ook van.
Bloem1970 schreef:
13-08-2019 20:57
Ouders van vriendjes? Maar weet je wat mij opvalt in je OP?
Dat je man maar vindt dat je het moet uitstellen, ook al heb je veel pijn. Kan hij niet even voor ook zijn eigen kind zorgen? Al breng je kind langs op zijn werk? Neemt ie kortdurend zorgverlof op? Een halve dag vrijenemen? Schuiven met zijn uren, morgen en overmorgen iets overwerken?
Ik vindt hem erg bot, niet meelevend met jouw pijn en je hebt niet echt prioriteit...
Man zit in 't buitenland.

Lijkt mij nogal moeilijk langsbrengen :-).
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat er meer zijn die gewoon hun kind mee nemen. Ik neem zoon maar gewoon mee en hoop maar dat het goed gaat.
Vanmiddag was hij ook mee naar de huisarts en dat ging ook gewoon goed. Maar naar het ziekenhuis vind ik zelf veel 'spannender' dan naar de huisarts. Vandaar dus.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Meenemen. iPad/telefoon/kleurboek met wat potloden en gaan. Met 2,5 hebben ze (als ze al wat zien) nog niet eens door hoe en wat. Dat lijkt mij met een ouder kind wat lastiger.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Welk ziekenhuis zit je (evt in PB)? Ben toevallig zelf vrijdag ook met man en peuter in een ziekenhuis voor een gynaecologische afspraak en mocht het nou zo uitkomen dat we precies naar hetzelfde ziekenhuis moeten, dan mag je hem best even bij ons zetten, dan kunnen ze samen spelen :)
Alle reacties Link kopieren
Maar wat zou er zo erg zijn als hij nieuwsgierig zou zijn? Je kan het toch een beetje uitleggen?. Je heb pijn aan je buik dus kijken ze met een camera of ze iets zien. Wij maken zo vaak iets groter dan een kind denk dat het is 😄
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 20:58
Fijn om te lezen dat er meer zijn die gewoon hun kind mee nemen. Ik neem zoon maar gewoon mee en hoop maar dat het goed gaat.
Vanmiddag was hij ook mee naar de huisarts en dat ging ook gewoon goed. Maar naar het ziekenhuis vind ik zelf veel 'spannender' dan naar de huisarts. Vandaar dus.
I-Pad mee, eventueel achteraf chocomel drinken in de cafetaria en kind is gelukkig :-).
Alle reacties Link kopieren
Bloem1970 schreef:
13-08-2019 20:57
Ouders van vriendjes? Maar weet je wat mij opvalt in je OP?
Dat je man maar vindt dat je het moet uitstellen, ook al heb je veel pijn. Kan hij niet even voor ook zijn eigen kind zorgen? Al breng je kind langs op zijn werk? Neemt ie kortdurend zorgverlof op? Een halve dag vrijenemen? Schuiven met zijn uren, morgen en overmorgen iets overwerken?
Ik vindt hem erg bot, niet meelevend met jouw pijn en je hebt niet echt prioriteit...
Edit, ik zie nu dat ie in het buitenland zit. Voor langere tijd?
Mijn man is kapitein en zit ergens ver op zee. Dus die kan niet even zomaar thuiskomen.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Als het niet anders is neem je hem gewoon mee. Vaak genoeg gedaan met dochter. Snap dat het niet ideaal is als je een inwendige echo hebt maar uitstellen klinkt ook niet echt als een optie.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest mijn 8-jarige ook noodgedwongen meenemen naar de afdeling cardiologie. En meneer liet zich niet op de gang parkeren. Lig je daar topless terwijl ze een hartecho maken en daarna allerlei plakkertjes op je plakken :-D.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
13-08-2019 20:59
Welk ziekenhuis zit je (evt in PB)? Ben toevallig zelf vrijdag ook met man en peuter in een ziekenhuis voor een gynaecologische afspraak en mocht het nou zo uitkomen dat we precies naar hetzelfde ziekenhuis moeten, dan mag je hem best even bij ons zetten, dan kunnen ze samen spelen :)
Lief! In Dokkum.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
13-08-2019 21:00
Maar wat zou er zo erg zijn als hij nieuwsgierig zou zijn? Je kan het toch een beetje uitleggen?. Je heb pijn aan je buik dus kijken ze met een camera of ze iets zien. Wij maken zo vaak iets groter dan een kind denk dat het is 😄
Precies, ik zou nu hem meenemen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
13-08-2019 21:00
Maar wat zou er zo erg zijn als hij nieuwsgierig zou zijn? Je kan het toch een beetje uitleggen?. Je heb pijn aan je buik dus kijken ze met een camera of ze iets zien. Wij maken zo vaak iets groter dan een kind denk dat het is 😄
Dit dus. Gewoon meenemen.
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 21:01
Lief! In Dokkum.
Aww, nee, sorry, erg uit de buurt :(
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
13-08-2019 21:00
Maar wat zou er zo erg zijn als hij nieuwsgierig zou zijn? Je kan het toch een beetje uitleggen?. Je heb pijn aan je buik dus kijken ze met een camera of ze iets zien. Wij maken zo vaak iets groter dan een kind denk dat het is 😄
Ja, dat is ook zo. En waarschijnlijk maak ik het allemaal ook veel groter dan dat het is.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Meenemen dan maar, en als hij nieuwsgierig wordt...hij is nog zo jong, dat herinnert hij zich later echt niet meer.
En inderdaad: kinderen maken er vaak geen ding van, ze begrijpen soms nog niet eens wat ze zien en hebben daar dan dus ook geen mening over. Zeker bij zoiets als een inwendige echo: zet hem naast je, niet voor je en dan zien ze alleen een schermpje en een handdoek over je knieen. Het scherm is vaak al voldoende interessant en als hij een iPad heeft, komt het zéker goed!
Je man moet zelf maar eens zwaar ongesteld worden voor hij er wat over kan zeggen.. baas in eigen bloedende baarmoeder hoor.

Dus niet druk maken meid. Je bent daar vast niet de enige moeder en ze hebben er vast wel erger meegemaakt. Denk niet dat het zal tegenvallen.

Succes! :heart:
Ik zou man trouwens tout court vertellen dat als hij de helft van de tijd op 't water zit jij de problemen die jij in die weken tegenkomt op jouw manier aanpakt.

Hij mag best een mening hebben als hij thuis is.
Maar de helft van de tijd sta je er alleen voor en neem jij dus alleen de beslissingen.


En als je vergaat van de pijn en je moet een dokter zien en je hebt geen oppas ... dan gaat kind gewoon mee.


Je gaat zulke situaties immers nog tegenkomen de volgende jaren.
En hij kan blijkbaar moeilijk van zijn boot springen, dus dan moet er wel een andere oplossing zijn.


Hij voelt jouw pijn niet en wie garandeert dat als oma volgende maand wél verlof kan nemen jij op exact die dag een afspraak gepland krijgt in 't ziekenhuis?
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 21:09
12.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vrijdag, en gewoon meenemen die kleine.
Komt vast goed!
Kind in buggy en zo zetten dat het niet met de gyn mee kan kijken.
vivajaline schreef:
13-08-2019 20:52
En dan buurmeisje en kind mee naar t z huis en hen dan in de wavhtkamer laten
Dan is het buurmeisje maar kort alleen met je kind
Nee natuurlijk niet! Je moet geen kinderen mee nemen naar waxhtkamers waar andere patienten daar overlast van hebben.
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 20:58
Fijn om te lezen dat er meer zijn die gewoon hun kind mee nemen. Ik neem zoon maar gewoon mee en hoop maar dat het goed gaat.
Vanmiddag was hij ook mee naar de huisarts en dat ging ook gewoon goed. Maar naar het ziekenhuis vind ik zelf veel 'spannender' dan naar de huisarts. Vandaar dus.
Ze zouden het moeten verbieden!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:10
Nee natuurlijk niet! Je moet geen kinderen mee nemen naar waxhtkamers waar andere patienten daar overlast van hebben.
RB, niet elk kind veroorzaakt meteen 'overlast' door te ademen hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven