Ex wil geen contact met kinderen

13-08-2019 20:02 153 berichten
Lieve allemaal,

Ik post hier voor het eerst. Waarschijnlijk ben ik op zoek naar een stukje (h)erkenning en jullie mening.

Mijn ex en ik zijn sinds een half jaar uit elkaar, na een relatie van 6 jaar. Samen hebben wij twee lieve dochters van 2 en 4 jaar.
Onze breuk loopt alles behalve soepel. We kwamen er niet uit rondom de alimentatie, waardoor we beiden naar een advocaat zijn gestapt. Ik merk dat dit onze (vriendschaps?)relatie zeker niet goed heeft gedaan.
Sinds onze breuk heeft mijn ex onze dochters slechts 2 keer gezien. Dit was vrij kort nadat we uit elkaar zijn gegaan.
Inmiddels heeft mijn ex onze dochters al ruim 3 of 4 maanden niet gezien. Soms geeft hij aan dat hij geen behoefte meer te hebben aan contact. De volgende dag krijg ik dan alleen weer een bericht met de vraag of hij de meiden weer kan zien.
Tot een afspraak of ontmoeting is het alleen al ruim 3 maanden niet meer gekomen. Dat komt doordat hij ofwel aangeeft geen contact te willen, of hij vraagt 1 uur van te voren of hij onze dochters kan zien. Vaak lukt het mij dan niet om dat te regelen, omdat ik in het weekend vaak al plannen met ze heb.
Ik merk dat mijn ex nog erg uit emotie reageert. Hij stuurt veel kwetsende dingen naar mij. Zo heeft hij mij gevraagd of de kinderen eigenlijk wel van hem zijn. Ook krijg ik regelmatig de vraag waarom ik geld van hem wil hebben (kinderalimentatie) en of ik het niet zonder zijn geld kan redden.

Onze oudste dochter is 4 jaar, en ik merk dat zij soms behoorlijk wat vragen heeft. Zo vraagt zij weleens waarom papa niet meer thuiskomt en waarom mama niet meer verliefd is op papa. Ook geeft ze aan dat ze papa heel erg mist.
Op dit soort momenten breekt echt mijn hart, en weet ik niet wat ik tegen haar moet of kan zeggen.
Mijn ex heeft mij inmiddels (sinds een week) geblokkeerd, dus appen/bellen/sms-en is niet meer mogelijk. Ook de tijdelijke (tot de definitieve uitspraak van de rechter) alimentatieregeling komt hij niet meer na.

In het verleden is er sprake geweest van Huiselijk Geweld, en tijdens onze breuk ben ik ook door mijn ex bedreigt (telefonisch). Hierdoor wil ik niet dat de kinderen alleen met hem zijn. Als alternatief heb ik daarom aangeboden om de kinderen naar de vader van mijn ex te brengen, zodat hij ze daar kan zien. Ikzelf zou dan even weggaan, zodat wij niet met elkaar in 1 ruimte hoeven te zijn. Mijn ex heeft aangegeven dat dit voor hem geen optie is. Hij heeft mij niet verteld waarom dit voor hem geen optie is.


Momenteel ben ik ten einde raad. Mijn dochters, en dan vooral mijn oudste dochter, stelt voortdurend vragen. Ik weet gewoon niet meer wat ik haar kan antwoorden. Ook vraag ik mezelf voortdurend af of ik wel juist handel, of dat ik voornamelijk vanuit emotie reageer. Begrijp me niet verkeerd, ik kan via whatsapp ook echt heel boos op hem worden. Voornamelijk vanuit onmacht.

Ik zou het heel fijn vinden om meningen van buitenaf te horen. Wat kan ik het beste doen? En hoe zorg ik ervoor dat mijn dochters er zo min mogelijk last van (gaan) krijgen?

Dank jullie wel voor het lezen van mijn (lange) bericht :heart:
Alle reacties Link kopieren
Houdt het zakelijk, begin met een medatior en werk toe naar de rechtszaak
Alle reacties Link kopieren
Ik pik er even één ding uit; hij mag van jou niet alleen zijn met de kinderen schrijf je. Was dat huiselijk geweld van voorheen alleen tegen jou of ook tegen de kinderen gericht?

Ik gok van niet. Ik zou onder geen voorwaarde accepteren dat ik m’n eigen kinderen alleen maar bij de ex-schoonvader van m’n aanstaande ex zou mogen zien. Daarmee zet je de boel echt op scherp.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
De ontmoetingen met mijn 3 dochters zijn iedere keer weer quality time gebeurtenissen, zou ze voor geen goud willen missen.
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
Je topictitel is verkeerd.

Je ex wil de kinderen wel zien. Hij vraagt het alleen kort van te voren. Dan weiger jij want andere plannen.

Welk plan is zo belangrijk dat het belangrijker is dan dat de kinderen een band houden met hun vader?

Jij beslist zo maar in je eentje dat jij de kinderen niet alleen mag zien.

Je mag hopen dat je straks bij de rechter een rechter krijgt die jullie verplicht tot mediation.

En dan zal je accoord moeten gaan met een omgangsregeling.

Als je pech hebt zegt de rechter niet dat je een mediation traject in moet maar wijst hij de kinderen aan de vader toe omdat jij ze nu bij hemwrg houdt en moet jij genoegen nemen met een weekend regeling.

Reken maar dat jeugdzorg er heel erg op is gebrand dat vaders hunkinderen kunnen zien.

Als het huiselijk geweld alleen tegen jou gericht is en niet tegen de kindeten en jij geen keiharde bewijzen daarvoor hebt dan ga jij zo vreselijk de sjaak zijn.

Ik zou maar heel rap gaan meewerken.

En jou ja maar hij betaald ook geen alimentatie zal veel minder belangrijk worden gevonden dan zijn ik vraag on de kinderen te zien Masr zij wil dat niet.
Zoals hij alimentatieplichtig is, heb jij de plicht je aan de omgansregeling te houden. Ik neem aan dat deze er is?
Alle reacties Link kopieren
In het verleden is er sprake geweest van Huiselijk Geweld, en tijdens onze breuk ben ik ook door mijn ex bedreigt (telefonisch). Hierdoor wil ik niet dat de kinderen alleen met hem zijn. Als alternatief heb ik daarom aangeboden om de kinderen naar de vader van mijn ex te brengen, zodat hij ze daar kan zien. Ikzelf zou dan even weggaan, zodat wij niet met elkaar in 1 ruimte hoeven te zijn. Mijn ex heeft aangegeven dat dit voor hem geen optie is. Hij heeft mij niet verteld waarom dit voor hem geen optie is.

Heftig om even eenzijdig te beslissen dat hij ze niet zonder begeleiding mag zien en slechts 'even' per keer.
Ik vind dat je een punt hebt TO.
Laat je niet wegzetten als iemand die haar ex "zomaar" bij de kinderen weghoudt.

Wel is het misschien een optie om als hij belt in het weekend de plannen te wijzigen, ook al is het op het laatste moment? Dat hij dan toch de kinderen kan zien?
Vanzai schreef:
13-08-2019 20:34
Ik pik er even één ding uit; hij mag van jou niet alleen zijn met de kinderen schrijf je. Was dat huiselijk geweld van voorheen alleen tegen jou of ook tegen de kinderen gericht?

Ik gok van niet. Ik zou onder geen voorwaarde accepteren dat ik m’n eigen kinderen alleen maar bij de ex-schoonvader van m’n aanstaande ex zou mogen zien. Daarmee zet je de boel echt op scherp.
Hoezo "alleen tegen jou"?
Welk kind knapt op van huiselijk geweld tegen de moeder?
Vind het echt een bizarre reactie.
Hij wil ze dus wel zien maar jij zit dwars. De ex van mijn man doet dat ook al jaren. De kinderen zijn van hem vervreemd en ze staan OTS. Ook dat helpt weinig. De oudste heeft echt een klap van opgelopen waar ze nu voor in therapie moet. Waarom mag hij niet een uur van te voren bellen? Jij mag toch ook elk uur van de dag besluiten dat je iets met je kinderen wil doen. Ga alsjeblieft meewerken. In het belang van je kinderen. Vader weghouden kan echt niet.

Wat bedoel je met huislijk geweld? Hoe moet ik dat voor mij zien? Vlogen jullie elkaar aan of sloeg hij je het huis door?
sugarmiss schreef:
13-08-2019 20:57
Je topictitel is verkeerd.

Je ex wil de kinderen wel zien. Hij vraagt het alleen kort van te voren. Dan weiger jij want andere plannen.

Welk plan is zo belangrijk dat het belangrijker is dan dat de kinderen een band houden met hun vader?

Jij beslist zo maar in je eentje dat jij de kinderen niet alleen mag zien.

Je mag hopen dat je straks bij de rechter een rechter krijgt die jullie verplicht tot mediation.

En dan zal je accoord moeten gaan met een omgangsregeling.

Als je pech hebt zegt de rechter niet dat je een mediation traject in moet maar wijst hij de kinderen aan de vader toe omdat jij ze nu bij hemwrg houdt en moet jij genoegen nemen met een weekend regeling.

Reken maar dat jeugdzorg er heel erg op is gebrand dat vaders hunkinderen kunnen zien.

Als het huiselijk geweld alleen tegen jou gericht is en niet tegen de kindeten en jij geen keiharde bewijzen daarvoor hebt dan ga jij zo vreselijk de sjaak zijn.

Ik zou maar heel rap gaan meewerken.

En jou ja maar hij betaald ook geen alimentatie zal veel minder belangrijk worden gevonden dan zijn ik vraag on de kinderen te zien Masr zij wil dat niet.
Doe toch normaal zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ga je lekker, sam1968?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
sam1968 schreef:
13-08-2019 21:37
Hoezo "alleen tegen jou"?
Welk kind knapt op van huiselijk geweld tegen de moeder?
Vind het echt een bizarre reactie.
er is maar eentje die kan en mag bepalen of vader de kinderen kan zien of dat hij een risico voor ze is: de rechter.
S-Meds schreef:
13-08-2019 21:49
er is maar eentje die kan en mag bepalen of vader de kinderen kan zien of dat hij een risico voor ze is: de rechter.
Ik heb niet de indruk dat de rechter zich er al over gebogen heeft?
sam1968 schreef:
13-08-2019 21:51
Ik heb niet de indruk dat de rechter zich er al over gebogen heeft?
er is een alimentatieregeling dus er is ook een omgangsregeling
S-Meds schreef:
13-08-2019 21:56
er is een alimentatieregeling dus er is ook een omgangsregeling
Nou misschien komt TO daar nog over vertellen.
Maar man geeft ook regelmatig aan dat hij de kinderen niet wil zien las ik. Dat is dan misschien op de momenten die in de omgangsregeling staan.
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
13-08-2019 21:37
Hoezo "alleen tegen jou"?
Welk kind knapt op van huiselijk geweld tegen de moeder?
Vind het echt een bizarre reactie.
Geen enkel kind. Het kan behoorlijk traumatisch voor ze zijn.

En toch wil jeugdzorg dan dat kinderen gewoon hun vader kunnen zien.

Telefonische bedreiging zal uit worden gelegd als vader heeft stress door de scheiding en is een logisch gevolg van dat TO niet wil dat hij de kinderen ziet.
Alle reacties Link kopieren
Neem je voor om de eerst komende keer dat hij belt dat hij zijn kinderen wil zien, hier aan tegemoet te komen. Welke andere plannen je dan ook heb.
Jij houdt je kinderen bij je ex weg, jij maakt dat ze al maanden hun vader niet gezien hebben. Stop daarmee en regel voor betere afspraken een mediator.
delicious35 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:04
1.80% gewijzigd
Vanzai schreef:
13-08-2019 21:44
Ga je lekker, sam1968?
Zijn vader begreep ik trouwens eigenlijk uit het verhaal.
De ex-schoonvader van de aanstaande ex.
Maar goed ook ik kan me vergissen natuurlijk.
topictitel is nogal selectief verontwaardigd want ik lees toch echt

‘een bericht met de vraag of hij de meiden weer kan zien.’

jij bepaalt dus zelf dat hij de kinderen alleen mag zien bij zijn vader. Daar over zeg je: ‘Mijn ex heeft aangegeven dat dit voor hem geen optie is. Hij heeft mij niet verteld waarom dit voor hem geen optie is.’

Wat denk je zelf?
Wat zou jij zeggen als je ex bepaalt dat jij de kinderen alleen even kort mag zien onder toezicht van je moeder omdat jij je zelfbeheersing verloor op whatsapp? Zou je zeggen: oh ja dat is een goede optie???

hou hiermee op. gun je kinderen een vader en een moeder
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
13-08-2019 20:34
Ik pik er even één ding uit; hij mag van jou niet alleen zijn met de kinderen schrijf je. Was dat huiselijk geweld van voorheen alleen tegen jou of ook tegen de kinderen gericht?

Ik gok van niet. Ik zou onder geen voorwaarde accepteren dat ik m’n eigen kinderen alleen maar bij de ex-schoonvader van m’n aanstaande ex zou mogen zien. Daarmee zet je de boel echt op scherp.
TO bedoelt gewoon de eigen vader van haar ex, hè?

En tegen wie dat huiselijk geweld gericht was doet er niet zoveel toe. Getuige zijn van huiselijk geweld is ook kindermishandeling. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat hij geen recht zou hebben op omgang, maar jij doet nu net of het voor de kinderen niet erg is/was omdat hij niet direct tegen de kinderen geschreeuwd of geslagen heeft.
Was hij ook nooit alleen met de kinderen toen jullie nog niet uit elkaar waren?
Lariba schreef:
13-08-2019 22:06
TO bedoelt gewoon de eigen vader van haar ex, hè?

En tegen wie dat huiselijk geweld gericht was doet er niet zoveel toe. Getuige zijn van huiselijk geweld is ook kindermishandeling. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat hij geen recht zou hebben op omgang, maar jij doet nu net of het voor de kinderen niet erg is/was omdat hij niet direct tegen de kinderen geschreeuwd of geslagen heeft.
je kind onrechtmatig weghouden bij de andere ouder is net zo goed een vorm van kindermishandeling
Ik neem aan dat er van dat geweld aangifte is gedaan bij de politie? Dat jeugdzorg hier dus van op de hoogte is? En JZ het dus blijkbaar niet voldoende vindt om de kinderen hun vader te ontzeggen?
Laat vader aub gewoon zijn kinderen zien zonder toezicht, tenzij je echt het idee hebt dat ze gevaar lopen, maar uit de toon van je berichtje krijg ik dat idee helemaal niet.

De kinderen hebben recht op contact met hun vader. Dit staat los van jullie problemen en gezeur over de hoogte van de alimentatie. Als hij een uur van te voren belt omdat hij de kinderen wil zien, zet dat je eigen plannen opzij in belang van je kinderen en breng ze even naar hun vader.

Ik ben ook gescheiden en gelukkig financieel onafhankelijk zodat ik alimentatie van mijn ex hoef te ontvangen. maar als was ik dat niet, ik kan mij geen situatie voorstellen dat ik ruzie zou maken met mijn ex omdat ik vind dat ik te weinig geld van hem zou kunnen krijgen. Wij gaan dan ook vriendschappelijk met elkaar in belang van ons kindje, maar dat kost ook geen enkele moeite omdat er geen wrok naar elkaar toe is.

Ik snap als je net uit elkaar bent dat de emoties misschien anders liggen, maar waak ervoor dat je uit emotie zogenaamd beslissing neemt in belang van je kinderen maar die eigenlijk alleen maar met je eigen emoties te maken hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven