Is mijn angst onterecht?

13-08-2019 21:40 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel spannend om hier voor het eerst een vraag te stellen. Het is allemaal niet heel erg maar merk dat ik behoefte heb aan feedback. Ik hoor het graag als ik het bondiger moet vertellen.

Een korte achtergrond: Ik ben begin 30 en heb sinds vijf maanden een hele leuke man ontmoet (halverwege de 30). Beide (nog) kinderloos. We wonen circa 50 km bij elkaar vandaan. Nu is het zo dat ik vreselijk onzeker ben; sterker nog, ik heb een gegeneraliseerde angststoornis waarmee een psycholoog mij helpt.

Mijn nieuwe vlam heeft een hele hoop vrienden (waarvan veel ook collega's zijn) en ik voel mij angstig omtrent degene die hij als aantrekkelijk beschouwt. Hij is super eerlijk en vertelt mij alles wat hij denkt dat ik hoor te weten.

Twee maanden terug waren we een keer bij een gelegenheid van zijn werk waarbij een vrouwelijke collega bij ons kwam zitten. We konden met zijn drietjes gezellig kletsen. Zij vertrok iets eerder en gaf aan een keer een biertje te willen drinken.

Later heeft mijn vriend verteld dat hij behoorlijk verliefd op haar is geweest in het verleden maar dat zij na een zoen-poging vanuit hem het contact heeft laten verwateren. Kortom, ze hebben sindsdien nooit meer samen iets gedaan terwijl ze daarvoor wel eens iets ondernamen in vriendschappelijk verband.

Nu heeft mijn vriend haar op de vrijdagmiddagborrel gesproken en zijn ze tot de conclusie gekomen dat het handiger is als ik de afspraak opzet om een keertje met zijn drietjes wat te gaan drinken aangezien mijn vriend en zij nooit tot een echte afspraak komen.

Ik vind haar oprecht aardig en leuk maar voel mij getriggerd in mijn onzekerheid. Ik ben heel bang dat ze elkaar ineens vinden.

Omdat ik aan een angststoornis lijdt kan ik niet altijd inschatten of het gegrond is. Daarom zou ik jullie mening graag horen; moet ik wel een afspraak regelen? Of doe ik er beter aan om het niet te doen?

Moet ik een afspraak opzetten voor ons drie?

Totaal aantal stemmen: 91

Ja (31%)
nee (65%)
anders (4%)
Waarom zouden jullie met zn drieen moeten afspreken? Of hij uberhaupt met die collega buiten het werk?
Dat zou me te nauw zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou jij moeten bemiddelen in hun contact? Klinkt als BS. Zou denken dat hij kan indenken dat het jouw angst/onzekerheid voedt.
Jouw onzekerheid in deze is naar mijn mening gegrond...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen en hem ook niet alleen met haar laten afspreken. Dat moet hij zelf toch ook begrijpen. Hij is niet voor niets zo verliefd op haar geweest, dat moet je (hij dus) niet weer gaan opzoeken. Ook niet met jou erbij omdat dat zogenaamd veilig zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft hem afgewezen maar nu ze hem kwijt raakt aan jou wil ze ineens toch afspreken.

Even testen of hij nog steeds een optie voor haar is. Of dat hij nu hij jou heeft geen interesse meer voor haar heeft.

Mannen hebben dat niet door dus zou ik hem even uitleggen wat haar bedoelingen zijn en hem aanraden om afstand van haar te nemen.

Of nu zijn kans grijpen bij haar maar dan ben jij weg.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er meer op dat zij het gezellig vindt om nog een keer met jou af te spreken. Voorlopig is het dan logischer om je vriend daar nog bij te betrekken.
Ze is niet aangetrokken tot jouw vriend.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-08-2019 22:24
Ze heeft hem afgewezen maar nu ze hem kwijt raakt aan jou wil ze ineens toch afspreken.

Even testen of hij nog steeds een optie voor haar is. Of dat hij nu hij jou heeft geen interesse meer voor haar heeft.

Mannen hebben dat niet door dus zou ik hem even uitleggen wat haar bedoelingen zijn en hem aanraden om afstand van haar te nemen.

Of nu zijn kans grijpen bij haar maar dan ben jij weg.
Dat die vrouw een gevaar voor de relatie zou zijn, lees ik er helemaal niet in.
Ze vindt TO leuk genoeg om een keer samen nog een keer een biertje te gaan drinken, ik zie het probleem niet.
sugarmiss schreef:
13-08-2019 22:24
Ze heeft hem afgewezen maar nu ze hem kwijt raakt aan jou wil ze ineens toch afspreken.

Even testen of hij nog steeds een optie voor haar is. Of dat hij nu hij jou heeft geen interesse meer voor haar heeft.

Mannen hebben dat niet door dus zou ik hem even uitleggen wat haar bedoelingen zijn en hem aanraden om afstand van haar te nemen.

Of nu zijn kans grijpen bij haar maar dan ben jij weg.
Precies
Alle reacties Link kopieren
Het is zijn collega dus hij komt haar regelmatig tegen. Hij heeft haar telefoonnummer en of haar email adres.

Jij kent haar verder niet en hebt geen gegevens van haar en komt haar verder niet tegen en toch vinden ze het logisch dat jij een afspraak regelt. Dat is toch helemaal niet logisch.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand me een reden noemen wel een afspraak op te zetten voor hen drie? Misschien snap ik het topic niet maar minstens 10 mensen stellen voor wel een afspraak op te zetten.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:49
4.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
swannie12 schreef:
13-08-2019 22:45
Dat die vrouw een gevaar voor de relatie zou zijn, lees ik er helemaal niet in.
Ze vindt TO leuk genoeg om een keer samen nog een keer een biertje te gaan drinken, ik zie het probleem niet.
Kan best zijn dat ze to oprecht een leuke vrouw vindt maar haar vriend heeft geprobeerd met haar te zoenen.

Zij heeft hem toen afgewezen maar wat gebeurd er als zij alsnog hem wil hebben?
Nee, waarom zou je.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk naar jezelf blijven.
Als jij geen behoefte hebt aan deze afspraak, dan niet. Ik heb nee gestemd.
Kat en melk.

Alhoewel ze op het werk ook bij mekaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
13-08-2019 22:49
Kan iemand me een reden noemen wel een afspraak op te zetten voor hen drie? Misschien snap ik het topic niet maar minstens 10 mensen stellen voor wel een afspraak op te zetten.
Voor de gezelligheid?

Maar waarom TO dat zou moeten regelen, dat ontgaat mij ook wat.
Misschien bedoelde je vriend samen met hem een afspraak maken met haar?

Als het je niks lijkt, gewoon met hem bespreken, snapt ie vast wel.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-08-2019 22:49
Kan best zijn dat ze to oprecht een leuke vrouw vindt maar haar vriend heeft geprobeerd met haar te zoenen.

Zij heeft hem toen afgewezen maar wat gebeurd er als zij alsnog hem wil hebben?
Je weet helemaal niet of zij hem ineens wil hebben.
Als dat al het geval is, zal ze worden afgewezen door vriend, omdat hij een relatie heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nee gestemd.
Alle reacties Link kopieren
Zijn de mensen om een biertje mee te drinken verder helemaal op ineens?
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
13-08-2019 22:54
Kat en melk.

Alhoewel ze op het werk ook bij mekaar zijn.
Zij wilde niet zoenen.
Hij heeft nu een paar maanden een leuke relatie.
Geen enkele reden waarom die vrouw nu ineens een bedreiging zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
13-08-2019 22:54
Voor de gezelligheid?

Maar waarom TO dat zou moeten regelen, dat ontgaat mij ook wat.
Misschien bedoelde je vriend samen met hem een afspraak maken met haar?
Het zou gezellig kunnen zijn; UitHetNiets vindt haar aardig maar
UitHetNiets2019 schreef:
13-08-2019 21:40
Nu heeft mijn vriend haar op de vrijdagmiddagborrel gesproken en zijn ze tot de conclusie gekomen dat het handiger is als ik de afspraak opzet om een keertje met zijn drietjes wat te gaan drinken aangezien mijn vriend en zij nooit tot een echte afspraak komen.
Ze (vriend en zijn collega) willen met zijn tweeën afspreken maar dat lukt niet en dus moet zij het doen. Ik zie geen andere aanleiding vanuit vriend en collega om af te spreken met zijn drieën dan zodat zij twee elkaar kunnen zien. Nu heeft UitHetNiets een angststoornis en wat onzekerheid door die collega en moet zij een afspraak plannen? Mis ik de samenstelling van de afspraak, UitHetNiets, of mis ik iets anders?
Ik vind het prettig om werk en privé gescheiden te houden en ik zou al helemaal geen zin hebben in een collega van mijn man die hij heeft geprobeerd te zoenen. En hoezo kunnen ze zelf geen afspraak maken en moet je mee, ben je dan hun chaparon? Ik vind het een absurd verhaal en ik zou me niet lenen voor zoiets vaags. Ik zou ook niet weten wat ik hiermee aan zou moeten.
Alle reacties Link kopieren
Nee zeg wat een raar gedoe. Waarom moeten ze per se afspreken en dan met jou erbij? Gezien hun verleden totaal niet gepast.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet goed waarom ze nu opeens een biertje wil drinken, terwijl ze al tijden niks samen doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-08-2019 00:03
Ik snap niet goed waarom ze nu opeens een biertje wil drinken, terwijl ze al tijden niks samen doen.
Tijdens het bedrijfsuitje hebben ze gezellig zitten kletsen samen en vond de vrouwelijke collega het zo leuk met TO dat ze haar graag nog een keer wil ontmoeten en dus samen iets wil gaan drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven