Vriendin deelt nummer met flirt op vliegveld

13-08-2019 08:14 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een situatie meegemaakt met mijn vriendin waarbij het me niet lekker zit. Ik ben 35 en mijn vriendin is 30 en we kennen elkaar nu 4 maanden maar wonen nog niet samen.
Vanwege haar werk was ze gisteren in Engeland op het vliegveld om weer terug naar NL te reizen. Daar kwam een man naar haar toe (rond onze leeftijd) die een beetje paniekerig deed over dat zijn vliegtuig gecanceld was en hij niet wist welke gate hij moest hebben.
Zij heeft aangeboden hem te helpen en na zijn gate gevonden te hebben vroeg hij of ze met hem koffie wilde gaan drinken. Zij drinkt geen koffie dus ze zei nee, maar ze moest wel gaan eten. Dus hij bood aan om met haar mee te gaan en zij accepteerde. Terwijl zij eet drinkt hij koffie en begint te vertellen over zijn relatie die niet lekker loopt etc. Bij het afsluiten van het gesprek biedt hij aan haar eten te betalen en zij accepteert. Vervolgens vraagt hij haar contactgegevens en naar (volgens haar zeggen na een paar keer hebben geweigerd) heeft ze toch contactgegevens gedeeld.

Ik reageerde dus (via de app, heb haar nog niet in het echt gesproken) dat ze dus eigenlijk op een soort blind date is geweest. Ze snapte niet wat ik bedoelde. Dus ik gaf aan dat het zo overduidelijk is dat hij geïnteresseerd in haar is en hij flirt en dus ook nog haar nummer krijgt uiteindelijk. Zij speelt de vermoorde onschuld en komt terug met dat ze geïnteresseerd is in het leven van andere mensen en dat ze niet besefte dat zoiets een flirt was van hem en hij geïnteresseerd in haar is.

Zelf vind ik het vervelend dat ze dit nog steeds niet ziet. We hebben eerder zo'n gesprek gehad waarbij ze 2 mannen had die haar regelmatig benaderden via de app waarvan het overduidelijk was dat ze meer wilden. Maar zij zag het niet...

Mijn probleem is dat ik een flirt nog wel ok vind, maar dat het daarbij stopt en je geen gegevens gaat uitwisselen met een man die zijn hele levensverhaal loopt te vertellen (zoals dat zijn relatie overhoop ligt) en ook nog voor je eten betaalt. Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij dat zij niet kan inzien wat zijn bedoelingen zijn, aangezien het er nogal heel dik op ligt. Als een dame dit bij mij zou doen zou ik daar niet op ingaan, bedanken voor het gesprek en haar een fijne vlucht wensen. Voor mij is ze een grens over gegaan door gegevens uit te wisselen ipv het bij een leuk gesprekje te houden.

Ben benieuwd naar de visies van de diverse mensen hier.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
13-08-2019 23:17
Heb je ook gelezen waarop hij reageerde? Dat vind je wel normaal?
TO reageert op de persoon.noemt haar te dom etc. Net stapje te ver
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 23:20
TO reageert op de persoon.noemt haar te dom etc. Net stapje te ver
Hij heeft anders wel gelijk. Vond het ook een belachelijke reactie.
...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 23:20
TO reageert op de persoon.noemt haar te dom etc. Net stapje te ver
Jij parafraseert mijn zin. Dat heb ik nooit gezegd. En ja, misschien wat bot, maar ik ben wel klaar met dit soort direkte aanvallen op mijn persoon. Graag een goede onderbouwde discussie, niks mis mee, maar als iemand op de man gaat spelen kan diegene de bal terug verwachten wanneer mods niet ingrijpen. Ik vind dat ik en mijn vriendin de situatie volwassen met elkaar hebben besproken en ik stel me hier 100% open. Het laatste wat ik dan vraag is om door een one-liner afgefakkeld te worden door een 15-jarige (want van dat niveau is het). Geen onderbouwing, helemaal niks, behalve een direkte aanval.
Alle reacties Link kopieren
Bm1984 schreef:
13-08-2019 23:03
Jij zou mijn vriendin nooit worden. Ik houd van vrouwen die wat inhoud en intelligentie bezitten en verder komen dan enkel een aanvallende one-liner op een internetforum.
Mijn vriend zou nooit van mij eisen dat ik dingen zou 'leren' zodat hij zich beter zou voelen.

Je lijkt me geen leuke partner.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 23:20
TO reageert op de persoon.noemt haar te dom etc. Net stapje te ver
Precies. Geen leuk persoon. Mijn mening.
Life is short. Eat dessert first.
Bm1984 schreef:
13-08-2019 23:03
Jij zou mijn vriendin nooit worden. Ik houd van vrouwen die wat inhoud en intelligentie bezitten en verder komen dan enkel een aanvallende one-liner op een internetforum.
Ik kan me gerust voorstellen dat voor iemand als jij elke andere man als een bedreiging overkomt.

Projecteer dat puberaal onzeker gedrag niet op je vriendin. Je relatie loopt er gegarandeerd door stuk als je daadwerkelijk op intelligente types valt.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
13-08-2019 23:24
Mijn vriend zou nooit van mij eisen dat ik dingen zou 'leren' zodat hij zich beter zou voelen.

Je lijkt me geen leuke partner.
Inderdaad, to heeft een leuke, spontane vrouw aan de haak geslagen. En hij wil haar nu remmen in haar spontaniteit.
Hij wil haar veranderen ipv accepteren en vertrouwen. (Enkel omdat hij mannen niet vertrouwt)

Ik vind dat bizar
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
13-08-2019 23:24
Mijn vriend zou nooit van mij eisen dat ik dingen zou 'leren' zodat hij zich beter zou voelen.

Je lijkt me geen leuke partner.
Waarvan akte. Gelukkig zijn we allemaal verschillend en dat is wat het zo interessant maakt. Er is ook voor jou iemand die goed bij je past, net zoals dat voor mij ook geldt.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 23:28
Inderdaad, to heeft een leuke, spontane vrouw aan de haak geslagen. En hij wil haar nu remmen in haar spontaniteit.
Hij wil haar veranderen ipv accepteren en vertrouwen. (Enkel omdat hij mannen niet vertrouwt)

Ik vind dat bizar

Ik vind dit overdreven. Het kan best zijn dat zij moeite heeft met nee zeggen en het zelf ook wel fijn vindt om dit meer te doen. Wellicht had ze wel liever gezegd ‘was gezellig, maar ik hoef verder geen contact dus houd erover op’ en vindt ze dat de volgende keer makkelijker nu ze het met haar vriend besproken heeft. Uit de paar dingen die we hier indirect horen, kun je niet opmaken hoe vriendin hierin zit.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
13-08-2019 23:16
Als ik een man was, zou ik me ook zorgen maken als ik zo'n naïeve vriendin had die geen nee durft te zegge als iemand haar nummer wil.
Wat een overdreven reacties richting TO. Jullie hebben blijkbaar nog nooit een echte jaloerse gek meegemaakt. Dit is niks. Stel jullie niet zo aan.
Waarom zou je je daar zorgen over moeten maken dan?
Btw, ik héb zo´n naïeve vriendin, al tien jaar. Maak me nooit ergens zorgen om.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Bm1984 schreef:
13-08-2019 23:30
Waarvan akte. Gelukkig zijn we allemaal verschillend en dat is wat het zo interessant maakt. Er is ook voor jou iemand die goed bij je past, net zoals dat voor mij ook geldt.
Maar pas jij bij je vriendin? Zij is wie ze is en zij moet veranderen zodat jij je beter voelt. Vind je dat eerlijk?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Bm1984 schreef:
13-08-2019 23:30
Waarvan akte. Gelukkig zijn we allemaal verschillend en dat is wat het zo interessant maakt. Er is ook voor jou iemand die goed bij je past, net zoals dat voor mij ook geldt.
Nu nog hopen dat je haar vindt

(Geintje to)
Alle reacties Link kopieren
Bm1984 schreef:
13-08-2019 23:30
Waarvan akte. Gelukkig zijn we allemaal verschillend en dat is wat het zo interessant maakt. Er is ook voor jou iemand die goed bij je past, net zoals dat voor mij ook geldt.
Nu nog hopen dat je haar vindt

(Geintje to)
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
13-08-2019 23:31
Waarom zou je je daar zorgen over moeten maken dan?
Btw, ik héb zo´n naïeve vriendin, al tien jaar. Maak me nooit ergens zorgen om.
Dit
Dus
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-08-2019 23:28
Inderdaad, to heeft een leuke, spontane vrouw aan de haak geslagen. En hij wil haar nu remmen in haar spontaniteit.
Hij wil haar veranderen ipv accepteren en vertrouwen. (Enkel omdat hij mannen niet vertrouwt)

Ik vind dat bizar
Je trekt verkeerde verbanden. Zij is spontaan, maar heeft dus naar eigen zeggen heel slecht in de gaten dat er mannen zijn die op meer uit zijn dan een leuk praatje. Omdat ze daar nooit goed negatief op durfde te reageren heeft ze daar niet mee leren omgaan. Ze geeft zelf ook aan dat ze er eigenlijk niet van gediend is, maar daar pas in een later stadium achter komt en niet goed weet hoe ze zich er van af moet maken. Ik meende dat zij het misschien oprecht leuk vond om zo wat te blijven flirten, maar dat is dus helemaal niet het geval.
Malagueña schreef:
13-08-2019 23:31
Ik vind dit overdreven. Het kan best zijn dat zij moeite heeft met nee zeggen en het zelf ook wel fijn vindt om dit meer te doen. Wellicht had ze wel liever gezegd ‘was gezellig, maar ik hoef verder geen contact dus houd erover op’ en vindt ze dat de volgende keer makkelijker nu ze het met haar vriend besproken heeft. Uit de paar dingen die we hier indirect horen, kun je niet opmaken hoe vriendin hierin zit.
dat is waar.
Alle reacties Link kopieren
Bm1984 schreef:
13-08-2019 23:34
Je trekt verkeerde verbanden. Zij is spontaan, maar heeft dus naar eigen zeggen heel slecht in de gaten dat er mannen zijn die op meer uit zijn dan een leuk praatje. Omdat ze daar nooit goed negatief op durfde te reageren heeft ze daar niet mee leren omgaan. Ze geeft zelf ook aan dat ze er eigenlijk niet van gediend is, maar daar pas in een later stadium achter komt en niet goed weet hoe ze zich er van af moet maken. Ik meende dat zij het misschien oprecht leuk vond om zo wat te blijven flirten, maar dat is dus helemaal niet het geval.
En jij gaat haar nu leren hoe ze ermee moet omgaan?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
13-08-2019 23:24
Mijn vriend zou nooit van mij eisen dat ik dingen zou 'leren' zodat hij zich beter zou voelen.

Je lijkt me geen leuke partner.
Mijn vriendin zou nooit op een internetforum posten om onnodig belachelijke opmerkingen op de man te maken, laat staan dat zij zo bekrompen zou zijn om dit goed te keuren.

Jij lijkt me geen leuk mens, en bijgevolg ook geen leuke partner
Alle reacties Link kopieren
nesquik schreef:
13-08-2019 23:36
Mijn vriendin zou nooit op een internetforum posten om onnodig belachelijke opmerkingen op de man te maken, laat staan dat zij zo bekrompen zou zijn om dit goed te keuren.

Jij lijkt me geen leuk mens, en bijgevolg ook geen leuke partner
Maar jij dus wel? ;-)
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt steeds gezelliger hier :roll:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt als iemand met een gebrek aan basisvertrouwen. In jezelf wel te verstaan. Projecteer dat niet op je vriendin als je haar niet kwijt wil.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik hoop dat ik het mis heb hoor. Ik krijg gewoon onmiddellijk kriebels van mannen die hun vriendin wel even opleggen wat ze wel of niet mag doen en dan bespreken hoe ze dat kan 'leren'.
Life is short. Eat dessert first.
Wat jammer dat je vriendin het lastig vindt nee te zeggen of mensen teleur te stellen TO. Ze kan het ook zien als duidelijkheid verschaffen om juist latere (en daarmee misschien ook grotere) teleurstelling te voorkomen, zeker als ze de 'afwijzing' netjes en respectvol doet. Ik vond dat vroeger ook lastig, je wil niemand beledigen of overal wat achter zoeken. Er reageerde een man in dit topic die zei dat alle mannen die dit doen op seks uit zijn en alleen maar daaraan denken bij dit soort acties. Kan me dat ook weer lastig voorstellen eigenlijk, er zullen heus mensen zijn die oprecht beleefd willen zijn. Verlies niet het vertrouwen in je vriendin uit het oog dat zij wanneer ze seksuele de toekomst seksuele intenties wél doorheeft in ieder geval dit afbreekt en het met je bespreekt, houd die lijn open door haar dat vertrouwen te geven. Zij zag het niet als verkapte date zoals jij beschreef (al dacht die meneer misschien van wel, zij niet!) en had zo te lezen alleen de intentie zijn sneue liefdesleven aan te horen en ondertussen te eten, wat ze toch al moest.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
13-08-2019 23:38
Maar jij dus wel? ;-)
Neen,wat baten kaars en bril...
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
13-08-2019 23:41
Nou ja, ik hoop dat ik het mis heb hoor. Ik krijg gewoon onmiddellijk kriebels van mannen die hun vriendin wel even opleggen wat ze wel of niet mag doen en dan bespreken hoe ze dat kan 'leren'.
Nou ja, ik hoop ook dat ik het mis heb hoor. Ik krijg gewoon onmiddellijk kriebels van vrouwen die onbekende mensen wel even opleggen hoe ze zich wel of niet mogen voelen en dan deze mensen met bepaalde onlogische verwijten opzadelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven