Gezondheid alle pijlers

Ziekenhuisafspraak, maar geen oppas voor peuter

13-08-2019 20:49 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag een afspraak bij de gynaecoloog. Ik krijg dan o.a. een echo om te kijken waarom ik zulke heftige menstruatieklachten heb. Alleen ik heb geen oppas voor mijn peuterzoon van 2,5 jaar.
Mijn man zit in het buitenland, schoonmoeder kan geen vrij krijgen, schoonzus is op vakantie en ik heb geen contact met mijn eigen familie. Vriendin die wel eens op zoon past is aan het werk, en de buren zijn ook op vakantie. Ik ben echt al langs alle opties gegaan en heb dus écht geen oppas.
Man zegt dat ik de afspraak dan maar moet verzetten. Maar dat wil ik liever niet. Ik heb zondag mijn laatste pil genomen en wordt morgen 'ongesteld'. Ik lig nu al dubbel van de pijn en wil gewoon vrijdag naar de gynaecoloog. Ik kan wel huilen bij het idee van verzetten, dit breekt me al maanden op en ik kan gewoon niet meer. (Ik moet ook stiekem nu even van mij afschrijven) Mijn man komt pas over 1,5 week thuis en was vandaag nou net zo blij dat ik zo snel terecht kan.

Hoe zouden jullie dit doen? Zou ik mijn zoon mee kunnen nemen en hem met de iPad en koptelefoon op een stoel kunnen neer planten? Alleen in de wachtkamer heb ik liever niet. Als hij eenmaal met de iPad bezig, heb ik ook geen kind aan hem. Maar omdat ik ook een inwendige echo ga krijgen lijkt het me weer lastig.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:12
Ze zouden het moeten verbieden!
Doe even normaal zeg
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:12
Ze zouden het moeten verbieden!
Stel je niet aan.
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:12
Ze zouden het moeten verbieden!
Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. :heart:
Ik had echt even dat zetje nodig. Begon al een beetje wanhopig te voelen. Ik ben tijden door mijn huisarts afgewimpeld dat krampen erbij horen. Maar gisteren in huilen uit gebarsten omdat het voelt als weeën. En dat het er niet bij hoort dat ik de hele avond maar op de wc zit omdat tampons en maandverband het niet houden.

En ondertussen rollen de tranen alweer over mijn wangen. Ik zit hier al bijna een jaar mee en heb al zo vaak aan de bel getrokken. En nu word ik éindelijk serieus genomen en nu zal je natuurlijk net hebben dat ik geen oppas heb voor zoon.

Het is me eventjes te veel.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:10
Nee natuurlijk niet! Je moet geen kinderen mee nemen naar waxhtkamers waar andere patienten daar overlast van hebben.
Ja hoor. Mijn kind ging overal mee naar toe en kon dus keurig even in de buggy wachten. Of dat nou tijdens het plaatsen van een spiraaltje was, de tandarts, de allergoloog, de huisarts, what ever.
Alle reacties Link kopieren
Route88 schreef:
13-08-2019 21:00
Maar wat zou er zo erg zijn als hij nieuwsgierig zou zijn? Je kan het toch een beetje uitleggen?. Je heb pijn aan je buik dus kijken ze met een camera of ze iets zien. Wij maken zo vaak iets groter dan een kind denk dat het is 😄
Zou ik ook geen probleem mee hebben, al staat kind er met de neus boven op
Sterkte vrijdag, komt vast goed!
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 21:14
Bedankt voor alle reacties. :heart:
Ik had echt even dat zetje nodig. Begon al een beetje wanhopig te voelen. Ik ben tijden door mijn huisarts afgewimpeld dat krampen erbij horen. Maar gisteren in huilen uit gebarsten omdat het voelt als weeën. En dat het er niet bij hoort dat ik de hele avond maar op de wc zit omdat tampons en maandverband het niet houden.

En ondertussen rollen de tranen alweer over mijn wangen. Ik zit hier al bijna een jaar mee en heb al zo vaak aan de bel getrokken. En nu word ik éindelijk serieus genomen en nu zal je natuurlijk net hebben dat ik geen oppas heb voor zoon.

Het is me eventjes te veel.
Je doet het hartstikke goed :hug:
Je komt voor jezelf op, laat je onderzoeken, kind met wat vermaak in de tas mee en daarna gezellig een ijsje eten in het ziekenhuis met die lieve knul.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:10
Nee natuurlijk niet! Je moet geen kinderen mee nemen naar waxhtkamers waar andere patienten daar overlast van hebben.
Niet elk kind veroorzaakt overlast. Dat jij zo'n kinderhater bent, is alleen jouw probleem en niet die van mij.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:34
Reden: Ongepast
97.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan vrijdag Caaf-Dracula!!

:hug:

Kop op!
Alle reacties Link kopieren
Wat anderen al zeggen: gewoon meenemen, dat gaat vast prima. Ik heb laatst ook kleuter noodgedwongen meegenomen toen ik een uitstrijkje kreeg. Ging prima.

Ik kan me zo goed voorstellen dat je deze afspraak niet wilt (of eigenlijk kunt!) laten schieten. Inderdaad, eindelijk serieus genomen worden.
Sterkte, ik hoop dat de afspraak goed gaat en dat er iets gevonden wordt waar wat aan gedaan kan worden.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:15
[...]
Kssht!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:34
Reden: Quote ongepast
47.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Caaf-Dracula, ik hoop dat vrijdag alles goed gaat in het ziekenhuis en dat je snel een goede behandeling krijgt. Kind mee in de buggy is echt niet zo vreemd hoor. Wij gingen als kind ook altijd mee naar de dokter/tandarts etc. want mijn vader werkte in het buitenland en mijn moeder had ook geen oppas om de hoek. Heel veel sterkte!
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:15
[...]
Of een fijne afleiding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:34
Reden: Quote ongepast
32.68% gewijzigd
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:15
[...]
Niet elk kind jengelt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:35
Reden: Quote ongepast
42.78% gewijzigd
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:15
[...]


Als een kind de druppel is dan zit dat emmertje wel erg vol. En als je echt denkt dat het zo werkt met ‘gewoon een pubermeisje van straat trekken’ dan snap ik waar het wel eens mis kon zijn gegaan in het creëren van je wereldbeeld.

Je moet je toneel beter kiezen RB.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:35
Reden: Quote ongepast
17.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon meenemen en laten spelen of op de tablet zetten als je die hebt.
Mijn zoontje heb ik altijd overal mee naartoe genomen. Ik heb geen familie, vrienden of buren die willen oppassen. Voordeel hiervan is wel dat kind overal mee naartoe kan en geen probleem maakt ervan. Ergens vind ik dat ideaal. Soms is t wat minder, maar kind maakt het niets uit. Sterkte met de menstruatie, en succes bij je afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-08-2019 21:18
Caaf-Dracula, ik hoop dat vrijdag alles goed gaat in het ziekenhuis en dat je snel een goede behandeling krijgt. Kind mee in de buggy is echt niet zo vreemd hoor. Wij gingen als kind ook altijd mee naar de dokter/tandarts etc. want mijn vader werkte in het buitenland en mijn moeder had ook geen oppas om de hoek. Heel veel sterkte!
Dankjewel. Neem zoon ook gewoon mee in de buggy. Neem genoeg lekkers mee, zolang zijn kaken op en neer gaan, merk je hem niet. Ipad erbij en dan is het helemaal goed. Ik zie dat ook wel goedkomen met zoon, het is een lief en rustig kind.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
GlitterCupcake schreef:
13-08-2019 21:20
Als een kind de druppel is dan zit dat emmertje wel erg vol. En als je echt denkt dat het zo werkt met ‘gewoon een pubermeisje van straat trekken’ dan snap ik waar het wel eens mis kon zijn gegaan in het creëren van je wereldbeeld.

Je moet je toneel beter kiezen RB.
Ik gok trouwens dat op gyneacologie niet veel doodzieke bejaarden zitten wiens emmer overloopt van een kind.

Kies je afdeling beter, RedBull :-D.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-08-2019 21:15
[...]
Toch gek dan dat in alle wachtkamers in mijn ziekrnhuis er kinderhoeken zijn. Dat zal dan vast zijn omdat oude van dagen graag een kleurplaat kleuren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2019 11:36
Reden: Quote ongepast
25.00% gewijzigd
Caaf-Dracula schreef:
13-08-2019 21:14
Bedankt voor alle reacties. :heart:
Ik had echt even dat zetje nodig. Begon al een beetje wanhopig te voelen. Ik ben tijden door mijn huisarts afgewimpeld dat krampen erbij horen. Maar gisteren in huilen uit gebarsten omdat het voelt als weeën. En dat het er niet bij hoort dat ik de hele avond maar op de wc zit omdat tampons en maandverband het niet houden.

En ondertussen rollen de tranen alweer over mijn wangen. Ik zit hier al bijna een jaar mee en heb al zo vaak aan de bel getrokken. En nu word ik éindelijk serieus genomen en nu zal je natuurlijk net hebben dat ik geen oppas heb voor zoon.

Het is me eventjes te veel.


Het is goed dat ze er even in gaan koekeloeren. Wees niet zo hard voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon meenemen, dat is zelfs zonder ipad geen enkel probleem. Heb laatst hetzelfde onderzoek gehad als jij, en mijn 2 kinderen meegenomen (6 en 3). In de onderzoekskamer stond gewoon een bak met duplo, de jongste vermaakte zich daarmee, de oudste stak even haar hoofd om het gordijn omdat ze het wel interessant vond. Ook al twee keer bij het uitstrijkje bij de huisarts de kinderen meegenomen. Daar was geen gordijn. Iedereen vond het allemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Meenemen en achter de ipad zetten. Ook meenemen de spreekkamer in natuurlijk. Ik kan niet zo makkelijk oppas vinden want zorgintensief kind en neem hem regelmatig mee naar dat soort afspraken. Ook weleens naar de fysio ofzo. Nog nooit iemand geweest die daar bezwaar tegen had.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem gewoon meenemen, wat lekkers mee (rozijntjes uit een pakje, lekker lang werk ;-) en de tablet). Ook al ziet hij wat er gebeurt, zolang jij daar niet heel spastisch over doet zal hij er o zijn leeftijd nog niks van maken.
Je man heeft natuurlijk heel gemakkelijk praten met verzetten maar hij weet niet hoe verrot menstruatiepijn kan zijn.

Ik woon vlakbij Dokkum maar ben helaas nog tot vrijdagavond op vakantie anders was ik met alle liefde even bij je zoon gaan zitten in de wachtkamer.

Sterkte en succes ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven