Centraal Moderatortopic

27-06-2019 18:17 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.


Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
De topics 'Coolblue retour al 2 weken geld aan het wachten' en 'Amazon verkeerd artikel ontvangen' zijn verwijderd ivm trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
12-08-2019 20:29
Mods ik wil even wat vragen. Als ik een pijler laat blokkeren, komen er dan ook geen topics van die pijler in mijn "nieuwe topics" en "actieve topics" lijst? Of is de pijler zelf dan alleen onzichtbaar?
Beste LunchLover,

als het goed is komen die topics van die pijler dan ook niet meer in je lijsten voor.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
12-08-2019 18:46
Beste madamzonderm,

wij doen geen uitspraken over andere forummers maar we proberen zo goed mogelijk je vragen te beantwoorden.

Het kan zijn dat we berichten van een trol verwijderen en dan heeft een gebruikersnaam dus 0 berichten. We willen liever geen berichten verwijderen dus soms kiezen we er voor om het bericht te wijzigen in [...]. En PB's kunnen zeker een aanleiding zijn tot een (perma)ban.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Bedankt. Dat beantwoord enigszins mijn vraag. Berichten die jullie niet tolereren worden of verwijderd of bewerkt. Met enige willekeur tussen de twee? Soms staan verwijderde berichten wel in quotes dus dan is het eigenlijk niet verwijderd.
Goedemorgen Mods,

Er is een nieuwe Welke film heb je voor het laatst gezien? Deel 3 geopend.

Deel 2 kan gesloten worden

entertainment/welke-film-heb-je-het-laa ... 246128/127#
Alle reacties Link kopieren
Abundance-of-Freedom schreef:
13-08-2019 08:43
Goedemorgen Mods,

Er is een nieuwe Welke film heb je voor het laatst gezien? Deel 3 geopend.

Deel 2 kan gesloten worden

entertainment/welke-film-heb-je-het-laa ... 246128/127#
Beste Abundance-of-Freedom ,

Bedankt voor het melden! Het topic is gesloten :)

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
13-08-2019 09:32
Beste Abundance-of-Freedom ,

Bedankt voor het melden! Het topic is gesloten :)

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Dank je :daisy:
Beste,
Zet deze maar op anoniem.
Alvast bedankt.
Beste,

Zou ik op anoniem mogen?

Mvg
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag mods,

Dit topic (geld-recht/gierige-acties-deel-ix/list_ ... #p30266333) is vol. Ik heb al een nieuwe aangemaakt. Mag het topic (zie link) gesloten worden?

Alvast bedankt!
Zijdehoentje
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje schreef:
13-08-2019 16:47
Goedemiddag mods,

Dit topic (geld-recht/gierige-acties-deel-ix/list_ ... #p30266333) is vol. Ik heb al een nieuwe aangemaakt. Mag het topic (zie link) gesloten worden?

Alvast bedankt!
Zijdehoentje
Beste Zijdehoentje,

Dank voor het melden! Het topic is gesloten.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mods kunnen jullie meekijken in het ayahuasca topic. Vind het nogal ver gaan dat iemand met psychische problemen min of meer aangemoedigd wordt drugs te gebruiken.
Maud*de*Braose schreef:
13-08-2019 22:47
Mods kunnen jullie meekijken in het ayahuasca topic. Vind het nogal ver gaan dat iemand met psychische problemen min of meer aangemoedigd wordt drugs te gebruiken.
Het is sowieso strafbaar.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
13-08-2019 22:47
Mods kunnen jullie meekijken in het ayahuasca topic. Vind het nogal ver gaan dat iemand met psychische problemen min of meer aangemoedigd wordt drugs te gebruiken.
Ik lees ook nog ff wat medisch advies.
Zeer gevaarlijk topic.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
13-08-2019 22:50
Ik lees ook nog ff wat medisch advies.
Zeer gevaarlijk topic.
Ja, inkijk gaat op de stoel van arts en psychiater zitten.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
13-08-2019 22:47
Mods kunnen jullie meekijken in het ayahuasca topic. Vind het nogal ver gaan dat iemand met psychische problemen min of meer aangemoedigd wordt drugs te gebruiken.
Mods, dat is dus dit topic: psyche/ayahuasca/list_messages/447579
madamzonderm schreef:
13-08-2019 22:53
Mods, dat is dus dit topic: psyche/ayahuasca/list_messages/447579
Dat heb k bij openen al gestaft, maar er is schijnbaar geen mod aanwezig.
Orișa schreef:
13-08-2019 22:55
Dat heb k bij openen al gestaft, maar er is schijnbaar geen mod aanwezig.

Blijkbaar wel om RB te wissen, maar niet om hier in te grijpen.
Bijzonder als je ziet hoe overdreven streng er gereageerd wordt op "medisch advies"
Druggebruik presenteren als oplossing voor een eetstoornis valt daar dus niet onder.
Alle reacties Link kopieren
Het topic "Ayahuasca" is (tijdeljk) gesloten en wordt ter beoordeling aan de Community Manager voorgelegd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Het topic 'Ayahuasca' is verwijderd i.v.m. medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
14-08-2019 09:48
Het topic 'Ayahuasca' is verwijderd i.v.m. medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dank je.
ModeratorViva schreef:
14-08-2019 09:48
Het topic 'Ayahuasca' is verwijderd i.v.m. medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Hij staat er nog mod, zit wel op slot.

Edit: okay nu niet meer. :)
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
14-08-2019 09:48
Het topic 'Ayahuasca' is verwijderd i.v.m. medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Normaal krijgt de forummer die medisch advies geeft een waarschuwing of een andere ban. Waarom nu niet?
Hiermee treffen jullie degene die het topic geopend heeft, niet degene die medisch advies gaf.
Andere topics over ayahuasca zijn wel blijven staan.

En ik zie dat jullie zelfs het topic waarin Decadence vraagt waarom haar topic op slot is gezet hebben verwijderd :confused:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
14-08-2019 10:35
Normaal krijgt de forummer die medisch advies geeft een waarschuwing of een andere ban. Waarom nu niet?
Hiermee treffen jullie degene die het topic geopend heeft, niet degene die medisch advies gaf.
Andere topics over ayahuasca zijn wel blijven staan.

En ik zie dat jullie zelfs het topic waarin Decadence vraagt waarom haar topic op slot is gezet hebben verwijderd :confused:
Beste Zazamaenade,

We hebben dit topic in zijn algemeenheid beoordeeld omdat het de kant op ging van medisch advies/ promotie drugsgebruik.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
14-08-2019 11:03
Beste Zazamaenade,

We hebben dit topic in zijn algemeenheid beoordeeld omdat het de kant op ging van medisch advies/ promotie drugsgebruik.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Weten jullie dat jullie zelf op de site en in jullie blad ook aan 'promotie drugsgebruik' en misschien zelfs wel 'medisch advies' doen?

Maar door ayahuasca krijg je zelfinzichten, zei die vriend. Er gaan kwartjes vallen, je ziet bepaalde patronen in je leven ineens haarscherp waardoor je ze kunt doorbreken, zei een ander. Beiden wilden het eenmalig proberen, maar zijn inmiddels een aantal ceremonies verder. Waar kwam deze hype ineens vandaan? Ik ging me erin verdiepen. Bekeek documentaires en las verschillende artikelen, waarin onder andere wordt verkondigd dat het effectief zou zijn bij de verwerking van verdriet en zelfs trauma’s, omdat er nieuwe neurologische verbindingen zouden worden gelegd in je hersenen. Dat het kan helpen als afkickmiddel voor verslaafden. Sommige ervaringsdeskundigen zeggen dat één nacht ayahuasca gelijkstaat aan jaren therapie bij een psycholoog.
(...)
Ayahuasca is een thee, getrokken van twee verschillende planten (lianen) uit de Amazone. Aan ayahuasca wordt onder meer toebedicht dat het een bijdrage kan leveren aan de verwerking en herprogrammering van traumatische ervaringen, vergelijkbaar met de therapie EMDR.

Meer over ayahuasca lees je in VIVA 1.
https://www.viva.nl/lijf-lijn/trippen-m ... oe-is-dat/
nounou
Nou viva, maak je borsten maar nat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven