Wel of geen slimme meter?

13-08-2019 20:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week is de uitnodiging voor het vervangen van de electrameter voor een slimme meter in de bus gevallen. Op internet lees ik over extra verbruik en de angst voor het hacken van de gegevens. En nu twijfel ik enorm! Wat zijn jullie keuzes geweest en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-08-2019 23:22
Dat klinkt precies als mijn huis!

Ja, hang je daar in dat gat, is het te donker. Moet je zaklamp halen. Zaklamp gehaald en dan toch bedenken dat je een leesbril nodig hebt. Dat komt er bij nog bij.

Foto maken van de meter: zonder flits te donker, met flits spiegelt het dus alsnog onleesbaar. :thunder:
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
13-08-2019 23:33
Foto maken van de meter: zonder flits te donker, met flits spiegelt het dus alsnog onleesbaar. :thunder:
:rofl:

JA!
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze niet goed beveiligd zijn hoef ik er niet een. Maak ze eerst maar hackproof.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
14-08-2019 12:26
Zolang ze niet goed beveiligd zijn hoef ik er niet een. Maak ze eerst maar hackproof.

Hoe ga je dat controleren?
En geef je je meterstanden dan ook niet online door?
.
Boarn schreef:
14-08-2019 12:26
Zolang ze niet goed beveiligd zijn hoef ik er niet een. Maak ze eerst maar hackproof.

Waarom zou iemand jouw elektriciteitsmeter willen hacken?

En ten tweede: de Nederlandse slimme meters zíjn veilig. Er is er nog nooit één gehackt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een aluminium hoedje er omheen doen?

Word er altijd een beetje iebelig van... altijd maar angst om 'gehackt' te worden terwijl we en masse dingen online doen die nog veel grotere gevolgen kunnen hebben dan een eventueel lullig gehackt metertje waar je minimale schade mee aan kunt richten.
Alle reacties Link kopieren
shining_star schreef:
13-08-2019 22:16

Maar..nu krijgen we zonnepanelen en hadden we geen keuze meer..er moét dan een slimme meter komen..dus maar laten plaatsen. Tot nu toe gaat het prima! Ik houd nog steeds heel ouderwets zelf alle meterstanden bij op een handgeschreven briefje in de meterkast :mrgreen: maar nog niks geks kunnen ontdekken :biggrin:
Eh, hoezo moet je dan een slimme meter? Zonnepanelen zijn juist reden nummer 1 om vast te houden aan je oude meter. Met een oude meter valt niet vast te stellen hoeveel stroom je hebt teruggeleverd aan het net, wat financieel veel gunstiger is, omdat je veel minder terugkrijgt voor een kWh stroom die je teruglevert dan je betaalt voor een kWh die je afneemt. Met een domme meter kunnen ze alleen de rekensom aan het einde maken (er is zoveel geleverd) en krijg je alleen saldering over wat je meer hebt opgewekt dan je verbruikt hebt. Hetgeen veel gunstiger is dan saldering krijgen over alles wat je hebt opgewekt en teruggeleverd, en betalen wat je afneemt op momenten dat je panelen niet genoeg leveren.
madamzonderm schreef:
13-08-2019 21:02
Vriend van me heeft zo'n ding. Hij kreeg verkopers aan de deur die hem vertelde wat hij gebruikte en dat het goedkoper kon.
Die kregen wij ook aan de deur idd, zowel met als zonder slimme meter. Ik heb meneer vriendelijk gevraagd even omhoog te kijken en op de zonnepanelen gewezen, daarbij vermeld dat we geen kosten hebben aan stroom en of ik dan geld toe kreeg van ze. Hij was snel weg :biggrin:

Maar goed, handig die slimme meter! Niks meer doorgeven, maar goed wij hebben toch geen kosten eraan dus heb sowieso weinig door te geven :)
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt in 2020 niet meer vrijwillig te worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven